Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik denk ook dat Brederode wel een veilige belegging is, maar het is duidelijk dat het PE gedeelte wederom flink onderuit zal gaan bij een volgende crash of zware correctie.Jozefien1969 schreef: ↑21 mei 2019, 00:41 De vraag was:
Is Brederode met meer dan 50% Private Equity – in het vervolg PE te noemen – wel een veilige belegging.
Daar kun je dus beter op voorbereid zijn als je in dit aandeel stapt. Tot die tijd kunnen er intussen nog mooie rendementen geboekt worden.
Er waren afgelopen dagen schitterende zaken te doen in holdings die de Aziatische markt bespelen.
Waaruit leid je af dat het PE gedeelte flink onderuit zal gaan bij bij een volgende crash of zware correctie?
Quality growth investor
Ervaring en logica. PE is offensief, denk aan venture capital, growth capital, en meestal zwaar gefinancierd met schulden (leveraged buyouts). Dit biedt goede kansen op superieure rendementen zolang alles goed gaat, maar ook hogere risico's op een terugval als het bergafwaarts gaat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoor graag het antwoord van Sortino!dreamy schreef: ↑22 mei 2019, 15:47Ervaring en logica. PE is offensief, denk aan venture capital, growth capital, en meestal zwaar gefinancierd met schulden (leveraged buyouts). Dit biedt goede kansen op superieure rendementen zolang alles goed gaat, maar ook hogere risico's op een terugval als het bergafwaarts gaat.
Ik was vergeten dank u wel te zeggen voor al diegene die hun mening gaven...bij deze...
Laeka: Brederode is een van de weinige aandelen die wel op winst staan....ik hoor je denken verkoop de helft?
Overigens in mijn portefeuille zit ook Eurazeo; lijkt op AvH......Of zie ik dat verkeerd? Volgens ''de Tijd" is dat wel zo....
Dreamy; denk dat gij u of jij alles zou verkopen.....?
Belca; u bent de rust in de storm....
Sorry en alvast hartelijke dank!
P.s. Corp.Fin.Alba was een goede zet; dankzij Laeka....Dreamy ik heb ingezet op verkopen bij Euro 54,00
inderdaad Josefien
We kunnen enkel nederig het hoofd buigen voor zoveel wijsheid, van Laeka en Sortino, die ze belangenloos met ons willen delen, en steeds weer de verdwaalde schapen op het juiste pad leiden.
zag dat de website mijnholding.be geregistreerd werd, zou me niet verbazen dat ze met eigen site gaan komen, waar alle fake nieuws dan kan tegengehouden worden.
We kunnen enkel nederig het hoofd buigen voor zoveel wijsheid, van Laeka en Sortino, die ze belangenloos met ons willen delen, en steeds weer de verdwaalde schapen op het juiste pad leiden.
zag dat de website mijnholding.be geregistreerd werd, zou me niet verbazen dat ze met eigen site gaan komen, waar alle fake nieuws dan kan tegengehouden worden.
Ik geef geen koop of verkoopadvies hoor zoals al eerder gemeld. Ik kan wel zeggen dat ik de afgelopen dagen een 7 tal nieuwe posities heb ingenomen allen vnl. Azië en wat Afrika erbij.Jozefien1969 schreef: ↑22 mei 2019, 20:42 Laeka: Brederode is een van de weinige aandelen die wel op winst staan....ik hoor je denken verkoop de helft?
Overigens in mijn portefeuille zit ook Eurazeo; lijkt op AvH......Of zie ik dat verkeerd? Volgens ''de Tijd" is dat wel zo....
@Laeka zou je iets specifieker willen zijn over de exacte aandelen die je dan hebt aangekocht. Zijn dit specifiek holdings die beleggen in Azië en Afrika (Jardine, CK Hutchison, first pacific,...) of zijn er ook "gewone" aandelen tussen?
Ik vind het namelijk altijd interessant om nieuwe holdings bij mijn watch list te voegen zodat ik deze eens dieper kan bekijken als ik nog eens wat tijd heb.
Bedankt voor al de informatie tot dus ver.
Ik vind het namelijk altijd interessant om nieuwe holdings bij mijn watch list te voegen zodat ik deze eens dieper kan bekijken als ik nog eens wat tijd heb.
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
Zijn inderdaad holdings hoor... de meeste zijn hier vroeger al besproken of in aparte topics en in Londen, Canada, Signapore, Hong Kong te koop. Ik moet er aan toevoegen dat ik er nu 1 tje in Zuid Amerika ook heb. Gewone aandelen ginder zou ik nooit kopen.Be_Usa schreef: ↑22 mei 2019, 22:35 @Laeka zou je iets specifieker willen zijn over de exacte aandelen die je dan hebt aangekocht. Zijn dit specifiek holdings die beleggen in Azië en Afrika (Jardine, CK Hutchison, first pacific,...) of zijn er ook "gewone" aandelen tussen?
Al iemand de holding Fairfax India holdings bestudeert? Vandaag in een bloedrode markt +2.38%!
En wie heeft em net gekocht ! L****. Well done
Ackermans Van Haaren kwam ook vandaag met resultaten. Volgens KBC bedraagt de intrinsieke waarde rond de 131 euro. Je betaalt daar dus een premie op de koers. De boekwaarde ligt dus nog lager.
Geen spek voor Laeka.
En diene CFE waarin ze het eerste kwartaal van bijkochten ook gene vette he.
Geen spek voor Laeka.
En diene CFE waarin ze het eerste kwartaal van bijkochten ook gene vette he.
Ik vermoed dat je bedoelt dat de koers een premie inhoudt op de intrinsieke waarde ?
Wat bedoel je hiermee ?
geduld is een mooie deugd, binnen een paar maanden zullen we weten welke holdings laeka gekocht heeft.
wees maar zeker ze zullen ferm gestegen zijn !