Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Een goede shake van R11, Spruit en Vortex en we zitten aardig dicht bij de kern van de zaak, me thinks.
- de aanwervingen bij, vooral multinationals, zijn gewoon van de pot gerukt. Een arbeidersplaats invullen door een ingenieur ... Yeah right !
- Goedkope buitenlandse werkkrachten kapen hier de 'simpelste jobs' weg, kennen amper 5 woorden Nederlands, werken onder de 'Belgische lonen', overnachten hier in een caravan of een serre en sturen maandelijks nog 50% van hun netto wedde naar hun familie in het thuisland.
- liquideer alle overtollige en kunstmatig gecreëerde arbeidsplaatsen en er staan direct 50.000 ( wrs aan ambtenaren alleen al) mensen op straat.
Pensioen: goochel nog maar enkele jaren verder met leeftijden en uitkeringen. De pot is leeg, de bodem zal steeds zichtbaar blijven, voorlopig haalt men het geld nog via andere inkomsten maar dat kan en zal niet blijven duren. Geen geld > geen pensioen, geen inkomen > geen leven. Sad but true. ( Ook al zullen politici, wetenschappers en andere 'kenners' dit niet snel gaan toegeven.)
- de aanwervingen bij, vooral multinationals, zijn gewoon van de pot gerukt. Een arbeidersplaats invullen door een ingenieur ... Yeah right !
- Goedkope buitenlandse werkkrachten kapen hier de 'simpelste jobs' weg, kennen amper 5 woorden Nederlands, werken onder de 'Belgische lonen', overnachten hier in een caravan of een serre en sturen maandelijks nog 50% van hun netto wedde naar hun familie in het thuisland.
- liquideer alle overtollige en kunstmatig gecreëerde arbeidsplaatsen en er staan direct 50.000 ( wrs aan ambtenaren alleen al) mensen op straat.
Pensioen: goochel nog maar enkele jaren verder met leeftijden en uitkeringen. De pot is leeg, de bodem zal steeds zichtbaar blijven, voorlopig haalt men het geld nog via andere inkomsten maar dat kan en zal niet blijven duren. Geen geld > geen pensioen, geen inkomen > geen leven. Sad but true. ( Ook al zullen politici, wetenschappers en andere 'kenners' dit niet snel gaan toegeven.)
Alléé, de licentiaat die voor een klein loontje werk "onder zijn niveau" doet - om welke reden dan ook - zal nog een extra bijdrage mogen leveren, dus nog minder loon dan hij al krijgt omdat hij "de maatschappij" op kosten heeft gejaagd ...Spruitekop schreef: ↑25 juni 2019, 18:42 Dat die dan meer zou moeten afdragen aan de maatschappij... daar is dan toch niets mis mee. Hij moet maar gaan doen waar hij voor gestudeerd -en de burger meebetaald- heeft. Hij heeft tenslotte de maatschappij onnodig op kosten gejaagd.
Weet je wat een lic. rechten kost in opleiding? Daar neem je dan toch geen genoegen mee als burger dat die daarna een gewoon kantoorjobke gaat doen. Hij kon dat jobke waarschijnlijk al doen toen hij 18 was, maar heeft dan de keuze gemaakt om verder te studeren (of te zuipen), de burger te laten betalen en zelf al die extra gestudeerde jaren niet mee af te dragen.
Misschien heeft die lic.rechten of die industr.ing. op een bepaald moment in zijn leven nood aan geld en neemt hij dat "kantoorjobKE" om te (over)leven ... hoe kan jij beoordelen en vooral veroordelen om wat voor reden iemand iets onder zijn "niveau" doet ...
Jij bent waarschijnlijk direct met je gat in de boter gevallen en beoordeelt en veroordeelt dan alles en iedereen vanuit je luxepositie ... misschien ben je wel een fils-a-papa die met een lange arm direct een positie gekregen heeft zonder er veel inspanning voor te moeten doen ... wie zal het zeggen ...
Ik doe nu ook een job onder mijn niveau. Voordeel is dat ik mijn eigen uren wat inplan, kan kiezen wanneer ik vertrek van thuis, etc...
Ik kan ook 1000 euro bruto meer gaan verdienen voor een jobke in de rand rond Brussel maar ik heb er helemaal geen zin in. Dan ben ik minimum 12 uur van huis elke dag !
Ik kan ook 1000 euro bruto meer gaan verdienen voor een jobke in de rand rond Brussel maar ik heb er helemaal geen zin in. Dan ben ik minimum 12 uur van huis elke dag !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je spant de kar voor het paard. Het is ons collectivistische systeem dat zo'n uitwassen stimuleert. Indien we een systeem hadden als in de VS moet er geen gezaag zijn van belastingbetalers over underachievers, want die hebben grotendeels zelf hun studies bekostigt.Spruitekop schreef: ↑25 juni 2019, 18:42 Weet je wat een lic. rechten kost in opleiding? Daar neem je dan toch geen genoegen mee als burger dat die daarna een gewoon kantoorjobke gaat doen. Hij kon dat jobke waarschijnlijk al doen toen hij 18 was, maar heeft dan de keuze gemaakt om verder te studeren (of te zuipen), de burger te laten betalen en zelf al die extra gestudeerde jaren niet mee af te dragen.
The Road to Serfdom
Ondertussen hoopt er ene in de VS Stevaertgewijs te scoren met een gratis-verhaal...
Sanders proposes canceling entire $1.6 trillion in U.S. student loan debt
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen blijft het gedram aanhouden.
Iedere gemeente kent nu klimaatscore voor gezinnen
Bij de Vlaamse gemeentes scoort Voeren het slechtst, Oostende het best
Tegen zo'n scherts kan toch geen enkele komiek op?
Iedere gemeente kent nu klimaatscore voor gezinnen
Bij de Vlaamse gemeentes scoort Voeren het slechtst, Oostende het best
Tegen zo'n scherts kan toch geen enkele komiek op?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Daar gaat niet over, als iemand om wat voor reden ook, onder zijn opleidingsniveau wenst te werken is dat zijn keuze en vaak zelfs uit noodzaak. Punt is dat de beter betaalde sectoren tegenwoordig hoog opgeleiden vragen voor functies die in het verleden door bv een technisch secundair (A2 diploma) werden ingevuld. En dan is men verbaasd dat volcontinu jobs in een productie omgeving moeilijk ingevuld geraken. Met andere woorden diploma's zijn aan het devalueren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Doemscenario's galoreCarpeNoctem schreef: ↑18 juni 2019, 20:45 Zelfs wars van alle feiten -Het Laagste Nieuws volgt trouw het mantra van de klimaathysterici
De MSM is de laatste dagen ook weer loos gegaan nadat het een paar dagen warm is geweest tijdens de zomer!
Waar is de tijd dat de mensen content waren als het mooi weer was?
"Twee warme zonnestralen komen elkaar tegen.
Zegt de ene; waar ga je naartoe?
Naar Spanje, plezier maken.
En jij?
Naar België, paniek zaaien."
Hat tip
Er zijn er ook al die vinden dat we misschien beter de democratie afschaffen, want het volk wil maar niet voor de "juiste" stemmen
Dan zal je maar een geboren Einstein zijn maar de pech hebben om je studies niet te kunnen betalen ... laat ons misschien het Amerikaanse systeem overnemen voor alles in onze maatschappijCarpeNoctem schreef: ↑26 juni 2019, 09:33 Je spant de kar voor het paard. Het is ons collectivistische systeem dat zo'n uitwassen stimuleert. Indien we een systeem hadden als in de VS moet er geen gezaag zijn van belastingbetalers over underachievers, want die hebben grotendeels zelf hun studies bekostigt.
Als je tot de happy few behoort wacht je een mooi leven, al de rest dikke miserie bij de minste pech in je leven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je gelooft te veel in de propaganda van ons regime. Een geboren Einstein zal in de VS ongetwijfeld kunnen verder studeren. Hetzij via een persoonlijke lening, een studiebeurs of een mecenas. Geen staatsinmenging nodig.
Waar kan ik tekenen?
Ik kan je ten zeerste een roadtrip door de VS aanbevelen. De schellen zouden wel eens van je gehersenspoelde ogen kunnen vallen.
Het zal je misschien verbazen maar niet enkel de brain drain van intelligente mensen ( je happy few?) van over heel de wereld naar de VS gaat onverminderd voort, ook de minder begoede mensen willen er in grote getale naar toe .
Ik heb een jaar in de VS gewoond, ik heb meer gezien dan jij in je "route 66"-roadtrip ... need I say more ... ik denk dat JIJ eerder gehersenspoeld bent door je rechts-neo-liberaal idealistisch denkwereldje !!!CarpeNoctem schreef: ↑26 juni 2019, 10:56
Ik kan je ten zeerste een roadtrip door de VS aanbevelen. De schellen zouden wel eens van je gehersenspoelde ogen kunnen vallen.
"The US doesn't look like a developed country"
https://qz.com/879092/the-us-doesnt-loo ... d-country/
@CarpeNoctem: waar wacht je op om te vertrekken?
https://qz.com/879092/the-us-doesnt-loo ... d-country/
@CarpeNoctem: waar wacht je op om te vertrekken?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Och, het gewoonlijke verhaal, ik ben er ondertussen te oud voor. De vrouw en het nageslacht, de vrienden. Maar in mijn jonge jaren ernstig overwogen, maar tussen droom en daad ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Goed voor je.
Ik betwijfel het ten zeerste ...
Waarom alles zo zwart/wit voorstellen (langs beide kanten)?CarpeNoctem schreef: ↑26 juni 2019, 10:56Je gelooft te veel in de propaganda van ons regime. Een geboren Einstein zal in de VS ongetwijfeld kunnen verder studeren. Hetzij via een persoonlijke lening, een studiebeurs of een mecenas. Geen staatsinmenging nodig.Waar kan ik tekenen?Ik kan je ten zeerste een roadtrip door de VS aanbevelen. De schellen zouden wel eens van je gehersenspoelde ogen kunnen vallen.
Het zal je misschien verbazen maar niet enkel de brain drain van intelligente mensen ( je happy few?) van over heel de wereld naar de VS gaat onverminderd voort, ook de minder begoede mensen willen er in grote getale naar toe .
Zoveel verschillen België en de VS toch niet eens van elkaar?
Ik zie min of meer dezelfde welvaart, waarden, rechten & plichten, kiessysteem (ie. een democratie), economische groei, ...
Ook zie ik er min of meer dezelfde discussies en problematieken (links versus rechts, progressief versus conservatief, steden versus platteland, populisme, begrotingstekorten, immigrantenkwesties ...
Als je wat uitzoomt zie ik niet zoveel levensgrote verschillen. De verschillen die er zijn zijn waarschijnlijk vooral historisch (de VS is een jongere democratie die vanuit een andere startpositie vertrok) dus volgens mij bestaat er een goeie kans dat beide landen op de lange termijn dichter en dichter naar elkaars systemen toe groeien want beide landen hebben dezelfde inwoners van vlees en bloed met dezelfde goede en slechte menselijke kantjes.
Edit: ga eens naar 'ourworldindata' en zie onder 'government spending' hoe beide landen dezelfde evoluties vertonen en dichter en dichter naar elkaar toegroeien.
Dus gelukkig dat die goedkope werkkrachten er zijn. De Vlamingen kiezen voor de hogere jobs en die zijn er. Dus is er niemand onder de Vlamingen voor de lagere jobs. Gelukkig zijn er de anderen of de bouw lag volledig stil.vortex schreef: ↑26 juni 2019, 07:16Het is juist door de import van goedkope arbeidskrachten dat de lonen in laaggeschoolde en arbeidsintensieve sectoren laag blijven. Logisch dat een Vlaming dan kiest voor de hoger opgeleide en beter betaalde job, en dat heeft niks te maken met geen handenarbeid meer willen doen.