Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Re: Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Als ik mij goed herinner zijn alle kredietkaarten met een limiet boven €1250 automatisch aangegeven aan de NBB en beschouwd als schuld. Dit werd rond 2010 ingevoerd door de belgische staat. Daarom ook dat standaard kredietkaarten worden aangeboden met €1250 als limiet. Is dat vandaag nog zo ?
Uit de FAQ van de NBB :
""""Welke kredietovereenkomsten worden geregistreerd?
Worden geregistreerd:
de particuliere krediettransacties, zoals de verkopen op afbetaling, de leningen op afbetaling, leasingovereenkomsten en de hypothecaire kredieten;
de kredietopeningen voor particuliere doeleinden, zoals bijvoorbeeld de kredieten met kaart (creditcards, door sommige winkels of postorderbedrijven verstrekte kaarten) of de kredietlijnen op zichtrekening.""""
Ook verder in de FAQ wordt niet gesproken over de 1250 euro grens. Ik vermoed daardoor dat iedere kredietkaart wordt geregistreerd. Maar niets is zeker..
""""Welke kredietovereenkomsten worden geregistreerd?
Worden geregistreerd:
de particuliere krediettransacties, zoals de verkopen op afbetaling, de leningen op afbetaling, leasingovereenkomsten en de hypothecaire kredieten;
de kredietopeningen voor particuliere doeleinden, zoals bijvoorbeeld de kredieten met kaart (creditcards, door sommige winkels of postorderbedrijven verstrekte kaarten) of de kredietlijnen op zichtrekening.""""
Ook verder in de FAQ wordt niet gesproken over de 1250 euro grens. Ik vermoed daardoor dat iedere kredietkaart wordt geregistreerd. Maar niets is zeker..
Je kan je eigen gegevens inkijken in de Centrale voor kredieten aan particulieren,
maar: Met uitzondering van zondagen en wettelijke feestdagen is de toepassing steeds beschikbaar.
(en het werkt momenteel effectief niet )
maar: Met uitzondering van zondagen en wettelijke feestdagen is de toepassing steeds beschikbaar.
Dit werd mij door de Deutschbank verteld toen ik mijn limiet wou verhogen boven de €1250. Reactie was : is mogelijk meneer maar dan moeten wij een dossier openen en je wordt opgenomen in de data van de NBB. Maar vindt idd niets op Google.
Klopt gewoon niet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nee klopt inderdaad niet. Maar wat banken wèl doen is een NBB-check waarbij ze dus raadplegen welke kredieten je lopende hebt en je afbetalingen hiervan, omdat dit uiteraard een invloed heeft op je kredietwaardigheid als consument.
Wat natuurlijk wel kan is dat DB enkel de limiet wil verhogen als je toestemt met een kredietlijn, maar dat is interne politiek, geen wettelijke verplichting.
Lol. De zaterdagavond is er waarschijnlijk iemand aangeduid om de stekker uit de server te trekken om energie te besparen.molenveld schreef: ↑28 juli 2019, 11:52 Je kan je eigen gegevens inkijken in de Centrale voor kredieten aan particulieren,
Wat is het verschil tussen de kredietkaart van Keytrade en andere banken als klant. Bedoel niet de limiet maar de eigenlijke werking.
Ik ben helemaal geen fan van kopen op krediet dus mij nooit in verdiept. Met die kaart doe ik nog geen €1000/jaar op (voor de 12 verrichtingen).In vele gevallen zit ik zelfs maar aan €500/jaar. Heb de kaart uitsluitend als er toch eens een noodgeval zou zijn in het buitenland. Ik denk er nu wel aan op te upgraden naar gold voor de reisverzekering.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat hangt van bank tot bank af: de meeste "kredietkaarten" zijn uitgestelde debetkaarten tenzij je expliciet de mogelijkheid hebt om te kiezen hoeveel je afbetaald per maand bijvoorbeeld. Bij de mastercards van KBC is dat denk ik het geval: daar kan je parametreren hoeveel je per maand wil terugbetalen. Maar de meeste visa-kaarten zijn eigenlijk gewoon uitgestelde debetkaarten ..Denfi schreef: ↑30 juli 2019, 11:21Wat is het verschil tussen de kredietkaart van Keytrade en andere banken als klant. Bedoel niet de limiet maar de eigenlijke werking.
Ik ben helemaal geen fan van kopen op krediet dus mij nooit in verdiept. Met die kaart doe ik nog geen €1000/jaar op (voor de 12 verrichtingen).In vele gevallen zit ik zelfs maar aan €500/jaar. Heb de kaart uitsluitend als er toch eens een noodgeval zou zijn in het buitenland. Ik denk er nu wel aan op te upgraden naar gold voor de reisverzekering.
En aan het tweede soort kredietkaart hangt eigenlijk een kredietlijn vast... (met alle gevolgen vandien). Zoals : het wordt beschouwd als een krediet en dat heeft een invloed op toekomstige aanvragen voor krediet.
Aan het eerste soort hangt er geen kredietlijn. Je betaalt gewoon de rekening nadat ze in de elektronische bus is gevallen. Er is alleen een uitgavelimiet, cq een maximum bedrag dat je kan opsouperen.
Bijkomstigheid : bij Beobank kan je zelf je limiet verhogen door geld te storten op je CC rekening.
Combinatie van prepaid en postpaid. Kan al eens makkelijk zijn als je een groter bedrag per maand wil spenderen en je geen zin hebt om een limietverhoging te vragen.
Aan het eerste soort hangt er geen kredietlijn. Je betaalt gewoon de rekening nadat ze in de elektronische bus is gevallen. Er is alleen een uitgavelimiet, cq een maximum bedrag dat je kan opsouperen.
Bijkomstigheid : bij Beobank kan je zelf je limiet verhogen door geld te storten op je CC rekening.
Combinatie van prepaid en postpaid. Kan al eens makkelijk zijn als je een groter bedrag per maand wil spenderen en je geen zin hebt om een limietverhoging te vragen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 juli 2019, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Keytrade doet precies hetzelfde als de meeste andere banken in België, nl. standaard uitgestelde debetkaarten aanbieden onder de vlag van Visa of Mastercard. Iedere maand krijg je een afrekening die tegen een uiterste datum volledig moet worden betaald.
Wanneer het echter om een kaart gaat waar je op eigen tempo mag terugbetalen met een verplichte nulstelling binnen het jaar, dan weet je zeker dat het om een consumentenkrediet gaat.
Keytrade heeft de laagste kosten voor betalingen buiten de Eurozone, nl 1.4%, of vergis ik me?
Cofidis en Nagelmackers doen beter: https://www.spaargids.be/sparen/masterc ... Itemid=135
Bedankt voor de antwoorden.
En dat is een kaart met kredietlijn?haelewyn schreef: ↑30 juli 2019, 11:30