Waar gratis kredietkaarten?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Helaas bot gevangen voor de platinumkaart van Keytrade. En de gold kaart van 50 euro/jaar (met op het zicht betere voorwaarden dan de platinum) lijkt niet meer verkrijgbaar.
Ik heb niet gezegd dat ze het niet willen aanbieden.Jiraisking schreef: ↑3 juli 2019, 15:14 Een hypothecaire lening van 750kEUR is ook niet aan iedereen toegestaan, ik zie het verschil niet? Er bestaan verschillende producten die misschien niet voor iedereen toelaatbaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat KT ze niet wil aanbieden. Ze hierop afrekenen is een beetje vreemd ... Dat ze ze gratis willen aanbieden is leuk voor de mensen die ze kunnen krijgen. Als je geen dossierkosten moet betalen op een lening van 750kEUR ga je dat ook leuk vinden, net als je dat leuk gaat vinden voor een lening van 200kEUR.
Wel dat er hier feest gevierd werd voor een dooie mus.
Van diegenen die er blij om waren hebben er al een deel gemeld dat het geweigerd werd.
Wat ben ik met gratis bananen voor managers ? Ik ben geen manager.
Reken ik hen daarop af ? Ik heb het gevoel van niet.
Als ik gratis confituur krijg kan me dat weinig schelen want ik eet dat niet. Zelfs geen boterhammen...
-
- Newbie
- Contacteer:
Het is nog mogelijk om via het online formulier een gold Visa aan te vragen bij Keytrade (betalend @50euro). Of dat nog goedgekeurd wordt, is een andere zaak (met de nieuwe kaarten aan de horizon). Ik wou van Keytrade de hoofdbank maken maar als het niet lukt om een deftige kredietkaart vast te krijgen is het een maat voor niks geweest.
Keytrade lijkt mij abnormaal streng of zie ik dit fout?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begrijp eerlijk gezegd al niet waarom iemand een discussie aangaat over een topic dat hem eigenlijk niet interesseert? Feest lijkt mij een groot woord Het topic van dit onderwerp is: "waar gratis kredietkaarten?", dan lijkt het me niet meer dan logisch om is het uitgebreid te hebben over het meest uitgebreide gratis aanbod? Vreemde aanpak.haelewyn schreef: ↑3 juli 2019, 18:08Ik heb niet gezegd dat ze het niet willen aanbieden.Jiraisking schreef: ↑3 juli 2019, 15:14 Een hypothecaire lening van 750kEUR is ook niet aan iedereen toegestaan, ik zie het verschil niet? Er bestaan verschillende producten die misschien niet voor iedereen toelaatbaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat KT ze niet wil aanbieden. Ze hierop afrekenen is een beetje vreemd ... Dat ze ze gratis willen aanbieden is leuk voor de mensen die ze kunnen krijgen. Als je geen dossierkosten moet betalen op een lening van 750kEUR ga je dat ook leuk vinden, net als je dat leuk gaat vinden voor een lening van 200kEUR.
Wel dat er hier feest gevierd werd voor een dooie mus.
Van diegenen die er blij om waren hebben er al een deel gemeld dat het geweigerd werd.
Wat ben ik met gratis bananen voor managers ? Ik ben geen manager.
Reken ik hen daarop af ? Ik heb het gevoel van niet.
Als ik gratis confituur krijg kan me dat weinig schelen want ik eet dat niet. Zelfs geen boterhammen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je vandaag nog kredietkaart hebt, kan je gewoon de nieuwe procedure volgen lijkt mij en kiezen tussen de Classic-Gold-Platinum? Anders stuur je best is een mailtje, het is nieuw, dus niemand hier weet goed hoe het werkt. Zo gaat dat met nieuwe dingenJeroen1000 schreef: ↑3 juli 2019, 19:18 Het is nog mogelijk om via het online formulier een gold Visa aan te vragen bij Keytrade (betalend @50euro). Of dat nog goedgekeurd wordt, is een andere zaak (met de nieuwe kaarten aan de horizon). Ik wou van Keytrade de hoofdbank maken maar als het niet lukt om een deftige kredietkaart vast te krijgen is het een maat voor niks geweest.
Als ze niet weten dat je van KT je hoofdbank wil maken, en er dus vermoedelijk meer geld wil zetten dan nu het geval is, dan heb je volgens mij de verkeerde volgorde gevolgd.
Ze beoordelen je op basis van wat je er nu hebt.
Ze beoordelen je op basis van wat je er nu hebt.
Klopt ... maar soms ben je het dan gewoon beu. Daarin herken ik mezelf en mijn uittocht bij KT. Ze gaan waarschijnlijk ook niet af op wat je er vandaag doet maar wat je de laatste x maanden hebt gedaan.
Jira : we denken van elkaar, vermoed ik, dat de andere aan het zeiken is en nog naast de pot ook. Voor 50 procent van de stelling klopt het... want zo denk ik het.
Wie heeft gezegd dat het topic mij niet interesseert.
Daarentegen : wie houdt mij tegen om een aanbod voor een andere categorie van inwoners van dit land voor mij niet interessant te vinden. En wie durft zeggen dat ik fout was door te zeggen dat niet iedereen de hiep hiep hoera - platina kan krijgen. .. en dat het dan feest voor niks is.
Je beperkt je tot het in mijn mond leggen van dingen die ik niet gezegd heb en tot de twijfel verkondigen of ik hier wel over mag discussiëren (omdat mijn mening aan de andere kant staat van het politiek correcte hier).
Jammer.... Ik doe TOCH mee.
Dat 'feest' een te sterk woord is. .. kan zijn. Vreemde aanpak : iets schrijven is niet gelijk aan iets aanpakken.
Jira : we denken van elkaar, vermoed ik, dat de andere aan het zeiken is en nog naast de pot ook. Voor 50 procent van de stelling klopt het... want zo denk ik het.
Wie heeft gezegd dat het topic mij niet interesseert.
Daarentegen : wie houdt mij tegen om een aanbod voor een andere categorie van inwoners van dit land voor mij niet interessant te vinden. En wie durft zeggen dat ik fout was door te zeggen dat niet iedereen de hiep hiep hoera - platina kan krijgen. .. en dat het dan feest voor niks is.
Je beperkt je tot het in mijn mond leggen van dingen die ik niet gezegd heb en tot de twijfel verkondigen of ik hier wel over mag discussiëren (omdat mijn mening aan de andere kant staat van het politiek correcte hier).
Jammer.... Ik doe TOCH mee.
Dat 'feest' een te sterk woord is. .. kan zijn. Vreemde aanpak : iets schrijven is niet gelijk aan iets aanpakken.
Heb contact met de support Keytrade gehad met de vraag hoe het zat met bestaande VISA gebruikers en hierop kreeg ik volgend antwoord:
Benieuwd wat het effectief zal worden.
Dit is dus fel anders dan de eind augustus die in een vorige reactie werd gezegd.De migratie voor onze klanten die al en Visakaart hebben is voor de komende dagen gepland. Een exacte datum kan ik u wel momenteel niet meedelen.
U zal per mail en seintje krijgen wanneer dit mogelijk is.
Benieuwd wat het effectief zal worden.
Telefonisch was het einde augustus.Net een email gekregen en daar in spreekt men van
we gaan zien zei de blinde en hij zag nooitDe migratie van de Visakaarten voor onze klanten die er al ene beschikken is momenteel nog niet mogelijk.
Dit is voor de komende dagen gepland, u zal dan een mail krijgen.
Ze zijn dan toch bij Keytrade een beetje vreemd bezig. Veel mensen - en waarschijnlijk niet alleen Spaargidsers - hebben er een gratis rekening, maar dat is niet hun hoofdrekening.
Nu heeft Keytrade een echt produit d'appel en veel Spaargidsers denken erover om van hun KT-rekening hun hoofdrekening te maken op voorwaarde dat ze zo'n Platinum Card krijgen.
Keytrade oordeelt dan per direct negatief, omdat ze de huidige stand van de rekening bekijken (blijkbaar).
Gevolg: klant op de kop gekakt.
Dat had dan wel wat transparanter gemogen. Wellicht had de klant best wel zijn salaris willen overzetten anderszins en wellicht was dat salaris dan wel voldoende geweest. We zullen het nu nooit weten.
Terzijde over de limiet: DB heeft dat uitstekend gedaan. Hun limiet is EUR 1249 plus alles wat op je zichtrekening staat. Waarom niet ? Uiteindelijk zijn dit toch geen echte kredietkaarten, maar eerder 'uitgesteld debet'.
Ik moest overigens een elektrische fiets van EUR 5000 afrekenen bij de fietsenhandelaar. Zowel de handelaar als ik wisten, dat dat met Bancontact sowieso niet pakt. De betaling ging echter vlotjes met die DB-kaart. Ik zou anders niet geweten hebben hoe dat soort uitgaven te doen. Bankcheque ? Dan heb je een hoop plastic in je portemonnaie en dan heb je er nog niets aan.
Nu heeft Keytrade een echt produit d'appel en veel Spaargidsers denken erover om van hun KT-rekening hun hoofdrekening te maken op voorwaarde dat ze zo'n Platinum Card krijgen.
Keytrade oordeelt dan per direct negatief, omdat ze de huidige stand van de rekening bekijken (blijkbaar).
Gevolg: klant op de kop gekakt.
Dat had dan wel wat transparanter gemogen. Wellicht had de klant best wel zijn salaris willen overzetten anderszins en wellicht was dat salaris dan wel voldoende geweest. We zullen het nu nooit weten.
Terzijde over de limiet: DB heeft dat uitstekend gedaan. Hun limiet is EUR 1249 plus alles wat op je zichtrekening staat. Waarom niet ? Uiteindelijk zijn dit toch geen echte kredietkaarten, maar eerder 'uitgesteld debet'.
Ik moest overigens een elektrische fiets van EUR 5000 afrekenen bij de fietsenhandelaar. Zowel de handelaar als ik wisten, dat dat met Bancontact sowieso niet pakt. De betaling ging echter vlotjes met die DB-kaart. Ik zou anders niet geweten hebben hoe dat soort uitgaven te doen. Bankcheque ? Dan heb je een hoop plastic in je portemonnaie en dan heb je er nog niets aan.
Ik snap de grootheidswaanzin niet van sommige mensen. Met die Platinum versie stel je je wel open voor een ietswat groot risico. Daar is het limiet vanaf 6.000 tot 10.000. Maw dat limiet gaat niet onder de 6.000.
Misschien ben ik wat preuts, maar ik wil liever een wat lager limiet kunnen instellen om risico's te verkleinen (zowel van verlies als zelf dingen dat je begint te spenderen). Ik neem aan dat je voor die Platinum al een stevig inkomen moet hebben van al zeker €5.000 bruto of een behoorlijk bedrag op je spaarrekening. De gemiddelde spaargids forumganger heeft wellicht een bovengemiddeld loon, maar daaraan geraken de meeste volgens mij nu ook weer niet.
Ik zoek wel mijn huidige Classic te upgraden naar Gold. Het limiet(tje) dat je daar hebt is al onvoldoende om mee op hotel te gaan en het voorschot van een huurwagen mee betalen.
Ik zou het verder behoorlijk straf vinden moest ik niet voldoen aan de voorwaarden die ze opstellen. Ik ben al enige tijd klant bij hen, heb mijn loondomiciliering bij hen, heb voor een niet onaardig bedrag in fondsen bij hen en mijn lening loopt bij hen.
Soit, we zullen zien over "een paar" dagen :p
Misschien ben ik wat preuts, maar ik wil liever een wat lager limiet kunnen instellen om risico's te verkleinen (zowel van verlies als zelf dingen dat je begint te spenderen). Ik neem aan dat je voor die Platinum al een stevig inkomen moet hebben van al zeker €5.000 bruto of een behoorlijk bedrag op je spaarrekening. De gemiddelde spaargids forumganger heeft wellicht een bovengemiddeld loon, maar daaraan geraken de meeste volgens mij nu ook weer niet.
Ik zoek wel mijn huidige Classic te upgraden naar Gold. Het limiet(tje) dat je daar hebt is al onvoldoende om mee op hotel te gaan en het voorschot van een huurwagen mee betalen.
Ik zou het verder behoorlijk straf vinden moest ik niet voldoen aan de voorwaarden die ze opstellen. Ik ben al enige tijd klant bij hen, heb mijn loondomiciliering bij hen, heb voor een niet onaardig bedrag in fondsen bij hen en mijn lening loopt bij hen.
Soit, we zullen zien over "een paar" dagen :p
Voor sommigen gaat dat een statussymbool zijn zoals een iPhone dat ooit was.
Voor sommigen gaat het altijd een probleem zijn om zo een kaart in hun zak te hebben omdat ze zichzelf niet in de hand hebben..
Het verhaal van de fiets : verschillende kaarten / banken na elkaar plus flitsoverschrijving er bovenop gebruiken ?
Niet echt handig, ... I know.
Weigering van de kaart = klant op de kop gekakt. Dat denk ik ook en voel ik ook zo aan.
Een limiet van 1250 en die tussendoor niet kunnen verhogen door stortingen EN nog betalen voor zo'n kaart ook. Onvoorstelbaar !
Voor sommigen gaat het altijd een probleem zijn om zo een kaart in hun zak te hebben omdat ze zichzelf niet in de hand hebben..
Het verhaal van de fiets : verschillende kaarten / banken na elkaar plus flitsoverschrijving er bovenop gebruiken ?
Niet echt handig, ... I know.
Weigering van de kaart = klant op de kop gekakt. Dat denk ik ook en voel ik ook zo aan.
Een limiet van 1250 en die tussendoor niet kunnen verhogen door stortingen EN nog betalen voor zo'n kaart ook. Onvoorstelbaar !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 juli 2019, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan de limiet van de Classic verhogen tot 2000 eur. De andere (gratis) kaarten kunnen interessant zijn voor het verzekeringspakket.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een vriend van mij heeft een platinum gekregen maar met een limiet van 5000€, ze kunnen dus wel flexibel zijn
Trouwens, de neige reden dat ik een platinum kredietkaart heb, is om de annulatieverzekering. We maken redelijk verre reizen en met een gold is mijn bedrag niet volledig gedekt. Heb nog nooit mijn limiet moeten gebruiken ...
Trouwens, de neige reden dat ik een platinum kredietkaart heb, is om de annulatieverzekering. We maken redelijk verre reizen en met een gold is mijn bedrag niet volledig gedekt. Heb nog nooit mijn limiet moeten gebruiken ...
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb dan ook eens gevraagd of het niet met een lagere limiet kan. Het zou spijtig zijn dat ik nu toch bij mijn bank moet blijven om een fatsoenlijke kredietkaart te houden