De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Een paar jaar geleden heb ik zijn aandelen eens gezien, toen die info nog op zijn site stond. Was heel geconcentreerd, een stuk of 12, allemaal onbekende namen, weinig Amerikaans als ik het mij goed herinner.
Als ik nu even zijn Amerikaanse aandelen bekijk dan lijkt het me nogal mainstream: Facebook, PayPal, eBay, Alphabet,... Weet niet of die man de beurzen heeft geklopt ?
Als ik nu even zijn Amerikaanse aandelen bekijk dan lijkt het me nogal mainstream: Facebook, PayPal, eBay, Alphabet,... Weet niet of die man de beurzen heeft geklopt ?
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Er is meldingsplicht, dus met uitstel van anderhalve maand krijg je zijn holdings te zien:
https://www.sec.gov/cgi-bin/browse-edga ... getcompany
22/10/2018:
Niet slecht hé! In Q1 een stevig belang opgebouwd in DESPEGAR.COM. Zal dat bedrijf eens nader bekijken.
22/10/2018:
https://valuewalkpremium.com/2018/10/22 ... ts-letter/Dorsey focuses on finding companies with broad moats, strong competitive advantages and good records of capital allocation. He invests with a concentrated portfolio that he believes embodies these ideas.
The returns speak for themselves. Since inception (January 2014) the Dorsey Global Moat Composite Index has produced an annual return net of fees for investors of 12% vs. 7.7% for the MSCI All-Country World Index, according to Dorsey Asset Management's third-quarter letter to investors, a copy of which has been reviewed by ValueWalk. Year-to-date, the firm has produced a net return of 24% for its investors and 32.4% over the last 12 months and 22% CAGR over the past 3 years, and 12-15.4% CAGR since inception.
Niet slecht hé! In Q1 een stevig belang opgebouwd in DESPEGAR.COM. Zal dat bedrijf eens nader bekijken.
Re: De beurs vandaag
- Het is niet omdat data sets sinds 1970 gebruikt worden dat 1970 het enige instapmoment is hé, kijk bv naar de heatmap, daar heb je de CGAR in elke cel bij het jaar van instap en het aantal jaar dat de portfolio wordt aangehouden.reteiP schreef: ↑4 juni 2019, 08:31Ja ik ken die site al langer, het is toch zo dat ze bij elke grafiek duidelijk vermelden dat ze datasets vanaf 1970 gebruiken? Het hoeft niet te gaan over grafieken met een tijdlijn op de x-as om dan een vertekend beeld te krijgen als goud een enorme performance heeft gehad in de jaren '70.vortex schreef: ↑3 juni 2019, 17:42
Denk dat je die site eens beter moet bekijken, er is van elke portfolio immers een jaarlijks instap moment gemaakt sinds 1970, je kan dus perfect zien wat het effect van een instap 1, 5, 10, 15,... jaar geleden is. De daar getoonde grafieken, CGAR's, enz.. zijn trouwens op basis van al die instap datums.
- Het ging hier niet over wat de beste performance gaf, wel over het stabiliserend effect van goud in een portfolio.
jens_dev schreef: ↑4 juni 2019, 14:14 Er is meldingsplicht, dus met uitstel van anderhalve maand krijg je zijn holdings te zien:
22/10/2018:https://valuewalkpremium.com/2018/10/22 ... ts-letter/Dorsey focuses on finding companies with broad moats, strong competitive advantages and good records of capital allocation. He invests with a concentrated portfolio that he believes embodies these ideas.
The returns speak for themselves. Since inception (January 2014) the Dorsey Global Moat Composite Index has produced an annual return net of fees for investors of 12% vs. 7.7% for the MSCI All-Country World Index, according to Dorsey Asset Management's third-quarter letter to investors, a copy of which has been reviewed by ValueWalk. Year-to-date, the firm has produced a net return of 24% for its investors and 32.4% over the last 12 months and 22% CAGR over the past 3 years, and 12-15.4% CAGR since inception.
Thx, ik ging dat ooit eens verder onderzoeken.
Despegar op het eerste zicht de 'Booking holdings' van Latijns-Amerika. Resultaten wat onder druk door wisselkoersen het laatste jaar, stevige kaspositie. Booking itself staat ook niet te duur volgens mij.
op het werk hoor ik dat galapagos aandelen zeer interessant zijn , hebben jullie er ?
Facebook en Alphabet ook niet, cijfermatig dan (:
Heb Booking Holdings en Hostelworld.com een half jaar geleden eens grondig onderzocht omdat ze ondergewaardeerd waren (althans toch zeker HW). Heb hier nog een jaarverslag van HW thuis laten komen. Uiteindelijk links laten liggen omdat ik onzeker was over de impact die Google als potentiële concurrent kan hebben (iets wat eigenlijk al aan de gang is). Het zou ook altijd wel kunnen natuurlijk dat Google ooit zelf OTA's gaat overnemen ipv zelf een volledig platform uit te bouwen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Eens ze op het werk, op de trein of bij de kapper beginnen zeggen dat je die aandelen moet kopen ben je beter dat je ze verkoopt ... een algemene beurswijsheid.
Uw antwoord is niet wijzer dan wat ze op het werk of een ander plaats zeggen.
Dat aan huidige koers instappen in Galapagos niet zonder risico is, is een understatement.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Soms of wellicht vaak kan een niet 'wijzer' antwoord meer 'streetwise' zijn dan een wijs antwoord.
Uw conclusie is juist. Niet kopen 'voorlopig'
jozefien,
Volg je een beetje galapagos?
Ken je het bedrijf,
De stadiums waar ze staan met hun reumapil.....etx
Volg je een beetje galapagos?
Ken je het bedrijf,
De stadiums waar ze staan met hun reumapil.....etx
Jozefientje... ik stel voor dat u het op wandelen met uw keffertje houdt.