"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Misschien krijgen we voortaan intresten om in 't rood te gaan?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
zouden ze dan meer controle gaan doen op het bezit van tevel cash geld moest er een negatievee rente komen ?
Dat zou dus verklaren waarom D eigenaardig genoeg een voorstander is van helicoptergeld (om DB te redden).Spruitekop schreef: ↑3 augustus 2019, 23:40In dat kader kan ook deze passen.SparSpaar schreef: ↑3 augustus 2019, 14:21 https://www.xandernieuws.net/algemeen/f ... omt-eraan/
https://www.welt.de/finanzen/article188 ... litik.html
Als je de charts van de banken eens bekijkt... héél erg beangstigend.
We staan eigenlijk weer op de hoogte van voor de Europese QE.
Zoals ik hier altijd al gezegd heb. Eens met QE starten om een crash te vermijden is als 'n drug. Je kan niet meer zonder en als het stopt wordt het erger dan ervoor.
De gewone burger in de straat is steeds de laatste in de rij die het door heeft.
ivm Run on the bank bij DB: ergens gelezen dat in de weken vóor de crash van Fortis de grote bedrijven al met de run bezig waren
Maar hoe zit dat men ons, particuliere beleggers ?
Als men het artikel wil geloven zal niet alleen
- de spaarder het tegoed op zijn zichtrekening zien wegsmelten als sneeuw voor de zon
- de aandeelhouders eronder lijden
- maar de EUR en dus ook het baar geld sterk in waarde afnemen
Mijn besluit is alleszins genomen (en uitgevoerd): goud
Had voordien als voorzorg reeds mijn ETF's van DB (naam van uitgever weggeMOFfeld) verkocht.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 4 augustus 2019, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
i.v.m. goud: o.a. The house zou staafjes (100 g ?) van Umicore verkopen met certificaat van echtheid. Hierdoor is het doodsimpel ze terug te gelde te maken.
Lijkt me interessant als alternatief voor goud-etf's, die toch papier blijven, zelfs al spreekt de uitgever van fysieke gouddekking.
ivm kunstmatig laag houden van de goudprijs: met hun tonnen in voorraad is het voor de Centrale banken natuurlijk maar een klein kunstje af en toe wat op de markt te gooien. Daar kunnen wij niet tegen op.
Lijkt me interessant als alternatief voor goud-etf's, die toch papier blijven, zelfs al spreekt de uitgever van fysieke gouddekking.
ivm kunstmatig laag houden van de goudprijs: met hun tonnen in voorraad is het voor de Centrale banken natuurlijk maar een klein kunstje af en toe wat op de markt te gooien. Daar kunnen wij niet tegen op.
gisteren een brief in de bus gekregen van KBC met gigantische tariefverhogingen voor bepaalde banale bankverrichtingen.
Ze hopen daar waarschijnlijk dat de meeste van hun klanten die brief niet zullen lezen; de meeste krijgen hem toch digitaal en lezen het dus niet. Die tariefverhogingen vallen niet uit de lucht; dat is om de winst te spekken. Stijgen zullen ze, dalen nooit meer.
De boerkes en de bejaarden zullen dokken. Ik niet.
Ze hopen daar waarschijnlijk dat de meeste van hun klanten die brief niet zullen lezen; de meeste krijgen hem toch digitaal en lezen het dus niet. Die tariefverhogingen vallen niet uit de lucht; dat is om de winst te spekken. Stijgen zullen ze, dalen nooit meer.
De boerkes en de bejaarden zullen dokken. Ik niet.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Kreeg die ook een tijdje geleden.
Soms moet ik een overschrijving aan het loket doen omdat het de limiet van mijn overschrijving met automaat te klein is. Ik zal deze in het vervolg in meerdere keren uitvoeren. (+ €1)
De rest van de verhogingen treffen mij niet.
Soms moet ik een overschrijving aan het loket doen omdat het de limiet van mijn overschrijving met automaat te klein is. Ik zal deze in het vervolg in meerdere keren uitvoeren. (+ €1)
De rest van de verhogingen treffen mij niet.
-
- VIP member
- Contacteer:
Haha ik wacht al jaren op een serieuze crash van de financiële sector... Mijn oorlogskas in Noorse kronen wacht al jaren om de gangsters te ondersteunen bij de volgende beurscrash. Zou het dit jaar eindelijk zo ver zijn? En welke zouden de nieuwe Fortis en Dexia zijnNTO schreef: ↑4 augustus 2019, 12:07Nog veel slimmer is aandelen kopen van die gangsters. Dan profiteer je mee van hun praktijken. Hoe erger de gangsters, hoe beter.Sebastiaan1985 schreef: ↑4 augustus 2019, 11:58 Als banken toch zo gangsters zijn. Waarom dan je geld parkeren bij of lenen van gangsters Stop je geld dan gewoon onder de matras, kunnen ze toch al niet rijk worden van jullie geld...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De Koran ken ik niet zo goed ( ) maar ik weet alvast dat in de Bijbel staat dat het geen schande is om zich te laten vergezellen door hoeren (en tollenaars... de hedendaagse belastingontvangers).
Belastingontvangers zijn de dag van vandaag al gedigitaliseerd, laat het ons dan maar gewoon op hoeren houden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Het laatste wat we kunnen gebruiken is een nieuwe bankencrisis. Om maar te zwijgen van een Dexia-scenario.Sebastiaan1985 schreef: ↑4 augustus 2019, 22:04Haha ik wacht al jaren op een serieuze crash van de financiële sector... Mijn oorlogskas in Noorse kronen wacht al jaren om de gangsters te ondersteunen bij de volgende beurscrash. Zou het dit jaar eindelijk zo ver zijn? En welke zouden de nieuwe Fortis en Dexia zijn
Wat staan die aandelen nu ondertussen eigenlijk? Ongeveer 1 cent per stuk?
Hier is België nog jaren borgsteller voor miljarden euro's
Als er al een bank zou rollen zou het m.i. eerder Deutsche Bank zijn.
Hier in België zou ik gokken, zonder er iets van te kennen, op kleinere banken. Type Argenta en Beobank.
Al hoop ik dat we dit nooit nog meemaken!
- ElSjachrar
- Newbie
Spreiden bij banken lijkt me niet meer voldoende. Spreiden in munten is misschien noodzakelijk aan het worden, heeft iemand concrete tips hoe en waar je dit best doet. Ik heb vroeger eens geïnformeerd naar een termijnrekening in vreemde munten, maar daarbij komen heel wat kosten kijken en bovendien moet je na afloop van de termijn binnen een kort tijdsbestek wat doen met die vreemde munten (je kan ze niet zoals euro's op een spaarboekje laten staan tot de koers gunstig is).
Misschien dan beter direkt een rekening in het buitenland openen, bvb de USA? Daar zie ik een negatieve rente niet gebeuren- maar alles kan natuurlijk ;-)
Het brengt weinig zoden aan de dijk als je hier bij de bank een termijnrekening in vreemde munten neemt en de bank bankroet gaat....
Het brengt weinig zoden aan de dijk als je hier bij de bank een termijnrekening in vreemde munten neemt en de bank bankroet gaat....
Beobank zie ik daar ook zeker bij door hen werkwijze. Argenta niet omdat ze geen rechtstreekse link heeft met andere banken. In 2008 was Bpost bijvoorbeeld gelinkt met Fortis,het vroegere Centea met KBC,enz. Ik denk zonder de tussenkomst van de overheid na 2008 dat de banken die actief waren in België nu niet meer zouden bestaan (domino effect) met uitzondering van Argenta. En Rabobank omdat die heel vlug inzagen dat de verpakte kredieten rommel waren.
De rating van Beobank of zijn eigenaar ziet er nochtans goed uit.. Fitch en Moody hebben de bijbel niet gedrukt natuurlijk. Maar denfi en voodoo ook niet.
Zelfs nooit gelezen of vastgehad
Ik wou maar aantonen dat er volgens mij geen grote nieuwe bankencrisis gaat aankomen in België.
Als Deutsche bank valt kan er natuurlijk wel een sneeuwbal effect ontstaan. Maar ook hier denk ik 'to big to fail'
+1
Wij zullen hoe dan ook met zijn allen de rekening betalen, maar toch liever stilletjes aan, inflatie-gewijs, dan met een grote knal en spaarboekjes die in rook veranderen.
Dexia sloot vandaag op 3,6€ maar heeft een aantal jaar geleden een reverse split gedaan van 1000 naar 1. Komt dus zelfs niet aan 1c per stuk (0,36c). Het verhaal Dexia zou voor iedere belegger een studiecase moeten zijn. Van de leugens in de media, tot de schriftvervalsing in de boeken, het voor juist verklaren van die valse boeken door de auditoren, het arco debacle en uiteindelijk de grote 'redding' die voor iedere belegger duidelijk moet maken dat als het tot een redding komt zijn aandelen waardeloos zullen zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.