Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik woon vlakbij een bos waar ik ga wandelen. Dat is mijn ontspanning.
Dat het cc en zwembad op 25 minuten fietsen zijn stoort mij niet, want daar zou ik ook niet komen als ik er langs woonde.
Dat het cc en zwembad op 25 minuten fietsen zijn stoort mij niet, want daar zou ik ook niet komen als ik er langs woonde.
Ik heb een 5,5. Woon op 64 km van werk, doe daar 12% van met auto, 86% met trein, 2% te voet.
Collega woont op 4 km van werk, heeft score van 9,2 (!), maar is op meer dan 20 jaar nog nooit met openbaar vervoer of fiets naar het werk gekomen, steeds met een auto uit het hogere gamma, gezien worden is belangrijk, weet je.
Ik vraag me af waarvoor Mobi in MobiScore staat. Die score is puur theoretisch en houdt totaal geen rekening met persoonlijke toestand:
kinderen / geen kinderen
niet werken / kort bij huis werken / ver van huis werken
hobby's en interesses
waar woont je familie, vrienden, kennissen
…
Als iemand nu nog kan vertellen wat dat MobiDinges de belastingsbetaler gekocht heeft, dan is het plaatsje volledig qua onvolledigheid en overbodigheid
Collega woont op 4 km van werk, heeft score van 9,2 (!), maar is op meer dan 20 jaar nog nooit met openbaar vervoer of fiets naar het werk gekomen, steeds met een auto uit het hogere gamma, gezien worden is belangrijk, weet je.
Ik vraag me af waarvoor Mobi in MobiScore staat. Die score is puur theoretisch en houdt totaal geen rekening met persoonlijke toestand:
kinderen / geen kinderen
niet werken / kort bij huis werken / ver van huis werken
hobby's en interesses
waar woont je familie, vrienden, kennissen
…
Als iemand nu nog kan vertellen wat dat MobiDinges de belastingsbetaler gekocht heeft, dan is het plaatsje volledig qua onvolledigheid en overbodigheid
Hier 7.5. Kan ik wel akkoord mee gaan. Geen trein, enkel bus naar 2 naburige steden. Snelweg vlakbij, maar daar is 't altijd file. 2 zwembaden in de naburige gemeenten. Cc' s idem.
3 scholen binnen een straal van 500m, bib en supermarkt op 500m, post idem. En toch woon ik in een open bebouwing in een rustige wijk (net) buiten het centrum.
Maar door alle omleidingen en werken duren de 18km naar m'n werk tegenwoordig 50' of langer, waardoor ik bijna even snel in de Nl vestiging ben.
3 scholen binnen een straal van 500m, bib en supermarkt op 500m, post idem. En toch woon ik in een open bebouwing in een rustige wijk (net) buiten het centrum.
Maar door alle omleidingen en werken duren de 18km naar m'n werk tegenwoordig 50' of langer, waardoor ik bijna even snel in de Nl vestiging ben.
6,9 hier. Ik woon letterlijk naast een bushalte (score: goed), 2km van bioscoop en natuurgebied.(score:matig)
Zelfs bij het ingeven van het adres van de bioscoop, cultureel centrum of zwembad is de score voor "ontspanning, sport en cultuur" nog steeds 'matig'.
Slaat nergens op dus.
De gevangenis van Leuven scoort wel 9,8; misschien dat eens overwegen...
Zelfs bij het ingeven van het adres van de bioscoop, cultureel centrum of zwembad is de score voor "ontspanning, sport en cultuur" nog steeds 'matig'.
Slaat nergens op dus.
De gevangenis van Leuven scoort wel 9,8; misschien dat eens overwegen...
Kerncentrale Doel : 2.9
Sportpaleis Antwerpen: 9.5
...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Vind dat je die mobiscore moet omdraaien: hoe goed slaagt de overheid erin om de burger te bereiken met wat zij belangrijk vinden.
Neem nu het druk treinstation Denderleeuw waar veel ambtenaren wonen, dat moet toch scoren.
Nee een matige 7 want het busstation voldoet blijkbaar niet, wel wie is daar verantwoordelijk voor?
Sport en ontspanning maar matig want je wordt verwacht te voet en met de fiets te gaan en niet met de trein naar Aalst, zucht.
Neem nu het druk treinstation Denderleeuw waar veel ambtenaren wonen, dat moet toch scoren.
Nee een matige 7 want het busstation voldoet blijkbaar niet, wel wie is daar verantwoordelijk voor?
Sport en ontspanning maar matig want je wordt verwacht te voet en met de fiets te gaan en niet met de trein naar Aalst, zucht.
Hoe meer afgelegen ik woon, hoe beter. Heb geen behoefte aan lawaai (stinkende bussen die passeren, treinen, drukke wegen,...)
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Ik heb een station op 2km. van mijn deur, en dan nog 2 andere stations op 6km. Ik heb om de 5 min. tram 1 op het einde van mijn straat rijden en om de 10 min. passeert een bus 2 straten verder.
Zwembad, bibliotheek, CC en dienstencentrum zijn allemaal binnen een straal van 400m. rond mijn woonst.
Ook aan winkels geen gebrek. Op wandelafstand heb ik Aldi, Lidl, Colruyt, Carrefour, Kruidvat, Delhaize, Action, Tom & Co, turkse supermarkt en iets verder Albert Heijn en een hele resem aan nachtwinkels op 600m. van hier.
Ik heb 2 lagere scholen op 300m. van mijn woonst en vanuit mijn slaapkamerraam zie ik het dak van het OCMW en 2 WZC's.
Ik haal mijn auto niet buiten, er is teveel verkeer en het stadscentrum bij ons is hoofdzakelijk voetgangerszone. Als ik naar de Gentse Korenmarkt wil dan sta ik er op nog geen 10min. woon er 3,6km. vandaan.
Toch scoor ik maar 8,8/10
De Gentse Zuidbuurt (rond het Woodrow Wilsonplein) scoort ook niet zo enorm hoog. Ondanks dat je daar nabij alles zit!
Zwembad, bibliotheek, CC en dienstencentrum zijn allemaal binnen een straal van 400m. rond mijn woonst.
Ook aan winkels geen gebrek. Op wandelafstand heb ik Aldi, Lidl, Colruyt, Carrefour, Kruidvat, Delhaize, Action, Tom & Co, turkse supermarkt en iets verder Albert Heijn en een hele resem aan nachtwinkels op 600m. van hier.
Ik heb 2 lagere scholen op 300m. van mijn woonst en vanuit mijn slaapkamerraam zie ik het dak van het OCMW en 2 WZC's.
Ik haal mijn auto niet buiten, er is teveel verkeer en het stadscentrum bij ons is hoofdzakelijk voetgangerszone. Als ik naar de Gentse Korenmarkt wil dan sta ik er op nog geen 10min. woon er 3,6km. vandaan.
Toch scoor ik maar 8,8/10
De Gentse Zuidbuurt (rond het Woodrow Wilsonplein) scoort ook niet zo enorm hoog. Ondanks dat je daar nabij alles zit!
WW-plein zelf krijgt 9.7/10 als ik het even ingeef.
Is wel zo dat de mobi-score niet snel extreme scores geeft (om mensen niet te bruskeren?). Zelfs de meest afgelegen gehuchten in de Westhoek scoren nog boven de 4/10 en zelfs in grootsteden haal je moeilijk 9/10.
PS: je zou nog heel wat andere nuttige infrastructuur kunnen vermelden in de buurt van het Zuid/WW-plein. Houdt de mobiscore rekening met de nabijheid van... gezelschap?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Staat bekend onder de naam 'Leuven-Centraal', de mobi-dickscore zal wel denken dat die 'centraal' slaat op een treinstation met bijhorende bushaltes.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dit! We hebben wat mij betreft qua ruimtelijke ordening en woonbeleid net méér bemoeienis en betutteling van de overheid nodig, o.a. via meer fiscale rechtvaardigheid (kosten doorrekenen aan gebruikers). Dat je zomaar even kan gaan wonen waar je wil - en vooral: dat daarbij de 'duurdere' locaties qua gebruik van grond, voorzieningen, ... zelfs impliciet gesubsidieerd worden via een lager KI - is echt de waanzin voorbij.dw schreef: ↑20 juni 2019, 14:14Ik denk dat je de overheid inzake ruimtelijke ordening absoluut geen betutteling kan verwijten. Weinig ontwikkelde landen lieten zoveel vrijheid inzake ruimtelijke ordening als België/Vlaanderen (extreme lintbebouwing, ongestructureerde verkavelingen en meer van dat fraais).
Iedereen mag ver buiten een stads/dorpskern gaan wonen, zonder enige meerkost of extra belasting. Toch kosten rioleringen, water, gas, internet, elektriciteit, openbaar vervoer, wegen, vuilnisophaling etc. allemaal stukken meer voor een landelijk huishouden.
Van mij moeten ze geen mobi-scores berekenen. Reken gewoon de meerkost van landelijk wonen door. Laat landbouwers eventueel die meerkost aftrekken van hun beroepskost, want zij moeten beroepshalve wel landelijk wonen.
Ik woon dicht bij de basiliek van Koekelberg, en scoor 8.9/10 - lijkt me redelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
En dat is de grond van het probleem, het KI. het KI is al sinds 1975 ongewijzigd, en hield enkel rekening met de huurprijs die een woning in 1975 zou opbrengen. Een huis in Brussel kon/kan tegen een hogere prijs verhuurd worden dan een huis in Tongeren.
In 1975 waren het wegennet, de infrastructuur en de vervoersmiddelen niet van die aard dat men uren onderweg kon/wou zijn. Tegenwoordig is onderweg zijn veel luxueuzer dan vroeger (ook stilstaan in de file is al iets aangenamer, door bv de radio, de airco, de smartphone).
Bij een herberekening van het KI zullen er inderdaad winnaars en verliezers zijn. De huizen in de steden zullen een iets lager KI krijgen, terwijl de huizen buiten de steden een hoger KI zullen krijgen. De vraag is alleen welke politieker / politieke partij de hervorming van het KI, en de verhoging van de belastingen voor veel mensen, wil verdedigen. En het zal dus met Belgische koterijen blijven, zoals deze mobiscore.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Waar verwijt ik de overheid betutteling inzake ruimtelijke ordening? Ik val hier enkel deze volkomen nutteloze tool aan en je legt me woorden in de mond naar believen.dw schreef: ↑20 juni 2019, 14:14Ik denk dat je de overheid inzake ruimtelijke ordening absoluut geen betutteling kan verwijten. Weinig ontwikkelde landen lieten zoveel vrijheid inzake ruimtelijke ordening als België/Vlaanderen (extreme lintbebouwing, ongestructureerde verkavelingen en meer van dat fraais).
Het is duidelijk dat jij er een radicaal repressief gebruik van wil maken. Wie nu "fout" woont heeft pech. Die huizen staan er en de infrastructuur ligt er en tenzij je zeer agressief verplicht gaat onteigenen gaan ze nergens naartoe.
Dank voor het zoveelste inzicht in jullie eco-communistische agenda
Misschien kan je meteen iedereen verbieden buiten de landsgrenzen te reizen. Dit is er het juiste moment van het jaar voor. En we gaan natuurlijk ook allemaal dezelfde grijze bio-vlas pakjes moeten dragen