Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Mooie rit de laatste 12 maanden: 90 > 60 > 90. Velen zullen hun inleg zowat terug hebben, anderen ( de minderheid, vrees ik) behalen een zeer mooie +. Benieuwd naar de koersevolutie voor de rest van 2019.
Heb ze aan 77€, eindelijk wat deftig rendement. Rond 105 a 110 wil ik ze wel van de hand doen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Waarom zou je dat doen? 77 EUR is een knotsgekke prijs voor dit aandeel. Op termijn ga je daar een goede jaarlijkse return van hebben.
t'Ja, waarom zou men dat doen? Omdat de koers enorme schommelingen maakt misschien? Omdat je door te kopen en te verkopen tientallen procenten winst kan maken op een Bel-20 aandeel, per jaar? Sit and hold al even niet meer dé strategie is op de beurs? Daarom???
Die enorme schommelingen hadden wel een duidelijke oorzaak: een gehalveerd dividend, zorgen over de houdbaarheid van de schulden en twijfels over verdere groeiperspectieven.
Nu de dividendverlaging verteerd is en de schuldenlast onder controle komt (dankzij verkoop Australië, lager dividend en misschien beursgang van Aziatische tak) zie ik niet goed in waarom ABI volatiel zou blijven?
Nu de dividendverlaging verteerd is en de schuldenlast onder controle komt (dankzij verkoop Australië, lager dividend en misschien beursgang van Aziatische tak) zie ik niet goed in waarom ABI volatiel zou blijven?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
externe factoren? Duitse recessive, Brexit, handelsoorlog die terug oplaait, renteverhoging etc etc...
Ik had eeen zeer grote positie, quasi de helft van mijnportefeuille ( gemiddeld in aan 80, door voordurend te middelen) , maar heb mijn laatste aandelen ook wel gisteren verkocht..
Wel wat gefrustreerd dat ik het gros van mijn aandleen heb verkocht rond de 82 enkele weken om het gewicht van Inbev in mijn portefeuille serieus terug te brengen ( meer dan de helft van mijn portefeuille)
Maarja, in hindsight is alles gemakkelijk gezegd natuurlijk:)
Ik had eeen zeer grote positie, quasi de helft van mijnportefeuille ( gemiddeld in aan 80, door voordurend te middelen) , maar heb mijn laatste aandelen ook wel gisteren verkocht..
Wel wat gefrustreerd dat ik het gros van mijn aandleen heb verkocht rond de 82 enkele weken om het gewicht van Inbev in mijn portefeuille serieus terug te brengen ( meer dan de helft van mijn portefeuille)
Maarja, in hindsight is alles gemakkelijk gezegd natuurlijk:)
Hindsight heb ik 20/20 vision, vooruitzien jammer genoeg stekeblind.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Renteverhoging is uiterst onwaarschijnlijk, de rest zou een eerder beperkte impact moeten hebben op ABI en andere voedingsbedrijven.
Dergelijke externe schokken treffen de hele markt en ABI waarschijnlijk nog minder dan gemiddeld. In zo'n situatie lijken me er interessanter aandelen te zijn om mee te 'traden'.
Nu goed, beleggen in een bedrijf met een duidelijk koersdoel voor ogen is zeker geen slecht idee. Ik betwijfel enkel de stelling dat buy and hold voor het nieuwe ABI een slechte strategie zou zijn.
Dergelijke externe schokken treffen de hele markt en ABI waarschijnlijk nog minder dan gemiddeld. In zo'n situatie lijken me er interessanter aandelen te zijn om mee te 'traden'.
Nu goed, beleggen in een bedrijf met een duidelijk koersdoel voor ogen is zeker geen slecht idee. Ik betwijfel enkel de stelling dat buy and hold voor het nieuwe ABI een slechte strategie zou zijn.
Tja. En jij kunt voorspellen wanneer die schommel naar omhoog dan wel omlaag gaat? Dan kun je inderdaad tientallen, zelfs duizendtallen procenten winst maken.
Rustig, sinto. My bottomline is: wil je de laatste jaren wat winst maken op Bel-20 aandelen, dat je dan best wat aan trading doet. Blijven zitten en jaarlijks een kleine 5% meerwaarde boeken is niet meer de maatstaf.
En nee, ik heb niet verkocht aan 102, gekocht aan 59 en nu terug verkocht aan 91.
En nee, ik heb niet verkocht aan 102, gekocht aan 59 en nu terug verkocht aan 91.
Zo is het. Had gehoopt Bekaert te kunnen slijten aan 26€, niet gelukt.pukkie007 schreef: ↑26 juli 2019, 13:16 Rustig, sinto. My bottomline is: wil je de laatste jaren wat winst maken op Bel-20 aandelen, dat je dan best wat aan trading doet. Blijven zitten en jaarlijks een kleine 5% meerwaarde boeken is niet meer de maatstaf.
Dinsdag verkoop ik vermoedelijk Melexis, na de resultaten krijgen die telkens een klap. Blijkt uit het afgelopen jaar telkermale. Zo al wat winst gepakt. Nadien koop ik ze terug, misschien 10% lager.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Nobody ever became poor from taking a profit.
Tenzij je het meteen verkwanselt aan nutteloze dingen of slechte investeringen.
"We need to emphasize, however, that we do not sell holdings just because they have appreciated or because we have held them for a long time. (Of Wall Street maxims the most foolish may be 'You can't go broke taking a profit.') We are quite content to hold any security indefinitely, so long as the prospective return on equity capital of the underlying business is satisfactory, management is competent and honest, and the market does not overvalue the business."
De ratten verlaten het onzinkbare schip reeds, in de veilige haven en de mooie reis moet nog beginnen, terwijl de 1e klas passagiers volop instappen en de stormloop van de 3e klas passagiers nog moet beginnen…
Alleen de zekerheid dat de geschiedenis zich zal blijven herhalen is er…
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 50170.html
Alleen de zekerheid dat de geschiedenis zich zal blijven herhalen is er…
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 50170.html
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "