Umicore
TIP
Re: Umicore
Wanneer is er een correcte weerspiegeling hé ?jens_dev schreef: ↑23 mei 2019, 08:12Maar wie zegt dat die €86 in 2016 een correcte weerspiegeling was van de toenmalige waarde van Solvay?
https://www.investopedia.com/terms/a/anchoring.asp
Lijkt trouwens een beetje op de situatie van nu, een koers van rond de €86 en koersdoelen van rond de €110.
Een mooi aandeel om op te pikken indien de situatie VS-China niet uit de hand dreigt te lopen lijkt me.
Misschien de moment om nog wat Umicore bij te kopen, intussen zitten we op €26,63.
Je moet je daar niet bij haasten. Van 2011 tot 2016 zaten ze rond de 20 EUR. Er zit m.i. nog steeds lucht in de koers.
Sarcasme? Amazon noteerde enkele jaren geleden ook 300USD...?
Umicore anno 2014 vs. 2020...
De capaciteit van hun metaalsmelter is met 40% verhoogd(ramp up bijna voltooid) , complexiteit en dus ook winstgevendheid van katalysatoren is fors de hoogte in gegaan(belangrijker dan volumes) + expansie in heavy duty katalysatoren. Oh en ook de capaciteit van kathode materialen zou naart schijnt x6 gaan...
Alle serieuze beurssites zouden zonder grafieken moeten werken.
Doet meer kwaad dan goed. Iedereen zit daar maar naar te staren en prijzen uit het verleden te ankeren. Gewoon enkel de bid/ask tonen.
Moet je maar naar de cijfers en de verwachte winst de komende jaren kijken voor je uitspraken doet van hoog/laag.
Doet meer kwaad dan goed. Iedereen zit daar maar naar te staren en prijzen uit het verleden te ankeren. Gewoon enkel de bid/ask tonen.
Moet je maar naar de cijfers en de verwachte winst de komende jaren kijken voor je uitspraken doet van hoog/laag.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Nog iemand?
Grafieken helpen om door de bomen het bos te zien.
Umicore is niet gedoemd om terug te vallen tot het niveau van enkele jaren geleden, maar o.a. de elektrische auto heeft voor overspannen verwachtingen gezorgd.
Een schets van de situatie rond Umicore:
https://www.tijd.be/dossier/weekboekbel ... r/10121378
Grafieken helpen om door de bomen het bos te zien.
Umicore is niet gedoemd om terug te vallen tot het niveau van enkele jaren geleden, maar o.a. de elektrische auto heeft voor overspannen verwachtingen gezorgd.
Een schets van de situatie rond Umicore:
https://www.tijd.be/dossier/weekboekbel ... r/10121378
Ja, maar wat is het nu?!? Nog geen 24u geleden schreef je nog dit:
Een doorsnee windhaan op een willekeurige kerktoren in de Vlaanders zou er jaloers op zijn.
Umicore kampt momenteel tijdelijk met tegenwind (door onverwachte economische beslissing in China), kans is echter heel groot dat dit op termijn weer bij trekt & dan wijzigt die kopwind weer in rugwind.
Kortom, de wind.
Ik blijf er van af, maar dat is maar wat ik doe uit ervaring. In België gebeuren zaken in beursland die meer passen bij een bananenrepubliek. Zie nu Nyrstar weer, na L&H, Dexia, Fortis, etc. waar ik trouwens ook niet in ben durven stappen, al was het maar omdat ik geen voet in mijn bank kon zetten of ze waren daar met hun goede huisvader aandelen. Dat op zich deed bij mij toen een belletje rinkelen, en gelukkig maar. De manier waarop Nyrstar door Trafigura leeggezogen werd maakt weer pijnlijk duidelijk hoe rekbaar het systeem in België is. Nu was het Nyrstar spelletje redelijk transparant voor wie zich de moeite nam door de verslagen te neuzen maar dat waren die drie anderen verre van, integendeel. Kortom, hier komt geen Belgisch aandeel meer binnen, ook Umicore niet. Er zijn zoveel goede, stabiele bedrijven te koop wereldwijd, in landen met een redelijk betrouwbaar rechtssysteem dat ik hier echt het risico niet ga lopen mijn zuurverdiende spaarcentjes in lucht te zien opgaan.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
GreenDean schreef: ↑25 mei 2019, 11:42 Ik blijf er van af, maar dat is maar wat ik doe uit ervaring. In België gebeuren zaken in beursland die meer passen bij een bananenrepubliek. Zie nu Nyrstar weer, na L&H, Dexia, Fortis, etc. waar ik trouwens ook niet in ben durven stappen, al was het maar omdat ik geen voet in mijn bank kon zetten of ze waren daar met hun goede huisvader aandelen. Dat op zich deed bij mij toen een belletje rinkelen, en gelukkig maar. De manier waarop Nyrstar door Trafigura leeggezogen werd maakt weer pijnlijk duidelijk hoe rekbaar het systeem in België is. Nu was het Nyrstar spelletje redelijk transparant voor wie zich de moeite nam door de verslagen te neuzen maar dat waren die drie anderen verre van, integendeel. Kortom, hier komt geen Belgisch aandeel meer binnen, ook Umicore niet. Er zijn zoveel goede, stabiele bedrijven te koop wereldwijd, in landen met een redelijk betrouwbaar rechtssysteem dat ik hier echt het risico niet ga lopen mijn zuurverdiende spaarcentjes in lucht te zien opgaan.
In het mekka van het kapitalisme gebeuren zo'n dingen natuurlijk niet...
ENRON
LEHMAN BROTHERS
...
enfin wat voor een zever lezen we hier toch...
Heel juist en daar had ik er ook geen van, ondanks dat het toch zulke geweldig goede huisvader aandelen waren.
En? Wat is het punt dat je wil maken? Dat, omdat het ergens anders ook gebeurt, jezelf hier ook maar moet laten oplichten? Als ik effe snel tel beleg ik niet in meer dan 97% van de landen op deze aardkorst. Voor wie niet zo snel kan of slecht is in aardrijkskunde dat is minder dan 6 wel. De criteria waar ik mijn spaargeld in beleg bepaal ik zelf wel, en dit is er 1 van. Wat ik zei is dat ik er geen van Umicore hoef, dankjewel, op basis van mijn criteria en dat op diezelfde basis er veel betere bedrijven te koop zijn. Om dat zever te noemen is er toch wel een beetje over. Dacht dat dit een forum was waar iemand zo'n zever en andere zever wel op mocht plaatsen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De reden waarom je er geen moet is zever. (ik zei trouwens nergens dat het over Umicore aandelen ging)GreenDean schreef: ↑26 mei 2019, 20:58Heel juist en daar had ik er ook geen van, ondanks dat het toch zulke geweldig goede huisvader aandelen waren.
En? Wat is het punt dat je wil maken? Dat, omdat het ergens anders ook gebeurt, jezelf hier ook maar moet laten oplichten? Als ik effe snel tel beleg ik niet in meer dan 97% van de landen op deze aardkorst. Voor wie niet zo snel kan of slecht is in aardrijkskunde dat is minder dan 6 wel. De criteria waar ik mijn spaargeld in beleg bepaal ik zelf wel, en dit is er 1 van. Wat ik zei is dat ik er geen van Umicore hoef, dankjewel, op basis van mijn criteria en dat op diezelfde basis er veel betere bedrijven te koop zijn. Om dat zever te noemen is er toch wel een beetje over. Dacht dat dit een forum was waar iemand zo'n zever en andere zever wel op mocht plaatsen.
U zei;
GreenDean schreef: ↑25 mei 2019, 11:42 Ik blijf er van af, maar dat is maar wat ik doe uit ervaring. In België gebeuren zaken in beursland die meer passen bij een bananenrepubliek. Zie nu Nyrstar weer, na L&H, Dexia, Fortis, etc. waar ik trouwens ook niet in ben durven stappen, al was het maar omdat ik geen voet in mijn bank kon zetten of ze waren daar met hun goede huisvader aandelen. Dat op zich deed bij mij toen een belletje rinkelen, en gelukkig maar. De manier waarop Nyrstar door Trafigura leeggezogen werd maakt weer pijnlijk duidelijk hoe rekbaar het systeem in België is. Nu was het Nyrstar spelletje redelijk transparant voor wie zich de moeite nam door de verslagen te neuzen maar dat waren die drie anderen verre van, integendeel. Kortom, hier komt geen Belgisch aandeel meer binnen, ook Umicore niet. Er zijn zoveel goede, stabiele bedrijven te koop wereldwijd, in landen met een redelijk betrouwbaar rechtssysteem dat ik hier echt het risico niet ga lopen mijn zuurverdiende spaarcentjes in lucht te zien opgaan.
Zoals ik hierboven al zei, dan moet je ook niet in Amerika beleggen & bij uitbreiding waarschijnlijk in geen enkel land ter wereld.
Dacht toch aangegeven te hebben dat ik in de VS nooit belegd heb. In de toekomst misschien wel maar dat wacht ik af.
Waarschijnlijk? Wie is nu aan het zeveren en uit zijn duim aan 't zuigen dat een ander aan het zeveren is? Als u met verifieerbare feiten kan komen waarom ik in geen enkel land ter wereld zou moeten beleggen lees ik ze graag, dan leer ik nog wat bij. Wat ik zei is dat ik een aandeel kies op bepaalde criteria. Politieke stabiliteit, rechtszekerheid en betrouwbare rechtlijnige rechtspraak (common law weet u wel) zijn er daar maar enkele van. Samen met een goed functionerende infrastructuur, lage corruptie en een taxatie systeem dat bedrijven en bekwame mensen aantrekt ipv afstoot nu niet bepaald vlakken waar België hoog scoort, vandaar de vergelijking met een bananenrepubliek. Ik denk dat u hier gewoon een discussie op gang wil brengen door iemand aan te vallen die iets beweert wat niet in uw kraam past. Wat is uw kraam dan? Een doctrine die steunt op wat een zekere Karl Marx de wereld ingestuurd heeft? Meteen ook de reden waarom het zo goed gaat in België en waarom een dom, zeverend persoon als ikzelf hier niet wil beleggen.& bij uitbreiding waarschijnlijk in geen enkel land ter wereld.
Freedom is not free.
Freedom is not free.