Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Allé nu, ik dacht dat hij het letterlijk bedoelde (: In die sector moet je de kosten heel goed onder controle weten te houden. Anders vlieg je bij de minste tegenvallers direct in het rood.
Er is een Belgisch bouwbedrijfje met een balans van gewapend beton dat wél een mooi track record heeft en dat projecten wél rendabel kan uitvoeren. Ter illustratie hieronder de EBIT-marges (in %) van dat bedrijf van 2007 tot 2018, met ernaast die van BAM:
2018 5,5 1,5
2017 5,4 0,2
2016 6,5 0,5
2015 6,4 -0,1
2014 5,4 -0,1
2013 4,1 0,2
2012 2,9 -0,4
2011 6,9 0,2
2010 7,2 -0,4
2009 6,1 -0,8
2008 8,5 2,6
2007 6,1 3,8
Gemiddeld 5,9% vs. 0,6%.
Je moet wel een serieuze masochist zijn om in BAM te beleggen
Er is een Belgisch bouwbedrijfje met een balans van gewapend beton dat wél een mooi track record heeft en dat projecten wél rendabel kan uitvoeren. Ter illustratie hieronder de EBIT-marges (in %) van dat bedrijf van 2007 tot 2018, met ernaast die van BAM:
2018 5,5 1,5
2017 5,4 0,2
2016 6,5 0,5
2015 6,4 -0,1
2014 5,4 -0,1
2013 4,1 0,2
2012 2,9 -0,4
2011 6,9 0,2
2010 7,2 -0,4
2009 6,1 -0,8
2008 8,5 2,6
2007 6,1 3,8
Gemiddeld 5,9% vs. 0,6%.
Je moet wel een serieuze masochist zijn om in BAM te beleggen
BAM zou ik nu ook niet bepaald een koopje noemen, een winstwaarschuwing is geen speculatie haha
KBC kwam al meteen met een koersdoelverlanging. Ik herinner me dat BAM vorig jaar juni eigen aandelen heeft ingekocht aan 3,93XX, daar stel ik mij nu toch ook vragen mee..
Iedereen kan al eens tegenslag hebben, maar daar loopt nu toch wel regelmatig iets verkeerd hé..
KBC kwam al meteen met een koersdoelverlanging. Ik herinner me dat BAM vorig jaar juni eigen aandelen heeft ingekocht aan 3,93XX, daar stel ik mij nu toch ook vragen mee..
Iedereen kan al eens tegenslag hebben, maar daar loopt nu toch wel regelmatig iets verkeerd hé..
BAM koopt voornamelijk (uitsluitend?) aandelen in om ze daarna weer uit te keren via een keuzedividend. Daar is niets mis mee, ongeacht de beurskoers op dat moment.
Kreeg deze tip van een vastgoedanalist die er zelf ook inzit maar kwam toch even hier informeren.
"Never catch a falling knife" gaat bij mij voor op alle andere overwegingen. Als ik wil instappen in een aandeel dat naar mijn inzicht te zwaar is afgestraft, dan zou ik toch wachten op de eerste tekenen van herstel (geen dead cat bounce).
AB InBev was vorig jaar ook een falling knife. Toch blij dat ik me daar niets van heb aangetrokken (:
Bekijk die EBIT-marges over de laatste 10 (!) jaar. Hoeveel bewijs heb je nog nodig dat BAM gewoon een rotslecht bedrijf is?
Bekijk die EBIT-marges over de laatste 10 (!) jaar. Hoeveel bewijs heb je nog nodig dat BAM gewoon een rotslecht bedrijf is?
Vandaag lijken het allemaal falling knives
Moet al goed zoeken naar een aandeel in men portefeuille die beter doet dan -2%.
Heeft Trump weer een scheet gelaten?
Moet al goed zoeken naar een aandeel in men portefeuille die beter doet dan -2%.
Heeft Trump weer een scheet gelaten?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
BASF die gisteren nabeurs met een gigantische winstwaarschuwing kwamen. Als grootste chemiegroep met blootstelling aan alle sectoren over de hele wereld toch enigszins zorgwekkend.
Bij het vorige bod van €27,5 ging Ontex niet akkoord met een overname.
Nu de koers zo laag staat zouden ze nu nog steeds niet akkoord gaan wanneer ze dergelijke overname bod zouden krijgen ?
Nu de koers zo laag staat zouden ze nu nog steeds niet akkoord gaan wanneer ze dergelijke overname bod zouden krijgen ?
Ik lees dat de winst 30% lager zou gaan door:DeZatteNonkel schreef: ↑9 juli 2019, 12:04 BASF die gisteren nabeurs met een gigantische winstwaarschuwing kwamen. Als grootste chemiegroep met blootstelling aan alle sectoren over de hele wereld toch enigszins zorgwekkend.
- handelsconflict Trump
- weersomstandigheden
maar niets over reserves die aangelegd (zouden moeten) worden voor schadevergoedingen van de glyfosaatprocessen?
Mijn voorzichtige gok/hoop: de hele sector staat gespannen, maar de forse klap is enkel voor BASF.
Afwachten wat andere chemiegroepen gaan aankondigen.
Denk je nu echt dat iemand vandaag nog zo'n bod op tafel zou leggen? Doet wat denken aan het bod van Pon op Accell. Vandaag zou je al blij mogen zijn met €18, wat meteen het verlies van velen zou vastklikken.
Denk inderdaad niet dat iemand zo een bod zou doen maar denk ook niet dat Ontex zelf vandaag met een bod van bv €18 zou akkoord gaan.