Holdings
TIP
Re: Holdings
Toch minimum een magnum, ...
-
- Newbie
- Contacteer:
laeka stopt met posten op spaargids poging #4. Laten we zien hoelang hij het deze keer volhoudt.
Spijtig dat u zo slecht kan omgaan met commentaar/kritiek.
Ik had niet anders verwacht dan dat je je laag volume aandelen nog altijd in de oren van naive forumgangers zult fluisteren.laeka schreef: ↑30 mei 2019, 07:20 Ik heb hier 3 forumleden ontdekt die mijn niveau waardig zijn en waar ik al mijn aan- en verkopen doorstuur direct als ik aan of verkocht en die doen dat ook in de omgekeerde richting ook.
Diegene die mij in het verleden een prive bericht stuurde en al een lange tijd op het forum aanwezig waren kunnen nog altijd wel op mijn steun rekenen.
Je bent een "newbie" en dat zal je ook altijd blijven.
Raaskallen en niet meer dan dat is alles wat je op dit forum kan, succes ermee.
Raaskallen en niet meer dan dat is alles wat je op dit forum kan, succes ermee.
Trek je niets aan van de kritiek van sommige niet-newbies.Incremental11 schreef: ↑30 mei 2019, 17:27laeka stopt met posten op spaargids poging #4. Laten we zien hoelang hij het deze keer volhoudt.
Ik had niet anders verwacht dan dat je je laag volume aandelen nog altijd in de oren van naive forumgangers zult fluisteren.laeka schreef: ↑30 mei 2019, 07:20 Ik heb hier 3 forumleden ontdekt die mijn niveau waardig zijn en waar ik al mijn aan- en verkopen doorstuur direct als ik aan of verkocht en die doen dat ook in de omgekeerde richting ook.
Diegene die mij in het verleden een prive bericht stuurde en al een lange tijd op het forum aanwezig waren kunnen nog altijd wel op mijn steun rekenen.
Laeka is een narcistische mythomaan die niet zonder het applaus van zijn bewonderaars kan; helaas zijn we dus van hem nog niet af.
En zijn bewonderaars kunnen uiteraard ook niet toegeven dat ze zich al die tijd door een fantast in de luren hebben laten leggen, die hier op het forum komt pronken met kennis die hij schaamteloos op een ander forum gevonden heeft, en met transacties die hij nooit heeft uitgevoerd.
Kunnen we misschien terug naar de essentie van dit topic gaan, namelijk het delen en bespreken van interessante holdings.
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteraard kan ik het niet nalaten om te schrijven dat het erg stil hier is..zonder.....?
Maar natuurlijk kunnen we terug naar de essentie van dit topic.
Indus AG een holding in Duitsland, gemiddeld risico en staat op dit moment erg laag.
Er is een maar; zij hebben ook bedrijven gerelateerd aan de auto-industrie. Wat denken jullie?
-
- Hero Member
- Contacteer:
NTO schreef: ↑30 mei 2019, 19:16Trek je niets aan van de kritiek van sommige niet-newbies.Incremental11 schreef: ↑30 mei 2019, 17:27
laeka stopt met posten op spaargids poging #4. Laten we zien hoelang hij het deze keer volhoudt.
Ik had niet anders verwacht dan dat je je laag volume aandelen nog altijd in de oren van naive forumgangers zult fluisteren.
Laeka is een narcistische mythomaan die niet zonder het applaus van zijn bewonderaars kan; helaas zijn we dus van hem nog niet af.
En zijn bewonderaars kunnen uiteraard ook niet toegeven dat ze zich al die tijd door een fantast in de luren hebben laten leggen, die hier op het forum komt pronken met kennis die hij schaamteloos op een ander forum gevonden heeft, en met transacties die hij nooit heeft uitgevoerd.
Beste ‘holding’ lezers,
Nergens staat dat er een bronvermelding moet worden gegeven op dit forum. Ik neem aan dat ik niet aan het promoveren ben wanneer ik iets meld op dit forum?
Dus m.a.w. Pim, Voske, Incriminal en Nto, waar hebben jullie het over?
Wellicht hebt u ook genoten van het enthousiasme over diegene die u nu vervloekt.
Het lijkt mij dat elke belegger zelf moet onderzoeken, en het is fijn wanneer een enthousiast iemand terecht of onterecht haar of zijn denken deelt.
Amen!
Ik zou voorlopig wat afwachten en genieten van de zon. Als de recessie toeslaat, kunnen de waarderingen plots een totaal ander beeld tonen. Ik kijk dan graag es terug naar 2007. Indus had toen een wpa van 2,75, het heeft geduurd tot 2014 tot we terug aan die waarde kwamen. In die zelfde periode is hun dividend gedaald van 1,2 naar 0,5 om dan terug op het zelfde niveau te staan in 2014. Bij MBB en Aurelius heeft het geduurd tot 2012, maar het dividend was fors gestegen (voorbode goede resultaten) en enkel gedaald in 2010 (negatief resultaat).Indus AG een holding in Duitsland, gemiddeld risico en staat op dit moment erg laag.
Er is een maar; zij hebben ook bedrijven gerelateerd aan de auto-industrie. Wat denken jullie?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Jamo, zo had ik het nog niet bekeken! Ikzelf had moeite om zolang terug te kijken vooral omdat mijn bank zei dat ik altijd te laag aandelen wilde aankopen. Ik bekeek de grafiek. Helaas heb ik dat niet gedaan toen de ''bank' hun advies gaf. Wellicht kan ik beter - hoe gevoelsmatig het ook is - mijn eigen advies opvolgen.Jamo schreef: ↑1 juni 2019, 08:53Ik zou voorlopig wat afwachten en genieten van de zon. Als de recessie toeslaat, kunnen de waarderingen plots een totaal ander beeld tonen. Ik kijk dan graag es terug naar 2007. Indus had toen een wpa van 2,75, het heeft geduurd tot 2014 tot we terug aan die waarde kwamen. In die zelfde periode is hun dividend gedaald van 1,2 naar 0,5 om dan terug op het zelfde niveau te staan in 2014. Bij MBB en Aurelius heeft het geduurd tot 2012, maar het dividend was fors gestegen (voorbode goede resultaten) en enkel gedaald in 2010 (negatief resultaat).Indus AG een holding in Duitsland, gemiddeld risico en staat op dit moment erg laag.
Nogmaals hartelijke dank
Ik volg even niet, is laeka = qa1 = qa, 1 van de drijvende en inspirerende krachten achter een goudforum van een hele tijd geleden dat jammer genoeg ineengeschrompeld is na het invoeren van een betalende formule?pim schreef: ↑30 mei 2019, 12:18 Over profiteren van andermans zweet gesproken: 't is hier dat alle mosterd vandaan komt:
https://beursig.com/forum/viewtopic.php ... start=5210
en de mensen die alle credits verdienen zijn QA1, ILAD, Decanus, ...
Maar ja: beter goed gepikt dan slecht verzonnen.
Ik kende beursig.com niet, maar het JSBach topic deed me terugdenken aan voornoemd goud forum.
In een ver verleden was er een zeer interessant Cash! forum. Ik herinner me vooral de topics NBB (met Noshirt/Eric Geenen als bezieler) en JS Bach (met qa als bezieler) die er met kop en schouders bovenuit staken. Ook over goud en andere onderwerpen hebben beide bezielers toen zeer interessante opinies geuit. Het Cash! forum werd opgedoekt door eigenaar Knack, en de JS Bach - community werd verdergezet op beursig.com.
Laeka en qa (= Qa1) zijn ongetwijfeld verschillende personen: hun stijl is compleet verschillend.
Vrijwel alle onderwerpen door Laeka aangehaald zijn eerder ter sprake gebracht door qa. Dus ere wie ere toekomt. Laeka is simpelweg een dief van qa's intellectuele eigendom en hij probeert andermans pluimen op zijn eigen hoed te steken. Daarenboven hoeft niemand iets te missen als hij hier wegblijft: volg gewoon het origineel!
Laeka en qa (= Qa1) zijn ongetwijfeld verschillende personen: hun stijl is compleet verschillend.
Vrijwel alle onderwerpen door Laeka aangehaald zijn eerder ter sprake gebracht door qa. Dus ere wie ere toekomt. Laeka is simpelweg een dief van qa's intellectuele eigendom en hij probeert andermans pluimen op zijn eigen hoed te steken. Daarenboven hoeft niemand iets te missen als hij hier wegblijft: volg gewoon het origineel!
verloren met arco, teruggewonnen met barco.
Beste,pim schreef: ↑2 juni 2019, 08:47 In een ver verleden was er een zeer interessant Cash! forum. Ik herinner me vooral de topics NBB (met Noshirt/Eric Geenen als bezieler) en JS Bach (met qa als bezieler) die er met kop en schouders bovenuit staken. Ook over goud en andere onderwerpen hebben beide bezielers toen zeer interessante opinies geuit. Het Cash! forum werd opgedoekt door eigenaar Knack, en de JS Bach - community werd verdergezet op beursig.com.
Nog 1 keer reageren op zulke dikke zever. Ik zit al in Camellia voor ik QA1 kende van toen ik nog geabonneerd was op een beleggingsblaadje. Straf he. Van toen Kakuzi 90 shilling noteerde zoals al eerder gemeld. Kijk waar deze parel nu staat. En voor je weer grove leugens vertelt wie heeft er hier Luxempart, Sapec en het onlangs aangebrachte Fairfax India holdings (wel een tip gekregen van iemand van het forum!) aangebracht.
En er zijn er nog hoor. Natuurlijk heeft qa1 een nog grotere kennis maar hij heeft het niet altijd bij het rechtte eind zijn beurprestaties de laatste jaren zijn zeer slecht de laatste jaren (de verschillende palmolie aandelen AEP, Sipef , Rea Holdings en Camellia, Hal Trust enz..) Dit zijn stuk voor stuk aandelen buiten Camellia die zwaar ingeleverd hebben!
Ook nog vermelden dat de palmolieprijzen nu op hun gat liggen en ik aan het instappen ben.
En diene Noshirt die komt binnenkort naar mij thuis. Zie ook weer het forumitem Nationale bank waar ik onlangs begonnen ben met instappen na de fameuze daling van de afgelopen daling voorbije jaren.
Zie mijn post als dit geen koopje is dan weet ik het ook niet meer! Dat is ook ene met buitengewone kennis hoor (ik bedoel dus Erik Geenen).
groeten laeka
In al mijn haast vergeet ik nog de belangrijkste nl. de verschillende Bollore holdings en Wendel. Die heeft diene QA1 ook aangeraden zeker?
En dan nu hop naar een ander forum want het niveau ligt hier veel te laag.
En dan nu hop naar een ander forum want het niveau ligt hier veel te laag.
De andere tips komen uit Kroffinvest.
En dat is eigenlijk nog erger: Kristof V Houtte moet er de kost mee verdienen, dat is dus broodroof.
Wanneer je de beursprestaties van qa gaat beoordelen op de korte termijn prijskoersen, dan heb je geen sikkepit begrepen van waar hij voor staat. En ook niet waar noshirt voor staat trouwens. Die mannen kijken niet naar de laatste jaren, ze kijken naar de laatste decennia.
En dat is eigenlijk nog erger: Kristof V Houtte moet er de kost mee verdienen, dat is dus broodroof.
Wanneer je de beursprestaties van qa gaat beoordelen op de korte termijn prijskoersen, dan heb je geen sikkepit begrepen van waar hij voor staat. En ook niet waar noshirt voor staat trouwens. Die mannen kijken niet naar de laatste jaren, ze kijken naar de laatste decennia.
verloren met arco, teruggewonnen met barco.