Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Dat is niet nieuw hé. Facebook is een ongelofelijke machine met een quasi monopolie. Cijfermatig zeker koopwaardig imo, maar of je zo'n bedrijf kunt verzoenen met je principes? Ik heb het er moeilijk mee.
Idd, hier ook geen Facebook wegens ethische/principe-kwestie.
Lijkt CVS Health jullie momenteel iets. Zijn afgelopen maanden serieus gedaald en zouden hun strategie nu omgooien wat positief wordt onthaald, zie: https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... ealth-care
Blijf meestal weg van de klassieke, grote spelers in healthcare (liggen zwaar onder vuur) maar mss heeft deze wel potentieel als je dat Bloomberg artikel leest.
Blijf meestal weg van de klassieke, grote spelers in healthcare (liggen zwaar onder vuur) maar mss heeft deze wel potentieel als je dat Bloomberg artikel leest.
Quality growth investor
CVS zit al 4 jaar in een dalende lijn en nog steeds bearich (overname van Aetna was wel een goede zaak)
Anthem is ook een gemengd bedrijf (ziekteverzekering commercieel, medic-aid, medic-care en apotheek) met meer potentieel (alvast beter resultaten dan Aetna vroeger)
https://www.marketscreener.com/ANTHEM-INC-18740543/
https://www.marketscreener.com/CVS-HEAL ... ION-12230/
Thuis verpleging, home care, medische centrum, bedrijven zitten ook in de lift door de besparingen....
(LHCG, Ensg.....)
Anthem is ook een gemengd bedrijf (ziekteverzekering commercieel, medic-aid, medic-care en apotheek) met meer potentieel (alvast beter resultaten dan Aetna vroeger)
https://www.marketscreener.com/ANTHEM-INC-18740543/
https://www.marketscreener.com/CVS-HEAL ... ION-12230/
Thuis verpleging, home care, medische centrum, bedrijven zitten ook in de lift door de besparingen....
(LHCG, Ensg.....)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
CVS is een M,W base aan het vormen. Er zitten meerdere Healtcare aandelen in zulke bases.sortino schreef: ↑4 juni 2019, 20:45 Lijkt CVS Health jullie momenteel iets. Zijn afgelopen maanden serieus gedaald en zouden hun strategie nu omgooien wat positief wordt onthaald, zie: https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... ealth-care
Het is een breakout kandidaat. Het heeft al 2 keer tegen de weerstand gebotst(W figuur) en het volume is lager geworden.
Net als GH zo een soort patroon heeft en daar heeft de uitbraak maandag plaats gevonden.
De markt zat ook mee (buiten de FANGs) omdat we zondagnacht premarket intraday op de Russel een grote 2B steun zagen voor een bounce. Anders bij een echt dalende Russel zou deze uitbraak mislukt zijn.
Je moet wel ervaren zijn om dan te zien of de uitbraak kans maakt.
Ook de algemene markt moet meezitten. De Russel meet ook het algemene beurssentiment met zijn vele (2000) aandelen. Dan mag het sentiment in zijn eigen index de Nasdaq tegenvallen.
(Breakouts is het moeilijkst dus niet voor onervaren lezers, die wil ik graag beschermen om nooit hier aan mee te doen. Je moet ook realtime koersen en een hoog volume op het moment van de uitbraak zien)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heb mezelf 26 aandelen/holdings geselecteerd op basis van enkele criteria. Voornaamste was dat aandeel een stijging doormaakte van jan'19 tem half april'19 en ondertussen ongeveer terug op niveau staat van januari'19. Zou wat cash op de juiste moment willen investeren en in het juiste aandeel. In de bestaande wil ik dat nu even niet doen want anders worden posities te groot en dus verbreed ik liever mijn portefeuille.
Nog een aantal criteria waarop punten behaald kon worden;
Dividend betaler : 1 punt (-3.11% dividend)
Hoog dividend betaler : 2 punten (+3.11% = gemiddelde van alle 26 opgeteld)
Huidige koers max 5% boven 52wk minimim = 1 punt + (ga er dan hierbij vanuit dat er nog weinig verlies kan volgen)
Huidige koers max 10% boven 52wk minimim = 1 punt
Huidige koers reeds lager tov januari'19 of binnen de 5% grens = 1 punt
Huidige koers is minstens 20% onder het 52wk maximim (in gedachten dat er nog 20% te winnen valt) = 1 punt
KBC Groep 5+
Solvay 5+
BASF 5+
Kinepolis 5
ING Group 5
Aegon 5
Ackermans 4+
CFE 4+
Solvac 4+
Ter Beke 4+
Van De Velde 4
Aperam 4
Besi 3
Arcelor Mittal 3
UCB 3
Tessenderlo groep 3
Orange 3
KBC Ancora 3
Econocom group 3
Colruyt 2
Deceuninck 2
Melexis 2
Sioen 2
Sofina 2
GBL 1
IBA 1
Ik zou in 8 aandelen / holdings willen investeren. Volgens mijn onderzoek zou ik de keuze maken uit de eerste 12 (KBC Groep tem Aperam). Iemand advies om uit de 12 voorkeuren zeker niet te nemen of juist wel? Ga de volgende dagen nog wel wat forums (beursig, beursduivel, ... ) lezen om nog wat info in te winnen zodat het gevoel goed zit bij moment van aankoop en me nog wat richten voor die specifieke 12 op een gerichte aankoopprijs.
Nog een aantal criteria waarop punten behaald kon worden;
Dividend betaler : 1 punt (-3.11% dividend)
Hoog dividend betaler : 2 punten (+3.11% = gemiddelde van alle 26 opgeteld)
Huidige koers max 5% boven 52wk minimim = 1 punt + (ga er dan hierbij vanuit dat er nog weinig verlies kan volgen)
Huidige koers max 10% boven 52wk minimim = 1 punt
Huidige koers reeds lager tov januari'19 of binnen de 5% grens = 1 punt
Huidige koers is minstens 20% onder het 52wk maximim (in gedachten dat er nog 20% te winnen valt) = 1 punt
KBC Groep 5+
Solvay 5+
BASF 5+
Kinepolis 5
ING Group 5
Aegon 5
Ackermans 4+
CFE 4+
Solvac 4+
Ter Beke 4+
Van De Velde 4
Aperam 4
Besi 3
Arcelor Mittal 3
UCB 3
Tessenderlo groep 3
Orange 3
KBC Ancora 3
Econocom group 3
Colruyt 2
Deceuninck 2
Melexis 2
Sioen 2
Sofina 2
GBL 1
IBA 1
Ik zou in 8 aandelen / holdings willen investeren. Volgens mijn onderzoek zou ik de keuze maken uit de eerste 12 (KBC Groep tem Aperam). Iemand advies om uit de 12 voorkeuren zeker niet te nemen of juist wel? Ga de volgende dagen nog wel wat forums (beursig, beursduivel, ... ) lezen om nog wat info in te winnen zodat het gevoel goed zit bij moment van aankoop en me nog wat richten voor die specifieke 12 op een gerichte aankoopprijs.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Solvac én Solvay is misschien overkill.
En ipv KBC Groep zou ik KBC Ancora overwegen.
En ipv KBC Groep zou ik KBC Ancora overwegen.
Rare criteria om aandelen te selecteren. Ik heb een tijdje terug ook eens enkele criteria opgeschreven in klad:
Een verstaanbaar businessmodel
Groeipotentieel
Duurzame concurrentievoordelen
Eerlijk en transparant management
Skin in the game
Langetermijnvisie
Goede capital allocators
Geen creatieve of agressieve boekhouding
Organische omzetgroei
Voldoende grote winst- en vrijekasstroommarges (min. 5%)
Operationele kasstroom / CapEx = min. 2,5
Een gezonde balans (leverage max. 2)
Hoge cash conversion
Een verstaanbaar businessmodel
Groeipotentieel
Duurzame concurrentievoordelen
Eerlijk en transparant management
Skin in the game
Langetermijnvisie
Goede capital allocators
Geen creatieve of agressieve boekhouding
Organische omzetgroei
Voldoende grote winst- en vrijekasstroommarges (min. 5%)
Operationele kasstroom / CapEx = min. 2,5
Een gezonde balans (leverage max. 2)
Hoge cash conversion
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En welke aandelen komen in aanmerking volgens jouw selectie?
Basisregel 1 is toch: niet alle eieren in 1 schaal leggen…
Waarom dan bijna alleen Belgische aandelen, bovendien is België niet echt een aandelen land….
Zelf heb ik maar 2 Belgische aandelen, Sofina en Elia...(maar staat niet eens in uw lijstje….)
Waarom dan bijna alleen Belgische aandelen, bovendien is België niet echt een aandelen land….
Zelf heb ik maar 2 Belgische aandelen, Sofina en Elia...(maar staat niet eens in uw lijstje….)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Alsof Belgische bedrijven hun omzet alleen uit België halen
Je kan met alleen Belgische bedrijven toch een goede spreiding bereiken.
Je kan met alleen Belgische bedrijven toch een goede spreiding bereiken.
Afgelopen 2.5 jaar zie ik toch een serieuze achterstand met andere landen...
BEL20 is géén goede graadmeter voor Belgische beursgenoteerde bedrijven; AB Inbev heeft een groot gewicht, er zitten verschillende buitenlandse bedrijven in en de index wordt naast AB Inbev gedomineerd door banken.
Ik heb sinds 2013 alleszins niet geünderperformed met een grotendeels Belgische portefeuille.
Maar het blijft een feit dat sinds 2015 de meeste Belgische bedrijven ter plaatse trappelen… (en niet alleen AB Inbev, eigenlijk de hele Eurozone)
Net door het overwicht van de bankaandelen (en auto aandelen) in de eurozone geraakt de eurozone niet uit het slop… (cc: analyse van CNBC van de Eurozone)
In mijn Europees peloton, bengelen zelfs Sofina (2012) en Elia (2012) achteraan (wel grootste %...)