Holdings
TIP
Re: Holdings
Dit zal beter werken: https://mailchi.mp/sofinagroup/sofina-newsletter-4
Thanks Didymus
Alsook:
Sofina meer dan 7 miljard waard
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 46969.html
Ik ga er komende dagen/weken een paar bij inslaan.
Alsook:
Sofina meer dan 7 miljard waard
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 46969.html
Ik ga er komende dagen/weken een paar bij inslaan.
Ben deze ook al een tijdje aan het volgen. Maar staat nog wat te duur naar mijn goesting...
Rond 165.
Ik was ook aan het wachten tot ze rond 165 terug vallen. Maar heb mijn twijfels of dat nu nog gaat gebeuren na de nieuwsbrief of er moet een algemene beurscrash komen. Waarde van €208/aandeel,dat is een korting van 22,50%. Heeft in januari dit jaar nog op 8,8% gestaan! Je mag nooit verliefd worden op een aandeel maar met Sofina kom ik er toch heel dichtbij.
Proberen om morgen nog een deel rond 170 binnen te krijgen en anders pech gehad. Mag uiteindelijk niet klagen,ik zit erin aan het gemiddelde van 90. Soms zou ik al mijn geld gewoon in Sofina willen beleggen. Zou het leven makkelijker maken dan al de individuele aandelen te moeten volgen
Proberen om morgen nog een deel rond 170 binnen te krijgen en anders pech gehad. Mag uiteindelijk niet klagen,ik zit erin aan het gemiddelde van 90. Soms zou ik al mijn geld gewoon in Sofina willen beleggen. Zou het leven makkelijker maken dan al de individuele aandelen te moeten volgen
Sofina is een uitstekend geleide holding met een zeer uitgesproken en aansprekende visie. Harold Boël is met zijn team een goede en duidelijke weg ingeslagen door te breken met het imago van schone slaapster. De discount smolt op een gegeven moment als sneeuw voor de zon. Begin dit jaar inderdaad even slikken toen deze onder de 10% zakte. Nu de discount weer enigszins is genormaliseerd een mooi moment om deze positie weer tegen een aantrekkelijke(re) waardering op te pakken. Recent aan 165 een pakket kunnen kopen en vandaag voor het sluiten van de beurs nog een pakket aan 170. 20 minuten later de nieuwsbrief in de mail.Denfi schreef: ↑22 juli 2019, 21:46 Ik was ook aan het wachten tot ze rond 165 terug vallen. Maar heb mijn twijfels of dat nu nog gaat gebeuren na de nieuwsbrief of er moet een algemene beurscrash komen. Waarde van €208/aandeel,dat is een korting van 22,50%. Heeft in januari dit jaar nog op 8,8% gestaan! Je mag nooit verliefd worden op een aandeel maar met Sofina kom ik er toch heel dichtbij.
Voor elke lange termijn belegger is Sofina een aanwinst in de portefeuille, zeker op een discount richting de 20%.
discount 18.27% ipv 22.5%Denfi schreef: ↑22 juli 2019, 21:46 Ik was ook aan het wachten tot ze rond 165 terug vallen. Maar heb mijn twijfels of dat nu nog gaat gebeuren na de nieuwsbrief of er moet een algemene beurscrash komen. Waarde van €208/aandeel,dat is een korting van 22,50%. Heeft in januari dit jaar nog op 8,8% gestaan! Je mag nooit verliefd worden op een aandeel maar met Sofina kom ik er toch heel dichtbij.
Oeps,verstrooidheid...Ik had 38,2:169,8 gedaan maar moet 38,2:208 zijn.
Ik vermoed dat je een typo hebt Carnaygee want het is 18,37%.
Ik vermoed dat je een typo hebt Carnaygee want het is 18,37%.
Misschien eisen beleggers wel een discount richting 20%.Historisch gezien is zelfs 20% eerder laag in vergelijking met de 30 tot zelfs 40% van enkele jaren geleden.Tenslotte is er fundamenteel niets veranderd behalve dan dat Sofina zo nu en dan een nieuwsbriefje de wereld instuurt.De bulk van de beleggingen blijven zeer illiquide.Niettemin blijft het één van de betere holdings.michael25 schreef: ↑22 juli 2019, 22:23Sofina is een uitstekend geleide holding met een zeer uitgesproken en aansprekende visie. Harold Boël is met zijn team een goede en duidelijke weg ingeslagen door te breken met het imago van schone slaapster. De discount smolt op een gegeven moment als sneeuw voor de zon. Begin dit jaar inderdaad even slikken toen deze onder de 10% zakte. Nu de discount weer enigszins is genormaliseerd een mooi moment om deze positie weer tegen een aantrekkelijke(re) waardering op te pakken. Recent aan 165 een pakket kunnen kopen en vandaag voor het sluiten van de beurs nog een pakket aan 170. 20 minuten later de nieuwsbrief in de mail.Denfi schreef: ↑22 juli 2019, 21:46 Ik was ook aan het wachten tot ze rond 165 terug vallen. Maar heb mijn twijfels of dat nu nog gaat gebeuren na de nieuwsbrief of er moet een algemene beurscrash komen. Waarde van €208/aandeel,dat is een korting van 22,50%. Heeft in januari dit jaar nog op 8,8% gestaan! Je mag nooit verliefd worden op een aandeel maar met Sofina kom ik er toch heel dichtbij.
Voor elke lange termijn belegger is Sofina een aanwinst in de portefeuille, zeker op een discount richting de 20%.
De 30% gaat niet vlug meer voorkomen bij Sofina. En al zeker niet 40%. Ze zijn nu transparanter dan in het verleden.Vroeger was de communicatie beperkt tot het wettelijk minimum. Ze laten zich nu ook meer opvallen. Vroeger wilden ze geen Bel20 notering om zo weinig mogelijk op te vallen.
Ik had vanmorgen nog,voor beurs, een limiet order gezet van €171 euro maar heb geen enkel aandeel. Jammer,kans verkeken
Gemiddelde holdingkorting van Sofina over de voorbije 5 jaar bedraagt slechts 21,5%. Korting van 30 à 40%, dat is al niet meer het recente verleden...
Zeker mee eens. Daarbovenop komt dat beleggers naargelang een holding een consistent goede performance weet te behalen ook meer en meer daar naartoe trekken. Zie HAL Trust die een tijd tegen een premie werd verhandeld, of Ackermans en Van Haaren die dat nog steeds doet. Beleggers zijn bereid zelfs een premie te betalen voor kwalitatief hoogwaardige bedrijven.Denfi schreef: ↑23 juli 2019, 19:35De 30% gaat niet vlug meer voorkomen bij Sofina. En al zeker niet 40%. Ze zijn nu transparanter dan in het verleden.Vroeger was de communicatie beperkt tot het wettelijk minimum. Ze laten zich nu ook meer opvallen. Vroeger wilden ze geen Bel20 notering om zo weinig mogelijk op te vallen.
Ik had vanmorgen nog,voor beurs, een limiet order gezet van €171 euro maar heb geen enkel aandeel. Jammer,kans verkeken
Ook de nieuwe beleggingsfilosofie van Sofina draagt mijns inziens bij aan een structureel lagere discount. De toekomst zal het echter leren, maar als ze nog een paar Flipkarts weten te scoren (en met Byju's lijken ze daar wederom in geslaagd) dan vergroot de aandacht vanzelf. Ik zie het nu ook terugkomen op Nederlandse beleggingsplatformen en bij vermogensbeheerders die steeds meer aandacht hiervoor hebben.
Hoe kleiner de discount,hoe groter het enthousiame dus....een fenomeen die je inderdaad wel bij meerdere analisten,vermogensbeheerders,adviseurs en beleggers ziet.michael25 schreef: ↑23 juli 2019, 22:06Zeker mee eens. Daarbovenop komt dat beleggers naargelang een holding een consistent goede performance weet te behalen ook meer en meer daar naartoe trekken. Zie HAL Trust die een tijd tegen een premie werd verhandeld, of Ackermans en Van Haaren die dat nog steeds doet. Beleggers zijn bereid zelfs een premie te betalen voor kwalitatief hoogwaardige bedrijven.Denfi schreef: ↑23 juli 2019, 19:35
De 30% gaat niet vlug meer voorkomen bij Sofina. En al zeker niet 40%. Ze zijn nu transparanter dan in het verleden.Vroeger was de communicatie beperkt tot het wettelijk minimum. Ze laten zich nu ook meer opvallen. Vroeger wilden ze geen Bel20 notering om zo weinig mogelijk op te vallen.
Ook de nieuwe beleggingsfilosofie van Sofina draagt mijns inziens bij aan een structureel lagere discount. De toekomst zal het echter leren, maar als ze nog een paar Flipkarts weten te scoren (en met Byju's lijken ze daar wederom in geslaagd) dan vergroot de aandacht vanzelf. Ik zie het nu ook terugkomen op Nederlandse beleggingsplatformen en bij vermogensbeheerders die steeds meer aandacht hiervoor hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met dank voor de info:Carnaygee schreef: ↑24 juli 2019, 08:38Hoe kleiner de discount,hoe groter het enthousiame dus....een fenomeen die je inderdaad wel bij meerdere analisten,vermogensbeheerders,adviseurs en beleggers ziet.michael25 schreef: ↑23 juli 2019, 22:06
Zeker mee eens. Daarbovenop komt dat beleggers naargelang een holding een consistent goede performance weet te behalen ook meer en meer daar naartoe trekken. Zie HAL Trust die een tijd tegen een premie werd verhandeld, of Ackermans en Van Haaren die dat nog steeds doet. Beleggers zijn bereid zelfs een premie te betalen voor kwalitatief hoogwaardige bedrijven.
Joost: Zoals ik al scheef in een vorige post – en nu zal elke belegger mij aanvallen – het is een gevoel!! En ik heb tot nu toe niet het gevoel om MBB te kopen.
Carnaygee: Ben te voorzichtig en u heeft volledig gelijk: niet alleen opvolgen maar ook handelen. Hal wilde ik nog niet zo lang geleden kopen ( zie forum ) maar ik durfde weer niet…..
Achteraf praten is altijd gemakkelijk.
Hoe dan ook fijn dat jullie meedenken.
P.s. Sofina staat ook op lijst om aan te kopen: bij de volgende crash.
P.s.s. In welke volgorde worden aandelen aangekocht en verkocht op een lijst? Ik vraag dit omdat het voor mij onduidelijk is. Stel ik geef voor een maand in om aandeel X te verkopen, ik zie dat aandeel X aan die koers is geraakt. Weliswaar met kleine volumes, dus niet mijn volume. Hoe werkt dat op de beurs?