"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Ik laat dan wel meer geld op mijn zichtrekening staan dan ik vroeger deed; maar ik laat er nooit zóveel opstaan dat het mij anders op een spaarrekening 50 € zou opgebracht hebben binnen een tijdspanne van een maand (of dus in afwachting van mijn volgende maandelijkse uitbetaling.)Denfi schreef: ... Ik laat altijd zo weinig mogelijk op staan ... En elke 50 euro die je meer hebt is beter dan niks ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Alles komt terug:CarpeNoctem schreef: ↑3 maart 2016, 09:39 in tegenstelling tot wat jij denkt speelt de minimumrente in het voordeel van de grootbanken. Was die er niet geweest dan kon je er gif op innemen dat er al een grootbank ging experimenteren met negatieve rentes, wat enkel de internetbanken aanlokkelijker zou maken.
ING-topman pleit voor nulrente op spaarboekjes
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
en de volgende stap is een negatieve rente op spaarboekjes
Dan laat ik alles wel op mijn zichtrekening staan. Logisch dat banken voorstander zijn van een 0 of negatieve rente. Dan kunnen ze onwetende spaarders massaal naar hun beleggingsproducten jagen en daar grof geld op verdienen.
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/n ... 50414.html
'De banken moeten in hun klaagzangen ook niet overdrijven. De rente is al een hele poos erg laag, en dat heeft ze niet verhinderd fraaie winsten te boeken - ING België zette in de eerste zes maanden van dit jaar nog een winst neer van 303 miljoen euro.'
Banken lijken te vergeten dat hen wangedrag deze situatie heeft veroorzaakt. Ze hebben dan ook geen enkel recht tot eisen
'Maar er zijn dus voor de banken nog verschillende manieren om hun rendabiliteit op peil te houden. Armzwaaiend vragen om een overheidsinitiatief is al te simpel. En nutteloos. Er is in dit land immers geen politicus of politieke partij die op de vraag van de banken zal ingaan om de rekening bij de spaarders te leggen.'
We zijn nog even "save"
'De banken moeten in hun klaagzangen ook niet overdrijven. De rente is al een hele poos erg laag, en dat heeft ze niet verhinderd fraaie winsten te boeken - ING België zette in de eerste zes maanden van dit jaar nog een winst neer van 303 miljoen euro.'
Banken lijken te vergeten dat hen wangedrag deze situatie heeft veroorzaakt. Ze hebben dan ook geen enkel recht tot eisen
'Maar er zijn dus voor de banken nog verschillende manieren om hun rendabiliteit op peil te houden. Armzwaaiend vragen om een overheidsinitiatief is al te simpel. En nutteloos. Er is in dit land immers geen politicus of politieke partij die op de vraag van de banken zal ingaan om de rekening bij de spaarders te leggen.'
We zijn nog even "save"
Stel mij de vraag of het geen zet is van de overheid (NBB of weet ik veel )opgelegd aan de banken om de rente zo laag te houden??? De economie erdoor aanzwengelen, mensen naar de beurs trekken, om taksen te innen???
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja natuurlijk, en dat doen ze dan ook. Ze maken andere producten kunstmatig duurder.
Da's helemaal de wereld op zijn kop. Het is door overheidsinitiatief dat die minimumrente er is.
Het verschil tussen de hoogste (MeDirect Fidelity= 0,85%) en de laagste ( zowat alle grootbanken= 0,11%) bedraagt nu een luttele 0,74%. Schaf die minimumrente af en laat de concurrentie spelen.
We hebben dan ook zwakke politici.
Misschien toch maar je moerstaal gebruiken?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 augustus 2019, 12:52, 3 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Laat de minimumrente voor wat ze is en laat de concurrentie spelen. M.a.w. Let it be !CarpeNoctem schreef: ↑3 augustus 2019, 12:04 Schaf die minimumrente af en laat de concurrentie spelen.
.....
We hebben dan ook zwakke politici.
Better SAFE than sorry.
Een sterker politicus heeft net voor de verkiezingen nog verkondigd dat de pensioenleeftijd op 67 brengen nog te laag is en tegelijk een stap niet ver genoeg.
Hij zou dat al eens meer moeten doen, dat achterste stuk van zijn tong laten zien.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Ging me verwonderd hebben moest je met mij akkoord gegaan zijn
Ik weet dat jij voor veel dingen naar onze overheid kijkt maar ik wil natuurlijk net het omgekeerde
Je weet dat wat mij betreft dat staatspensioen al lang mocht afgeschaft zijn? Dat zou ook al die steeds terugkerende discussies over de pensioenleeftijd stoppen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 augustus 2019, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Over het ECB-beleid:
Het gevecht van de donquichots tegen de lage inflatie
"Met haar lagerentebeleid bereikt de ECB het omgekeerde van wat ze beoogt. Er wordt niet minder, maar meer gespaard - kijk naar het recordbedrag op de Belgische spaarboekjes. Dat beleid stimuleert de economische groei niet, het remt ze af."
Het gevecht van de donquichots tegen de lage inflatie
"Met haar lagerentebeleid bereikt de ECB het omgekeerde van wat ze beoogt. Er wordt niet minder, maar meer gespaard - kijk naar het recordbedrag op de Belgische spaarboekjes. Dat beleid stimuleert de economische groei niet, het remt ze af."
euhm,ik zal zo snel mogelijk moerstaal leren!Of toch maar moedertaal. Het spreekwoord met de pot en de ketel...zegt je dat iets? Wou trouwens eerst een zin maken met gesaved maar uiteindelijk de 2 door elkaar gehaald.
De andere stukken tekst waren niet van mij maar van het artikel btw.
Concurrentie laten spelen zou dom zijn Dan gaan de meeste banken naar 0% zoals ze nu naar 0,11% gaan en zullen internetbanken naar 0,5% of zelf nog lager gaan. Spaarder zou nog meer de dupe zijn door een situatie die de banken zelf hebben gecreëerd.
Laatst gewijzigd door Denfi op 3 augustus 2019, 12:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Natuurlijk ! Soylent green. d-overlijden = d-pensioen + 5 jaarCarpeNoctem schreef: ↑3 augustus 2019, 12:22 Je weet dat wat mij betreft dat staatspensioen al lang mocht afgeschaft zijn? Dat zou ook al die steeds terugkerende discussies over de pensioenleeftijd stoppen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Moerstaal is perfect Nederlands.
Da's juist. Daarom heb ik ze tussen aanhalingstekens geplaatst.
Kun je eens laten weten waar jij je glazen bol gehaald hebt?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 augustus 2019, 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Heeft niks met glazen bol te maken maar met logica.CarpeNoctem schreef: ↑3 augustus 2019, 12:49Moerstaal is perfect Nederlands.
Informele taal. Zelf nu ook opgezocht en is een woord dat door 94% van de Nederlanders en 58% van de Belgen begrepen wordt. Ik hoor bij de 42% van de Belgen,eerste keer dat ik dit tegen komen.Weer iets bijgeleerd.
Kun je eens laten weten waar jij je glazen bol gehaald hebt?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dus door zowat alle volwassen Vlamingen?
Als het een troost mag zijn: ik leer ook nog elke dag bij.