Holdings
TIP
Re: Holdings
Ah ok.
Zoiets als eerste Belg in de Tour de France: mooi voor de gazetten op het thuisfront maar eigenlijk weinig absolute waarde"
Zoiets als eerste Belg in de Tour de France: mooi voor de gazetten op het thuisfront maar eigenlijk weinig absolute waarde"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nasdaq en S&P zijn niet meteen de juiste referenties voor Sof/Bred.Beter is te vergelijken met MSCI.Trouwens hoe ziet het rendement eruit op het tijdsframe van 5 jaar?B7H4long schreef: ↑19 mei 2019, 14:41Euh, niet echt.
10K Euro belegd 10 jaar geleden zou vandaag voor Brederode vandaag iets meer dan 50k waard zijn en voor Sofina bijna 38K. Zeker geen slechte resultaten maar ook zeker niet de beste strategie.
Dezelfde 10k belegd in de s&p500 zou vandaag 50k zijn, als je in de Nasdaq belegd had zelfs 75k.
Ook sectorbeleggingen in consumer goods of technology zouden een betere strategie geweest zijn.
Wereldwijd beleggen in small caps had een resultaat gelijkaardig aan Sofina opgeleverd.
nota: de resultaten voor Brederode en Sofina veronderstellen dat 100% van de dividenden herbelegd worden; wat voor een Belgische belegger niet het geval is met de 30% RV.
Hey,
ik ben het niet die verklaard heeft dat "het bijhouden-door alle correcties heen- van Brederode en Sofina is veruit de beste strategie geweest de laatste 10 jaar."
Een belegger kon 10 jaar geleden kiezen om in Brederode en Sofina te beleggen, of in een andere strategie. Terugkijkend waren er vele strategien die op die 10 jaar hoger rendement haalden dan de beste Belgische holdings.