Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Super, gaat idd om de laatste optie.
Als ik geld van Belfius overmaak naar mijn beobank creditcard, zie ik het de dag erna pas bij beschikbaar saldo, en nog een dag later pas bij verrrichtingen.
Kan dus een dag uitsparen door vanuit beobank over te schrijven.
Thx voor de info!
Graag gedaan.
Als je het van een andere bank overschrijft is het bij de ene al wat sneller dan bij de andere.
Bnp, kbc, Belfius lijken me over het algemeen iets trager. Ing gaat sneller.
Ik dacht dat in mijn tests ook AXA en bpost bank sneller waren dan gemiddeld, afhankelijk van de bank van de bestemmeling.
Als je het van een andere bank overschrijft is het bij de ene al wat sneller dan bij de andere.
Bnp, kbc, Belfius lijken me over het algemeen iets trager. Ing gaat sneller.
Ik dacht dat in mijn tests ook AXA en bpost bank sneller waren dan gemiddeld, afhankelijk van de bank van de bestemmeling.
Schrijf het één dag vroeger over hé... Niet wachten tot de laatste moment, dan hoef je er geen rekening mee te houden.. simpel.wannesd schreef: ↑26 mei 2019, 22:29Super, gaat idd om de laatste optie.
Als ik geld van Belfius overmaak naar mijn beobank creditcard, zie ik het de dag erna pas bij beschikbaar saldo, en nog een dag later pas bij verrrichtingen.
Kan dus een dag uitsparen door vanuit beobank over te schrijven.
Thx voor de info!
Lang weekend, geen verrichtingen de komende dagen tenzij de instant overschrijvingen als je daar toegang toe hebt.
Voor leden of nieuwelingen die zich afvragen waarom een betaling lang duurt de komende dagen....
Wel : het is ongeveer hetzelfde verhaal als in dit artikel van Spaargids.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ening.html
Alleen werken de banken nu op maandag opnieuw weer wel.
Alles wat vanaf woensdag op de klassieke manier interbancair wordt overgeschreven komt maandag of dinsdag pas aan.
Voor leden of nieuwelingen die zich afvragen waarom een betaling lang duurt de komende dagen....
Wel : het is ongeveer hetzelfde verhaal als in dit artikel van Spaargids.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ening.html
Alleen werken de banken nu op maandag opnieuw weer wel.
Alles wat vanaf woensdag op de klassieke manier interbancair wordt overgeschreven komt maandag of dinsdag pas aan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nieuwe update KBC - Keytrade: als ik sochtends (voor 9u) geld overschrijf van KBC naar Keytrade, staat het na 9u al op mijn Keytrade rekening. Vroeger duurde dit minstens 1 werkdag ...
Heeft er iemand een idee hoe lang een transactie van KT naar MeDirect duurt ?
Gisteren rond 17u30 heb ik geld overgeschreven. Het was een groot bedrag, en binnen de 10 minuten had ik een mail over de transfer en stond het bedrag ook negatief. We zijn nu na 13u, en ze is nog steeds niet bij MeDirect toegekomen. Is dat normaal of niet ?
Gisteren rond 17u30 heb ik geld overgeschreven. Het was een groot bedrag, en binnen de 10 minuten had ik een mail over de transfer en stond het bedrag ook negatief. We zijn nu na 13u, en ze is nog steeds niet bij MeDirect toegekomen. Is dat normaal of niet ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn overschrijvingen van KBC naar MeDirect duren ook altijd minstens 2 werkdagen, vermoedelijk ligt het dus aan MeDirect. Mijn overschrijvingen van KBC naar Keytrade zijn meestal de dag zelf nog verwerkt.annetje schreef: ↑31 juli 2019, 13:11 Heeft er iemand een idee hoe lang een transactie van KT naar MeDirect duurt ?
Die transfer is pas vanmorgen vetrokken.
Zal er tegen vanavond wel opstaan, vermoed ik.
Zal er tegen vanavond wel opstaan, vermoed ik.
Bedankt, dan kijk ik over een paar uur nog eens.
Iets na 16u nog eens gekeken, en toen was het toegekomen .
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vermoed dat Keytrade niet langer werkt met batches. Sinds enige tijd merk ik dat op de dag zelf het uur van zowel inkomende als uitgaande transacties vermeld wordt.
Bvb vandaag zie ik een uitgaande om 9u05, en een binnenkomende om 10u39 en 11u36.
Deze in het verleden vermelden dan weer geen uur meer. Toch niet op de app.
Bvb vandaag zie ik een uitgaande om 9u05, en een binnenkomende om 10u39 en 11u36.
Deze in het verleden vermelden dan weer geen uur meer. Toch niet op de app.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
vandaag (26/12) storten voor verschillende zaken (fiscaal voordeel). Zal het op 31/12 nog op de bestemmeling zijn rekening staan (vb. Sodexo dienstencheques, FORTIS). Werk met Keytrade.
zo. geprobeerd om 12.34 u.
zo. geprobeerd om 12.34 u.
Dat weet ik....maar zal wss. deze nacht/morgen vertrekken?