BMW Group
TIP
Re: BMW Group
Ik geef het nog 2 tot maximaal 3 jaar en we zijn zover dat zelfrijdende auto's actief ingezet worden. Ik denk dat hun meerwaarde exact zal zitten in net het zeer drukke stadsverkeer met veel tegenpartijen, met automatische sturing van de route. Als slechts 5% van het huidige vervoer geautomatiseerd hun route kiezen, zijn de files verdwenen. Dat heb ik ergens gelezen. Daar zal een grote win zitten. Die automatische routes van en naar de luchthaven die ze nu al doen is nu al passé. Het laatste dat zal aangepast worden is de wetgeving, en dan links en rechts nog wat sociale onderhandelingen. Daar kunnen we nog wat jaren aan verliezen.
En dan... dan gaan we naar het Spotify / Amazon Prime - model voor mobiliteit, met een maandabonnement of per rit. Meerprijzen of minderprijzen voor het delen van een rit, voor zogenaamde "lines" (zelfrijdende auto's die een vaste route volgen zoals bussen) of afzetten ter plaatse op het adres. Dit is nu al zo bij Lyft / Uber. Alleen zitten er nog mensen aan het stuur. Bezit is volledig out. Gebruik is volledig in. Zie het businessmodel van de Polestar van Volvo. Merken die daar niet op inzetten zijn gedoemd te verdwijnen. Zelfs grote merken. Ik durf zelfs beweren: vooral de grote merken.
Wellicht hebben we nog een oud eigen voertuig dat we al of niet nog zelf besturen voor het weekend, voor de vakantie of voor het plezier. Zou het kunnen dat we net zoals we onze CD - collectie na enkele jaren op zolder verhuisd hebben ook onze auto afdanken? (En dan terug vinyl binnenhalen? ;-) ) Ik weet het niet, maar ik denk dat dit voor het overgrote deel van de gezinnen in dit verstedelijkt België het geval zal zijn. We zullen massaal vallen voor het gebruiksgemak en de zekerheid.
Komen zal het. En véél sneller dan we vermoeden.
De impact op openbaar vervoer, parkeergarages, dagelijks leven (kinderen naar school voeren?), garages, enz. zal niet gering zijn.
Laten we in maart 2028 deze thread nog eens lezen en verwonderd kijken hoe we in snelheid gepakt zijn.
En dan... dan gaan we naar het Spotify / Amazon Prime - model voor mobiliteit, met een maandabonnement of per rit. Meerprijzen of minderprijzen voor het delen van een rit, voor zogenaamde "lines" (zelfrijdende auto's die een vaste route volgen zoals bussen) of afzetten ter plaatse op het adres. Dit is nu al zo bij Lyft / Uber. Alleen zitten er nog mensen aan het stuur. Bezit is volledig out. Gebruik is volledig in. Zie het businessmodel van de Polestar van Volvo. Merken die daar niet op inzetten zijn gedoemd te verdwijnen. Zelfs grote merken. Ik durf zelfs beweren: vooral de grote merken.
Wellicht hebben we nog een oud eigen voertuig dat we al of niet nog zelf besturen voor het weekend, voor de vakantie of voor het plezier. Zou het kunnen dat we net zoals we onze CD - collectie na enkele jaren op zolder verhuisd hebben ook onze auto afdanken? (En dan terug vinyl binnenhalen? ;-) ) Ik weet het niet, maar ik denk dat dit voor het overgrote deel van de gezinnen in dit verstedelijkt België het geval zal zijn. We zullen massaal vallen voor het gebruiksgemak en de zekerheid.
Komen zal het. En véél sneller dan we vermoeden.
De impact op openbaar vervoer, parkeergarages, dagelijks leven (kinderen naar school voeren?), garages, enz. zal niet gering zijn.
Laten we in maart 2028 deze thread nog eens lezen en verwonderd kijken hoe we in snelheid gepakt zijn.
Re: BMW Group
jutuiz schreef: ↑11 maart 2018, 21:20 Ik geef het nog 2 tot maximaal 3 jaar en we zijn zover dat zelfrijdende auto's actief ingezet worden. Ik denk dat hun meerwaarde exact zal zitten in net het zeer drukke stadsverkeer met veel tegenpartijen, met automatische sturing van de route. Als slechts 5% van het huidige vervoer geautomatiseerd hun route kiezen, zijn de files verdwenen. Dat heb ik ergens gelezen. Daar zal een grote win zitten. Die automatische routes van en naar de luchthaven die ze nu al doen is nu al passé. Het laatste dat zal aangepast worden is de wetgeving, en dan links en rechts nog wat sociale onderhandelingen. Daar kunnen we nog wat jaren aan verliezen.
En dan... dan gaan we naar het Spotify / Amazon Prime - model voor mobiliteit, met een maandabonnement of per rit. Meerprijzen of minderprijzen voor het delen van een rit, voor zogenaamde "lines" (zelfrijdende auto's die een vaste route volgen zoals bussen) of afzetten ter plaatse op het adres. Dit is nu al zo bij Lyft / Uber. Alleen zitten er nog mensen aan het stuur. Bezit is volledig out. Gebruik is volledig in. Zie het businessmodel van de Polestar van Volvo. Merken die daar niet op inzetten zijn gedoemd te verdwijnen. Zelfs grote merken. Ik durf zelfs beweren: vooral de grote merken.
Wellicht hebben we nog een oud eigen voertuig dat we al of niet nog zelf besturen voor het weekend, voor de vakantie of voor het plezier. Zou het kunnen dat we net zoals we onze CD - collectie na enkele jaren op zolder verhuisd hebben ook onze auto afdanken? (En dan terug vinyl binnenhalen? ;-) ) Ik weet het niet, maar ik denk dat dit voor het overgrote deel van de gezinnen in dit verstedelijkt België het geval zal zijn. We zullen massaal vallen voor het gebruiksgemak en de zekerheid.
Komen zal het. En véél sneller dan we vermoeden.
De impact op openbaar vervoer, parkeergarages, dagelijks leven (kinderen naar school voeren?), garages, enz. zal niet gering zijn.
Laten we in maart 2028 deze thread nog eens lezen en verwonderd kijken hoe we in snelheid gepakt zijn.
Zal wel langer duren. Want overheden zullen niet graag al die werkloze chauffeurs zien komen.
Re: BMW Group
Dat denk ik niet! Overheidsbedrijven zoals De Lijn en NMBS waren prima werkgevers. Dat verandert nu wel, maar ik denk niet dat de overheid van vandaag op morgen bv. 4000 buschauffeurs op straat zal zetten omdat bussen geautomatiseerd door het verkeer laveren.jutuiz schreef:Ik geef het nog 2 tot maximaal 3 jaar en we zijn zover dat zelfrijdende auto's actief ingezet worden. Ik denk dat hun meerwaarde exact zal zitten in net het zeer drukke stadsverkeer met veel tegenpartijen, met automatische sturing van de route. Als slechts 5% van het huidige vervoer geautomatiseerd hun route kiezen, zijn de files verdwenen. Dat heb ik ergens gelezen. Daar zal een grote win zitten. Die automatische routes van en naar de luchthaven die ze nu al doen is nu al passé. Het laatste dat zal aangepast worden is de wetgeving, en dan links en rechts nog wat sociale onderhandelingen. Daar kunnen we nog wat jaren aan verliezen.
En dan... dan gaan we naar het Spotify / Amazon Prime - model voor mobiliteit, met een maandabonnement of per rit. Meerprijzen of minderprijzen voor het delen van een rit, voor zogenaamde "lines" (zelfrijdende auto's die een vaste route volgen zoals bussen) of afzetten ter plaatse op het adres. Dit is nu al zo bij Lyft / Uber. Alleen zitten er nog mensen aan het stuur. Bezit is volledig out. Gebruik is volledig in. Zie het businessmodel van de Polestar van Volvo. Merken die daar niet op inzetten zijn gedoemd te verdwijnen. Zelfs grote merken. Ik durf zelfs beweren: vooral de grote merken.
Wellicht hebben we nog een oud eigen voertuig dat we al of niet nog zelf besturen voor het weekend, voor de vakantie of voor het plezier. Zou het kunnen dat we net zoals we onze CD - collectie na enkele jaren op zolder verhuisd hebben ook onze auto afdanken? (En dan terug vinyl binnenhalen? ;-) ) Ik weet het niet, maar ik denk dat dit voor het overgrote deel van de gezinnen in dit verstedelijkt België het geval zal zijn. We zullen massaal vallen voor het gebruiksgemak en de zekerheid.
Komen zal het. En véél sneller dan we vermoeden.
De impact op openbaar vervoer, parkeergarages, dagelijks leven (kinderen naar school voeren?), garages, enz. zal niet gering zijn.
Laten we in maart 2028 deze thread nog eens lezen en verwonderd kijken hoe we in snelheid gepakt zijn.
Daar gaan jaren over, maar ik ga wel mee in je visie.
2 jaar is ook te kort. We zien nu de modellen in autotijdschriften die volgend jaar (2019) op de markt komen, zelfs die voor het najaar. Daar zit nog geen enkel zelfrijdend voertuig bij. Ook de concepten van 2020 en 2021 geven nog niets aan, ik heb ze nog niet zien passeren.
Dus in de praktijk toepassen zal al niet voor 2021 zijn als ik het zo mag stellen.
Een zelfrijdende auto kan maar optimaal werken als beide wagens zelfrijdend zijn, dan zien ze immers de gevaren omdat die wagens communiceren. Iemand die in 2018 een nieuwe wagen koopt zal daar in 2028 hoogstwaarschijnlijk nog mee rijden, dus ik denk dat in 2030 nog heel veel dumbcars zullen rondrijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: BMW Group
https://www.driveamber.com/
Een Nederlands bedrijf dat volgend jaar (!) met autonoom rijdende auto’s s’nachts wil rondrijden (het zijn wel BMW i3’s, dus on-topic) en in 2021 met een eigen auto komt.
Een Nederlands bedrijf dat volgend jaar (!) met autonoom rijdende auto’s s’nachts wil rondrijden (het zijn wel BMW i3’s, dus on-topic) en in 2021 met een eigen auto komt.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: BMW Group
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: BMW Group
Heb BMW al een tijdje verkocht, koers duikt de laatste maanden alsmaar lager, nu zelfs richting €80.
Nog mensen die het opvolgen?
Nog mensen die het opvolgen?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: BMW Group
niet echt, maar heel de sector krijgt klappen door de 'trade-war' lijkt me?
Men heeft mss ook wat schrik dat we tegen de top vd economische cyclus zitten & voor lagere winsten door opkomst EV's de komende jaren?
Re: BMW Group
Top van de cyclus lijkt me inderdaad het geval te zijn, dat zie je al in de sales.
Blijft ook nog even onduidelijk of Tesla er nu echt in zal slagen om zijn productie sterk te vergroten (ondanks dat ze er misschien geen dollar aan verdienen).
Best sector even mijden waarschijnlijk.
Blijft ook nog even onduidelijk of Tesla er nu echt in zal slagen om zijn productie sterk te vergroten (ondanks dat ze er misschien geen dollar aan verdienen).
Best sector even mijden waarschijnlijk.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: BMW Group
Zullen we eind van de maand weten hé
Dat is de vraag hé... Optisch lijkt de sector goedkoop & ook in een slecht presterende sector kunnen er ook winners zijn natuurlijk.
Re: BMW Group
Iemand die BMW (en Daimler) opvolgt. Zijn ondertussen wel heel diep gevallen met nu div yield van resp 5,39% en 7,71% voor DAI dus worden mss interessant alhoewel ik nog wat verdere daling voorzie zolang die trade war niet is uitgeklaard.
Vraag mij wel af na zo'n daling of op volgende ex dividend dag dan nog eens resp ongeveer 5% en 7% van de koers zal gaan wat dan uiteraard zinloos is. Wat verwachten jullie dan?
Vraag mij wel af na zo'n daling of op volgende ex dividend dag dan nog eens resp ongeveer 5% en 7% van de koers zal gaan wat dan uiteraard zinloos is. Wat verwachten jullie dan?
Quality growth investor
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: BMW Group
Nieuwe CEO:
https://finance.yahoo.com/news/bmw-name ... 50393.html
En nieuwe alliantie met Tencent (self-driving cars):
https://finance.yahoo.com/m/3ec99000-37 ... yptr=yahoo
Blijft goedkoop aandeel met mooie yield, maar de automarkt heeft niet de beste outlook.
https://finance.yahoo.com/news/bmw-name ... 50393.html
En nieuwe alliantie met Tencent (self-driving cars):
https://finance.yahoo.com/m/3ec99000-37 ... yptr=yahoo
Blijft goedkoop aandeel met mooie yield, maar de automarkt heeft niet de beste outlook.
Re: BMW Group
Productiecapaciteit is niet meer het probleem. Als je op de website een Model 3 configureert is de verwachte levertermijn: 2 tot 4 weken! Er zijn zelfs stockmodellen waarmee je bij wijze van spreken meteen mee naar huis kunt rijden.
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: BMW Group
Dit is het enige aantal in portefeuille waarover ik twijfel. Kleine winst maar heeft laatste jaar duidelijk minder gepresteerd dan de markt. Is zeer goedkoop en mooi div rendement maar de automarkt blijft klappen krijgen en het is koffiedik kijken hoe ze met de disruptie van EV's en MaaS zullen omgaan. Netto schiet in België ook niet zoveel van dat dividend over. Visies?
Re: BMW Group
Alleen Ferrari doet het goed….
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: BMW Group
Aston Martin daarentegen...