Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik deed het ook altijd zo platdrukken in de breedte maar sinds ik dit ergens had gelezen druk ik ze plat in de lengte en - kampioen PMD-zakvullende van de omliggende regio's zijnde - slaag ik er nu zelfs in nog meer in de PMD-zak te krijgen dan ze plat te drukken in de breedte ... en het is beter voor de sorteercentra ...
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Is de gewoonste zaak ter wereld in Brussel, daar steken de publieke vuilnisbakken meerdere keren per dag vol met huishoudelijk afval... En meerdere keren per dag worden die leeggemaakt door vuilniswagens die godganse dagen niets anders doen... En dan zitten ze met een gat van 50 miljoen in hun begroting.
Heb dat nooit gelezen bij de pmd regels en ook nooit gedaan.
Sinds kort is hier alle plastiek verpakking pmd, verbazend hoe weinig restafval ik nog heb.
De grote vraag is of de prijs van de pmd-zak zal stijgen?
Dat is mij nog nooit opgevallen eigenlijk.PinkPanther1970 schreef: ↑2 juli 2019, 12:55Is de gewoonste zaak ter wereld in Brussel, daar steken de publieke vuilnisbakken meerdere keren per dag vol met huishoudelijk afval... En meerdere keren per dag worden die leeggemaakt door vuilniswagens die godganse dagen niets anders doen... En dan zitten ze met een gat van 50 miljoen in hun begroting.
Toen ik in Brussel woonde waren de vuilniszakken quasi gratis.
Edit: https://www.delhaize.be/nl-be/shop/Non- ... 4153090000
Ik denk dat je in Zaventem, een gemeente tegen Brussel zowat 30x deze prijs moet betalen...
En een nog grotere vraag is wat men uiteindelijk met dit ingezamelde afval zal doen, tot nu toe belandde het gros daarvan in Azië omdat er in de beschaafde Westerse landen te weinig verwerkingscapaciteit en vraag naar gerecycleerd plastiek is. Alsof ze dat in Azië wel hebben, valt niet uit te sluiten dat een deel van ons zorgvuldig ingezamelde PMD ondertussen ergens in de oceaan is beland.
Beetje kort door de bocht. Dit zegt Fost Plus zelf:
Geografische locatie recyclage 2018
Fost Plus streeft bewust naar een recyclage dicht bij huis. Dat beperkt de milieu-impact van transport en logistiek. Concreet wordt meer dan 99% van de materialen die we inzamelen in België en onze buurlanden Duitsland, Frankrijk en Nederland gerecycleerd. De rest wordt grotendeels binnen Europa verwerkt. Slechts een heel kleine fractie (minder dan 100 ton) wordt buiten Europa verwerkt.
Dat is dus minder dan 0,014% dat Europa verlaat.
We moeten in Vlaanderen echt niet beschaamd zijn op onze recyclage.
En dit is wat Europa zegt, toch wel iets andere cijfers als je het mij vraagt, volgens dat kaartje recycleert België tussen de 40 en 50% van het plastiek verpakkingsafval, hoeveel daarvan op export gaat staat er niet bij maar voor heel Europa is het:De_Wouter schreef: ↑2 juli 2019, 13:34Beetje kort door de bocht. Dit zegt Fost Plus zelf:
Geografische locatie recyclage 2018
Fost Plus streeft bewust naar een recyclage dicht bij huis. Dat beperkt de milieu-impact van transport en logistiek. Concreet wordt meer dan 99% van de materialen die we inzamelen in België en onze buurlanden Duitsland, Frankrijk en Nederland gerecycleerd. De rest wordt grotendeels binnen Europa verwerkt. Slechts een heel kleine fractie (minder dan 100 ton) wordt buiten Europa verwerkt.
Dat is dus minder dan 0,014% dat Europa verlaat.
We moeten in Vlaanderen echt niet beschaamd zijn op onze recyclage.
Minder dan een derde van het plastic afval wordt in Europa gerecycleerd.
We sturen trouwens niet enkel recycleerbaar plastiek naar Azië ook een groot deel van ons elektronica afval gaat naar daar. Nieuwe goederen komen via containers tot bij ons, hier worden die met afval gevuld terug gestuurd. Hinder achter is altijd wel iemand te vinden die tegen betaling afval aanneemt, wat er verder mee gebeurt is schijnbaar onze zorg niet.De helft van het ingezamelde plastic voor recycling wordt geëxporteerd om te worden verwerkt in landen buiten de EU. Redenen voor de export zijn een gebrek aan capaciteit, technologie of financiële middelen om het afval lokaal te behandelen.
Fost plus spreekt over wat er in de blauwe zakken zit.
Europa heeft het over alle plastic.
Ik ga ervan uit dat Fost plus niet liegt, en dat de meeste andere plastic verbrand wordt.
Europa heeft het over alle plastic.
Ik ga ervan uit dat Fost plus niet liegt, en dat de meeste andere plastic verbrand wordt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier een mooi voorbeeld van de hysterie:
Mosselen in hun schelp gekookt tijdens hittegolf in Californië
In de VS gebruiken ze al eens imperial units maar water koken bij 37°C, zeewater dan nog?
Alle fysicawetten moeten wijken voor de klimaathysterie
In de VS gebruiken ze al eens imperial units maar water koken bij 37°C, zeewater dan nog?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Moh, met een quote van Chris Harley van UBC. Fijne man, maar een beetje wereldvreemd.
Misschien is het een slechte vertaling (zou dat kunnen bij HLN?) en bedoelen ze niet gekookt maar gestold.CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2019, 21:35 Hier een mooi voorbeeld van de hysterie:
Eiwitten hebben niet zo'n hoge temperatuur nodig om te stollen. En mosselen zijn grotendeels eiwit bommetjes.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Plus, de lucht was 37 °C. In de schelp zal het veel warmer geweest zijn.
Bij laagtij liggen de mosselbanken in kwestie uren bloot, in de blakende zon. Als ik zie dat een grote serre zonder mechanische ventilatie vlot boven de 50 °C gaat als het hier vooraan de dertig is, wil ik niet weten hoe warm het in een zwarte gesloten mosselschelp wordt.
Bij laagtij liggen de mosselbanken in kwestie uren bloot, in de blakende zon. Als ik zie dat een grote serre zonder mechanische ventilatie vlot boven de 50 °C gaat als het hier vooraan de dertig is, wil ik niet weten hoe warm het in een zwarte gesloten mosselschelp wordt.
Wie is hier degene die niks snapt van de wetten van de fysica?CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2019, 21:35 Hier een mooi voorbeeld van de hysterie:
Ik neem aan dat de mosselen bloot lagen bij laagwater... Probeer maar eens om een kind urenlang bij 37°C in een donkere, afgesloten auto te laten zitten, in volle zon. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren misschien?
EDIT: het artikel zegt inderdaad dat het om laagtij ging.
Vorige week donderdagnamiddag toevallig zowel roofing als PV panelen gemeten met de thermische camera.dw schreef: ↑3 juli 2019, 09:32 Plus, de lucht was 37 °C. In de schelp zal het veel warmer geweest zijn.
Roofing was 70°C en de PV panelen 44°C. Luchttemp was iets van een 24°C
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
En alle verstand moet wijken (voor zover het nog aanwezig is of ooit is geweest natuurlijk) om het te blijven ontkennen. Ik stel voor dat je eens in een gesloten zwarte doos kruipt. Ik zal hem met plezier in de zon zetten, en niet eens bij 37 maar bij pakweg 30. Eens zien of je drie uur later nog onder de levenden zal zijn.CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2019, 21:35 Hier een mooi voorbeeld van de hysterie: