Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Overduidelijk een kenner. Wat heb je in portsortino ? Welk rendement haal je gemiddeld per jaar. Wat raad je ons aan ?sortino schreef: ↑4 juli 2019, 19:04 @jonie Heb je maar 6 aandelen of heb je de jpg te kort afgesneden? Zit zelf meestal rond de 30 aandelen. High conviction maar toch genoeg spreiding zonder dat strategie verwaterd naar middelmaat. Minste aantal aandelen dat ik ooit had was dacht ik zo'n 15 tal. Eronder wordt wel zeer high conviction. Zelfs een Nestlé (ook in port) of Elia kunnen plots iets serieus tegenkomen.
Heb nu zo’n 21 aandelen en 2 ETF in portefeuille, ooit waren dat er 41, maar daar zat teveel overlap in en te moeilijk om te volgensortino schreef: ↑4 juli 2019, 19:04 @jonie Heb je maar 6 aandelen of heb je de jpg te kort afgesneden? Zit zelf meestal rond de 30 aandelen. High conviction maar toch genoeg spreiding zonder dat strategie verwaterd naar middelmaat. Minste aantal aandelen dat ik ooit had was dacht ik zo'n 15 tal. Eronder wordt wel zeer high conviction. Zelfs een Nestlé (ook in port) of Elia kunnen plots iets serieus tegenkomen.
Mijn top 10 staat op de vorige pagina…
Je mag me altijd laten weten wat uw toppers zijn…

Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Op die jpg die je vorige pagina postte zie ik alleen Elia, Orsted, Sofina, Microsoft, ASML en Nestle en dan wordt het afgekapt dus ik zie geen top 10. Is er reden dat je ze niet alle 23 wil geven? Ik wil mijn eigen huidige port wel eens posten maar geef er dan liefst wat uitleg bij en moet nog wat herschikken.
Quality growth investor
herschikken om aan je YTD te komen ? 

Nee, voor YTD zou ik uiteraard huidige port geven. Herschikken is iets wat ik komende weken zal doen.
Denk daarnaast dat velen het vreemd vinden dat je username van een ander forumlid (omega6) misbruikt. Is meestal trol of iemand die ruzie wil zaaien.
Quality growth investor
Wie zoekt die vindt....
wat-is-uw-ytd-t22712-630.html
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
denk dat omega6 nog altijd onder ons is ... 

Tuurlijk. Zijn laatste post is van 16 maart: member21953.html
Gebruik dus een unieke username en trol niet.
Quality growth investor
Mojo Group bevat zo vanbuiten de volgende posities.
Vastgoed :
Wdp
Retail estates
Aedifica
Home invest Belgium
Private equity: niet te strict te nemen
Aurelius
Partners Group holding
Sofina
Berkshire Hathaway
Technologie:
Amazon
Facebook
Microsoft
Accenture
Mastercard
Visa
Medisch :
Danaher
Diasorin
Siemens healthineers
Edwards lifesciences
Abbvie
BB biotech
Hbm Healthcare
Luxe:
LVMH
Hermes
Kering
Ferrari
Apple (niet volledig luxe maar soit)
Hedging:
Cash
30 jarige Duitse staatsobligaties
Fysiek goud
Kirkland Lake Gold
Keurig dr Pepper (niet echt een hedge)
Vastgoed :
Wdp
Retail estates
Aedifica
Home invest Belgium
Aurelius
Partners Group holding
Sofina
Berkshire Hathaway
Technologie:
Amazon
Microsoft
Accenture
Mastercard
Visa
Medisch :
Danaher
Diasorin
Siemens healthineers
Edwards lifesciences
Abbvie
BB biotech
Hbm Healthcare
Luxe:
LVMH
Hermes
Kering
Ferrari
Hedging:
Cash
Fysiek goud
Kirkland Lake Gold
Denk dat hij nog bijna dagelijks post hoor
Aardige port. Op basis waarvan selecteer je aandelen en wat is je allocatie equity/cash/goud etc? Wil ook wel eens mijn port posten maar heeft denk ik alleen nut als daar wat uitleg bijgeef qua strategie etc..Mojo schreef: ↑5 juli 2019, 16:10 Mojo Group bevat zo vanbuiten de volgende posities.
Vastgoed :
Wdp
Retail estates
Aedifica
Home invest Belgium
Aurelius
Partners Group holding
Sofina
Berkshire Hathaway
Technologie:
Amazon
Microsoft
Accenture
Mastercard
Visa
Medisch :
Danaher
Diasorin
Siemens healthineers
Edwards lifesciences
Abbvie
BB biotech
Hbm Healthcare
Luxe:
LVMH
Hermes
Kering
Ferrari
Hedging:
Cash
Fysiek goud
Kirkland Lake Gold
Quality growth investor
Omega7=pietpiraatsortino schreef: ↑5 juli 2019, 15:47Tuurlijk. Zijn laatste post is van 16 maart: member21953.html
Gebruik dus een unieke username en trol niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
YTD 14,13%
1Y 9,91%
1Y 9,91%
Om volledig juist te zijn is het "money weighted". Het ene deel van het geld dat in aandelen belegd is zal een hoger rendement halen dan de markt, het andere deel minder.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.