Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Moet dit weekend nog wat verder inlezen, maar Sanofi ga ik waarschijnlijk aankopen. Lijkt me door de jongste daling op een interessante koers te komen voor de lange termijn belegger.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Ik heb stukken van BASF, en sta momenteel -10% maar de fundamentals van het wijdvertakte bedrijf lijkt mij sterk genoeg om de recessie door te staan.sgd_cfdlm schreef: ↑11 juli 2019, 07:33Ik lees dat de winst 30% lager zou gaan door:DeZatteNonkel schreef: ↑9 juli 2019, 12:04 BASF die gisteren nabeurs met een gigantische winstwaarschuwing kwamen. Als grootste chemiegroep met blootstelling aan alle sectoren over de hele wereld toch enigszins zorgwekkend.
- handelsconflict Trump
- weersomstandigheden
maar niets over reserves die aangelegd (zouden moeten) worden voor schadevergoedingen van de glyfosaatprocessen?
Mijn voorzichtige gok/hoop: de hele sector staat gespannen, maar de forse klap is enkel voor BASF.
Afwachten wat andere chemiegroepen gaan aankondigen.
Een opmerking: Het is Bayer die betrokken is bij de glyfosaatprocessen, niet BASF.
Volgt er iemand Fresenius SE?
Fresenius laat zijn dividend nooit dalen (sedert 1999). Het dividend heeft een gemiddelde stijging van 12% per jaar. Idem voor de wpa (gemidd. 14%)en het Eigen vermogen per aandeel (12%). De laatste drie jaar is de wpa sneller gestegen dan de koers, waardoor het aandeel noteert aan een k/w van 14 (gemidd. 18,-).
De koers noteert onder de boekwaarde van het eigen vermogen en dit is nog maar zelden voorgekomen.
Klopt grotendeels. Toch voor de korte termijn indicatoren. Vindt niet echt een verklaring voor de recente daling. Fundamenten lijken nochtans goed. Presteert traditioneel wel wat minder dan de meeste sectorgenoten.
Portefeuille:
Als een bedrijf (de meeste Europese Pharma bedrijven) zijn grootste omzet uit de USA haalt moet je wel de US media volgen....in de US is er al 2 jaar Pharma oorlog met Trump….
Er zijn alvast 18.800.000 zoek resultaten op Google
https://www.google.com/search?q=trump+p ... 36&bih=763
https://nypost.com/2019/07/05/trump-pro ... ug-prices/
https://www.cnbc.com/2019/07/11/big-pha ... -fear.html
https://www.nytimes.com/2018/07/23/us/p ... rices.html
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Ja, en wie is Trump ??
Vandaag is het zo en morgen weer zo.
Vorige week nog gemerkt met Unitedhealth group.
UnitedHealth Group [NYSE: UNH] was one of the big gainers in Thursday trading. This followed a move by President Trump to withdraw a proposal to remove rebates from government drug plans. The proposal was aimed at cutting the cost of prescription drugs, especially for consumers. It would have cut the profits of prescription benefit managers such as UNH.
Lijkt me sterk dat hij bedrijven als UNH of Pharmabedrijven als J&J pijn gaat doen.
Vandaag is het zo en morgen weer zo.
Vorige week nog gemerkt met Unitedhealth group.
UnitedHealth Group [NYSE: UNH] was one of the big gainers in Thursday trading. This followed a move by President Trump to withdraw a proposal to remove rebates from government drug plans. The proposal was aimed at cutting the cost of prescription drugs, especially for consumers. It would have cut the profits of prescription benefit managers such as UNH.
Lijkt me sterk dat hij bedrijven als UNH of Pharmabedrijven als J&J pijn gaat doen.
Je mag wel niet alles over dezelfde kam scheren.... UNH is niet hetzelfde als J&J
Er zit wel een logica in Trump zijn beslissingen…(om de ziekte verzekering goedkoper te maken, die 3x duurder is als in Europa)
Eerst was hij tegen ObamaCare (=Medicare) tot bleek dat dit de goedkoopste oplossing was…+ zijn eigen kiezers uit de Mid-West er van profiteren
Toen tegen de uitvoerders van de ziekteverzekering (o.a. UNH, en vooral Centene, enz.) tot bleek dat hij dan de USA-pensioen fondsen zou slopen tot zowat $ 0…
De Democraten zorgden zelf ook voor een koersval van o.a. UNH /Anthem, enz… door de "communistische voorstellen", Van Bernie Saders, die ze tenslotte zelf begroeven…
Nu komt de focus van Trump, volledig op de Pharma industrie, (en niet de Medich Tech) want die zijn voor 1/2 in niet USA-handen en zo wil hij Europa, weeral een stukje, laten betalen voor hun eigen probleem/fouten (idem met financiële crisis van 2008)
EU pharma industrie is momenteel, alvast geen goede optie….lijkt mij...
UNH, Anthem, (+ Medic Tech) zitten nog steeds in mijn Portefeuille...maar momenteel geen enkele Pharma
Alleen Centene zit al 1 jaar, in de koelkast
Er zit wel een logica in Trump zijn beslissingen…(om de ziekte verzekering goedkoper te maken, die 3x duurder is als in Europa)
Eerst was hij tegen ObamaCare (=Medicare) tot bleek dat dit de goedkoopste oplossing was…+ zijn eigen kiezers uit de Mid-West er van profiteren
Toen tegen de uitvoerders van de ziekteverzekering (o.a. UNH, en vooral Centene, enz.) tot bleek dat hij dan de USA-pensioen fondsen zou slopen tot zowat $ 0…
De Democraten zorgden zelf ook voor een koersval van o.a. UNH /Anthem, enz… door de "communistische voorstellen", Van Bernie Saders, die ze tenslotte zelf begroeven…
Nu komt de focus van Trump, volledig op de Pharma industrie, (en niet de Medich Tech) want die zijn voor 1/2 in niet USA-handen en zo wil hij Europa, weeral een stukje, laten betalen voor hun eigen probleem/fouten (idem met financiële crisis van 2008)
EU pharma industrie is momenteel, alvast geen goede optie….lijkt mij...
UNH, Anthem, (+ Medic Tech) zitten nog steeds in mijn Portefeuille...maar momenteel geen enkele Pharma
Alleen Centene zit al 1 jaar, in de koelkast
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
UNH zit ook in mijn portefeuille en had er toch ook graag Sanofi aan toegevoegd na de recente afstraffing.
Is bij mij ook nog steeds de bedoeling. Fundamenten lijken ok, toekomst ook. Trump blijft ook niet eeuwig president.
Wacht nog wat het Q2 resultatenseizoen af om het algemene sentiment wat te voelen en bepaal dan mijn aankoopkoers. Straks Q2 resultaten J&J trouwens.
Portefeuille:
Resultaten J&J OK, toch koers al netjes gedaald de laatste weken.
Johnson & Johnson wacht onderzoek naar 'kankerverwekkend' babypoeder - media
(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Johnson & Johnson staat vrijdag fors onder druk nadat persbureau Bloomberg berichtte dat het Amerikaanse ministerie van justitie een onderzoek start naar een kwestie waarbij het levensmiddelenconcern zou hebben gelogen over mogelijke kankerrisico's bij het gebruik van babypoeder van het bedrijf.
J&J zou al jaren op de hoogte zijn van het feit dat er soms asbestdeeltjes in het talkpoeder van het bedrijf komen. Inmiddels lopen daarom ook al duizenden rechtszaken over de veiligheid van het product.
Johnson & Johnson wacht onderzoek naar 'kankerverwekkend' babypoeder - media
(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Johnson & Johnson staat vrijdag fors onder druk nadat persbureau Bloomberg berichtte dat het Amerikaanse ministerie van justitie een onderzoek start naar een kwestie waarbij het levensmiddelenconcern zou hebben gelogen over mogelijke kankerrisico's bij het gebruik van babypoeder van het bedrijf.
J&J zou al jaren op de hoogte zijn van het feit dat er soms asbestdeeltjes in het talkpoeder van het bedrijf komen. Inmiddels lopen daarom ook al duizenden rechtszaken over de veiligheid van het product.
Ik ben al een tijd aan het rondkijken naar een aandeel in de sector: Vastgoed - Investeringen en dienstverlening.
- Aedifica
- Cofinimmo
- Befimmo
- JLL
- CBRE
- Cushman & Wakefield
Aedifica spreekt me enorm aan... maar ik heb een gevoel dat ik de boot mis maar het blijft wel verder stijgen. :-)
- Aedifica
- Cofinimmo
- Befimmo
- JLL
- CBRE
- Cushman & Wakefield
Aedifica spreekt me enorm aan... maar ik heb een gevoel dat ik de boot mis maar het blijft wel verder stijgen. :-)
Naar aanleiding van ‘Amper vijf vastgoedaandelen hebben nog potentieel'?