Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Keytrade heeft grote ambities om een bank te worden van dagelijks bankieren. Lokmiddelen zijn hun 5 cent, competitieve leningen, VISA kaart aanbod,...
Eenmaal iemand binnen met dit aanbod zullen ze proberen je verder binnen te trekken met Keyplan enz waar ze wat meer winst op hebben.
Zolang hun koststructuur laag blijft zitten ze safe, dus verwacht geen speciale dingen.
Eenmaal iemand binnen met dit aanbod zullen ze proberen je verder binnen te trekken met Keyplan enz waar ze wat meer winst op hebben.
Zolang hun koststructuur laag blijft zitten ze safe, dus verwacht geen speciale dingen.
Dat is jouw persoonlijke veronderstelling, mag ik aannemen
In de dikke 10 jaar dat ik bij Keytrade ben, hebben ze nog nooit geprobeerd om mij "verder binnen te trekken" met Keyplan of andere voorstellen.
Nochtans had ik er nooit grote bedragen uitstaan én heb ik slechts een laag inkomen. Ik ben er alleen klant voor de gratis Visa én voor dagelijks bankieren vanwege de 5 cent.
Uiteraard, maar alles wijst er toch op. Ze stoppen veel energie in hun product dagelijks bankieren en zijn zeer competitief in dat segment. Maar een bank moet toch winst maken ergens. Eenmaal klant krijg je op het dashboard melding van Keyprivate of Keyplan. In de nieuwsbrief staat staat altijd wel belegging nieuws, nooit iets van de Visa kaart (want het is toch een lokmiddel, je bent al binnen).
Niets mis overigens met een lokmiddel, iedereen doet het. Maar bij Keytrade is het vrij doorzichtig.
3 weken geleden een VISA Platinum aangevraagd en is goedgekeurd geweest. Wacht nog steeds op mijn kaart die er soi-disant binnen de 4-5 dagen moest aankomen. Ook info gevraagd voor transfer effectenrekening, wacht ook nog steeds op antwoord. Beetje teleurstellend. Intussen wel reklame ontvangen voor hun Keyplan .....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mogen we wat meer details over je activiteiten bij keytrade zodat de anderen beter kunnen inschatten waarom je goedgekeurd werd? Heb je een hoog inkomen en komt dat binnen bij keytrade? Andere leningen? Beleggingen nu al bij hen? Veel geld standaard op je keytrade rekening? Benieuwd.
Al klant sinds 2013. Zicht en spaarrek. maar was meer te doen voor effectenrekening.woodpeckerbird schreef: ↑25 juli 2019, 10:10 Mogen we wat meer details over je activiteiten bij keytrade zodat de anderen beter kunnen inschatten waarom je goedgekeurd werd? Heb je een hoog inkomen en komt dat binnen bij keytrade? Andere leningen? Beleggingen nu al bij hen? Veel geld standaard op je keytrade rekening? Benieuwd.
Zichtrek. nooit veel gebruikt. Heb wel debietkaart maar zeer weinig gebruikt (1x/ maand)
Spaarrek. niet veel cash - > effectekrek.
Effectenrek. van ongeveer 70k€. Hier wel transfer Fortuneo en later Rabobank (fonds) dus hebben wel gezien dat ik meer had dan gewoon Keytrade.
Geen inkomen bij Keytrade (KBC). Inkomen van 4k€ net. Woninglening van 700€/maand (is 50% van totaal). Geen andere schulden.
Limiet van Platinum wel 7k€ en niet 10k€.
Hoop dat ik hier kon helpen .....
Zeer nuttige feedback, bedankt. Toont wel aan dat je toch een niet onaardig vermogen moet hebben om deze te kunnen aanvragen.fahhya schreef: ↑25 juli 2019, 10:44 Al klant sinds 2013. Zicht en spaarrek. maar was meer te doen voor effectenrekening.
Zichtrek. nooit veel gebruikt. Heb wel debietkaart maar zeer weinig gebruikt (1x/ maand)
Spaarrek. niet veel cash - > effectekrek.
Effectenrek. van ongeveer 70k€. Hier wel transfer Fortuneo en later Rabobank (fonds) dus hebben wel gezien dat ik meer had dan gewoon Keytrade.
Geen inkomen bij Keytrade (KBC). Inkomen van 4k€ net. Woninglening van 700€/maand (is 50% van totaal). Geen andere schulden.
Limiet van Platinum wel 7k€ en niet 10k€.
Hoop dat ik hier kon helpen .....
Ik heb mijn zichtrekening, loon domiciliëring, lening 900€/maand, 20K effecten, actief Keyplan en 10K niet actief pensioenfonds bij hen.
Eenmaal terug uit vakantie zal ik zien om de Gold aan te vragen via hun formuliertje.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt dat is erg nuttig. Als je 120000 eur spaargeld bij hen zou hebben zouden ze de platinum toekennen zei de helpdesk medewerker. Jij hebt iets minder op effectenrekening maar wellicht tellen ze toch zo en kreeg je daarom een lagere limiet.
Ik heb zelf geen hypo lening, geen schulden maar ben freelancer met beperkt inkomen. Rekeningen bij keytrade worden intensief gebruikt maar nooit meer dan 3000 eur ofoz op de rekening. Er passeert wel wat geld onderweg naar effectenrekening bij degiro dus in principe weten ze wel wat er is.
Voorlopige weigering. Ik vul later ook nog eens een formulier in
Ik heb zelf geen hypo lening, geen schulden maar ben freelancer met beperkt inkomen. Rekeningen bij keytrade worden intensief gebruikt maar nooit meer dan 3000 eur ofoz op de rekening. Er passeert wel wat geld onderweg naar effectenrekening bij degiro dus in principe weten ze wel wat er is.
Voorlopige weigering. Ik vul later ook nog eens een formulier in
Zouden jullie denken dat een hypothecair krediet een positief punt is om de kaart wel toegekend te krijgen ?
Ik denk eerder dat de afbetaling van het krediet van je inkomsten gerekend wordt en dat het eerder een negatief iets is.. je hebt namelijk een maandelijks af te betalen schuld.
Of het krediet nu bij KT is of niet.. zal niet zoveel uitmaken.
De logica is niet dat je met veel krediet zeker nog veel kan bijlenen. Eerder dat je ooit wel eens aan de grens van je krediet gaat zitten en dat je ook aan de grens van je afbetalingscapaciteit kan komen.
Ik denk eerder dat de afbetaling van het krediet van je inkomsten gerekend wordt en dat het eerder een negatief iets is.. je hebt namelijk een maandelijks af te betalen schuld.
Of het krediet nu bij KT is of niet.. zal niet zoveel uitmaken.
De logica is niet dat je met veel krediet zeker nog veel kan bijlenen. Eerder dat je ooit wel eens aan de grens van je krediet gaat zitten en dat je ook aan de grens van je afbetalingscapaciteit kan komen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteraard. Geen lening en geen huur lijkt me ideaal maar toch afgekeurd wegens te weinig geld op de rekening. Correctie. Op de rekening bij hen.
Ik heb dat ooit ook gehad op een moment dat ik mijn relatie met KT wou opdrijven.
Het werd ook geweigerd omdat ik hen als bank niet actief genoeg gebruikte.
Ik had er toen eigenlijk mijn buik van vol en heb de relatie beeindigd.
Je zal zeker niet de enige of de eerste zijn.
Het werd ook geweigerd omdat ik hen als bank niet actief genoeg gebruikte.
Ik had er toen eigenlijk mijn buik van vol en heb de relatie beeindigd.
Je zal zeker niet de enige of de eerste zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben juist super actief op dagelijks bankieren. Maar trap of stap niet in hun fondsenaanbod.
Keytrade is geen liefdadigheidsinstelling. Met alleen debetkaarttransacties verdienen ze niets. Wel integendeel. Ik weet niet wat ze na aftrek van de marge voor Worldline overhouden aan een typische bancontact-aankoop van 25 euro, maar veel meer dan die 5 cent die ze dan alweer moeten doorgeven aan de klant zal het niet zijn. Creditkaartbetalingen zijn lucratiever, maar het mag toch duidelijk zijn dat ze vooral verdienen en willen verdienen aan fondsen (al dan niet via KeyPlan en Cie.) en beurstransacties.
Dat je geen 'hoogwaardige' Visakaart krijgt wanneer je hen geen perspectief biedt op een minimum aan inkomsten, vind ik nu echt wel niet verrassend. Als de parameters naar loon en vaste kosten een beetje redelijk zijn, zal je wellicht vrij eenvoudig een Gold-kaart kunnen versieren, maar daarom nog geen Platinum-kaart.
Keytrade maakt deel uit van dezelfde groep als Fortuneo. Op de website van laatstgenoemde bank, vond ik een aantal duidelijk omschreven criteria voor het toekennen van een 'Gold' of 'World Elite' creditcard. Het zou me niet verwonderen mocht KT min of meer dezelfde maatstaven hanteren. Dat zou betekenen dat voor een Platinum-versie toch een verwacht maandelijks inkomen van 4k wordt vooropgesteld.
Dat je geen 'hoogwaardige' Visakaart krijgt wanneer je hen geen perspectief biedt op een minimum aan inkomsten, vind ik nu echt wel niet verrassend. Als de parameters naar loon en vaste kosten een beetje redelijk zijn, zal je wellicht vrij eenvoudig een Gold-kaart kunnen versieren, maar daarom nog geen Platinum-kaart.
Keytrade maakt deel uit van dezelfde groep als Fortuneo. Op de website van laatstgenoemde bank, vond ik een aantal duidelijk omschreven criteria voor het toekennen van een 'Gold' of 'World Elite' creditcard. Het zou me niet verwonderen mocht KT min of meer dezelfde maatstaven hanteren. Dat zou betekenen dat voor een Platinum-versie toch een verwacht maandelijks inkomen van 4k wordt vooropgesteld.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maandelijkse creditering van 4000 euro lees ik waarbij alles telt. Interessante Info en ik vermoed inderdaad dat ze zich daar aan spiegelen. Dank.
-
- Newbie
- Contacteer:
BEOBANK!
Ik heb zowel een mastercard als een visa. Dit is hoeveel ze mij "kosten" per jaar:
Mastercard extra world online:
- 5€ abonnement per jaar
- 1% op alle aankopen onder de 100€; boven de 100€ 0,5% (max 100€). Ik koop dus al mijn supermarkt aankopen aan met deze kaart wat mij jaarlijks een €60 opbrengt
Visa classic
- 5€abonnement per jaar
-1% op alle ONLINe aankopen, met een plafond van 200€. Jaarlijks komt dit op een 60€ a 100€ (afhankelijk naar waar ik op reis ga :-))
=> op beide kaarten is aankoop en diefstalverzekering tot €1000 per schadegeval (geen gsm's)
Jaarlijks brengt mij dit dus een €110 a €160 op. Wel in acht nemen dat er GEEN automatische betaling via domiciliering mogelijk is. Voor slordige betalers dus geen goede formule :-).
Ik heb zowel een mastercard als een visa. Dit is hoeveel ze mij "kosten" per jaar:
Mastercard extra world online:
- 5€ abonnement per jaar
- 1% op alle aankopen onder de 100€; boven de 100€ 0,5% (max 100€). Ik koop dus al mijn supermarkt aankopen aan met deze kaart wat mij jaarlijks een €60 opbrengt
Visa classic
- 5€abonnement per jaar
-1% op alle ONLINe aankopen, met een plafond van 200€. Jaarlijks komt dit op een 60€ a 100€ (afhankelijk naar waar ik op reis ga :-))
=> op beide kaarten is aankoop en diefstalverzekering tot €1000 per schadegeval (geen gsm's)
Jaarlijks brengt mij dit dus een €110 a €160 op. Wel in acht nemen dat er GEEN automatische betaling via domiciliering mogelijk is. Voor slordige betalers dus geen goede formule :-).