Advies Tak23 beleggingsfondsen
Advies Tak23 beleggingsfondsen
Dag allemaal,
5 jaar geleden hebben wij bij Delta Lloyd ( ondertussen Nagelmackers) een Tak23 gestart met een maandelijkse inleg van 100 euro.
Nu ken ik zelf niet veel van beleggingsfondsen maar als ik het jaarlijks overzicht bekijk heb ik de indruk dat het rendement eerder aan de povere kant is.
Graag had ik jullie advies gekregen i.v.m. onderstaande fondsen die in onze TAK23 zitten.
Zouden jullie verder blijven doen met deze maandelijkse stortingen?
-NN Carmignac Commodities fund
-NN Carmignac Emergents Fund
-NN Financière de l'Echiquier agressor fund
-NN Invesco pan European equity fund
5 jaar geleden hebben wij bij Delta Lloyd ( ondertussen Nagelmackers) een Tak23 gestart met een maandelijkse inleg van 100 euro.
Nu ken ik zelf niet veel van beleggingsfondsen maar als ik het jaarlijks overzicht bekijk heb ik de indruk dat het rendement eerder aan de povere kant is.
Graag had ik jullie advies gekregen i.v.m. onderstaande fondsen die in onze TAK23 zitten.
Zouden jullie verder blijven doen met deze maandelijkse stortingen?
-NN Carmignac Commodities fund
-NN Carmignac Emergents Fund
-NN Financière de l'Echiquier agressor fund
-NN Invesco pan European equity fund
Re: Advies Tak23 beleggingsfondsen
Alleen op namen zoeken is niet makkelijk. Temeer daar er meerdere versies bestaan.
Heb je van die fondsen geen ISIN-Codes ? Dit zijn codes die beginnen met 2 letters gevolgd door een hele rij cijfers (bij de UK-codes kunnen er ook nog letters tussendoor voorkomen).
Weet wel dat een Tak-23 bovenop de kost van de fondsen, ook nog een verpakkingskost heeft. Dit weegt serieus op je rendement.
Heb je van die fondsen geen ISIN-Codes ? Dit zijn codes die beginnen met 2 letters gevolgd door een hele rij cijfers (bij de UK-codes kunnen er ook nog letters tussendoor voorkomen).
Weet wel dat een Tak-23 bovenop de kost van de fondsen, ook nog een verpakkingskost heeft. Dit weegt serieus op je rendement.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ISIN-codes kan ik niet rerugvinden. Ik heb wel volgende gegevens:
-NN Carmignac Commodities fund: YTD: 11,06% 1jr: -18,55 5jr: -1,81%
-NN Carmignac Emergents Fund: YTD: 13,54% 1jr: -19,43% 5jr: 0,75%
-NN Financière de l'Echiquier agressor fund: YTD: 12,46% 1jr: -25,49 5jr: -1,64%
-NN Invesco pan European equity fund: YTD: 9,42% 1jr: -15,47%
Die rendementen op 5 jaar lijken mij echt slecht. Ik vraag me af of deze fondsen me op deze 5 jaar wel iets hebben opgebracht...![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
-NN Financière de l'Echiquier agressor fund: YTD: 12,46% 1jr: -25,49 5jr: -1,64%
Die rendementen op 5 jaar lijken mij echt slecht. Ik vraag me af of deze fondsen me op deze 5 jaar wel iets hebben opgebracht...
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Wat denken jullie van deze rendementen?
Is ik deze vergelijk met andere fondsen over 5 jaar lijken mij deze echt aan de lage kant.
Daar komt ook nog eens bij dat de kosten volgens mij vrij hoog zijn: van mijn maandelijkse 100 euro wordt er effectief 94,61 in de fondsen geïnvesteerd, de rest zijn kosten.
Is ik deze vergelijk met andere fondsen over 5 jaar lijken mij deze echt aan de lage kant.
Daar komt ook nog eens bij dat de kosten volgens mij vrij hoog zijn: van mijn maandelijkse 100 euro wordt er effectief 94,61 in de fondsen geïnvesteerd, de rest zijn kosten.
Super rendement voor de uitgever.Vespa81 schreef: ↑4 juli 2019, 21:59 Wat denken jullie van deze rendementen?
Of het nog slechter kan voor de klant ?
Estate Guru believer.
Gebruik Morningstar om de fondsen op te zoeken te vergelijken met hun categorie.Vespa81 schreef: ↑3 juli 2019, 22:42 ISIN-codes kan ik niet rerugvinden. Ik heb wel volgende gegevens:
Die rendementen op 5 jaar lijken mij echt slecht. Ik vraag me af of deze fondsen me op deze 5 jaar wel iets hebben opgebracht...![]()
Dan weet je of je een slechte categorie gekozen hebt of enkel een slecht fonds.
De fondsen die je koos zijn eerder specifiek. Waarom koos je die? Hebben ze gebracht At he ervan verwachtte?
Als je een goed gespreide portefeuille hebt zijn er altijd delen die goed presteren en delen die minder presteren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Tak23 is een verzekering, met specifieke voordelen. Heb je die verzekering nodig?Vespa81 schreef: ↑4 juli 2019, 21:59 Wat denken jullie van deze rendementen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Deze fondsen heeft de bank (Nagelmackers) voor mij gekozen. Ik denk dat ik sowieso de maandelijkse stortingen ga stopzetten. En dan best ook het gespaarde bedrag in een andere belegging steken?
Inderdaad, beter starten met nieuw verhaal.
Vermijd spiegelfondsen, doorgaans te herkennen aan toevoeging van naam van de verzekeraar aan het opschrift van het fonds.
Er zijn betere mogelijkheden
Vermijd spiegelfondsen, doorgaans te herkennen aan toevoeging van naam van de verzekeraar aan het opschrift van het fonds.
Er zijn betere mogelijkheden