Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Re: Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Ik ben er zeker van dat Keytrade nagaat hoe groot het risico voor hun is?; hoeveel zekerheid zij hebben dat de kaarthouder 10000 euro per maand kan betalen?; want dat is het bedrag dat de bank zal voorschieten...
Het is duidelijk dat een rekeninghouder met een hoog maandelijks nettoloon, een grote spaarrekening, weinig vaste kosten (geen lening) en een grote effectenrekening, meer kans zal hebben op een positief antwoord dan de andere aanvrager die een zware lening heeft, geen spaarrekening, geen effectenrekening, en die misschien aan het einde van bijna elke maand in het rood gaat.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Op het platform bij mij geen enkele optie, zelfs niet de classic.
Vroeger had ik de gold bij keyt, maar heb die na een tijd opgezegd omdat ik een voor mij interessanter alternatief had.
Vroeger had ik de gold bij keyt, maar heb die na een tijd opgezegd omdat ik een voor mij interessanter alternatief had.
Het lijkt mij logisch dat er wordt gekeken naar je passief bij Keytrade voor zo'n aanvraag. Salaris is 1 parameter, maar assets bij Keytrade, lening voor een huis, andere openstaande kredieten enz. zullen zeker ook parameters zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier ook geenenkele optie op het platform. Heb de aanvraag dan maar via een formulier gedaan.
Ik heb enkele dagen later gebeld naar de helpdesk omdat ook ik een weigering had gekregen en daar wist men mij te vertellen dat het kwam door mijn lage saldo op de zichtrekening. Ik leen namelijk €10000 per maand met de Platinum kaart maar heb maar €3000 op mijn rekening staan. Dat terwijl ik €120000 per jaar vraag aan de bank. zo redeneren zij toch want ik ben niet van plan om echt geld te lenen Het gaat mij enkel om de verzekeringen. Ik betaal alles wel elke maand netjes terug.
als je een lagere limiet zou aanvragen voor Platinum dan bestaat de kans dat je geen recht hebt op de verzekering volgens de helpdesk man. En ook als je voorstelt om maar €5000 krediet te nemen dan zouden ze je automatisch naar de Gold kaart verwijzen.
De helpdesk zei ook nog dat zij een externe firma inschakelen om je kredietwaardigheid te checken en dat de bank dan een rood of een groen scherm te zien krijgt.
Ik heb enkele dagen later gebeld naar de helpdesk omdat ook ik een weigering had gekregen en daar wist men mij te vertellen dat het kwam door mijn lage saldo op de zichtrekening. Ik leen namelijk €10000 per maand met de Platinum kaart maar heb maar €3000 op mijn rekening staan. Dat terwijl ik €120000 per jaar vraag aan de bank. zo redeneren zij toch want ik ben niet van plan om echt geld te lenen Het gaat mij enkel om de verzekeringen. Ik betaal alles wel elke maand netjes terug.
als je een lagere limiet zou aanvragen voor Platinum dan bestaat de kans dat je geen recht hebt op de verzekering volgens de helpdesk man. En ook als je voorstelt om maar €5000 krediet te nemen dan zouden ze je automatisch naar de Gold kaart verwijzen.
De helpdesk zei ook nog dat zij een externe firma inschakelen om je kredietwaardigheid te checken en dat de bank dan een rood of een groen scherm te zien krijgt.
Fout van de bank om over krediet te spreken. Het gaat hier enkel om een strikt in de tijd beperkte uitstel van betaling.
Uiteraard moet een uitgavenlimiet in verhouding staan met je financiële draagkracht, maar zogenaamd 120 000 EUR aan de bank vragen per jaar, is gewoon feitelijk onjuist. Je kan nooit meer dan 20 000 EUR openstaande uitgaven hebben met een maandlimiet van 10 000 EUR.
Uiteraard moet een uitgavenlimiet in verhouding staan met je financiële draagkracht, maar zogenaamd 120 000 EUR aan de bank vragen per jaar, is gewoon feitelijk onjuist. Je kan nooit meer dan 20 000 EUR openstaande uitgaven hebben met een maandlimiet van 10 000 EUR.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tja. Volgens de man zou ik zelfs veel kans maken op een kaart als ik gewoon 120000 eur klaarzet op een keytrade rekening en dan de aanvraag opnieuw doe.
Ik denk dat de mensen van de helpdesk waarschijnlijk het hele process niet compleet begrijpen. Ik zou denken dat het krediet dat je krijgt afhankelijk is van enkele parameters (percentage van de assets bij de bank + maandelijkse inkomsten (salaris + huis) - eventuele maandelijkste kosten). Assets helpen dus zeker, maar zijn niet alles.
En volgens mij is het is wel degelijk een krediet, zelfs al moet je die aan het einde van de maand terugbetalen. De bank neemt wel degelijk een zekere risiko en kredietkaarten worden aan de NBB doorgestuurd als kredieten, dus elke bank die kredietaanvragen maakt heeft daartoe toegang.
En volgens mij is het is wel degelijk een krediet, zelfs al moet je die aan het einde van de maand terugbetalen. De bank neemt wel degelijk een zekere risiko en kredietkaarten worden aan de NBB doorgestuurd als kredieten, dus elke bank die kredietaanvragen maakt heeft daartoe toegang.
Nee, het is absoluut géén krediet; dergelijke kredietkaarten (correcter: uitgestelde debetkaarten) worden niet gemeld aan de Nationale Bank. Bank zal bij aanvraag natuurlijk wel nakijken bij de Kredietcentrale van de NBB welke openstaande kredieten je hebt, zoals hypotheken en andere consumentenkredieten (als je bv. een kaart bij Beobank hebt).
Maar inderdaad, of je in aanmerking komt wordt bepaald met een probabilistisch model. Eventjes een grote som op je zichtrekening zetten gaat hoogstwaarschijnlijk geen zoden aan de dijk brengen.
Maar inderdaad, of je in aanmerking komt wordt bepaald met een probabilistisch model. Eventjes een grote som op je zichtrekening zetten gaat hoogstwaarschijnlijk geen zoden aan de dijk brengen.
Inderdaad. Uitgestelde debetkaarten worden niet aan de NBB doorgegeven. Maar in principe is het toch wel een krediet zelfs al is de interest 0%. De bank moet VISA elke dag uitbetalen voor het geld dat uitgegeven werd door de klanten maar de klanten betalen enkel op het einde van de maand. De bank financiert dus de aankopen van de klant voor enkele dagen (in tegenstelling met een prepaid VISA Kaart) en de klant krijgt dus een gratis krediet voor de maand.
Het is uitstel van betaling zoals met zoveel andere producten en diensten gebeurt. Ik moet mijn kinesist ook maar om de 5 beurten betalen, maar ik zou nooit beweren dat hij mij krediet geeft.
Krediet heeft in een financiële context een zeer specifieke betekenis die hier niet op van toepassing is.
Krediet heeft in een financiële context een zeer specifieke betekenis die hier niet op van toepassing is.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
*blaast het stof van zijn account*
Bij mij zijn alle drie de opties zichtbaar. Keytrade-klant sinds 2011 maar enkel voor de hoofdbeleggingsportefeuille van het gemeenschappelijk gezinsvermogen (rond de 200k momenteel mede dankzij spaargids lang geleden; die high fidelity spaarrekening gebruiken we al een paar jaar niet meer wegens niet concurrentieel).
Maar er zitten veel vissers te hengelen naar de relatief weinig volgevreten karpers in dat vijvertje. En met dit soort voorwaarden gaat Keytrade mij niet doen toehappen. Meer nog, van de volgende voorwaarden gaat mijn nekhaar rechtstaan*:
*Offtopic: Karpers hebben geen nekhaar dacht ik. Weet trouwens iemand of die Aziatische trol nog onder de spaargidsbrug woont?
Bij mij zijn alle drie de opties zichtbaar. Keytrade-klant sinds 2011 maar enkel voor de hoofdbeleggingsportefeuille van het gemeenschappelijk gezinsvermogen (rond de 200k momenteel mede dankzij spaargids lang geleden; die high fidelity spaarrekening gebruiken we al een paar jaar niet meer wegens niet concurrentieel).
Een soort rekeninghouder waar ik me zeker in herkenB7H4long schreef: ↑23 juli 2019, 15:19 Het is duidelijk dat een rekeninghouder met een hoog maandelijks nettoloon, een grote spaarrekening, weinig vaste kosten (geen lening) en een grote effectenrekening, meer kans zal hebben op een positief antwoord dan de andere aanvrager die een zware lening heeft, geen spaarrekening, geen effectenrekening, en die misschien aan het einde van bijna elke maand in het rood gaat.
Maar er zitten veel vissers te hengelen naar de relatief weinig volgevreten karpers in dat vijvertje. En met dit soort voorwaarden gaat Keytrade mij niet doen toehappen. Meer nog, van de volgende voorwaarden gaat mijn nekhaar rechtstaan*:
Hola. Vroeger was die Classic toch gratis als je ze minimaal x keer gebruikt? Daarnaast: er zijn massa's platinum-kaarten het eerste jaar gratis + 150€ daarna; de meeste met een interessantere voorwaarden en/of spaarprogramma's. Dit soort grapjes in combinatie met de al eerder in de thread aangehaalde erbarmelijke helpdesk en andere beperkingen (nog altijd geen meerdere portefeuilles, Keytrade! Dan maar de aandelenportefeuilles voor de kinderen bij Binck...) doet mij eerder naar alternatieven zoeken dan meer bankactiviteiten naar Keytrade toeschuiven.* GRATIS het eerste jaar. Blijft gratis bij minstens twaalf verrichtingen het voorbije jaar. Anders € 25 per jaar voor VISA Classic, € 50 per jaar voor VISA Gold en € 150 per jaar voor VISA Platinum.
*Offtopic: Karpers hebben geen nekhaar dacht ik. Weet trouwens iemand of die Aziatische trol nog onder de spaargidsbrug woont?
Ik vermoed dat je bovenstaande tekst verkeerd hebt begrepen? Alle Visakaarten (Classic, Gold, Platinum) zijn nu gratis na het eerste jaar, tenzij je er in het voorbije jaar minder dan 12 transacties mee hebt gedaan, dan betaal je de genoemde tarieven.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
U heeft volledig gelijk: "Blijft gratis bij minstens twaalf verrichtingen het voorbije jaar." Geen idee hoe ik dat kon missen.
Keytrade dus toch maar op mijn vervangkredietkaart-shortlist houden.
Keytrade dus toch maar op mijn vervangkredietkaart-shortlist houden.
En meerdere effectenrekeningen: kan je inderdaad niet openen via de website, maar misschien wel via de helpdesk. Ik heb er alvast meerdere op naam van mijn kinderen door overdracht van Rabobank.be.
Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Ik kreeg bv. destijds zelfs geen Q8-MasterCard bij Beobank. Moest een bewijs leveren van vast werk en 3 loonfiches sturen. Aangezien dat geen probleem is stuurde ik mijn 6 laatste loonfiches door.
Ik werd geweigerd. Waarop ik uitlegde dat ik nergens schulden had en reeds bij BNP en Keytrade een Visa kaart had. Ik stuurde hen de uittreksels door met de bewijzen dat ik steeds kon betalen.
Weer werd mijn aanvraag geweigerd.
Toen heb ik gemaild naar de klantendienst met de uitleg dat ik het niet kon begrijpen. Ik ben geen risicoklant, heb vast werk en betaal altijd terug.
Beobank belde mij toen op dat het inderdaad op een vergissing ging en de man aan de telefoon zei me dat hij alles in orde ging maken en dat ik de kaart weldra zou krijgen.
Heb er nooit meer iets van gehoord. Daar is het verhaal dan ook geëindigd. Voor Beobank ben ik waarschijnlijk geen risicoklant waarbij ze zware intresten kunnen aanrekenen.
Kende nl. iemand die 2 maanden als interim ergens werkte en die aanvraag werd wel goedgekeurd!
Ben wel ooit nog eens een kantoor binnengestapt in de buurt en daar eens navraag gedaan waarom ik geweigerd werd. Ze mochten die informatie niet doorgeven.
Geen idee waarom hoor. Nooit ergens problemen gehad ofzo. Altijd en overal terugbetaald en had op dat moment nergens leningen of hypotheken lopen.
Ik werd geweigerd. Waarop ik uitlegde dat ik nergens schulden had en reeds bij BNP en Keytrade een Visa kaart had. Ik stuurde hen de uittreksels door met de bewijzen dat ik steeds kon betalen.
Weer werd mijn aanvraag geweigerd.
Toen heb ik gemaild naar de klantendienst met de uitleg dat ik het niet kon begrijpen. Ik ben geen risicoklant, heb vast werk en betaal altijd terug.
Beobank belde mij toen op dat het inderdaad op een vergissing ging en de man aan de telefoon zei me dat hij alles in orde ging maken en dat ik de kaart weldra zou krijgen.
Heb er nooit meer iets van gehoord. Daar is het verhaal dan ook geëindigd. Voor Beobank ben ik waarschijnlijk geen risicoklant waarbij ze zware intresten kunnen aanrekenen.
Kende nl. iemand die 2 maanden als interim ergens werkte en die aanvraag werd wel goedgekeurd!
Ben wel ooit nog eens een kantoor binnengestapt in de buurt en daar eens navraag gedaan waarom ik geweigerd werd. Ze mochten die informatie niet doorgeven.
Geen idee waarom hoor. Nooit ergens problemen gehad ofzo. Altijd en overal terugbetaald en had op dat moment nergens leningen of hypotheken lopen.