Ervaring met futures traden (bij Keytrade, Binck)
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Re: Ervaring met futures traden (bij Keytrade, Binck)
je stelt nog niet zo lang geleden dat beleggen niets voor jou is, boon. En dan zou je nu gaan informeren mbt forex traden.
Lijkt me alles behalve aangeraden.

Laten we zeggen dat het even impulsief ja zei op die persoonDoubleDigitsOrBust schreef: ↑4 juni 2019, 18:33 je stelt nog niet zo lang geleden dat beleggen niets voor jou is, boon. En dan zou je nu gaan informeren mbt forex traden.![]()

Forex gaat goed, tot het fout loopt. En dan loopt het goed fout.
En 'uitleg geven' zal niet veel helpen. Er is een verschil tussen het concept begrijpen (daar is uitleg handig), en het concept toepassen (i.e. gokken waarom een munt zal stijgen/dalen).
Ge moogt altijd open-minded blijven, maar bereid u wel mentaal voor op het betalen van leergeld. Tenzij ge een paar gelukslagen slaat
En 'uitleg geven' zal niet veel helpen. Er is een verschil tussen het concept begrijpen (daar is uitleg handig), en het concept toepassen (i.e. gokken waarom een munt zal stijgen/dalen).
Ge moogt altijd open-minded blijven, maar bereid u wel mentaal voor op het betalen van leergeld. Tenzij ge een paar gelukslagen slaat

@Poldermol Waarom ben je tegen futures? Stel dat je 100K aandelen volledig wil afdekken met een S&P future, dan heb je meestal ongeveer 10% cash nodig als inleg (onderpand) dus 10K. Het enige wat je moet weten is dat je dan effectief daarmee 100K bent blootgesteld en dus niet maar 10K.
Zijn er eigenlijk brokers die toegang geven tot futures? Bij Keytrade niet als particulier maar zou eigenlijk handig zijn om je port te kunnen afdekken zonder dat je je aandelen moet verkopen. Futures hebben ook geen tax blijkbaar en kost is meestal laag.
Het enige wat ze zouden moeten voorzien is dat je automatisch kan doorrollen en is me ook niet duidelijk of je op gelijk welk moment een future kan verkopen of moet wachten tot vervaldag bij S&P mini en eurostoxx futures?
Is het ook zo dat je je broker om de zoveel dagen moet vragen om eventueel je onderpand aan te vullen of gebeurt dit automatisch?
Men zou voor particulieren iets simpels moeten maken zoals futures om je aandelen mee te kunnen afdekken wanneer je dat wil zonder puts te moeten gebruiken want die dingen kosten enorm veel geld imo zinloos.
Zijn er eigenlijk brokers die toegang geven tot futures? Bij Keytrade niet als particulier maar zou eigenlijk handig zijn om je port te kunnen afdekken zonder dat je je aandelen moet verkopen. Futures hebben ook geen tax blijkbaar en kost is meestal laag.
Het enige wat ze zouden moeten voorzien is dat je automatisch kan doorrollen en is me ook niet duidelijk of je op gelijk welk moment een future kan verkopen of moet wachten tot vervaldag bij S&P mini en eurostoxx futures?
Is het ook zo dat je je broker om de zoveel dagen moet vragen om eventueel je onderpand aan te vullen of gebeurt dit automatisch?
Men zou voor particulieren iets simpels moeten maken zoals futures om je aandelen mee te kunnen afdekken wanneer je dat wil zonder puts te moeten gebruiken want die dingen kosten enorm veel geld imo zinloos.
Quality growth investor
binckbank zou toegang tot futures aan particulieren geven
futures zijn fundamenteel verschillend van opties.
het zijn termijn contracten , als je een future koopt/verkoopt ben je verplicht de afgesproken onderliggende waarden op de vervaldag te kopen/verkopen.
M.a.w. als je een future verkoopt op iets wat je zelf hebt, ben je het op termijn kwijt, of het nu stijgt of daalt.
bezint eer ge begint zou ik zeggen.
het zijn termijn contracten , als je een future koopt/verkoopt ben je verplicht de afgesproken onderliggende waarden op de vervaldag te kopen/verkopen.
M.a.w. als je een future verkoopt op iets wat je zelf hebt, ben je het op termijn kwijt, of het nu stijgt of daalt.
bezint eer ge begint zou ik zeggen.
Op termijn..als je bv een port met Amerikaanse aandelen hebt en je hebt een future short en de beurs crasht of corrigeert fors compenseert die je verlies en heeft dus veel meer waarde.
sortino schreef: ↑4 juni 2019, 19:10 @Poldermol Waarom ben je tegen futures? Stel dat je 100K aandelen volledig wil afdekken met een S&P future, dan heb je meestal ongeveer 10% cash nodig als inleg (onderpand) dus 10K. Het enige wat je moet weten is dat je dan effectief daarmee 100K bent blootgesteld en dus niet maar 10K.
Een verstandig mens beseft dat inderdaad. Een onverstandig mens wordt 's nachts na een nachtelijke correctie weer wakker met een serieuze kater en een margin call

Ik ben niet "tégen". Ik wijs op de verhoogde risico's. En we hebben eerder al gezien hoe nerveus Kevva soms is/lijkt te zijn.
als je iets (op termijn) verkoopt ben je inderdaad ongevoelig voor verdere prijsaanpassingen. naar omhoog of onlaag. dat is een waarheid als een koe.
verschil tussen future prijs en contant prijs wordt bepaald door rente, verwachte dividenden en voor dingen als tee, varkensbuiken en sinaasappelsap schattingen van toekomstige oogsten, bewaarkosten.
Als newbie zonder degelijke kennis zou ik er van afblijven. Nog nooit een particulier tegengekomen die dat gebruikt als indekking, maar iemand moet de eerste zijn.
Mogelijke extra winst tov meteen verkopen zal marginaal zijn
kans op rekenfoutje is aanzienlijk.
Waarom? Als je belegt in Amerikaanse S&P bedrijven en de beurs stijgt en je hebt een S&P future short stijgt je aandelenportefeuille maar verlies je op je (brand)verzekering. Omgekeerd bij een daling verlies je op je aandelenportefeuille maar wordt dit gecompenseerd door de future short. Als je het te risky vindt en je verwacht een daling blijf dan id ver weg van futures en liquideer liefst als eerste je aandelen.
Als het gaat om bescherming tegen daling kan je beter gewoon puts kopen. Je betaalt een premie maar capt niet je upside af.
Een future (short) is equivalent aan de combinatie van een long put en een short call met zelfde strike price en expiration date. Het is de short call die enerzijds de kost van je put (deels) compenseert maar anderzijds je upside aftopt.
Een future (short) is equivalent aan de combinatie van een long put en een short call met zelfde strike price en expiration date. Het is de short call die enerzijds de kost van je put (deels) compenseert maar anderzijds je upside aftopt.