De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik zit in Wirecardsortino schreef: ↑23 mei 2019, 22:10Je hebt gelijk wat services betreft. Hangt dus af welk deel van de economie je bekijkt.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑23 mei 2019, 22:07
Services groeien wel nog altijd: 55.0. Trouwens, het zijn vertrouwensindexen wat kan afwijken van de gerapporteerde economische groei.
Qua Duitsland heb ik alleen SAP in port en die blijft het goed doen.
In zware industrie, automakers investeren is vermoedelijk minder aan te raden.
De 10 jarige rentevoet van de OLO (Belgische overheidsobligatie) is nog steeds in dalende lijn: 0,36%. Dat was al het geval voor de verkiezingen, toen het duidelijk werd dat de NVA zou verliezen (dat de NVA verloren heeft, zijn ook de woorden van De Wever) en zet zich verder nu de NVA inderdaad de verkiezingen verloren heeft.
Helemaal anders dan in de tijd van de Leterme-obligatie toen de rentevoet naar 4% steeg omdat Belgiê onbestuurbaar leek door de overmacht van de NVA.
Het feit dat NVA op zijn doos gekregen heeft, ook al profiteert vooral het Vlaams Belang ervan, wordt dus als een stabiliserende factor gezien door de beleggers.
De stemmen voor NVA naar beneden, en dus een lagere rentevoet en dus aantrekkelijker voor de aandelen, wordt dus als positief ervaren door de financiële wereld
Leden van Spaargids: je weet op wie je in het vervolg NIET moet stemmen
Helemaal anders dan in de tijd van de Leterme-obligatie toen de rentevoet naar 4% steeg omdat Belgiê onbestuurbaar leek door de overmacht van de NVA.
Het feit dat NVA op zijn doos gekregen heeft, ook al profiteert vooral het Vlaams Belang ervan, wordt dus als een stabiliserende factor gezien door de beleggers.
De stemmen voor NVA naar beneden, en dus een lagere rentevoet en dus aantrekkelijker voor de aandelen, wordt dus als positief ervaren door de financiële wereld
De kopers van die OLO's zijn waarschijnlijk overwegend institutionelen en vallen niet onder mogelijke nieuwe beleggers- en/of vermogenstaksen?
Ja, vandaar dat ze meer geïnteresseerd zijn in de vraag of België in de toekomst zijn schulden nog zal kunnen terugbetalen. Het antwoord van de financiële markten is: na de nederlaag van NVA staat België er sterker voor, en dus is er minder gevaar dat België zijn schulden niet zal kunnen terugbetalen.
NVA mag dus nu wel toeteren over confederalisme, niemand gelooft het blijkbaar. Wat logisch is, want ze hebben zelf gedurende jaren het communautaire in de koelkast gezet. Zoals Leterme zei: wie gelooft die mensen nog?
Ook het dreigement dat NVA niet zal toestaan dat er een federale regering komt zonder Vlaamse meerderheid, maakt dus geen indruk want anders zou je de rentevoeten zien stijgen.
De Wever beleeft zijn zwanezang. Maar zoals alle "grote leiders" zal hij de laatste zijn die het doorheeft.
Keizer De Wever heeft geen kleren aan, en zeker zijn entourage zal het hem niet zeggen.
En het wordt er niet beter opnickname schreef: ↑11 mei 2019, 00:19 nieuwe inversie yield curve
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ince-march
https://www.treasury.gov/resource-cente ... data=yield
Zit je aan de drugs? Al eens gekeken naar de resultaten?
Het is niet omdat een partij daalt van 31 naar 25% dat ze de verkiezingen verloren hebben. Ze zijn nog steeds de grootste partij in België. Ik denk dat je een beetje veel aan wishful thinking doet. De beurs geeft ook nog steeds de voorkeur aan rechtse partijen (kijk maar naar de stijging op de beurzen toen Trump verkozen werd).
Ik ben overigens geen N-VA stemmer (en geen VB-stemmer).
De letterlijke woorden van Bart De Wever in zijn speech na de verkiezingen waren:Naick schreef: ↑29 mei 2019, 14:14Zit je aan de drugs? Al eens gekeken naar de resultaten?
Het is niet omdat een partij daalt van 31 naar 25% dat ze de verkiezingen verloren hebben. Ze zijn nog steeds de grootste partij in België. Ik denk dat je een beetje veel aan wishful thinking doet. De beurs geeft ook nog steeds de voorkeur aan rechtse partijen (kijk maar naar de stijging op de beurzen toen Trump verkozen werd).
Ik ben overigens geen N-VA stemmer (en geen VB-stemmer).
"Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. Het slechte nieuws is: we hebben de verkiezingen verloren (...)".
Ik vertrok ook van de vaststelling dat de OLO 10 jaar verder aan het dalen is. En dat is een teken van vertrouwen in België door de investeerders. Kijk jij maar naar Trump en de beurs in de VS. De OLO 10 jaar gaat over België en de verkiezingen in België en dat is waarover ik sprak.
Al jouw persoonlijke meningen en vooroordelen zijn van 0 en generlei waarde als het over facts en figures gaat.
Tja Bart De Wever draait en keert de waarheid zoals het hem uitkomt. Je kan moeilijk spreken over de verkiezingen verliezen als je nog steeds de grootste partij bent.
Ik trek ook niet in twijfel dat de Belgische OLO op 10j daalt, dat is inderdaad een feit. Jouw analyse dat dit komt omdat 'NVA de verkiezingen verliest' en daarom de OLO daalt slaat nergens op en is jouw vooroordeel ten opzichte van de NVA. Zo kan je allerlei valse conclusies trekken uit de verkiezingsresultaten.
Ik trek ook niet in twijfel dat de Belgische OLO op 10j daalt, dat is inderdaad een feit. Jouw analyse dat dit komt omdat 'NVA de verkiezingen verliest' en daarom de OLO daalt slaat nergens op en is jouw vooroordeel ten opzichte van de NVA. Zo kan je allerlei valse conclusies trekken uit de verkiezingsresultaten.
hmm.. nee dus.NTO schreef: ↑28 mei 2019, 11:28 De 10 jarige rentevoet van de OLO (Belgische overheidsobligatie) is nog steeds in dalende lijn: 0,36%. Dat was al het geval voor de verkiezingen, toen het duidelijk werd dat de NVA zou verliezen (dat de NVA verloren heeft, zijn ook de woorden van De Wever) en zet zich verder nu de NVA inderdaad de verkiezingen verloren heeft.
Het gaat er niet om, dat nva stemmen verloren heeft.
Het gaat erom dat nva , in vlaanderen, nog altijd incontournabel is. En sommigen zouden zeggen, dat ze voor het federaal parlement , wel contournabel zijn, maar , ik denk dat in de realiteit, ook in belgie, er genoeg vlaamse partijen zijn, die zich zullen vastklinken aan de nva, dat ook voor het federale parlement, nva incontournabel is.
Dus leden van spaargids: je weet op wie je in het vervolg WEL moet stemmen.
Heb me wat Greenyard gekocht vanochtend.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Is er een reden waarom je niet hebt gewacht op de verwachte KV?
Indien die met rechten gebeurt kan het een kans zijn om goedkoper in te stappen dan nu mogelijk is en zelfs indien particulieren niet betrokken worden lijkt de kans me persoonlijk groot dat we dan nog altijd aan de huidige soldenprijzen zullen kunnen instappen.
Anderzijds zitten we wel aan een absolute bodemkoers momenteel, ondanks positieve berichten over een nauwere samenwerking met Ahold-Delhaize.
Indien die met rechten gebeurt kan het een kans zijn om goedkoper in te stappen dan nu mogelijk is en zelfs indien particulieren niet betrokken worden lijkt de kans me persoonlijk groot dat we dan nog altijd aan de huidige soldenprijzen zullen kunnen instappen.
Anderzijds zitten we wel aan een absolute bodemkoers momenteel, ondanks positieve berichten over een nauwere samenwerking met Ahold-Delhaize.
Kans is groot dat ik daar ook in meestap ja.dw schreef: ↑30 mei 2019, 10:42 Is er een reden waarom je niet hebt gewacht op de verwachte KV?
Moest een beetje herbalanceren van cash richting aandelen en Greenyard zowat de kleinste positie en tov faire waarde erg veraf.
Moeilijk om ver vooruit te kijken, maar de droogte van vorige zomer lijkt er nog niet aan te komen.
Ah, vandaar. Staat bij mij ook op de volglijst, maar ik was van plan om te wachten op de KV. Indien mogelijk daarin meegaan, plus nog wat extra aandelen kopen aan een bodemprijs.
Hier was het ooit een relatief grote positie. Nu is het in aantal euro veruit mijn grootste verliezer en procentueel bekeken moet het enkel Balta nog laten voorgaan
Maar zoals je zegt noteert het nu wel heel ver van de faire waarde. Voor zover je die kan berekenen natuurlijk zonder details over de verkoopprijs van de conserven en de verwatering die de KV zal meebrengen.
Over die droogte: pas op, althans hier in België sluit ik herhalingen niet uit. Ik bezocht de voorbije weken een aantal veldproeven en hoorde op verschillende plaatsen dat ze nu al (!) de irrigatiesystemen van stal halen. Moest ook mijn schoenen niet ruilen voor botten, de aarde was zo droog dat het stof gewoon van mijn schoenen viel. Heb gelijkaardige dingen gehoord van collega's in Frankrijk en Duitsland.
Het grondwaterpijl staat echt alarmerend laag. Positief is wel dat boeren zich er dit keer aan verwachten, er zijn veel meer maatregelen genomen (zeker in de voor Greenyard zo belangrijke high-value teelten).
Hier was het ooit een relatief grote positie. Nu is het in aantal euro veruit mijn grootste verliezer en procentueel bekeken moet het enkel Balta nog laten voorgaan
Maar zoals je zegt noteert het nu wel heel ver van de faire waarde. Voor zover je die kan berekenen natuurlijk zonder details over de verkoopprijs van de conserven en de verwatering die de KV zal meebrengen.
Over die droogte: pas op, althans hier in België sluit ik herhalingen niet uit. Ik bezocht de voorbije weken een aantal veldproeven en hoorde op verschillende plaatsen dat ze nu al (!) de irrigatiesystemen van stal halen. Moest ook mijn schoenen niet ruilen voor botten, de aarde was zo droog dat het stof gewoon van mijn schoenen viel. Heb gelijkaardige dingen gehoord van collega's in Frankrijk en Duitsland.
Het grondwaterpijl staat echt alarmerend laag. Positief is wel dat boeren zich er dit keer aan verwachten, er zijn veel meer maatregelen genomen (zeker in de voor Greenyard zo belangrijke high-value teelten).
De verwatering van een kapitaalsverhoging gaat uiteraard gepaard met een evenredige instroom van vers geld.
Als hierdoor de leverage naar beneden kan, wordt de vrije cashflow ook niet langer gewurgd.
Maar je hebt wel gelijk het grondwater zou een verwatering net heel goed kunnen gebruiken.
Als hierdoor de leverage naar beneden kan, wordt de vrije cashflow ook niet langer gewurgd.
Maar je hebt wel gelijk het grondwater zou een verwatering net heel goed kunnen gebruiken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell