Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Ik stuurde een vraag hieromtrent. Wacht even af.
Als je het niet ziet, dan zie je het niet. Veel zal je daar volgens mij niet aan kunnen doen. Ik vermoed dat Keytrade hier een gefaseerde uitrol doet en per individuele gebruiker kiest of ze de mogelijkheid mogen zien.Didymus schreef: ↑2 juli 2019, 22:16 Ik ben ruim 7 jaar klant en zie de mogelijkheid om de drie types aan te vragen zowel in de mobiele app (Android) als in de webbanking. Een meer plausibele verklaring is dat je om een of andere reden nog niet op de laatste versie van de webbanking bent overgezet. Probeer eens via de app, zou ik zeggen.
Op die manier kunnen ze de mogelijke additionele aanvragen beter beheren.
Heb gisteren contact opgenomen met keytrade.
De klanten die al een kredietkaart hebben, moeten minstens tot eind augustus wachten voor ze de mogelijkheid hebben om de nieuwe kredietkaarten aan te vragen via webbanking
De klanten die al een kredietkaart hebben, moeten minstens tot eind augustus wachten voor ze de mogelijkheid hebben om de nieuwe kredietkaarten aan te vragen via webbanking
Ik heb bij beobank de kaart al 10 jaar of langer. De rekening is betaald nog voor ze komt. Bij beobank kan dat... ook je beschikbaar saldo verhogen door bij te storten. Ik heb er 10k op een spaarrekening volgestort omdat ik dan zeker nergens kosten op betaal.Jiraisking schreef: ↑2 juli 2019, 21:04 Ik ga niet elk argument gaan counteren want het gaat hier nog steeds over kredietkaarten, maar als Belfius/ING je standaard is voor internetbankieren, dan kan ik toch zeggen dat Keytrade de achterstand van 5 jaar heeft ingehaald.
En ik blijf niet begrijpen waarom er mensen zijn die niet snappen dat niet jan en alleman een platinum kredietkaart kan krijgen. Waarom denk je dat er een classic - gold - platinum bestaat? Wanneer mensen zien dat ze gratis zijn, denkt plots iedereen hier aanspraak op te maken? Heel vreemde redenering. Moest ik morgen een bank opstarten, ik zou ook geen krediet geven aan iemand die of zijn krediet niet op maandbasis verdient of een veelvoud aan spaargeld heeft staan. Dat Beobank dit wel doet, is hun zaak uiteraard, maar zij zijn de uitzondering, zoals reeds uitgelegd, het is hun business om dat risico te nemen.
Ze zijn altijd goed geweest voor mij. Ik doe iets terug..
In mijn geval neemt beobank geen enkel risico. Ik zou niet echt durven zeggen dat beobank losjes omgaat met het toestaan van kredieten.
Een spaarrekening volstorten is een wankele waarborg voor een vette kaart.
Nog voor duidelijk is dat je het krediet niet kan aflossen, kan de rekening al op 0 staan.
Je klanten zeer goed kennen vind ik beter maar waar gebeurt dat nog.
Waarom al het gejuich omwille van de Platinum die gratis is als je ze niet kan hebben.
Je zal misschien gelezen hebben dat ik net dat heb gezegd.... dat dat niet voor iedereen beschikbaar is. Dat was wat ik zeg.... dat was de essentie.
Zijn traders mensen met hoge inkomens per definitie ? Ik dacht dat daar ook arme luizen kunnen bij zitten...Of mensen met een zwakke kredietbestendigheid
Electronisch bankieren : ik gebruik liefst belfius en ing en ben er ondertussen uit waarom.
Omdat je bij hen 10 of meer keer per dag je saldo kan checken op de App zonder in te loggen. Dat vind ik een troef boven alle andere apps
Over de appvervuiling waar Smggm het over had : ik ben het er mee eens.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan ze wel hebben, ik ken al enkele mensen wiens aanvraag goedgekeurd is Heb er zelf ook één aangevraagd om mijn Mastercard Platinum bij KBC te kunnen opzeggen, we zullen zien.
Als je iets niet kan krijgen, zouden ze het niet aanbieden, heeft niemand iets aan.
Als je iets niet kan krijgen, zouden ze het niet aanbieden, heeft niemand iets aan.
Ik ben klant van toen het nog "VMS-Keytrade" was. Maar ik zie de optie nog nietDidymus schreef: ↑2 juli 2019, 22:16 Ik ben ruim 7 jaar klant en zie de mogelijkheid om de drie types aan te vragen zowel in de mobiele app (Android) als in de webbanking. Een meer plausibele verklaring is dat je om een of andere reden nog niet op de laatste versie van de webbanking bent overgezet. Probeer eens via de app, zou ik zeggen.
Ook niet te zien in de app en ik ben beta tester. Het kan natuurlijk ook van de useraccount afhangen. Zij die nog geen kredietkaart hebben, zullen mogelijks bij een eerste aanvraag alle kaarten zien.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 3 juli 2019, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, maar om praktische redenen is het eerder onwaarschijnlijk dat de nieuwe versie van de app gefaseerd wordt uitgerold, vandaar mijn suggestie om eerst daar eens te kijken.
Doet er niet toe, blijkbaar wil Keytrade eerst de klanten bedienen die nog geen kaart hebben.
Je moet wel een beetje intellectueel eerlijk blijven. Beobank is de opvolger van Citibank en die gaven Jan en Alleman die het niet kon betalen kredietlijnen. Toen ik een tweede (!) kaart bij Beobank aanvroeg had ik een modaal inkomen en kreeg ik louter op basis van mijn inkomen (onder een contract van bepaalde duur) een absurd hoge limiet voorgesteld waarbij ik zelf het initiatief moest nemen om die te halveren.
Ik wist ook nog niet dat er momenteel 3 types gratis kredietkaarten aangeboden worden bij Keytrade.
Maar nadat ik dit hier las, ben ik op hun website gaan kijken en kon gemakkelijk de info hierover vinden.
https://www.keytradebank.be/node/fronte ... en/kaarten
Visakaarten vergelijken:
https://www.keytradebank.be/node/fronte ... ergelijken
Hoe dan ook: voor mij voldoet de Classic Visa (in combinatie met Argenta MC) en voor de Gold en de Platinium is mijn inkomen tóch te laag.
Maar nadat ik dit hier las, ben ik op hun website gaan kijken en kon gemakkelijk de info hierover vinden.
https://www.keytradebank.be/node/fronte ... en/kaarten
Visakaarten vergelijken:
https://www.keytradebank.be/node/fronte ... ergelijken
Hoe dan ook: voor mij voldoet de Classic Visa (in combinatie met Argenta MC) en voor de Gold en de Platinium is mijn inkomen tóch te laag.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat zou je mss wel netto moeten verdienen om een platinum kaart te verkrijgen? Ik heb een aanvraag gedaan maar nog geen antwoord ontvangen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Enkel naar inkomen is fout, hun analyse zal wss ook meenemen hoeveel gelden je hebt staan bij Keytrade, hoeveel andere leningen je hebt lopen etc. Ik zou zeggen: toch minimum tegen de 3000EUR, rekenign houdend dat je nog iets anders hebt staan bij KT ...Jeroen1000 schreef: ↑3 juli 2019, 12:55 Wat zou je mss wel netto moeten verdienen om een platinum kaart te verkrijgen? Ik heb een aanvraag gedaan maar nog geen antwoord ontvangen.
Raadpleging database kredieten nationale bank is verplicht. ... dat alleszins al.
@didymus : ik probeer eerlijk te blijven hoor.
Ik denk van jou niets anders. ... jij lijkt mij ook eerlijk hier. De reden waarom ik dat schreef is dat ik iemand gekend heb die op 2 namen (die van hem, daarna zijn vader) een beobank kredietkaart probeerde aan te vragen en 2x een weigering kreeg.
De reden was toen niet iets financieel, eerder de visie van het bedrijf.
Bij navraag op het call center werd er toen gezegd dat de meest voorkomende reden om de kaart te weigeren (op dat moment) was : geen andere klantenactiviteiten bij de bank. Wie anders niets had van producten werd toen de kaart geweigerd.
Beobank doet totaal niet aan het ronselen van klanten zoals citibank dat deed.
Na een overname verandert er veel en kan alles veranderen.
Citibank bestaat al lang niet meer in BE.
Wees intellectueel eerlijk en geef toe dat het twee andere banken zijn, zou ik zeggen.
Net zoals belfius geen bacob meer is... bnp geen aslk, en (jammer) ing geen bbl.
@didymus : ik probeer eerlijk te blijven hoor.
Ik denk van jou niets anders. ... jij lijkt mij ook eerlijk hier. De reden waarom ik dat schreef is dat ik iemand gekend heb die op 2 namen (die van hem, daarna zijn vader) een beobank kredietkaart probeerde aan te vragen en 2x een weigering kreeg.
De reden was toen niet iets financieel, eerder de visie van het bedrijf.
Bij navraag op het call center werd er toen gezegd dat de meest voorkomende reden om de kaart te weigeren (op dat moment) was : geen andere klantenactiviteiten bij de bank. Wie anders niets had van producten werd toen de kaart geweigerd.
Beobank doet totaal niet aan het ronselen van klanten zoals citibank dat deed.
Na een overname verandert er veel en kan alles veranderen.
Citibank bestaat al lang niet meer in BE.
Wees intellectueel eerlijk en geef toe dat het twee andere banken zijn, zou ik zeggen.
Net zoals belfius geen bacob meer is... bnp geen aslk, en (jammer) ing geen bbl.
Een eerlijk antwoord is hier denk ik dat niet iedereen ze kan hebben en dat ze dat niet aan iedereen toestaan. Niet iedereen had / heeft dat hier door.Jiraisking schreef: ↑3 juli 2019, 08:48
Dit was een argument om toch maar gelijk te hebben maar naast de kwestie. Ik heb niet gezegd dat niemand het kreeg. Ik zie er zo nog een paar die ik niet ga weerleggen ook.
Let's agree to disagree ?
Trouwens : een product op de markt brengen zonder de wil om het te verkopen bestaat echt. Antenne tv van telenet bijvoorbeeld.
Al zeg ik niet dat dat voor KT het geval is.
Daar zien ze enkel andere openstaande kredieten en eventuele achterstanden.
De waarheid is dat banken dit beslissen met een probabilistisch model en nooit inzicht zullen geven over hoe dit precies werkt, net om te voorkomen dat je het model zou kunnen reverse-engineren en zo beïnvloeden.haelewyn schreef: ↑3 juli 2019, 13:20De reden was toen niet iets financieel, eerder de visie van het bedrijf.
Ik heb niet beweerd dat er niks is veranderd, ik poneer enkel dat er ook na de overname nog vragen kunnen worden gesteld over de gulheid waarmee ze soms krediet toekennen. Degenen die hierdoor een incentive krijgen om in de problemen komen zijn waarschijnlijk en hopelijk ook niet jij en ik, maar wel mensen die op dat vlak wat minder sterk staan en wel veel inkomsten genereren met de interest op hun afbetalingen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een hypothecaire lening van 750kEUR is ook niet aan iedereen toegestaan, ik zie het verschil niet? Er bestaan verschillende producten die misschien niet voor iedereen toelaatbaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat KT ze niet wil aanbieden. Ze hierop afrekenen is een beetje vreemd ... Dat ze ze gratis willen aanbieden is leuk voor de mensen die ze kunnen krijgen. Als je geen dossierkosten moet betalen op een lening van 750kEUR ga je dat ook leuk vinden, net als je dat leuk gaat vinden voor een lening van 200kEUR.haelewyn schreef: ↑3 juli 2019, 13:24Een eerlijk antwoord is hier denk ik dat niet iedereen ze kan hebben en dat ze dat niet aan iedereen toestaan. Niet iedereen had / heeft dat hier door.Jiraisking schreef: ↑3 juli 2019, 08:48
Dit was een argument om toch maar gelijk te hebben maar naast de kwestie. Ik heb niet gezegd dat niemand het kreeg. Ik zie er zo nog een paar die ik niet ga weerleggen ook.
Let's agree to disagree ?
Trouwens : een product op de markt brengen zonder de wil om het te verkopen bestaat echt. Antenne tv van telenet bijvoorbeeld.
Al zeg ik niet dat dat voor KT het geval is.