'Ethias blijft zes jaar in het rood'
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: 'Ethias blijft zes jaar in het rood'
Met andere woorden: al wie een First spaarverzekering heeft kan beter uitstappen, het rendement zal jaren 0% zijn.
Mooie toekomst voor mijn kinderen met hun first junior rekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
tja, ik krijg op mijn first rekening 3.5% zonder bonus. Dus voor mij is het momenteel voordeliger de termijn van 8 jaar uit te zitten. Temeer daar de rente van veel banken maar 3% meer is.
zou er een failliet kunnen inzitten???
ik wacht ook liever af...er is geen roerende voorheffing. Ik heb belegd in eenFrst Rekening aan 3% (het grootste gegarandeerd deel), 3,25 en 3,60%. Minder dan de inflatie!!!
ik wacht ook liever af...er is geen roerende voorheffing. Ik heb belegd in eenFrst Rekening aan 3% (het grootste gegarandeerd deel), 3,25 en 3,60%. Minder dan de inflatie!!!
Laatst gewijzigd door lev op 6 februari 2009, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
Jay, niet de klassieke Firstrekening vergeten (voor mezelf: 3,75% gegarandeerde rente en NETTO indien looptijd meer dan 8 jaar). Gezien de rentestand zal ik mijn First nog wel een tijdje aanhouden (zolang geen beter alternatief op de markt is).Jay schreef: Met andere woorden: al wie een First spaarverzekering heeft kan beter uitstappen, het rendement zal jaren 0% zijn.
Vergeet ook niet: voor de oude contracten is de oude rente onbeperkt geldig (dus ook na de 8 jaar) en zijn er geen kosten (behalve iets van 12,39 euro indien er bijstortingen of afhalingen gebeuren).
Inderdaad, ik denk er ook zo over. Daar het bij toch om een redelijk groot bedrag gaat, zou ik niet weten waar ik levenslang minstens 4,4% bruto kan krijgen, om minimum 3,75% netto(zoals bij Ethias) over te houden. En dat ze vermoedelijk in het rood gaan tot 2013, dat kan toch niet anders. Ook andere banken zullen jaren nodig hebben om hun miljardenverliezen goed te maken.mpeeters007 schreef:Jay, niet de klassieke Firstrekening vergeten (voor mezelf: 3,75% gegarandeerde rente en NETTO indien looptijd meer dan 8 jaar). Gezien de rentestand zal ik mijn First nog wel een tijdje aanhouden (zolang geen beter alternatief op de markt is).Jay schreef: Met andere woorden: al wie een First spaarverzekering heeft kan beter uitstappen, het rendement zal jaren 0% zijn.
Vergeet ook niet: voor de oude contracten is de oude rente onbeperkt geldig (dus ook na de 8 jaar) en zijn er geen kosten (behalve iets van 12,39 euro indien er bijstortingen of afhalingen gebeuren).
Laatst gewijzigd door Torro op 5 februari 2009, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een termijndeposito bij Ethias van ruim 10 000 euro. Geld komt eind 2009 vrij. Moet ik wakker liggen? Ga ik mijn kapitaal + intrest nog terugkrijgen?
Neen, van uw termijndeposito moet je zeker niet wakker liggen. Het is niet omdat het 6 jaar zou kunnen duren om hun geleden verliezen goed te maken, dat het gedaan is met Ethias. Dit is wel slecht nieuws voor de aandeelhouders, die mogelijk 6 jaar hun dividenten gaan mislopen.pool schreef: Ik heb een termijndeposito bij Ethias van ruim 10 000 euro. Geld komt eind 2009 vrij. Moet ik wakker liggen? Ga ik mijn kapitaal + intrest nog terugkrijgen?
Ik heb ook First Junior voor de kids afgesloten. De vooruitzichten zijn dus niet bijster.
Ik ga vanaf nu maandelijks op een spaarboekje sparen bij mijn bank op hun eigen spaarrekening en jaarlijks de helft + interest dan maar voorzichtig doorsluizen naar ethias ieder jaar. failliet zullen ze niet gaan en als de markter heropleven krijg je zowiezo al iets van rendement, daarom nog geen extra winstdeelname dacht ik zo?
Bij Keytrade kun je ook een rekening openen voor de kinderen: 3.75 + 0.01 en 5ct per verrichting voor inkomende en uitgaande verrichtingen. das dus 0.30 ct extra in de pokket (5ct actie loopt af eind juni)
Zijn er trouwens nog andere interessante alternatieven? DVV en ING heb ik al gezien (TAK21) maar kosten zijn totaal niet vergelijkbaar met Ethias (1.1 taks + 12.39 max vergoeding/jaar vs percentages voor alles en nog wat)
Ik ga vanaf nu maandelijks op een spaarboekje sparen bij mijn bank op hun eigen spaarrekening en jaarlijks de helft + interest dan maar voorzichtig doorsluizen naar ethias ieder jaar. failliet zullen ze niet gaan en als de markter heropleven krijg je zowiezo al iets van rendement, daarom nog geen extra winstdeelname dacht ik zo?
Bij Keytrade kun je ook een rekening openen voor de kinderen: 3.75 + 0.01 en 5ct per verrichting voor inkomende en uitgaande verrichtingen. das dus 0.30 ct extra in de pokket (5ct actie loopt af eind juni)
Zijn er trouwens nog andere interessante alternatieven? DVV en ING heb ik al gezien (TAK21) maar kosten zijn totaal niet vergelijkbaar met Ethias (1.1 taks + 12.39 max vergoeding/jaar vs percentages voor alles en nog wat)
me2sopkip schreef: Ik heb ook First Junior voor de kids afgesloten.
toch niet specifiek voor kinderen?sopkip schreef: Bij Keytrade kun je ook een rekening openen voor de kinderen: 3.75 + 0.01 en 5ct per verrichting voor inkomende en uitgaande verrichtingen. das dus 0.30 ct extra in de pokket (5ct actie loopt af eind juni)
3,25% vanaf 16 februari!
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Ik denk nu niet dat Ethias 2 jaar na elkaar zijn spaarders in de steek gaat laten.
Dat is niet indien er bij of afgehaald wordt. Die jaarlijkse kosten zijn er altijd.mpeeters007 schreef:Jay, niet de klassieke Firstrekening vergeten (voor mezelf: 3,75% gegarandeerde rente en NETTO indien looptijd meer dan 8 jaar). Gezien de rentestand zal ik mijn First nog wel een tijdje aanhouden (zolang geen beter alternatief op de markt is).Jay schreef: Met andere woorden: al wie een First spaarverzekering heeft kan beter uitstappen, het rendement zal jaren 0% zijn.
De jaarlijkse beheerskost is 0,5 % op de gekapitaliseerde waarde dd 31/12 van ieder jaar met een plafond van 12,39 EUR.
Dus dit kan ook minder zijn dan die 12,39 EUR.
Ik heb daar nog een first rek met basis 3,25%.
Ik ga in 2009 in plaats van 3000 euro op de first junior te zetten dat geld op mijn gewone first zetten dan ben ik toch zeker van die 3,25% voor 2009.
Dus dit kan ook minder zijn dan die 12,39 EUR.
Ik heb daar nog een first rek met basis 3,25%.
Ik ga in 2009 in plaats van 3000 euro op de first junior te zetten dat geld op mijn gewone first zetten dan ben ik toch zeker van die 3,25% voor 2009.
Laatst gewijzigd door karine op 10 februari 2009, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.