Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Dit is niet alleen schandalige verspilling van belastinggeld maar tevens het zoveelste voorbeeld van betutteling. Bepaalde politici achten de burgers te dom en onnozel om zelf even te kijken hoe ver de school, winkels en het station zijn alvorens een huis te kopen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Begrijpe wie kan, ik heb één winkel (een bakkerij) in een straal van anderhalve kilometer, de bushalte is zo'n 500 meter stappen en toch scoor ik redelijk:pukkie007 schreef: ↑19 juni 2019, 21:39 Wat een grap:
- busstation pal voor mijn deur met een directe verbinding naar 2 treinstations. Score openbaar vervoer: matig.
- winkelcentrum aan de overkant van de straat met oa postpunt, boekhandel, 3 warenhuizen. opticien, 3 kledingzaken, dhz-zaak. Score winkels en diensten: matig.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Correctie: voor mobiliteit 'krijg' ik maar een 'beperkt aanbod'. Mijn totale score haalt 4,7/10.
Werken die gasten ook met sjoemelsoftware en steekpenningen?
Oh ja, je kan de tool ook personaliseren: Dan kom ik op 3,7/10 uit omdat ik 1x per week de auto neem naar het voetbal.
Werken die gasten ook met sjoemelsoftware en steekpenningen?
Oh ja, je kan de tool ook personaliseren: Dan kom ik op 3,7/10 uit omdat ik 1x per week de auto neem naar het voetbal.
Geen slecht idee zo'n mobi score, al vind ik dat lage scores voor sommigen net interessant kunnen zijn. Sommigen willen nu eenmaal graag afgelegen wonen. Dat wordt nu automatisch als minder gequoteerd.
En er zitten duidelijk nog wat fouten in, ik krijg een matige score voor sport & ontspanning terwijl ik net op dat vlak een fantastische ligging heb vind ik zelf.
Natuur en openbaar park woon ik al super dicht bij.
En er zitten duidelijk nog wat fouten in, ik krijg een matige score voor sport & ontspanning terwijl ik net op dat vlak een fantastische ligging heb vind ik zelf.
Het nieuwe cultuurcentrum is nog in aanleg maar zal op een paar 100m van mijn deur liggen. Dat is dan meteen ook de bibliotheek, theaterzaal, sporthal enz...De score houdt o.a. rekening met voorzieningen zoals:
- bibliotheken, cultuurcentra, bioscopen, schouwburgen, concertzalen, sportaccommodaties, zwembaden, openbare parken, provinciale domeinen en natuurgebieden.
Natuur en openbaar park woon ik al super dicht bij.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik zit met 7/10. Landelijk, rustig, wel met een bushalte op 30 m. Als ik dan de 'Stationsstraat' (ergens tussen het station/supermarkten en school) in geef dan kom ik maar aan 7,6/10. Dus geen reden om mij te gaan vestigen waar de 'kind-criminelen' de baas zijn.
Ik denk dat alleen de 'transmigranten' die in Brussel-Noord zitten een betere score noteren.
Ik denk dat alleen de 'transmigranten' die in Brussel-Noord zitten een betere score noteren.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik denk dat je de overheid inzake ruimtelijke ordening absoluut geen betutteling kan verwijten. Weinig ontwikkelde landen lieten zoveel vrijheid inzake ruimtelijke ordening als België/Vlaanderen (extreme lintbebouwing, ongestructureerde verkavelingen en meer van dat fraais).
Iedereen mag ver buiten een stads/dorpskern gaan wonen, zonder enige meerkost of extra belasting. Toch kosten rioleringen, water, gas, internet, elektriciteit, openbaar vervoer, wegen, vuilnisophaling etc. allemaal stukken meer voor een landelijk huishouden.
Van mij moeten ze geen mobi-scores berekenen. Reken gewoon de meerkost van landelijk wonen door. Laat landbouwers eventueel die meerkost aftrekken van hun beroepskost, want zij moeten beroepshalve wel landelijk wonen.
Zelf haal ik blijkbaar 8,1. Woon in een landelijke gemeente, maar wel in een doprskern met station en goede treinverbinding.
-
- Full Member
- Contacteer:
Deze mobiscore is een gevolg van de laksheid van de afgelopen decennia. Als men 50, 30 of zelfs 15 jaar geleden werk had gemaakt van goede ruimtelijke ordening, dan was die mobiscore niet zo nodig. Men heeft echter gedurende jaren een stadsvlucht gestimuleerd. Gestimuleerd omdat hoe verder men van de stad woonde, hoe lager het KI en dus hoe lager de belastingen (of de registratierechten).Maar zelfs nu komt men met een spielerei, terwijl men weigert om het probleem grondiger aan te pakken, door bv een aanpassing van het KI. Ofwel wil men de mobiscore meepakken in de berekening van de belastingen. En zal de uiteindelijke belasting op een woning afhangen van het KI en de mobiscore.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Begrijp niet waarom die mobiscore geen rekening houdt met de plaats van te werk stelling. Mijn mobiscore is 4,1, woon landelijk op 20km van mijn werk, geen openbaar vervoer beschikbaar (industriegebied) dus met de auto 20 min filevrij onderweg. Een collega woont in Antwerpen, zijn score is 8, ook hij heeft geen openbaar vervoer tot op het werk, hij staat doorgaans meer dan 1 uur in de file voor 18km.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De score is verbonden aan een locatie, niet aan uw persoon.vortex schreef: ↑20 juni 2019, 18:06 Begrijp niet waarom die mobiscore geen rekening houdt met de plaats van te werk stelling. Mijn mobiscore is 4,1, woon landelijk op 20km van mijn werk, geen openbaar vervoer beschikbaar (industriegebied) dus met de auto 20 min filevrij onderweg. Een collega woont in Antwerpen, zijn score is 8, ook hij heeft geen openbaar vervoer tot op het werk, hij staat doorgaans meer dan 1 uur in de file voor 18km.
Zal best maar mobiliteit is persoonsgebonden, mijn woning heeft geen behoefte aan mobiliteit Akkoord dat het openbaar vervoer aanbod hier eerder beperkt is maar onderwijs, winkels, ontspanning en gezondheidszorg zijn hier goed bereikbaar met de fiets of auto, sta vrijwel nooit in een file. Mobiliteit kan ook iets anders dan openbaar vervoer zijn en afstand is relatief, 5km file is voor mij een slechtere mobiliteit dan 10 km vrije baan.nyotaimori schreef: ↑20 juni 2019, 18:14De score is verbonden aan een locatie, niet aan uw persoon.vortex schreef: ↑20 juni 2019, 18:06 Begrijp niet waarom die mobiscore geen rekening houdt met de plaats van te werk stelling. Mijn mobiscore is 4,1, woon landelijk op 20km van mijn werk, geen openbaar vervoer beschikbaar (industriegebied) dus met de auto 20 min filevrij onderweg. Een collega woont in Antwerpen, zijn score is 8, ook hij heeft geen openbaar vervoer tot op het werk, hij staat doorgaans meer dan 1 uur in de file voor 18km.
Mijn gepensioneerde buur die amper zijn huis verlaat heeft geen auto, maar wel dezelfde ('slechte') mobi-dinges-score als ik, terwijl ik auto gebruik als deel van woon-werk-verkeer, ik woon namelijk net iets te ver van treinstation om auto aan de kant te laten staan.
Ik scoor 8,8/10. Niet slecht! Ik woon in Gent.
Scoor 6.6 op 10. Woon nabij de dorpskern. Vorig adres 8.5, stadsrand. Heb het gevoel dat ik er qua benodigde voorzieningen niet ben op achteruit gegaan. Ook meer groen en rust hier.
Bus op 300meter. Trein binnen 2km, evenals Delhaize, carrefour, aldi, Lidl, Kruidvat. Verschillende bakkers, frituren en banken. Verschillende basis en lagere scholen, ook 1 middelbare. Op 4km van het werk.
Voor mij persoonlijk is het een 9.
Bus op 300meter. Trein binnen 2km, evenals Delhaize, carrefour, aldi, Lidl, Kruidvat. Verschillende bakkers, frituren en banken. Verschillende basis en lagere scholen, ook 1 middelbare. Op 4km van het werk.
Voor mij persoonlijk is het een 9.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior