Omzetten van effectenportefeuille KBC naar Binck
TIP
Omzetten van effectenportefeuille KBC naar Binck
Ik heb genoeg gehad van de grootbank. Ze smeerden me de laatste jaren satelietjes aan naast de Priveleged Port. Protected, die ik inmiddels al heb verkocht.
Ik heb nog een aantal aandelenfondsen in de effectenportefeuille van KBC staan, waar ik momenteel 50 % verlies op heb.
Van de 30 000 euro, die belegd werden, schiet er nog maar 15 000 euro over.
Het gaat om aandelenfondsen van:
KBC Equity High Div.Nw
KBC Equity Buyback Eur
KBC EquiPlus Head St.S
KBC Eco Climate Change
Ik wil deze aandelenfondsen omzetten naar de Binckbank. Binck vraagt geen kosten voor deze omzetting.
De hamvraag is echter: hoeveel kosten vraagt KBC om deze aandelenkorven om te zetten naar Binck?
Of moet ik het alternatief volgen en eerst deze aandelenfondsen te verkopen via Bolero van KBC, die wel veel duurder is dan Binck.
Wie kan me raad geven zowel voor wat betreft de te volgen weg en de kostprijs voor omzetting?
Ik heb nog een aantal aandelenfondsen in de effectenportefeuille van KBC staan, waar ik momenteel 50 % verlies op heb.
KBC Equity High Div.Nw
KBC Equity Buyback Eur
KBC EquiPlus Head St.S
KBC Eco Climate Change
Ik wil deze aandelenfondsen omzetten naar de Binckbank. Binck vraagt geen kosten voor deze omzetting.
De hamvraag is echter: hoeveel kosten vraagt KBC om deze aandelenkorven om te zetten naar Binck?
Of moet ik het alternatief volgen en eerst deze aandelenfondsen te verkopen via Bolero van KBC, die wel veel duurder is dan Binck.
Wie kan me raad geven zowel voor wat betreft de te volgen weg en de kostprijs voor omzetting?
Re: Omzetten van effectenportefeuille KBC naar Binck
De ISIN codes van deze fondsen zijn niet gekend bij Binck. ik denk dat deze fondsen enkel door KBC zelf verhandeld worden en niet op de markt gekend zijn.
Waarom wil je dit doen ?
Waarom wil je dit doen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ze hebben wel allemaal een ISIN-code, namelijk:
New Asia BE0947467685
By Back BE0174407016
St 3 BE0948532669
Climate change BE0946844272
Zoals je zegt: ik zie ze ook niet staan bij Binck. Misschien ga ik nog eens zelf zoeken.
Toch de hamvraag blijft: wat vraagt KBC om mijn effectendossier over te dragen naar Binck?
New Asia BE0947467685
By Back BE0174407016
St 3 BE0948532669
Climate change BE0946844272
Zoals je zegt: ik zie ze ook niet staan bij Binck. Misschien ga ik nog eens zelf zoeken.
Toch de hamvraag blijft: wat vraagt KBC om mijn effectendossier over te dragen naar Binck?
KBC vraagt 30,25 euro per effect.
Dit indien de transfer mogelijk is, wat ik sterk betwijfel.
En opnieuw, waarom wil je dit doen
Dit indien de transfer mogelijk is, wat ik sterk betwijfel.
En opnieuw, waarom wil je dit doen
Robokat, ik heb al genoeg verlies geleden bij KBC.
De KBC EquiPlus Head St.S heb ik nog maar in december gekocht, ook daar heb ik al 5 % verlies op.
Ik geloof niet meer in die aandelenfondsen van KBC. En zoals de wereld nu draait de aandelen van New Asia, daar geloof ik ook niet meer in. De wereld draait immers vierkant en wordt alsmaar chaotischer.
Ik zou ergens in willen beleggen waar ik wel in geloof en waar de instapkosten en brokerkosten niet zo hoog liggen.
Mijn aandelen bij Binck doen het wel zeer goed.
De KBC EquiPlus Head St.S heb ik nog maar in december gekocht, ook daar heb ik al 5 % verlies op.
Ik geloof niet meer in die aandelenfondsen van KBC. En zoals de wereld nu draait de aandelen van New Asia, daar geloof ik ook niet meer in. De wereld draait immers vierkant en wordt alsmaar chaotischer.
Ik zou ergens in willen beleggen waar ik wel in geloof en waar de instapkosten en brokerkosten niet zo hoog liggen.
Mijn aandelen bij Binck doen het wel zeer goed.
Veel te vroeg gekocht.Creatief schreef: Robokat, ik heb al genoeg verlies geleden bij KBC.
Wat je wil omvat deze fondsen te verkopen bij KBC om daarna elders een nieuwe portefeuille op te bouwen.
Alhoewel ik denk dat het nu niet verstandig is om in gelijk welk aandeel te investeren.
Wees blij dat het 'maar' 50% is. Mijn transfer van 20 fondsenlijnen van Kaupthing (ex-robeco) naar een andere bank kostte me 400€, netjes verdeeld: 200€ voor mij en 200€ voor de ontvangende bank. Misschien valt er iets te bedingen bij Binck bank?Creatief schreef: Ik heb genoeg gehad van de grootbank. Ze smeerden me de laatste jaren satelietjes aan naast de Priveleged Port. Protected, die ik inmiddels al heb verkocht.
KBC Equity High Div.Nw
KBC Equity Buyback Eur
KBC EquiPlus Head St.S
KBC Eco Climate Change
Laatst gewijzigd door cardoman op 28 februari 2009, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.