Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Ik heb zopas een rekening geopend bij Keytrade. Ik wacht momenteel nog op mijn debetkaart. Tijdens het proces om een rekening te openen werd er mij gevraagd of ik een gratis Visakaart wou. Ik had hierbij de keuze tussen een Classic, Gold, of Platinum. Ik heb voor de laatste gekozen omwille van de bijkomende voordelen, verzekeringen, enz.
Zover ik weet is de enige voorwaarde dat er €1000 op de rekening staat. Aangezien dit een nieuwe rekening is en ik mijn bankkaart nog niet ontvangen heb staat er uiteraard nog geen geld op. Het is wel de bedoeling dat mijn loon op deze rekening gestort wordt in de toekomst. Na het bezorgen van mijn loonfiches werd mijn aanvraag geweigerd.
Zijn er bijkomende voorwaarden voor een Visa Classic, Gold of Platinum die zij niet vermelden? Waarom stellen ze meteen de vraag of je een Visa kaart wil bij het openen van een rekening? Nogal logisch dat er nog geen geld opstaat of transacties gebeurd zijn. Ik vind het zeer raar dat ze deze vraag nu al stellen en dan zouden weigeren omwille van deze reden.
Ik heb geen lening, sta nergens op de zwarte lijst en kan perfect een kredietkaart krijgen bij mijn huidige bank (Argenta). Als ik nu binnen enkele maanden de aanvraag opnieuw doe en ik parkeer tijdelijk €5000 op mijn Keytrade rekening, gaan ze de Visa dan wel goedkeuren?
Zover ik weet is de enige voorwaarde dat er €1000 op de rekening staat. Aangezien dit een nieuwe rekening is en ik mijn bankkaart nog niet ontvangen heb staat er uiteraard nog geen geld op. Het is wel de bedoeling dat mijn loon op deze rekening gestort wordt in de toekomst. Na het bezorgen van mijn loonfiches werd mijn aanvraag geweigerd.
Zijn er bijkomende voorwaarden voor een Visa Classic, Gold of Platinum die zij niet vermelden? Waarom stellen ze meteen de vraag of je een Visa kaart wil bij het openen van een rekening? Nogal logisch dat er nog geen geld opstaat of transacties gebeurd zijn. Ik vind het zeer raar dat ze deze vraag nu al stellen en dan zouden weigeren omwille van deze reden.
Ik heb geen lening, sta nergens op de zwarte lijst en kan perfect een kredietkaart krijgen bij mijn huidige bank (Argenta). Als ik nu binnen enkele maanden de aanvraag opnieuw doe en ik parkeer tijdelijk €5000 op mijn Keytrade rekening, gaan ze de Visa dan wel goedkeuren?
Re: Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Uranium schreef:Na het bezorgen van mijn loonfiches werd mijn aanvraag geweigerd.
Wat zou de reden toch kunnen zijn...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lijkt me vreemd. Ik heb een nettoloon van €1800 (partner idem en heeft ook een kredietkaart). Ok, dat is geen toploon maar toch voldoende denk ik.
Kan het dan zijn dat ik wel een Visa Classic of Gold kan krijgen maar te weinig verdien voor een Platinum? Iets van uitleg van Keytrade was handig geweest.
Kan het dan zijn dat ik wel een Visa Classic of Gold kan krijgen maar te weinig verdien voor een Platinum? Iets van uitleg van Keytrade was handig geweest.
Uit hun FAQ:
Als ik bank zou zijn, zou ik dit ook wel weigeren en al zeker als ik die klant eigenlijk nog niet ken.
De Gold (met limiet vanaf EUR 3.000 tot 5.000) lijkt mij wat meer te rechtvaardigen.
Nu het is ook al hier eens gepasseerd, de kans dat Keytrade deze gratis VISA kaarten een beetje als lokmiddel gebruikt is tamelijk hoog. Het zou mij niet verwonderen als hun interne politiek is om enkel de Classic versie te geven aan pas nieuwe klanten en zodra je wat langer klant bent (en wat meer producten afneemt) dat de Gold en Platinum sneller vast te krijgen zijn (al zal je daar ook je inkomen ook nog op afgetoetst worden).
Keytrade is al een tijdje bezig met zich meer uit te breiden als bank voor dagelijks bankieren ipv enkel voor beleggers (toont zich aan het feit dat de zichtrekening gratis is en je 5 cent krijgt per verrichting, leningen waarbij veel klanten hun loon dan maar ook op de zichtrekeningen laten komen, VISA kaarten, zoomit,...).
Als je een Platinum aanvraagt (die volgens hun site een limiet heeft vanaf EUR 6.000 tot EUR 10.000), dan vrees ik dat een inkomen van EUR 1.800 onvoldoende zal zijn. Is toch nog > 3 keer je maandloon. Je vraagt toch geen Platinum kaart aan om ermee voor EUR 150 te gaan shoppen per maand.U moet meerderjarig zijn om een kredietkaart te kunnen aanvragen bij Keytrade Bank.
Keytrade Bank zal bovendien uw kredietwaardigheid beoordelen en op basis van deze beoordeling de aanvraag goedkeuren of weigeren.
In geval van goedkeuring van uw kredietkaart door Keytrade Bank en zodra er 1000 EUR op een van uw Keytrade Bank rekeningen staat, ontvangt u uw kredietkaart per post.
In geval van weigering van een kredietkaart, moet Keytrade Bank deze weigering niet motiveren.
Als ik bank zou zijn, zou ik dit ook wel weigeren en al zeker als ik die klant eigenlijk nog niet ken.
De Gold (met limiet vanaf EUR 3.000 tot 5.000) lijkt mij wat meer te rechtvaardigen.
Nu het is ook al hier eens gepasseerd, de kans dat Keytrade deze gratis VISA kaarten een beetje als lokmiddel gebruikt is tamelijk hoog. Het zou mij niet verwonderen als hun interne politiek is om enkel de Classic versie te geven aan pas nieuwe klanten en zodra je wat langer klant bent (en wat meer producten afneemt) dat de Gold en Platinum sneller vast te krijgen zijn (al zal je daar ook je inkomen ook nog op afgetoetst worden).
Keytrade is al een tijdje bezig met zich meer uit te breiden als bank voor dagelijks bankieren ipv enkel voor beleggers (toont zich aan het feit dat de zichtrekening gratis is en je 5 cent krijgt per verrichting, leningen waarbij veel klanten hun loon dan maar ook op de zichtrekeningen laten komen, VISA kaarten, zoomit,...).
Laatst gewijzigd door SMGGM op 18 juli 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat is wel verstaanbaar. Die hoge limiet daar ben ik vrij weinig mee. Vooral de reisverzekeringen zijn interessant. Ik zal de aanvraag opnieuw doen voor een Visa Gold eens mijn loon op de rekening gedomicilieerd staat en er wat geld op staat.
Je kan aan Keytrade de reden vragen van de weigering.
Het hangt er ook van af wat je hebt opgegeven als:
Het hangt er ook van af wat je hebt opgegeven als:
- Huur of hypotheek: Wat is je maandelijkse afbetaling?
- Andere kredieten of kredietkaarten?
Ik heb net een platinum aangevraagd. Ze doen sowieso een summier kredietonderzoek.
Ze vragen het volgende:
- Uw burgerlijke staat
- beroep: bediende,arbeider,...
- Anciënniteit bij de huidige werkgever
- Onroerende goederen? Ja/Nee
- Recente loonfiche bijvoegen
M.a.w. Ook al krijg je de gewenste kaart niet, dan beschikken ze toch over extra privé data. Mooie info voor hen om uw profiel in beeld te brengen. En misschien is dat wel het voornaamste doel van deze actie. Nu even hun reactie afwachten...
Ze vragen het volgende:
- Uw burgerlijke staat
- beroep: bediende,arbeider,...
- Anciënniteit bij de huidige werkgever
- Onroerende goederen? Ja/Nee
- Recente loonfiche bijvoegen
M.a.w. Ook al krijg je de gewenste kaart niet, dan beschikken ze toch over extra privé data. Mooie info voor hen om uw profiel in beeld te brengen. En misschien is dat wel het voornaamste doel van deze actie. Nu even hun reactie afwachten...
Ik heb de platinum ook aangevraagd, met een van hun site gedownload formulier, en bijgevoegde loonfiches. Verzonden met de post, zo'n 2 weken geleden.
Nog geen reactie.
Nog geen reactie.
Ik heb de Platinium aangevraagd, en had na 2 dagen een positief antwoord. De kaart zou deze week moeten toekomen.
Ik heb wel al enkele jaren termijnrekeningen bij Keytrade en gebruik de zichtrekening regelmatig.
Ik heb wel al enkele jaren termijnrekeningen bij Keytrade en gebruik de zichtrekening regelmatig.
Ik ben ook al jaren klant, heb er beleggingen (aandelen) en enkele keyplans, ook een voldoende hoge wedde vermoed ik.
Ik ben er overwegend tevreden, maar inzake communicatie, nee.
Zal nog eens een mailtje wagen
Ik ben er overwegend tevreden, maar inzake communicatie, nee.
Zal nog eens een mailtje wagen
Ik vraag me af aan wie ze die gratis Platinum gaan geven. Volgens mij enkel een lokmiddeltje, en zal het dossier van 99% worden afgekeurd.
Waarschijnlijk aan mensen die meer dan 4000 euro netto verdienen.
Wanneer je vroeger een mail stuurde naar Keytrade had je soms al na 15 min. een reactie.
Nu pas na 5 of meer dagen.
Waarschijnlijk is het aantal personeelsleden hetzelfde gebleven ,maar is het aantal klanten verdubbeld.
Hadden jullie reeds een kredietkaart bij Keytrade? Als ik inlog bij internetbankieren, heb ik enkel de mogelijkheid om mijn visa classic te vervangen, geen ander product kiezen.
Enkel nieuwe klanten en bestaande klanten zonder kredietkaart kunnen momenteel een gold of platinium aanvragen via het platform.
De rest moet wachten tot september.
De rest moet wachten tot september.