Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Een brief? Zo een 19e eeuws ding Verwacht jij bijvoorbeeld dat een internet-bank de verplichting heeft via brief te communiceren?336 schreef: ↑28 mei 2019, 11:45 Is het zo dat één emailtje voldoende communicatie is om een wijziging van gratis rekening naar betalend aan te kondigen?
Emailadres is niet langer in gebruik, en bericht komt zelfs onder spam.
Waarom niet gewoon een brief sturen? Die wordt veel minder snel over het hoofd gezien.
Wat zijn de wettelijke voorwaarden?
Ethisch is het alleszins een bijzonder lage praktijk om het zo te spelen.
De wettelijke voorwaarden zijn wat in de algemene voorwaarden staan, die je zelf hebt ondertekend . Zolang die niet in tegenspraak zijn met de wet, is alles in orde
"""""Artikel 14 – Berichten aan de klant
Waarheen sturen wij berichten voor u?
1. Verschillende mogelijkheden om met u te communiceren
Wij kunnen op verschillende manieren met u communiceren. Denkt u bijvoorbeeld aan post, telefoon, e-mail of internetbankieren."""""
.....
"""3. Internetbankieren
Als u internetbankieren bij ons heeft, kunnen wij daar verklaringen, berichten, opgaven, documenten en andere informatie voor u plaatsen. U zorgt ervoor dat u die berichten zo spoedig mogelijk leest. Met internetbankieren bedoelen wij in de ABV de elektronische omgeving die wij voor u hebben ingericht als beveiligd communicatiekanaal tussen u en ons. Denkt u bij internetbankieren ook aan mobielbankieren en (andere) voor uw bankdiensten overeengekomen apps of vergelijkbare functionaliteiten.
4. E-mail
Het kan zijn dat wij met u afspreken dat wij u per e-mail berichten. In dat geval zorgt u ervoor dat u dit bericht zo spoedig mogelijk leest. """"
Emailadres is niet langer in gebruik maar de berichten komen onder spam... Dus toch in gebruik.
Spam is iets dat je zelf kan instellen of je kan de spamfolder nakijken. Als je dat niet doet is dat niet de fout van de bank.
Waarheen sturen wij berichten voor u?
1. Verschillende mogelijkheden om met u te communiceren
Wij kunnen op verschillende manieren met u communiceren. Denkt u bijvoorbeeld aan post, telefoon, e-mail of internetbankieren."""""
.....
"""3. Internetbankieren
Als u internetbankieren bij ons heeft, kunnen wij daar verklaringen, berichten, opgaven, documenten en andere informatie voor u plaatsen. U zorgt ervoor dat u die berichten zo spoedig mogelijk leest. Met internetbankieren bedoelen wij in de ABV de elektronische omgeving die wij voor u hebben ingericht als beveiligd communicatiekanaal tussen u en ons. Denkt u bij internetbankieren ook aan mobielbankieren en (andere) voor uw bankdiensten overeengekomen apps of vergelijkbare functionaliteiten.
4. E-mail
Het kan zijn dat wij met u afspreken dat wij u per e-mail berichten. In dat geval zorgt u ervoor dat u dit bericht zo spoedig mogelijk leest. """"
Emailadres is niet langer in gebruik maar de berichten komen onder spam... Dus toch in gebruik.
Spam is iets dat je zelf kan instellen of je kan de spamfolder nakijken. Als je dat niet doet is dat niet de fout van de bank.
Alle instapkosten op fondsen worden 1% ipv 0% !!!!!!
https://www.deutschebank.be/nl/nieuws-e ... -2019.html
https://www.deutschebank.be/nl/nieuws-e ... -2019.html
Vanaf 01/07/2019 gaat DB 1 % instapkosten aanrekenen op fondsen !!!
De klanten gaan daar niet mee lachen, maar bij o.a. MeDirect en Keytrade zullen ze daarmee schaterlachen, zeker weten.
https://www.deutschebank.be/nl/nieuws-e ... L02.0101.0
Goed bezig daar. Willen ze nog meer klanten verliezen, of wat?
De klanten gaan daar niet mee lachen, maar bij o.a. MeDirect en Keytrade zullen ze daarmee schaterlachen, zeker weten.
https://www.deutschebank.be/nl/nieuws-e ... L02.0101.0
Goed bezig daar. Willen ze nog meer klanten verliezen, of wat?
Bedankt. Ga onmiddellijk mijn periodieke beleggingen stopzetten en inderdaad andere spelers zullen hiervan profiteren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ouch, pijnlijke beslissing. Gaat hen veel klanten kosten.
... maar misschien zijn het niet die klanten die zij wensen ... Zij zullen dit wel doorgedacht hebben.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Velen vergeten blijkbaar dat de bank al een paar jaar in woelig water zit.
En blijkbaar is elk centje van tel vanaf nu.
En blijkbaar is elk centje van tel vanaf nu.
Estate Guru believer.
Nog rap profiteren van de 2% actie die loopt tot 30/6
Kunnen de mensen die klant zijn bij DB vandaag inloggen?
Daarnet kreeg ik "technische fout" toen ik een betaling wou doen. Ik ga naar hun online banking, geraak ook niet ingelogd. Helpdesk natuurlijk maar tot 17u dus onbereikbaar....
Nog mensen met dit probleem?
Daarnet kreeg ik "technische fout" toen ik een betaling wou doen. Ik ga naar hun online banking, geraak ook niet ingelogd. Helpdesk natuurlijk maar tot 17u dus onbereikbaar....
Nog mensen met dit probleem?
Mijn app werkt Internetbankieren niet geprobeerd.
Overigens: in een vergelijkend onderzoek van Le Soir eindigde de app van DB onderaan.
Maar ja... tis gratis.
Oh nee... toch niet.
Overigens: in een vergelijkend onderzoek van Le Soir eindigde de app van DB onderaan.
Maar ja... tis gratis.
Oh nee... toch niet.
App werkt bij mijn vriendin wel (ik gebruik die niet), maar internetbankieren via laptop ook niet. Da's al een beetje een geruststelling.
Geld afhalen bij Belfius zonet ging ook, maar daar kan je je rekeningstand niet zien, dus nog geen 100% garantie dat ze niet gehackt is.
Geld afhalen bij Belfius zonet ging ook, maar daar kan je je rekeningstand niet zien, dus nog geen 100% garantie dat ze niet gehackt is.
Gisteren rond 22u nog eens geprobeerd, en het werkte terug. M'n o-zo-dringende aankoop toch nog kunnen doen (2 shorten ), en geen centjes verdwenen.
Communicatie vanuit de bank: 0,0.
Jaja. Laten we cash afschaffen.
Nu was dat niets belangrijks, maar als cash niet meer zou bestaan, nou, ik kan me best voorstellen dat er gisteren een hoop klanten van DB rond 18u een aankoop wilden doen die wel belangrijk was. Ik hoop voor die mensen dat ze cash op zak hadden (of een kaart van een andere bank).
Communicatie vanuit de bank: 0,0.
Jaja. Laten we cash afschaffen.
Nu was dat niets belangrijks, maar als cash niet meer zou bestaan, nou, ik kan me best voorstellen dat er gisteren een hoop klanten van DB rond 18u een aankoop wilden doen die wel belangrijk was. Ik hoop voor die mensen dat ze cash op zak hadden (of een kaart van een andere bank).
Klacht ingediend bij de ombusdienst. Uiteindelijk kosten teruggekregen, en DB moet een boete betalen.336 schreef: ↑28 mei 2019, 11:45 Is het zo dat één emailtje voldoende communicatie is om een wijziging van gratis rekening naar betalend aan te kondigen?
Emailadres is niet langer in gebruik, en bericht komt zelfs onder spam.
Waarom niet gewoon een brief sturen? Die wordt veel minder snel over het hoofd gezien.
Wat zijn de wettelijke voorwaarden?
Ethisch is het alleszins een bijzonder lage praktijk om het zo te spelen.
Dan zijn hun voorwaarden in strijd met de wet ? Of wat deden ze fout ?
Klanten te laat geinformeerd ?
Boete op basis van wat ? Hoe verwoordde de ombudsdienst of eender wie dat juist ?
Ik ben bereid het te geloven als ik die details zou kennen. Anders is het een broodje aap verhaal, vrees ik.
Klanten te laat geinformeerd ?
Boete op basis van wat ? Hoe verwoordde de ombudsdienst of eender wie dat juist ?
Ik ben bereid het te geloven als ik die details zou kennen. Anders is het een broodje aap verhaal, vrees ik.