Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Voor een gewone krediet kaart bij Argenta,limiet 1.250 euro ,heb je alleen een inkomst van 1000 euro per maand nodig en spaargeld van ongeveer 1000 euro.
keytrade heeft ook gratis krediet kaart 1.250 euro limiet.
keytrade heeft ook gratis krediet kaart 1.250 euro limiet.
Keytrade redeneert ook zo. Geen klant en geen tegoeden bij hen... betekent geen krediet of kredietkaart.
Beobank is ook lang niet zo gul meer met het toestaan van nieuwe kaarten voor nieuwe klanten.
Zelf heb ik de mijne al jaren. Nog altijd gratis en geen 5 euro kost per jaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toeslagen op kredietkaarten voortaan verboden in de EU.
Maar nog niet in den Belziek...
Maar nog niet in den Belziek...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
altijd de record kaart gehad maar nu dat dit ING geworden is (wat betalend gaat worden) heb ik een alternatief gezocht en gevonden.
ik moet wel ter plaatse komen tekenen? Misschien is dat normaal maar dat heb ik bij de record kaarten en nu de nieuwe ING kaarten niet moeten doen. Althans ik kan het me dan toch niet meer herinneren.
ik moet wel ter plaatse komen tekenen? Misschien is dat normaal maar dat heb ik bij de record kaarten en nu de nieuwe ING kaarten niet moeten doen. Althans ik kan het me dan toch niet meer herinneren.
Vroeger was deutsche gratis en kon je er zelfs meer dan één gratis krijgen
Sinds twee tal jaar moet je 20 € betalen als je niet voldoet aan een minimum aantal verrichtingen. Ik dacht 12 per jaar.
Als je daar wel boven zit dan blijft ze gratis
Sinds twee tal jaar moet je 20 € betalen als je niet voldoet aan een minimum aantal verrichtingen. Ik dacht 12 per jaar.
Als je daar wel boven zit dan blijft ze gratis
Ik zat net even te kijken bij Keytradebank. Daar is de Visa Platinum gratis. (de gewone en de gold ook dan natuurlijk).
Kent iemand het addertje onder het gras? Krijg je die misschien niet zo gemakkelijk vast bij hun? Mijn loon gaat, door een hypotheek, rechtstreeks naar Argenta. Is dat een probleem?
Kent iemand het addertje onder het gras? Krijg je die misschien niet zo gemakkelijk vast bij hun? Mijn loon gaat, door een hypotheek, rechtstreeks naar Argenta. Is dat een probleem?
Waarom het moeilijk maken als makkelijk ook kan.
Voor 36 euro per jaar ga je toch ni sukkelen???
De comfortrekening bij Fortis :
Voor 3 EUR per maand zijn in uw Comfort Pack inbegrepen:
tot 3 zichtrekeningen,
1 debetkaart per persoon en per rekening,
1 Visa Classic-kredietkaart* of 1 prepaidkaart (Prepaid Card),
toegang tot uw online en mobiele bank (Easy Banking Web en Easy Banking App**),
de expertise van onze adviseurs in het kantoor en op afstand (Easy Banking Centre),
1 rekeningverzekering voor de hoofdrekening van uw pack.
Voor 36 euro per jaar ga je toch ni sukkelen???
De comfortrekening bij Fortis :
Voor 3 EUR per maand zijn in uw Comfort Pack inbegrepen:
tot 3 zichtrekeningen,
1 debetkaart per persoon en per rekening,
1 Visa Classic-kredietkaart* of 1 prepaidkaart (Prepaid Card),
toegang tot uw online en mobiele bank (Easy Banking Web en Easy Banking App**),
de expertise van onze adviseurs in het kantoor en op afstand (Easy Banking Centre),
1 rekeningverzekering voor de hoofdrekening van uw pack.
bij keytrade kan je de limiet aanpassen op aanvraag, voor de gratis krediet kaart.
Bij Beobank is die ook gratis en krijg je er zelfs nog geld van. Je kan de limiet verhogen door zelf te overstorten.
ik zie nu inderdaad dat de andere kaarten ook gratis geworden zijn:
https://www.keytradebank.be/node/fronte ... ergelijken
Bij Beobank is enkel het eerste jaar gratis (bijdrage wordt terugbetaald na eerste gebruik), daarna 5 EUR / jaar. Na het eerste jaar moet je er dus al minstens 500 EUR mee uitgeven vóór je kaartbijdrage gecompenseerd is met cashback.
Je zit wel snel aan die 500 hoor das 50 euro per maand. Maar idd niet volledig gratis.
Bij behoorlijk wat banken zijn kredietkaarten tegenwoordig gratis. Enige "nadeel" is wel dat het vaak kleine banken zijn (tot zelfs quasi onbekende banken).
Argenta en Keytrade zijn wellicht de meest bekende, maar ook Revolut, Bunq, NewB (GoodPay),... Die laatste zijn vooral nieuwe fintech spelers die met gratis VISA kaarten hun klantenbestand willen zien groeien.
Wat je meer en meer terug ziet komen is ook het gratis afhalen aspect (wat bij traditionele banken zeer duur is).
Wat is echter de adder onder het gras? Waarom zou je nog opteren voor de Classic als de Platinum ook gratis is, maar een veel hogere dekking heeft met zijn verzekeringen? De verzekering gratis en gratis geld afhalen erbij is immers zeer ongewoon bij VISA kaarten (zelfs bij die onbekende spelers).
Dat de niet VISA Classic rekeningen gratis zijn, staat overigens nog niet in hun online bankieren zelf. Daar staat nog steeds dat de VISA Gold je €50 / jaar kost.
/Edit
Er staat ook op https://www.keytradebank.be/node/fronte ... sa-classic dat alles online te wijzigen valt (limieten, PIN loos betalen,...). Zover ik weet is dat allemaal (nog) niet mogelijk.
Ik stel mij een beetje de vraag of deze pagina's niet iets te vroeg online zijn gekomen of dat er zeer binnenkort een zeer grote update te verwachten wordt in hun online kanalen.
Argenta en Keytrade zijn wellicht de meest bekende, maar ook Revolut, Bunq, NewB (GoodPay),... Die laatste zijn vooral nieuwe fintech spelers die met gratis VISA kaarten hun klantenbestand willen zien groeien.
Wat je meer en meer terug ziet komen is ook het gratis afhalen aspect (wat bij traditionele banken zeer duur is).
Ow, die had ik nog niet gezien. Je link komt overigens ook terecht op een website die iets afwijkt van hun homepagina.Jamesken schreef: ↑26 juni 2019, 14:48 ik zie nu inderdaad dat de andere kaarten ook gratis geworden zijn:
https://www.keytradebank.be/node/fronte ... ergelijken
Wat is echter de adder onder het gras? Waarom zou je nog opteren voor de Classic als de Platinum ook gratis is, maar een veel hogere dekking heeft met zijn verzekeringen? De verzekering gratis en gratis geld afhalen erbij is immers zeer ongewoon bij VISA kaarten (zelfs bij die onbekende spelers).
Dat de niet VISA Classic rekeningen gratis zijn, staat overigens nog niet in hun online bankieren zelf. Daar staat nog steeds dat de VISA Gold je €50 / jaar kost.
/Edit
Er staat ook op https://www.keytradebank.be/node/fronte ... sa-classic dat alles online te wijzigen valt (limieten, PIN loos betalen,...). Zover ik weet is dat allemaal (nog) niet mogelijk.
Ik stel mij een beetje de vraag of deze pagina's niet iets te vroeg online zijn gekomen of dat er zeer binnenkort een zeer grote update te verwachten wordt in hun online kanalen.
Voor het (gratis) afhalen van geld is er nog altijd een wisselmarge.
Als ze die redelijk hoog zetten, zoals bv beobank (of hoger), ga je toch in de landen buiten de eurozone een kost betalen die redelijk kan oplopen.
Bv bij beobank, marge 2,1 procent, op 500 euro is dat 10,5 euro tov de wisselkoers, die je toch als kost betaalt in bv UK of Hongarije, Turkije of elders buiten Europa.
Een oude beobank kaart is overigens wel gratis. Ik krijg jaarlijks iets meer terug bij blijvend gebruik van de kaart dan ik er voor aangerekend krijg. Maar dat lukt nu dus niet meer...
De NewB kaart is een PREPAID kaart he jongens.
Vergelijk niet zomaar een mossel met een pladijs.
De voorwaarden (zie hieronder) om het gratis te houden zeggen min of meer dat het niet gratis is. Voor andere merken heb ik niets opgezocht. Maar de NewB kredietkaart hier zomaar een gratis kaart noemen is flagrant onjuist.
Voorwaarden newb :
"""De voortaan verplichte KYC-identificatieprocedure doorlopen om uw kaart te herladen, door de ad-hocdocumenten te leveren
De kaart regelmatig gebruiken (één keer per maand)
Geen geld afhalen
Uw kaart herladen via overschrijving
Indien mogelijk betalingen uitvoeren in euro: dan zijn er geen kosten voor wisselkoersen"""
Als ze die redelijk hoog zetten, zoals bv beobank (of hoger), ga je toch in de landen buiten de eurozone een kost betalen die redelijk kan oplopen.
Bv bij beobank, marge 2,1 procent, op 500 euro is dat 10,5 euro tov de wisselkoers, die je toch als kost betaalt in bv UK of Hongarije, Turkije of elders buiten Europa.
Een oude beobank kaart is overigens wel gratis. Ik krijg jaarlijks iets meer terug bij blijvend gebruik van de kaart dan ik er voor aangerekend krijg. Maar dat lukt nu dus niet meer...
De NewB kaart is een PREPAID kaart he jongens.
Vergelijk niet zomaar een mossel met een pladijs.
De voorwaarden (zie hieronder) om het gratis te houden zeggen min of meer dat het niet gratis is. Voor andere merken heb ik niets opgezocht. Maar de NewB kredietkaart hier zomaar een gratis kaart noemen is flagrant onjuist.
Voorwaarden newb :
"""De voortaan verplichte KYC-identificatieprocedure doorlopen om uw kaart te herladen, door de ad-hocdocumenten te leveren
De kaart regelmatig gebruiken (één keer per maand)
Geen geld afhalen
Uw kaart herladen via overschrijving
Indien mogelijk betalingen uitvoeren in euro: dan zijn er geen kosten voor wisselkoersen"""
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waw, die gratis visa platinum van Keytrade met goeie reisverzekering en zelfs een normaal vrij dure reisannulatie verzekering lijkt me bijna te mooi om waar te zijn. Waar zit het addertje?
Uiteraard moet je je reis met die kaart betalen. Maar dan is het wel een heel straffe gratis verzekering.
Uiteraard moet je je reis met die kaart betalen. Maar dan is het wel een heel straffe gratis verzekering.