BMW Group
TIP
Re: BMW Group
@jonie Van welke site komt bovenstaande screenshot
Wat BMW betreft, en trouwens ook andere auto merken, vraag ik mij af wanneer die ook met self-driving SAE level 2, waar Tesla staat momenteel, zullen komen?
Ik las alleen dat BMW en Daimler samenwerken om tegen 2024 SAE level 4 te ontwikkelen. Level 4 is auto volledig autonoom dus zonder interventie van bestuurder meer nodig. Allemaal mooi en wel maar waar staan ze met Level 2?
Dus algemeen, waar staat de concurrentie van Tesla momenteel? Welke merken/types zullen we binnenkort zien die hetzelfde kunnen op gebied van self-driving of zijn die er al?
Wat BMW betreft, en trouwens ook andere auto merken, vraag ik mij af wanneer die ook met self-driving SAE level 2, waar Tesla staat momenteel, zullen komen?
Ik las alleen dat BMW en Daimler samenwerken om tegen 2024 SAE level 4 te ontwikkelen. Level 4 is auto volledig autonoom dus zonder interventie van bestuurder meer nodig. Allemaal mooi en wel maar waar staan ze met Level 2?
Dus algemeen, waar staat de concurrentie van Tesla momenteel? Welke merken/types zullen we binnenkort zien die hetzelfde kunnen op gebied van self-driving of zijn die er al?
Laatst gewijzigd door sortino op 31 juli 2019, 15:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Quality growth investor
Re: BMW Group
korte termijn ziet het er niet veelbelovend uit. de ceo is weg omdat ze de boot van elektrische voertuigen heeeelemaal gemist hebben. Mercedes en Audi hebben al iets uit maar bmw gokt op hybride all the way. Als voll. elektrisch de toekomst worden hebben ze flink wat achterstand.
Enige wat winst maakt is hun motorfietsen en financiele producten (wat dat ook moge zijn?)
Enige wat winst maakt is hun motorfietsen en financiele producten (wat dat ook moge zijn?)
Re: BMW Group
*Steekt vinger op*sortino schreef: ↑31 juli 2019, 15:00 @jonie Van welke site komt bovenstaande screenshot
Ik las alleen dat BMW en Daimler samenwerken om tegen 2024 SAE level 4 te ontwikkelen. Level 4 is auto volledig autonoom dus zonder interventie van bestuurder meer nodig. Allemaal mooi en wel maar waar staan ze met Level 2?
"Meester, meester ik weet het"
Ze staan nergens...
Re: BMW Group
Dat zal wellicht hun financierings- en leasingdivisie zijn. Heel gevaarlijk trouwens als het zo is, want zo zijn er constructeurs die hun verkoopscijfers opsmukken. Een verkoop aan hun eigen leasingdivisie wordt ook gezien als een verkoop, of die wagen dan uiteindelijk ook een afnemer vindt of niet... Ik geloof dat John Deere (van de tracteurs) daar ook zo'n spelletjes mee speelde. Ze verkochten zogenaamd veel machines, maar de cash flows toonden dat niet aan; wat bleek: vestzak-broekzak operatie met een eigen interne divisie.
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: BMW Group
https://nl.investing.com/portfolio
Fiat, Ferrari Europa en USA haalden vandaag alvast het beste resultaat en nog steeds op 3 jaar…
De Europese autobouwers hebben zichzelf financieel vergiftigd, met hun diesel investeringen die waardeloos zijn, voor personenwagens
De VW-groep heeft dit 4 jaar geleden al begrepen en vlugger het roer omgegooid, waardoor er al een licht herstel is op 3 jaar, in tegenstelling tot BMW en Daimler.
Tesla staat er financieel nog slechter voor, hoewel de miljoenen $ voor de verkoop van uitstoot rechten aan Fiat welkom is (en de beurs reageert hier goed op voor Fiat)
Denk niet dat Self-driving de top prioriteit van de Europese merken is…eerst een geschikte krachtbron maken….in volgorde
1. Zuinige milieu benzinemotor (commercialisering tot 2040)
2. Rendabele batterijen kunnen maken…voor EV en Hybride aandrijving (commercialisering tot 2050)
3. Rendabele brandstofcel met batterij (commercialisering vanaf 2030)
Fiat, Ferrari Europa en USA haalden vandaag alvast het beste resultaat en nog steeds op 3 jaar…
De Europese autobouwers hebben zichzelf financieel vergiftigd, met hun diesel investeringen die waardeloos zijn, voor personenwagens
De VW-groep heeft dit 4 jaar geleden al begrepen en vlugger het roer omgegooid, waardoor er al een licht herstel is op 3 jaar, in tegenstelling tot BMW en Daimler.
Tesla staat er financieel nog slechter voor, hoewel de miljoenen $ voor de verkoop van uitstoot rechten aan Fiat welkom is (en de beurs reageert hier goed op voor Fiat)
Denk niet dat Self-driving de top prioriteit van de Europese merken is…eerst een geschikte krachtbron maken….in volgorde
1. Zuinige milieu benzinemotor (commercialisering tot 2040)
2. Rendabele batterijen kunnen maken…voor EV en Hybride aandrijving (commercialisering tot 2050)
3. Rendabele brandstofcel met batterij (commercialisering vanaf 2030)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Re: BMW Group
Ben onder de indruk van de fundamentals van Ferrari. Mooie hoge marges, geen last van de crisis in 2008. Is misschien wel het enige consumentgerichte bedrijf dat ik zou willen opnemen in mijn portefeuille, maar niet aan 70 keer de vrije kasstroom. Ik vrees alleen dat de koers nooit meer fors zal zakken. Topkwaliteit.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
-
- Full Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 07 nov 2012
- Contacteer:
Re: BMW Group
Had je in 2015 Fiat moeten kopen aan heel lage waardering, Ferrari kreeg je er gratis bij.
Re: BMW Group
Toen was bmw de value pick.Duvellover schreef: ↑1 augustus 2019, 13:08 Had je in 2015 Fiat moeten kopen aan heel lage waardering, Ferrari kreeg je er gratis bij.
>:D
Re: BMW Group
Als je van de super Q2 cijfers van Ferrari wil genieten, koop dan de spotgoedkope Holding Exor NV in Nederland....gpv1 schreef: ↑1 augustus 2019, 11:44 Ben onder de indruk van de fundamentals van Ferrari. Mooie hoge marges, geen last van de crisis in 2008. Is misschien wel het enige consumentgerichte bedrijf dat ik zou willen opnemen in mijn portefeuille, maar niet aan 70 keer de vrije kasstroom. Ik vrees alleen dat de koers nooit meer fors zal zakken. Topkwaliteit.
https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-020819-15 ... 1564380579
https://www.marketscreener.com/FERRARI-25531423/
Zelf overweeg ik dit ook... Advies ?
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Re: BMW Group
Koers stijgt 6% ondanks zwakke resultaten in Q1
BMW sees demand falling further after Q1 sales plunge due to coronavirus
06-Apr-2020 12:34:27
BERLIN, April 6 (Reuters) - BMW BMWG.DE is expecting a further decline in global demand as the coronavirus outbreak takes its toll, a spokesman said on Monday, after the German carmaker reported a 20.6% drop in first quarter sales to 477,111 vehicles.
BMW said it had seen sales growth at the start of the year. Since then, the pandemic has pushed some firms, including carmakers, to halt production at some sites and many governments around the world have introduced lockdown measures in a bid to slow the spread of the virus. "By February, the impact of the pandemic had already led to a significant decrease in sales in China. By March, the effects of the pandemic were clearly visible in sales figures in Europe and the U.S," BMW said in a statement.
BMW sales to China, where the outbreak started, were down 30.9% in the January to March period. They dropped by 18.3% in Europe and by 17.4% in the United States.
A production stoppage at BMW's factories is being extended by two weeks until April 30, a spokesman said, adding the time was being used to modify factories - a task that is keeping several thousand employees busy. BMW is responding to an expected further downturn in demand by planning ahead and adjusting production, a spokesman said.
He added that while fundamental demand was still there, the closure of retail outlets meant customers were not ordering and receiving cars like they do normally so it would take longer for markets to recover. BMW said around 80% of retail outlets in Europe and 70% in the United States were temporarily shut due to the pandemic.
Shares in BMW were up 5.7% at 1023 GMT, as Europe's stock markets rebounded on hopes the region might be getting to grips with the health crisis.
Export expectations in Germany's car sector have fallen to their lowest level since March 2009, when Europe's largest economy was in the throes of the global financial crisis, Germany's Ifo institute said on Monday.
BMW sees demand falling further after Q1 sales plunge due to coronavirus
06-Apr-2020 12:34:27
BERLIN, April 6 (Reuters) - BMW BMWG.DE is expecting a further decline in global demand as the coronavirus outbreak takes its toll, a spokesman said on Monday, after the German carmaker reported a 20.6% drop in first quarter sales to 477,111 vehicles.
BMW said it had seen sales growth at the start of the year. Since then, the pandemic has pushed some firms, including carmakers, to halt production at some sites and many governments around the world have introduced lockdown measures in a bid to slow the spread of the virus. "By February, the impact of the pandemic had already led to a significant decrease in sales in China. By March, the effects of the pandemic were clearly visible in sales figures in Europe and the U.S," BMW said in a statement.
BMW sales to China, where the outbreak started, were down 30.9% in the January to March period. They dropped by 18.3% in Europe and by 17.4% in the United States.
A production stoppage at BMW's factories is being extended by two weeks until April 30, a spokesman said, adding the time was being used to modify factories - a task that is keeping several thousand employees busy. BMW is responding to an expected further downturn in demand by planning ahead and adjusting production, a spokesman said.
He added that while fundamental demand was still there, the closure of retail outlets meant customers were not ordering and receiving cars like they do normally so it would take longer for markets to recover. BMW said around 80% of retail outlets in Europe and 70% in the United States were temporarily shut due to the pandemic.
Shares in BMW were up 5.7% at 1023 GMT, as Europe's stock markets rebounded on hopes the region might be getting to grips with the health crisis.
Export expectations in Germany's car sector have fallen to their lowest level since March 2009, when Europe's largest economy was in the throes of the global financial crisis, Germany's Ifo institute said on Monday.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash