Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
TIP
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Die 'game changers'... doet me denken aan de 'strategic imperatives' bij IBM, die groeien ook al jaren fors en toch blijft de groepsomzet status quo. Is misschien een waarschuwingssignaal in het algemeen: de groepsomzet groeit amper of niet en dan gaat men wat beloftevolle activiteiten onder één noemer brengen en dan zeggen van: wow, kijk eens hoe sterk die groeien.
Bij mij is het vertrouwen in Sadoun & Co weg. En dat die Q1-omzet zondag werd gepubliceerd, was dat zo gepland? Of dachten ze: we gaan dat slechte cijfer maar als annex bij de overname voegen en dan maar hopen dat alle aandacht naar die fantastische overname gaat ?
Ik denk dat ze volgend jaar geen 4% maar eerder iets van een 1,5% groei zullen halen. Het is nu toch wel duidelijk dat hun plan vierkant draait als het om omzet gaat.
Bij mij is het vertrouwen in Sadoun & Co weg. En dat die Q1-omzet zondag werd gepubliceerd, was dat zo gepland? Of dachten ze: we gaan dat slechte cijfer maar als annex bij de overname voegen en dan maar hopen dat alle aandacht naar die fantastische overname gaat ?
Ik denk dat ze volgend jaar geen 4% maar eerder iets van een 1,5% groei zullen halen. Het is nu toch wel duidelijk dat hun plan vierkant draait als het om omzet gaat.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Publicis is weer in goede doen de laatste dagen.
Dividendknip is pas morgen. €2,12 per aandeel of herinvesteren aan €46,39.
Dividendknip is pas morgen. €2,12 per aandeel of herinvesteren aan €46,39.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat het is omdat de markt niet gelooft dat ze de 4% organische groei volgend jaar gaan halen (ik ook niet). De consensus ligt op 2,3% en voor 2021 op 2,4%. Als ze dat kunnen kloppen kan er wel een serieus herstel komen denk ik. En die dwaze overname van Epsilon zal er ook wel mee te maken hebben.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Hopelijk halen ze hun doelstelling wel en veert het aandeel terug op.
Bij winst stap ik uit aangezien ik minder en minder overtuigd geraak van de sector.
Enkel het dividend (wel dubbele belasting) zorgt wat wachtgeld...
Aandeel blijft hangen rond die 45-50 euro range.
Bij winst stap ik uit aangezien ik minder en minder overtuigd geraak van de sector.
Enkel het dividend (wel dubbele belasting) zorgt wat wachtgeld...
Aandeel blijft hangen rond die 45-50 euro range.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
WPP kondigde vrijdag de verkoop van 60% van haar enquêtebureau Kantar aan private equity-speler Bain Capital aan. De deal waardeert Kantar op £3,2 miljard. De opbrengst wordt gebruikt voor zowel schuldafbouw als uitkering aan de aandeelhouders van WPP.
Woensdag komt Omnicom met halfjaarresultaten, gevolgd door Publicis donderdag, Interpublic volgende week dinsdag en WPP volgende maand.
Woensdag komt Omnicom met halfjaarresultaten, gevolgd door Publicis donderdag, Interpublic volgende week dinsdag en WPP volgende maand.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Omzetwaarschuwing
organische groei Q2 +0,1% ipv +0,7% verwacht door analisten
omzetdoelstelling voor 2019 wordt niet gehaald
targets voor 2020 zullen worden bijgesteld komende maanden
"We still face the same issue, as anticipated, as our contracts on traditional ads in the United States continue to suffer," Chief Executive Officer Arthur Sadoun told reporters ahead of the results. (Reuters)
Kortom, wat iedereen al wist.
organische groei Q2 +0,1% ipv +0,7% verwacht door analisten
omzetdoelstelling voor 2019 wordt niet gehaald
targets voor 2020 zullen worden bijgesteld komende maanden
"We still face the same issue, as anticipated, as our contracts on traditional ads in the United States continue to suffer," Chief Executive Officer Arthur Sadoun told reporters ahead of the results. (Reuters)
Kortom, wat iedereen al wist.
'Morgen gratis bier' wordt bij Publicis 'Morgen gaan we groeien.'
Zonder Noord-Amerika dan toch.
Geen groei zou niet eens een ramp zijn als ze fatsoenlijk capital konden allocaten, maar dat lijkt met de overname van Epison ook niet het geval. Als je aan een double-digit FCF yield noteert, moet je gewoon jezelf in bulk opkopen. Klaar.
Zonder Noord-Amerika dan toch.
Geen groei zou niet eens een ramp zijn als ze fatsoenlijk capital konden allocaten, maar dat lijkt met de overname van Epison ook niet het geval. Als je aan een double-digit FCF yield noteert, moet je gewoon jezelf in bulk opkopen. Klaar.
Morgan Stanley verlaagt het advies voor Publicis Group van ‘Equal-weight’ naar ‘Underweight’. Het koersdoel wordt verlaagd van 54 euro naar 38 euro, wat een neerwaarts potentieel betekent van 13%.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Een "value trap" volgens hen. Marges onder druk bij hun klassieke reclamebureaus en door de overname van Epsilon, door hogere investeringsnoden.
Een omzetwaarschuwinkje kan er nog wel bij.
https://www.publicisgroupe.com/en/news/ ... 19-revenue
https://www.publicisgroupe.com/en/news/ ... 19-revenue
Ach hadden ze maar met al hun cash eigen aandelen ingekocht in plaats van epsilon 

- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
FCF-rendement van 16% 
(Reuters) "The group now anticipates underlying sales in 2020 to evolve in the range of -2% to +1%, compared to an ambitious target of an increase in underlying sales of 4% - an objective that many analysts considered nearly impossible to attain."

(Reuters) "The group now anticipates underlying sales in 2020 to evolve in the range of -2% to +1%, compared to an ambitious target of an increase in underlying sales of 4% - an objective that many analysts considered nearly impossible to attain."
Organische omzetdaling van 4,5% in Q4.
Cashflow wel zeer sterk. FCF van €1,25 miljard of €5,28 per aandeel. Geeft aan huidige koers een yield van 12,6%.
Dividend stijgt naar €2,3 per aandeel (cash kostprijs circa €315m; rest in aandelen). Dan kan je wel heel snel deleveragen. Ze zouden agressief eigen aandelen moeten inkopen nu.
Cashflow wel zeer sterk. FCF van €1,25 miljard of €5,28 per aandeel. Geeft aan huidige koers een yield van 12,6%.
Dividend stijgt naar €2,3 per aandeel (cash kostprijs circa €315m; rest in aandelen). Dan kan je wel heel snel deleveragen. Ze zouden agressief eigen aandelen moeten inkopen nu.