Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
In Nederland stellen de groenen zich nu fundamentele vragen.
Er zijn nog tal van dilemma’s die verder moeten worden doordacht, ook voor een partij als GroenLinks. Bijvoorbeeld de vraag of democratie een doel op zich is (laat zoveel mogelijk burgers participeren en accepteer waar zij voor kiezen) of een middel om grotere gelijkheid, diversiteit, gemeenschappelijkheid of zelfs systeemverandering te bevorderen.
Haha de mobiscore. Ik woon in een kleine stad (<10.000 inwoners, met stadsrechten sedert de middeleeuwen). 3 dokters op wandelafstand. 2 bushaltes op 5 minuten stappen. 3 scholen op 5 minuten stappen, 10 minuutjes rijden naar 2 ziekenhuizen. Supermarkt op wandelafstand. Oprit van de autosnelweg op 2 km, museum, bibliotheek en jeugdhuis op 5 minuten stappen. Score 6.4. Ja hallo. Als je dan kijkt naar huizen in de grote nabijgelegen marginale stad dan krijgen die 9.1 op 10. Het staat er vol bouwvallige panden, woont er vol marginalen, OCMW gangers en vreemdelingen. Hilarisch die scores.
De margiscore?
Met het aantal uitkeringen, betaalde belastingen, deurwaardersactiviteit, huiseigenaarschap, scholingsgraad, meldingen sluikstorten en strafbladen als parameters.
Met het aantal uitkeringen, betaalde belastingen, deurwaardersactiviteit, huiseigenaarschap, scholingsgraad, meldingen sluikstorten en strafbladen als parameters.
Schoonbroer was weer bezig hoor!
'De hittegolf van de afgelopen week is de schuld van de klimaatverandering!'
Mijn antwoord: Is dat zo? Van kinds af aan heb ik elk jaar al een hittegolf meegemaakt. De huidige duurde welgeteld 4 dagen. Bewijst niets!
Hij flipte bijna en zei dat ik een klimaatontkenner ben.
Ik zei 'Nee, ik ben realistisch.. Hittegolven zijn er elk jaar. Ook dit jaar, ook volgend jaar, ook over 5 jaar en die waren er in het verleden ook. Dat het klimaat onder druk staat, daar volg ik je in!'
Mijn antwoord: Is dat zo? Van kinds af aan heb ik elk jaar al een hittegolf meegemaakt. De huidige duurde welgeteld 4 dagen. Bewijst niets!
Ik zei 'Nee, ik ben realistisch.. Hittegolven zijn er elk jaar. Ook dit jaar, ook volgend jaar, ook over 5 jaar en die waren er in het verleden ook. Dat het klimaat onder druk staat, daar volg ik je in!'
Het is dan ook belachelijk om deze discussie te voeren op basis van een weerfenomeen op één bepaald moment. Je moet de macrogegevens bekijken. En die kunnen niet duidelijker zijn, tot spijt van wie het benijdt.
Idd. Er is genoeg wetenschappelijk bewijs en een wetenschappelijke consensus.
Degenen die dat nu nog in twijfel trekken staan voor mij op het zelfde niveau als flat-earthers.
Degenen die dat nu nog in twijfel trekken staan voor mij op het zelfde niveau als flat-earthers.
Gisteren 40.000 klimaatbetogers op Zaventem met het vliegtuig vertrokken om vlugger in de zon te kunnen liggen.
Ik trek het ook niet in twijfel hé. Mijn vrouw en ik leven trouwens zeer milieubewust en wij doen veel dingen in teken van het milieu. Wij doen bv. ook mee aan acties van Natuurpunt etc.
Maar op groen stemmen, dat gaat mij toch een brug te ver, maar dat komt door andere thema's. Kijk, ik ga eerlijk zijn. Mijn vrouw en ik zijn N-VA-stemmers (vroeger Open VLD) en dat nijpt nogal bij een deel van de familie, snap je! Vooral bij de schoonbroer die dan steeds moet beginnen over het feit dat wij N-VA stemmen en klimaatontkenners zijn. Dan begint hij er die zooi van de hittegolf bij te sleuren, ...
Achteraf kregen we wel reactie van 4 andere familieleden die zeiden dat wij zeer milieubewust leven en eigenlijk het voorbeeld van de familie zijn.
Het enige wat ik niet doe is mijn gras laten groeien omdat ik hou van een zeer groen gazon zoals het in de boekjes staat maar dat is mijn tic. Ik ben 3 dagen per week bezig in mijn tuintje. (Nee, in de tuin werken is niet gelijk aan groengezind zijn. Een echte groene laat zijn tuin verwilderen!)
Hij vroeg mij onlangs ook wat ik vond van de klimaatbetogingen.
Mijn antwoord is dat ik het positief vind dat jongeren een standpunt innemen en daarvoor op de barricaden staan, dat vind ik bemoedigenswaardig.
Wat ik niet correct vind is dat scholen die leerlingen half verplichten om daaraan mee te doen en zoniet dreigen met strafstudie!
Als een leerling daar een ander idee over heeft dan moet je die groep van leerlingen op school houden en een alternatieve activiteit voorzien!
Zelfs daar ging mijn schoonbroer niet mee akkoord en dan weet ie het zodanig te draaien zodat, wat je ook zegt jij sowieso als 'slechte' uit het gesprek komt.
Ik probeer de discussies te vermijden maar hij begint er altijd over onder het mom van 'we moeten het bespreekbaar maken zodat er in de toekomst iets aan gedaan wordt!'
Ja, ok maar naar mij moet je niet komen hoor daarmee. Ik heb geen politieke invloed!
Maar op groen stemmen, dat gaat mij toch een brug te ver, maar dat komt door andere thema's. Kijk, ik ga eerlijk zijn. Mijn vrouw en ik zijn N-VA-stemmers (vroeger Open VLD) en dat nijpt nogal bij een deel van de familie, snap je! Vooral bij de schoonbroer die dan steeds moet beginnen over het feit dat wij N-VA stemmen en klimaatontkenners zijn. Dan begint hij er die zooi van de hittegolf bij te sleuren, ...
Achteraf kregen we wel reactie van 4 andere familieleden die zeiden dat wij zeer milieubewust leven en eigenlijk het voorbeeld van de familie zijn.
Het enige wat ik niet doe is mijn gras laten groeien omdat ik hou van een zeer groen gazon zoals het in de boekjes staat maar dat is mijn tic. Ik ben 3 dagen per week bezig in mijn tuintje. (Nee, in de tuin werken is niet gelijk aan groengezind zijn. Een echte groene laat zijn tuin verwilderen!)
Hij vroeg mij onlangs ook wat ik vond van de klimaatbetogingen.
Mijn antwoord is dat ik het positief vind dat jongeren een standpunt innemen en daarvoor op de barricaden staan, dat vind ik bemoedigenswaardig.
Wat ik niet correct vind is dat scholen die leerlingen half verplichten om daaraan mee te doen en zoniet dreigen met strafstudie!
Als een leerling daar een ander idee over heeft dan moet je die groep van leerlingen op school houden en een alternatieve activiteit voorzien!
Zelfs daar ging mijn schoonbroer niet mee akkoord en dan weet ie het zodanig te draaien zodat, wat je ook zegt jij sowieso als 'slechte' uit het gesprek komt.
Ik probeer de discussies te vermijden maar hij begint er altijd over onder het mom van 'we moeten het bespreekbaar maken zodat er in de toekomst iets aan gedaan wordt!'
Ja, ok maar naar mij moet je niet komen hoor daarmee. Ik heb geen politieke invloed!
Het KMI spreekt van een landelijke hittegolf wanneer de maxima in Ukkel gedurende minstens 5 opeenvolgende dagen tenminste 25 graden halen, waarbij op minstens drie dagen 30 graden gehaald wordtKevva schreef: ↑29 juni 2019, 00:50 Schoonbroer was weer bezig hoor!
Onze klimaatjehova's hebben zich weer van hun beste kant getoond. Weet je nog, maanden geleden. Het was een regelrechte nationale schande als je je 'tegen' durfde uitspreken.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190630_04486856
Wat ik zie op die foto's zijn overvolle vuilnisbakken waarrond ander afval gestapeld ligt ... m.a.w. mochten de vuilnisbakken geledigd worden dan zou dat afval dat er rond ligt in de vuilnisbak gelegen hebben. Ik noem dit geen sluikstorten, de "vervuilers" tonen hun goede wil door het afval rond de vuilnisbakken te leggen ... oké, het komt zeer slordig en vuil over maar men zou in dergelijke periodes meer (veel meer) afvalbakken kunnen plaatsen.Kevva schreef: ↑1 juli 2019, 05:07 Onze klimaatjehova's hebben zich weer van hun beste kant getoond. Weet je nog, maanden geleden. Het was een regelrechte nationale schande als je je 'tegen' durfde uitspreken.
Mijn tic is om alles te laten zoals het is ... af en toe eens een paar grassprietjes die toevallig tussen het "onkruid" (wie of wat bepaalt trouwens wat onkruid is ?) en het mos belandt zijn afrijden ... m.a.w. ik ben dus een "groene" jongen volgens jouw definitieKevva schreef: ↑29 juni 2019, 23:03 Het enige wat ik niet doe is mijn gras laten groeien omdat ik hou van een zeer groen gazon zoals het in de boekjes staat maar dat is mijn tic. Ik ben 3 dagen per week bezig in mijn tuintje. (Nee, in de tuin werken is niet gelijk aan groengezind zijn. Een echte groene laat zijn tuin verwilderen!)
+1geebee schreef: ↑1 juli 2019, 09:33Wat ik zie op die foto's zijn overvolle vuilnisbakken waarrond ander afval gestapeld ligt ... m.a.w. mochten de vuilnisbakken geledigd worden dan zou dat afval dat er rond ligt in de vuilnisbak gelegen hebben. Ik noem dit geen sluikstorten, de "vervuilers" tonen hun goede wil door het afval rond de vuilnisbakken te leggen ... oké, het komt zeer slordig en vuil over maar men zou in dergelijke periodes meer (veel meer) afvalbakken kunnen plaatsen.Kevva schreef: ↑1 juli 2019, 05:07 Onze klimaatjehova's hebben zich weer van hun beste kant getoond. Weet je nog, maanden geleden. Het was een regelrechte nationale schande als je je 'tegen' durfde uitspreken.
Dit is weer zo een halfbakken oplossing waarbij mensen gemotiveerd worden hun vuil in een vuilnisbak te deponeren maar te tam is om die vuilnisbakken regelmatig te legen.
-1
Als de vuilniszak vol is, neem je je afval mee naar huis en deponeer je het daar in je vuilbak.
Al de rest is sluikstorten proberen goed te praten. Strenge boetes moeten ze geven ja! (maar daar is overheid weer te tam in)
Als de vuilniszak vol is, neem je je afval mee naar huis en deponeer je het daar in je vuilbak.
Al de rest is sluikstorten proberen goed te praten. Strenge boetes moeten ze geven ja! (maar daar is overheid weer te tam in)
Er zijn al strenge boetes op sluikstorten, helpt allemaal niet, de pakkans is te klein, je kan moeilijk duizenden agenten op de stranden zetten om iedere badgast in het oog te houden hé, kunnen de linksen weer gaan klagen dat ze in een politie staat wonen. In dit geval is duidelijk te zien dat mensen bereid zijn hun vuil tot aan een vuilnisbak te brengen, mochten die niet overvol zitten lag er geen vuil onder. Gemakkelijk op te lossen door grotere bakken en of vaker leegmaken. Er zijn drie opties om dit aan te pakken, sensibiliseren, oplossingen aanbieden (voldoende vuilbakken bv) of sanctioneren, met de eerste twee ga je al het gros van het probleem oplossen en kosten ook minder dan permanent politie toezicht.