DB Saving Plan
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
DB Saving Plan
Daling rente vanaf 1/7:
Basis 0,05
Getrouwheidspremie: 0,20
Basis 0,05
Getrouwheidspremie: 0,20
Re: DB Saving Plan
Net mijn 2 domicilieringen stopgezet. Ga kat uit de boom kijken en cash aanhouden tot t najaar. Of hypotheek vervroegd terugbetalen wat op dit moment voor mij het lucratiefst zou zijn. 2,5 perc
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Toch wel sterke daling.
Bovendien rekenen ze sinds 1 januari 8 EUR/kwartaal kosten aan indien vermogen minder dan 10k.
Daar gaat mijn rendement...
Bovendien rekenen ze sinds 1 januari 8 EUR/kwartaal kosten aan indien vermogen minder dan 10k.
Daar gaat mijn rendement...
Doorlopende opdracht naar DB stopgezet. Elders brengt het meer op :-)
Nu nog effe uitrekenen hoe we de fondsen efficiënt overhevelen naar een andere bank, zoals Santander.
Als je op de laatste werkdag van het vorige kwartaal 10k had bij deze bank, moet je geen 8 euro betalen. Dus voor einde september bye bye DB na 12 jaar jullie streken verdragen te hebben :-)
Nu nog effe uitrekenen hoe we de fondsen efficiënt overhevelen naar een andere bank, zoals Santander.
Als je op de laatste werkdag van het vorige kwartaal 10k had bij deze bank, moet je geen 8 euro betalen. Dus voor einde september bye bye DB na 12 jaar jullie streken verdragen te hebben :-)
.Op 6 juni laatstleden kondigde de Europese Centrale Bank (ECB) aan dat ze haar rentetarieven tot minstens eind juni 2020 op het huidige niveau zou aanhouden. De ECB hoopt de economische activiteit in de eurozone te bevorderen door zeer goedkope leningsvoorwaarden voor de gezinnen en bedrijven te creëren. Ze tracht ook een terugkeer van de inflatie naar iets minder dan 2% op middellange termijn te stimuleren.
Tot nu toe had de ECB zich geëngageerd om haar rentetarieven tot minstens eind 2019 ongewijzigd te laten. Deze termijn is nu dus met minstens zes maanden verlengd en veel analisten zijn van mening dat deze situatie van lage rente nog een paar jaar kan voortduren. Ter herinnering, de herfinancieringsrente van de ECB is sinds maart 2016 vastgesteld op 0%, terwijl de depositorente negatief staat op -0,40% (dit is de rente waartegen het overschot aan liquide middelen van de banken op deposito's bij de ECB wordt vergoed). Met andere woorden, banken moeten 0,40% betalen om hun geld bij de ECB veilig te stellen.
Onder deze omstandigheden kunnen wij de vergoeding voor het DB Saving Plan niet op het huidige niveau handhaven. Daarom wordt vanaf 1 juli 2019 de basisrente verlaagd tot 0,05% per jaar en de getrouwheidspremie tot 0,20% per jaar.
Wilt u meer weten over het complete aanbod van Deutsche Bank? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze adviseurs. Zij bespreken graag met u, in functie van uw Financial ID, de oplossingen die bij u passen.
Tot nu toe had de ECB zich geëngageerd om haar rentetarieven tot minstens eind 2019 ongewijzigd te laten. Deze termijn is nu dus met minstens zes maanden verlengd en veel analisten zijn van mening dat deze situatie van lage rente nog een paar jaar kan voortduren. Ter herinnering, de herfinancieringsrente van de ECB is sinds maart 2016 vastgesteld op 0%, terwijl de depositorente negatief staat op -0,40% (dit is de rente waartegen het overschot aan liquide middelen van de banken op deposito's bij de ECB wordt vergoed). Met andere woorden, banken moeten 0,40% betalen om hun geld bij de ECB veilig te stellen.
Onder deze omstandigheden kunnen wij de vergoeding voor het DB Saving Plan niet op het huidige niveau handhaven. Daarom wordt vanaf 1 juli 2019 de basisrente verlaagd tot 0,05% per jaar en de getrouwheidspremie tot 0,20% per jaar.
Wilt u meer weten over het complete aanbod van Deutsche Bank? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze adviseurs. Zij bespreken graag met u, in functie van uw Financial ID, de oplossingen die bij u passen.
Bedoelt u dat u ons fondsen wilt aansmeren aan een instapkost van 1% nadat u, DB dus, jarenlang reklame hebt gemaakt door andere banken aan te vallen die instapkosten aanrekenden terwijl DB 0% instapkosten aanrekende?
Gedurende jaren heeft u andere banken verweten wat u nu zelf doet?
Help me aub om dit te begrijpen.
Gedurende jaren heeft u andere banken verweten wat u nu zelf doet?
Help me aub om dit te begrijpen.
Deze mail ook gekregen, hiermee stopt het ook voor mij, er komt geen euro meer bij.
Kan iemand me uitleggen hoe de getrouwheidspremie juist zal verlopen nu, voor het bedrag die er nu blijft opstaan? Blijft die een jaar geldig voor iedere som die gestort werd tot nu, of gaat dit voor alles direct naar 0.20%?
Kan iemand me uitleggen hoe de getrouwheidspremie juist zal verlopen nu, voor het bedrag die er nu blijft opstaan? Blijft die een jaar geldig voor iedere som die gestort werd tot nu, of gaat dit voor alles direct naar 0.20%?
Slechte zaak, want als je de (opgebouwde) getrouwheidspremie niet wil verliezen kan je deze rekening maar op een tijdspanne van 1 jaar terug op 0 brengen. Dus dan minimaal 3 x € 8,00 = € 24 bankkosten te betalen.
Zal eens uitrekenen of deze te verwachten getrouwheidspremie nog wel in functie staat tot deze kosten. Indien niet, wordt het meteen alles afsluiten (naast de maandelijkse spaaropdracht stopzetten).
Zal eens uitrekenen of deze te verwachten getrouwheidspremie nog wel in functie staat tot deze kosten. Indien niet, wordt het meteen alles afsluiten (naast de maandelijkse spaaropdracht stopzetten).
Als je 10k hebt, een paar dagen voor het einde van het kwartaal storten bij DB, de eerste werkdag van het nieuwe kwartaal weer afhalen. Dan heb je geen last van de 8 euro kosten per trimester.Ardennois schreef: ↑24 juni 2019, 14:33 Slechte zaak, want als je de (opgebouwde) getrouwheidspremie niet wil verliezen kan je deze rekening maar op een tijdspanne van 1 jaar terug op 0 brengen. Dus dan minimaal 3 x € 8,00 = € 24 bankkosten te betalen.
Getrouwheidspremie loopt verder tot je dat bedrag hebt verdient.donv schreef: ↑24 juni 2019, 14:31 Deze mail ook gekregen, hiermee stopt het ook voor mij, er komt geen euro meer bij.
Echter, bij DB was de basisrente zeer hoog en die verlies je meteen. Dus je basis rente zal wel meteen zakken van 0,60% naar 0,05%. Alleen daarvoor is het misschien interessant om alles gewoon meteen te verhuizen naar een andere bank.
Vergeet ook niet dat dit nieuws inspiratie is voor andere banken. Het kan dus best zijn dat een andere bank (MeDirect die nu 0,85% heeft) ook sterk zal zakken. Echter bij MeDirect is de getrouwheidspremie (dus 0,80%) verzekert voor minstens 1 jaar zodra het geld erop staat en is de basis rente zeer laag (0,05%).
Als je geld dus nog minstens 1 jaar niet gebruikt zou ik het boeltje volledig verhuizen. Op 1 jaar komt het je beter uit.
Alles wat aan 0,30% gestort werd, blijft voor 1 jaar op 0,30%. Wat veel erger is, is dat de gewone intrest van 0,60% naar 0,05% zakt. Je bent beter af bij een andere bank met hogere intrest. Zo brengt Santander momenteel in totaal nog 0,8% op... K heb de berekening gemaakt, alles wat minder lang als 7 maand op DB stond, hevel je beter over naar een andere bank. Het verlies aan intrest wordt gecompenseerd door de hogere rentevoet bij Santander. Voor sommen die nog 1-5 maand moeten blijven staan om de 0,30% te halen, die laat je beter nog effe bij DB staan (opgelet dat je niet onder de 10k zakt, of je hebt 8 euro kosten vast per trimester).donv schreef: ↑24 juni 2019, 14:31 Deze mail ook gekregen, hiermee stopt het ook voor mij, er komt geen euro meer bij.
Goede truc, maar die 10 k moet dan wel komen van een rekening met een hoge basisrente ... door 10 k steeds om de 3 maanden over te schrijven kan je natuurlijk ook nergens anders getrouwheid opbouwen.
Klopt, als je een Flex (netto) rekening aanhoudt bij NIBC met een bedrag van 10k, kan je dit doen... Zelfs deze (netto) Flex rekening (0,42%) brengt meer op dan DB

Deutsche Bank is een zinkend schip.AD_Kor schreef: ↑24 juni 2019, 13:58 .Op 6 juni laatstleden kondigde de Europese Centrale Bank (ECB) aan dat ze haar rentetarieven tot minstens eind juni 2020 op het huidige niveau zou aanhouden. De ECB hoopt de economische activiteit in de eurozone te bevorderen door zeer goedkope leningsvoorwaarden voor de gezinnen en bedrijven te creëren. Ze tracht ook een terugkeer van de inflatie naar iets minder dan 2% op middellange termijn te stimuleren.
Drastische verlaging van de rentevoeten van hun Savings Plan, en onmiddellijk. Plots 1% instapkosten aanrekenen nadat ze gedurende jaren andere banken hebben aangevallen die (schandalig!) Instapkosten durfden aanrekenen.
Best zo snel mogelijk alles weghalen daar.
Want de reden is duidelijk. Het hoofdkwartier zit in zware financiele problemen en de fusie met andere banken gaat niet door. Binnenkort is Merkel er niet meer om hen te beschermen.
Deutsche Bank is nog pakken groter dan Fortis ooit was. Je weet wat te doen voor het te laat is.
Ook de bescherming van het spaargeld is relatief. De regering kan elk moment beslissen om het spaargeld om te zetten in aandelen Deutsche Bank. Vergeet dus de bescherming van 100.000 euro per persoon en per bank.
Hoe doe je dit praktisch?Gorge schreef: ↑24 juni 2019, 14:42 Alles wat aan 0,30% gestort werd, blijft voor 1 jaar op 0,30%. Wat veel erger is, is dat de gewone intrest van 0,60% naar 0,05% zakt. Je bent beter af bij een andere bank met hogere intrest. Zo brengt Santander momenteel in totaal nog 0,8% op... K heb de berekening gemaakt, alles wat minder lang als 7 maand op DB stond, hevel je beter over naar een andere bank. Het verlies aan intrest wordt gecompenseerd door de hogere rentevoet bij Santander. Voor sommen die nog 1-5 maand moeten blijven staan om de 0,30% te halen, die laat je beter nog effe bij DB staan (opgelet dat je niet onder de 10k zakt, of je hebt 8 euro kosten vast per trimester).
Hoe zou dit werken als je bvb twee jaar lang elke maand 500 euro stortte?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.