Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Volgende week Xi & Trump dikke vrienden, handjes schudden, handelsdeal samen aankondigen. Beurzen schieten omhoog ... laat ons hopen.
Vele van mijn aankopen staan rond hun 52wk minimum. Waarom wachten? Belegingstermijn van 30 jaar
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Da's het gevaar van hoofdzakelijk cyclische fondsen in portefeuille te nemen, al bied de eerlijkheid me te zeggen dat ik ook erg overwogen ben in cyclische aandelen...
Cyclische aandelen moet je nauwgezet volgen en verkoop je binnen +/- 5 jaar
ING, KBC, Solvay staan nu zowat op hetzelfde niveau als 20/ 25 jaar geleden….(en de vooruitzichten zijn niet positief)
Defensieve aandelen koop je voor een Buy and hold strategie…
Heb momenteel slechts 1 echt cyclisch aandeel in portefeuille (Nel asa = waterstof)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Full Member
- Contacteer:
Die vergelijking die je maakt mbt 25 jaar geleden is natuurlijk compleet willekeurig en nietszeggend. Je kan net zo goed schrijven: KBC is op 7 jaar tijd verviervoudigd - en ook dat zou kloppen.jonie schreef: ↑23 juni 2019, 11:43
Cyclische aandelen moet je nauwgezet volgen en verkoop je binnen +/- 5 jaar
ING, KBC, Solvay staan nu zowat op hetzelfde niveau als 20/ 25 jaar geleden….(en de vooruitzichten zijn niet positief)
Defensieve aandelen koop je voor een Buy and hold strategie…
Heb momenteel slechts 1 echt cyclisch aandeel in portefeuille (Nel asa = waterstof)
Topic starter wil op lange termijn beleggen, zonder omzien, dan zijn JoJo aandelen geen goede strategie...
https://www.tijd.be/bear_and_bull/De-wa ... extarticle
Mijn portefeuille bestaat voor 80% uit aandelen die al 25 jaar een stijgende curve hebben (echt defensieve aandelen) en het (relatief kleine) verlies van 2008 na max 4 jaar inhaalden
JoJo aandelen zijn slecht voor mijn hart
https://www.tijd.be/bear_and_bull/De-wa ... extarticle
Mijn portefeuille bestaat voor 80% uit aandelen die al 25 jaar een stijgende curve hebben (echt defensieve aandelen) en het (relatief kleine) verlies van 2008 na max 4 jaar inhaalden
JoJo aandelen zijn slecht voor mijn hart
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
2 van zijn 6 aandelen zijn banken.
Is het überhaupt zinvol om in financials te investeren?
- De business is moeilijker te waarderen;
- De risico's zijn moeilijker in te schatten en in mijn ogen hoger dan gemiddeld;
- De returns zijn niet hoger dan gemiddeld.
Is het überhaupt zinvol om in financials te investeren?
- De business is moeilijker te waarderen;
- De risico's zijn moeilijker in te schatten en in mijn ogen hoger dan gemiddeld;
- De returns zijn niet hoger dan gemiddeld.
Was de volledige aandelen markt niet hersteld op na ongeveer 4 jaar?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Na 10 jaar stond de Euro Next 100 op min 7%
Bij Elia was dat, plus 65%
Een goed geheugen is ook een grote meerwaarde bij beleggen in aandelen
Mmm ik zou Euronext nu niet direct gelijkstellen met "de volledige aandelenmarkt" - het zijn maar 100 aandelen uit een regio die zo'n 10% van de volledige aandelenmarkt uitmaakt.
Als ik de MSCI world index als vertegenwoordiging van de "volledige aandelenmarkt" neem dan zie ik dat die een piek haalde begin 2007, op zijn laagste punt stond begin 2009 en dat de belegger zijn beginkapitaal terug had begin 2013. Dus een gediversifieerde portefeuille (zonder keuzes te moeten maken) was na die 4 jaar terug aan een all-time high.
Goede vergelijkingen zijn een grote meerwaarde voor de belegger
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
@ BDE86 zijn/haar keuze waren Euro en cyclische aandelen… om zo zekerheid te hebben over 30 jaar…
De forumgebruikers van Spaargids, bespreken doorgaans vooral en héél optimistisch Belgische of Euro cyclische aandelen, die na TA, het goud voor de toekomst zijn…., wat iets te kort door de bocht is voor mij…
.
De MSCI world index, doet het inderdaad véél beter, maar bestaat dan ook voor 62% uit US-aandelen en slechts 10% EU –Euro aandelen….
In het verleden kijken (10-20 jaar) en vergelijken, geeft nu eenmaal dikwijls een toekomst blik….maar zelden 50% in 1 jaar en er zijn natuurlijk ook vergane glories ...
De forumgebruikers van Spaargids, bespreken doorgaans vooral en héél optimistisch Belgische of Euro cyclische aandelen, die na TA, het goud voor de toekomst zijn…., wat iets te kort door de bocht is voor mij…
.
De MSCI world index, doet het inderdaad véél beter, maar bestaat dan ook voor 62% uit US-aandelen en slechts 10% EU –Euro aandelen….
In het verleden kijken (10-20 jaar) en vergelijken, geeft nu eenmaal dikwijls een toekomst blik….maar zelden 50% in 1 jaar en er zijn natuurlijk ook vergane glories ...
Ik tracht mijn aandelen te kopen minstens 20% onder hun all time high of met voorkeur max 5% boven hun 52wekelijks minimum. Van zodra een van die aandelen 20% stijgt verkoop ik opnieuw.jonie schreef: ↑26 juni 2019, 17:21 @ BDE86 zijn/haar keuze waren Euro en cyclische aandelen… om zo zekerheid te hebben over 30 jaar…
.
Of ik daar nu 1, 5 of 10 jaar moet opwachten, die eventuele 20% en eventuele dividenden brengen me meer op dan het 30jaar op een spaarrekening staat.
Daarbuiten heb ik uiteraard een voldoende cash noodfonds voor onverwachte kosten, ziekte, etc...
En naarmate het succes van mijn volatielere portefeuille kan ik mogelijk sneller een stabieler blok aandelen inkopen.
Met de hand op het hard durf ik stellen dat ik van een 30% daling niet wakker lig. Tijd zat om het goed te maken. Kijk maar naar de situatie van 2008 en de periode waarin de markt zich hersteld heeft.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Hoezo herstel?
ING staat 12 jaar na de crisis 2007/2008 nog steeds met een verlies van 64%
KBC staat na 12 jaar nog altijd met een verlies van 43%
Beckaert staat na 12 jaar nog met een verlies van 38%
Fortis, Dexia....
...
https://www.bolero.be/nl/lp/8-meest-gem ... p-de-beurs
https://trends.knack.be/economie/financ ... 1561572703
- Higherdemon
- Jr. Member
- Contacteer:
Baidu wordt koopwaardig nu, staat op 117.
Ik vind het wel een moeilijk bedrijf omdat er weinig info over te vinden is tenzij je Chinees spreekt?
Kan er iemand wat advies geven over dit bedrijf, die eigenlijk de grootste concurrent van Google is.
Alvast bedankt!
Ik vind het wel een moeilijk bedrijf omdat er weinig info over te vinden is tenzij je Chinees spreekt?
Kan er iemand wat advies geven over dit bedrijf, die eigenlijk de grootste concurrent van Google is.
Alvast bedankt!
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Zit in BIDU sinds $90, wel stevig stuk verkocht along the road. Nog steeds fan van het bedrijf als absolute nr 1 in search in China. Probleem is een beetje dat ze in te veel zaken tegelijk een absolute wereldspeler willen zijn: Search, AI, Autonomous Driving, Online Video, Fintech, Cloud services, Online travel,..Higherdemon schreef: ↑30 juni 2019, 10:42 Baidu wordt koopwaardig nu, staat op 117.
Alvast bedankt!
Kortom Baidu is de chinese versie van zowel Google, Tesla, Youtube/Netflix, Paypal, Amazon als Booking.com.. Een beetje veel spreiding en gigaveel R&D-kosten voor een bedrijf van uiteindelijk maar 41 miljard $. Keuzes maken en in enkele segmenten de absolute nr 1 blijven is de boodschap.
Maar ja, denk ook dat BIDU hier een koopje is.
Over koopjes gesproken, iemand vandaag BAM al bekeken ?
Koers momenteel -21%.
Koers momenteel -21%.