Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Blijkbaar is het een sport in het topic 'holdings'' wie de eindstreep heeft gehaald. Ik hoor graag alle meningen op een vriendelijke manier. En vergeet daarbij niet iedereen is anders.......elke reactie heeft waarde.
OK dan, voor de pampergeneratie.Jozefien1969 schreef: ↑28 mei 2019, 20:34Blijkbaar is het een sport in het topic 'holdings'' wie de eindstreep heeft gehaald. Ik hoor graag alle meningen op een vriendelijke manier. En vergeet daarbij niet iedereen is anders.......elke reactie heeft waarde.
Kakuzi is 200% gestegen in een paar jaar tijd, dat is een heel knappe prestatie, dat is prachtig, zo goed !
Camellia, de hoofdaandeelhouder ervan, heeft ook heel hard zijn best gedaan en is wel 10% gestegen in de voorbije 8 jaar; dat is meer dan 1% per jaar. Dat is heel erg fantastisch goed, dat is prachtig gedaan, een dikke proficiat !
(elke reactie heeft waarde)
https://www.londonstockexchange.com/exc ... ml?lang=en
volume 2 keer hoger dan een normaal gemiddeld dagvolume
plus 4.41%
volume 2 keer hoger dan een normaal gemiddeld dagvolume
plus 4.41%
Ongeloofelijk sterk. Proficiat
Blijf je zeikneuzen dan kan je beter vertrekken van dit forum.
Melden wat niet goed is gelopen kan je rustig zeggen, maar dan wel op een normale manier.
Tjah, dat gaat in beide richtingen. Posten dat je lievelingsaandeel onder normaal volume +3 % gaat zegt ook weinig.
Toont wel mooi aan dat zelfs bij gediversifieerde holdings het belangrijk kan zijn om je aan- en verkopen enigszins te timen. Zeker als het holdings zijn die actief zijn in een van nature volatiele sector (landbouw, logistiek of iets dergelijks).
Toont wel mooi aan dat zelfs bij gediversifieerde holdings het belangrijk kan zijn om je aan- en verkopen enigszins te timen. Zeker als het holdings zijn die actief zijn in een van nature volatiele sector (landbouw, logistiek of iets dergelijks).
Het is ook nooit goed. Gisteren kreeg ik de opmerking dat ik niet vriendelijk genoeg was, want het was normaal ....
En nu is het te vriendelijk.
De kern van de zaak is blijkbaar: als we facts en figures vermelden, dan trappen we op zere tenen.
Wie is dan de zeikneus? Als je in verband met beleggingen niet tegen onbetwistbare cijfers kunt, dan verhuis jij beter naar een site met fake news. Er zijn er genoeg.
Ik vind het prima dat er wat weerwind komt tov cherrypicked resultaten. Daar moet je nu eenmaal tegen kunnen. Als je beleggingsrsultaten werkelijk zo goed zijn als je zelf beweert dan raakt dat je koude kleren niet.
Ackermans & van Haaren en Berkshire Hathaway zijn holdings met een schitterende track record van waardecreatie die tot mooie koersstijgingen en een hoge aandelenkoers hebben geleid, niet zo ver verwijderd van de NAV.
Camellia is een heel ander soort holding die als hoofdaktiviteit bezig is met de exploitatie van theeplantages.
De verhouding tussen de aandelenkoers en de boekwaarde varieert sterk tussen verschillende sectoren en is uiteraard ook sterk afhankelijk van de waardering waartegen bezittigen in de boeken staan.
Het wordt dus al snel appels met peren vergelijken...
Persoonlijk zie ik Camellia niet snel in koers verdubbelen, maar ik denk dat dit met name zal afhangen van de ontwikkeling van de prijs van thee. M.a.w: behoorlijk speculatief!
Ik stel vast dat de meeste geen snars begrijpen wat Camellia wel waard is. Ik ga daarom niet meer reageren op die onzin die sommige hier komen vertellen.
Allez nog een vraagje voor de zogenaamde kenners aan hoeveel staan de beleggingen in Bangladesh in de boeken. En de kunst werken en de manuscripten en de postzegels? Of diene BF M op de bermuda's
Ik ben eens benieuwd wie hier een zinnig antwoord kan geven?
groeten laeka
Allez nog een vraagje voor de zogenaamde kenners aan hoeveel staan de beleggingen in Bangladesh in de boeken. En de kunst werken en de manuscripten en de postzegels? Of diene BF M op de bermuda's
groeten laeka
-
- Newbie
- Contacteer:
misschien eens aan qa vragen...laeka schreef: ↑29 mei 2019, 13:19 Ik stel vast dat de meeste geen snars begrijpen wat Camellia wel waard is. Ik ga daarom niet meer reageren op die onzin die sommige hier komen vertellen.
groeten laeka