Holdings
TIP
Re: Holdings
Ah ok.
Zoiets als eerste Belg in de Tour de France: mooi voor de gazetten op het thuisfront maar eigenlijk weinig absolute waarde"
Zoiets als eerste Belg in de Tour de France: mooi voor de gazetten op het thuisfront maar eigenlijk weinig absolute waarde"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nasdaq en S&P zijn niet meteen de juiste referenties voor Sof/Bred.Beter is te vergelijken met MSCI.Trouwens hoe ziet het rendement eruit op het tijdsframe van 5 jaar?B7H4long schreef: ↑19 mei 2019, 14:41Euh, niet echt.
10K Euro belegd 10 jaar geleden zou vandaag voor Brederode vandaag iets meer dan 50k waard zijn en voor Sofina bijna 38K. Zeker geen slechte resultaten maar ook zeker niet de beste strategie.
Dezelfde 10k belegd in de s&p500 zou vandaag 50k zijn, als je in de Nasdaq belegd had zelfs 75k.
Ook sectorbeleggingen in consumer goods of technology zouden een betere strategie geweest zijn.
Wereldwijd beleggen in small caps had een resultaat gelijkaardig aan Sofina opgeleverd.
nota: de resultaten voor Brederode en Sofina veronderstellen dat 100% van de dividenden herbelegd worden; wat voor een Belgische belegger niet het geval is met de 30% RV.
Hey,
ik ben het niet die verklaard heeft dat "het bijhouden-door alle correcties heen- van Brederode en Sofina is veruit de beste strategie geweest de laatste 10 jaar."
Een belegger kon 10 jaar geleden kiezen om in Brederode en Sofina te beleggen, of in een andere strategie. Terugkijkend waren er vele strategien die op die 10 jaar hoger rendement haalden dan de beste Belgische holdings.
Dit gezegd: "resultaten uit het verleden zijn geen betrouwbare indicatie voor de toekomst". Elke belegger moet zijn eigen strategie kiezen voor zijn doel en beleggingshorizon.
ik ben het niet die verklaard heeft dat "het bijhouden-door alle correcties heen- van Brederode en Sofina is veruit de beste strategie geweest de laatste 10 jaar."
Een belegger kon 10 jaar geleden kiezen om in Brederode en Sofina te beleggen, of in een andere strategie. Terugkijkend waren er vele strategien die op die 10 jaar hoger rendement haalden dan de beste Belgische holdings.
Dit gezegd: "resultaten uit het verleden zijn geen betrouwbare indicatie voor de toekomst". Elke belegger moet zijn eigen strategie kiezen voor zijn doel en beleggingshorizon.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Dat is hier precies de sport om aan te tonen welke holding of fonds het beste is. Eerst was er de discussie op het Sofina topic om aan te tonen welk het beste was tussen Sofina en Brederode over verschillende jaren gezien. En nu hier?
Allez laeka, iedereen weet toch al dat IWDA het beste is ? Alleen zijn de resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.
Inderdaad. We moeten de Sofina's zoeken (trouwens een tijdje terug gelezen dat Sofina de beste holding ter wereld was in het jaar 2018) die in de toekomst nog beter zullen presteren en niet palaveren over het verleden.
Tof toch dat de twee maestro's elkander ook zo goed kunnen begrijpen ...
Nu is er toch een ding dat me ontgaat.
Holdings zijn een mooi beleggings instrument, ok.
Passief beleggen is ook een vallabele strategie.
Nu hoor ik vaak zeggen waarom zou je actief beleggen als passief zo goed werkt? Op zich redelijk punt aangezien we vaak actief niet beter kunnen. Dus dan is de redenering waarop niet het best presterende kiezen.
Nu haalt men boven aan dat de S&P en nasdaq de laatste jaren beter presteerden dan IDWA. Waarom dan niet daarin investeren? Uitgaande van her bovenstaande idee van te kiezen voor het best presterende.
Nu hoor ik vaak zeggen waarom zou je actief beleggen als passief zo goed werkt? Op zich redelijk punt aangezien we vaak actief niet beter kunnen. Dus dan is de redenering waarop niet het best presterende kiezen.
Nu haalt men boven aan dat de S&P en nasdaq de laatste jaren beter presteerden dan IDWA. Waarom dan niet daarin investeren? Uitgaande van her bovenstaande idee van te kiezen voor het best presterende.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Momenteel een nek aan nek race wie het snelst dalende aandeel is in de BEL20 nl. Umicore of Ontex.laeka schreef: ↑17 mei 2019, 14:47Nog vergeten men vond dat bod op Ontex veel te laag aan 27.50 eurokes. Results eerste kwartaal gezien?laeka schreef: ↑17 mei 2019, 14:32 GBL: het grote blunderboek gaat daar precies verder als ik de resultaten van het eerste kwartaal een tijdje geleden heb gelezen. Ze verkopen een stuk van hun belang in Adidas dus net voor een zoveelste grote stijging,
in het eerste kwartaal kopen ze verder Umicore in. Al ne keer gezien waar deze nu staan???
Koers zwemt nu rond de 15 euro. En dan Imerys was het ook al feest voor de shorters precies bij hun recente resultaten.
mij ontgaat het dat je niet belegt in beideCrassus schreef: ↑20 mei 2019, 11:11 Nu is er toch een ding dat me ontgaat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mij ontgaat ook veel, wellicht omdat ik het niet begrijp.Jhn schreef: ↑20 mei 2019, 16:18mij ontgaat het dat je niet belegt in beideCrassus schreef: ↑20 mei 2019, 11:11 Nu is er toch een ding dat me ontgaat.
De vraag was:
Is Brederode met meer dan 50% Private Equity – in het vervolg PE te noemen – wel een veilige belegging.
Samenvattend:
Joost stelt dat het geen slechte belegging is
Sortino vraagt zich af of men Brederode een defensieve of offensieve belegging mag noemen.
Belca geeft haar of zijn argument met onderbouwing en stel dat Brederode defensiever is geworden.
Laeka waarschuwt voor het percentage PE
DeZatteNonkel laat ons weten dat wij Brederode tijdens de bankencrisis hadden buitengesmeten
Carnagee stelt dat men gewoon Brederode en Sofina moet aanhouden
B74HLong weet dat men beter had kunnen beleggen
Crassus volgens hem was beleggen in S@P en Nasdaq nog beter dan IWDA
Conclusie:
Het gemiddelde is al meer dan genoeg…
Jozefien1969 schreef: ↑21 mei 2019, 00:41Mij ontgaat ook veel, wellicht omdat ik het niet begrijp.
De vraag was:
Is Brederode met meer dan 50% Private Equity – in het vervolg PE te noemen – wel een veilige belegging.
Samenvattend:
Joost stelt dat het geen slechte belegging is
Sortino vraagt zich af of men Brederode een defensieve of offensieve belegging mag noemen.
Belca geeft haar of zijn argument met onderbouwing en stel dat Brederode defensiever is geworden.
Laeka waarschuwt voor het percentage PE
DeZatteNonkel laat ons weten dat wij Brederode tijdens de bankencrisis hadden buitengesmeten
Carnagee stelt dat men gewoon Brederode en Sofina moet aanhouden
B74HLong weet dat men beter had kunnen beleggen
Crassus volgens hem was beleggen in S@P en Nasdaq nog beter dan IWDA
Conclusie:
Het gemiddelde is al meer dan genoeg…
Brederode is een veilige belegging. Er wordt massa's geld verdient met diene PE. Maar hoe lang gaat dit blijven duren? Hoge bomen groeien niet tot in de hemel. Wie erin zit kan het misschien houden maar nu nog instappen zou ik zeker niet doen. Maak niet dezelfde fout om Bollore bijna op de top aan te kopen!
Diegene die Brederode net voor de bankencrisis hebben gekocht kunnen er van meespreken en staan na al die jaren op een beetje winst, dividenden niet meegerekend.
Toevallig kwam ik in een nieuwsbrief het bewuste artikel tegen : https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 64183.html
Stijging bij Corporacion financiera alba gaat blijkbaar nog niet snel genoeg. Men is daar uit zijn korte termijn stijgend trendkanaal gebroken.
Dat werd wel tijd! Ze lijken daar de laatste tijd ook wat aktiever te zijn geworden en dat wil nog wel eens de koers in beweging zetten.
Ga je winst nemen boven de € 50?