met de fiets naar het werk
Re: met de fiets naar het werk
"toch gewoon de koffer in"
met de bazin
met de bazin
Combinatie met andere vergoedingen
Een werknemer kan voor hetzelfde traject slechts één fiscaal vrijgestelde vergoeding ontvangen.
De fietsvergoeding kan in die zin gecombineerd worden met een tussenkomst voor het openbaar vervoer, indien de werknemer een deel van de verplaatsing tussen de woonplaats en het bedrijf per fiets aflegt en een deel met het openbaar vervoer.
Hetzelfde geldt voor de combinatie fietsvergoeding en autovergoeding indien de werknemer bijvoorbeeld met de wagen tot aan de rand van de stad rijdt en daar overstapt op de (vouw)fiets. Ook is het mogelijk voor een deel van de werkdagen een fietsvergoeding te geven en voor een aantal dagen een autovergoeding.
Een werknemer die een bedrijfswagen heeft, kan eveneens een fietsvergoeding krijgen voor de dagen dat de woon-werkverplaatsing met de fiets gebeurt.
Deze informatie is verkregen via de Fietsersbond en FOD Economie
Een werknemer kan voor hetzelfde traject slechts één fiscaal vrijgestelde vergoeding ontvangen.
De fietsvergoeding kan in die zin gecombineerd worden met een tussenkomst voor het openbaar vervoer, indien de werknemer een deel van de verplaatsing tussen de woonplaats en het bedrijf per fiets aflegt en een deel met het openbaar vervoer.
Hetzelfde geldt voor de combinatie fietsvergoeding en autovergoeding indien de werknemer bijvoorbeeld met de wagen tot aan de rand van de stad rijdt en daar overstapt op de (vouw)fiets. Ook is het mogelijk voor een deel van de werkdagen een fietsvergoeding te geven en voor een aantal dagen een autovergoeding.
Een werknemer die een bedrijfswagen heeft, kan eveneens een fietsvergoeding krijgen voor de dagen dat de woon-werkverplaatsing met de fiets gebeurt.
Deze informatie is verkregen via de Fietsersbond en FOD Economie
"Een werknemer kan voor hetzelfde traject slechts één fiscaal vrijgestelde vergoeding ontvangen"
Dat is ook logisch, en geen enkele werkgever gaat dat dubbel betalen.
Dat is ook logisch, en geen enkele werkgever gaat dat dubbel betalen.
Je kan de fietsvergoeding vragen en toch deels met de auto of openbaar vervoer komen.. Schijnt geen fraude te zijn. Kiezen wat je het meeste opbrengt.
ik zie ook niet in waar de fraude zou kunnen zijn,
zolang de optelsom van het aantal km fiets + de auto of openbaar vervoer maar klopt
denk dat veel meer mensen in een dergelijke situatie zich bevinden dat men zou vermoedn
zolang de optelsom van het aantal km fiets + de auto of openbaar vervoer maar klopt
denk dat veel meer mensen in een dergelijke situatie zich bevinden dat men zou vermoedn
Heb zelf een hernia gehad vroeger. Gelukkig is dat opgelost geraakt na een operatie.sintorama schreef: ↑11 juni 2019, 16:14Daar kan ik een antwoord op geven: mijn rug laat het niet toe (discus hernia). Moesten de fietspaden nu vlak liggen dan zou dat wel mogelijk zijn, maar zelfs met een "full suspension" fiets is het niet te doen met de rug.
In mijn berekening laat ik de besparing op brandstof en auto-onderhoud nog achterwege, evenals de diverse niet-financiele voordelen van het fietsen.
Vandaag zie ik vooral nog af met mijn rug als ik in een passieve periode kom. Hoe regelmatiger ik kan bewegen hoe beter ik me voel. Toen ik er nog met sukkelde ging ik geregeld zwemmen. Vooral lang rechtstaan of slenteren was dodelijk. Lang autorijden kon ik ook niet.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
In mijn geval heb ik er eigenlijk geen last van tot ik begin te sporten. Nog geen enkele sport gevonden die geen pijn veroorzaakt. De pijn komt ook niet direct, meestal is het pas als je een week of 5-6 bezig bent met je nieuwe sport dat je begint te voelen dat je erop achteruit gaat.reteiP schreef: ↑12 juni 2019, 11:38 Heb zelf een hernia gehad vroeger. Gelukkig is dat opgelost geraakt na een operatie.
Vandaag zie ik vooral nog af met mijn rug als ik in een passieve periode kom. Hoe regelmatiger ik kan bewegen hoe beter ik me voel. Toen ik er nog met sukkelde ging ik geregeld zwemmen. Vooral lang rechtstaan of slenteren was dodelijk. Lang autorijden kon ik ook niet.
Een operatie wordt afgeraden: de pijn is niet "erg" genoeg, en het risico op geen enkele verbetering of zelfs verslechtering is reeel.
Ook last tijdens het zwemmen? Want zwemmen is normaal gezien veruit de beste sport voor mensen met rugklachten.
Dat moet ik toegeven dat ik dat nog niet geprobeerd heb. Maar ik HAAT zwemmen, echt waar. Ik heb regelrechte trauma's van uit de tijd dat we om de 14 dagen met de klas (secundair onderwijs) moesten gaan zwemmen. 1x vond ik het leuk, dat was toen jongens en meisjes gemengd mochten zemmen.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Zwemmen is inderdaad goed voor mensen met rugklachten, MAAR alleen als je een goede houding aanneemt. Veel mensen zwemmen bv. schoolslag met hun hoofd de hele tijd boven het water, en dat is net heel slecht voor de rug.
Ik wou net hetzelfde posten.zappiduppi schreef: ↑12 juni 2019, 13:51 Zwemmen is inderdaad goed voor mensen met rugklachten, MAAR alleen als je een goede houding aanneemt. Veel mensen zwemmen bv. schoolslag met hun hoofd de hele tijd boven het water, en dat is net heel slecht voor de rug.
Zonder de juiste zwemtechniek is het zeker niet zo onschuldig.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik kan niet zwemmen met hoofd op en onder water bij schoolslag. Ik heb altijd schrik voor ademtekort. Dat is iets puur psychologisch. Daarom hou ik het altijd boven water.zappiduppi schreef: ↑12 juni 2019, 13:51 Veel mensen zwemmen bv. schoolslag met hun hoofd de hele tijd boven het water, en dat is net heel slecht voor de rug.
Je moet gewoon uitademen door je neus/mond onder water, je ademhaling zal veel beter en regelmatiger zijn. Veel beginnende zwemmers beginnen pas uit te ademen vanaf hun hoofd boven water komt. In dat geval heb je al teveel co2 in je longen en bovendien heb je bvb. bij borstcrawl onvoldoende tijd om nog in te ademen. Hierdoor kom je al heel snel buiten adem en dit heeft feitelijk weinig te maken met een goede/slechte conditie.
Zelf ook meerdere hernia's gehad. Veel ondersteunende oefeningen gedaan en dat helpt. Stilzitten is bij mij ook nefast maar dat zal wel van mens tot mens verschillen. Deadlift is een superoefening voor versteviging van de rug en algemene versterking wat ook weer positief effect heeft. Maar je moet je goed laten begeleiden als je niet weet wat je doet en dan bedoel ik niet door de gediplomeerde sportinstructeur met haarband in de fitnessclub maar in een rugkliniek.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
In het middelbaar had ik om de 14 dagen zwemmen en vond dat niet zo erg, ik vond het ontspannend. Blijkbaar was ik er ook goed in want ik werd ooit door mijn L.O.-leerkracht gevraagd om mee te doen aan een competitie in Brugge. Ik heb dat toen gedaan.
Mijn ademtechniek was niet perfect en mijn leerkracht heeft dan verschillende lessen aandacht besteed aan die techniek. Mijn gezicht moest in het water blijven en ik moest op de correcte momenten adem innemen en dat is me uiteindelijk wel gelukt. Ik ben best wel hoog geëindigd toen (geen podiumplaats). De andere deelnemers kwamen van overal te lande en waren allemaal middelbare scholieren tussen 13 en 18 jaar oud. De techniek is er nog altijd en eens je hem hebt, blijf je hem behouden.
Een 50m. bad kan ik wel over zwemmen in crawl op mijn eerste adem. Als je techniek goed zit zwem je hem in een paar seconden over. Het is de kunst om je hoofd zo stil mogelijk te houden! Naar adem happen is aan snelheid inboeten.
Ik adem steeds uit via mijn mond maar dat is op zich geen probleem, dat heeft geen negatieve invloed ten opzichte van uitademen via de neus (werd mij gezegd).
Mijn ademtechniek was niet perfect en mijn leerkracht heeft dan verschillende lessen aandacht besteed aan die techniek. Mijn gezicht moest in het water blijven en ik moest op de correcte momenten adem innemen en dat is me uiteindelijk wel gelukt. Ik ben best wel hoog geëindigd toen (geen podiumplaats). De andere deelnemers kwamen van overal te lande en waren allemaal middelbare scholieren tussen 13 en 18 jaar oud. De techniek is er nog altijd en eens je hem hebt, blijf je hem behouden.
Een 50m. bad kan ik wel over zwemmen in crawl op mijn eerste adem. Als je techniek goed zit zwem je hem in een paar seconden over. Het is de kunst om je hoofd zo stil mogelijk te houden! Naar adem happen is aan snelheid inboeten.
Ik adem steeds uit via mijn mond maar dat is op zich geen probleem, dat heeft geen negatieve invloed ten opzichte van uitademen via de neus (werd mij gezegd).