Mobile Vikings
Re: Mobile Vikings
Een klacht die je vaker hoort, over de data.
Ik heb geen schitterend resultaat op 2G. Vaak wel verbinding, geen inhoud.
3G : het ziet er naar uit dat ik, hoewel niet ver van de antenne, in de verkeerde hoek zit.
Geen sterk signaal.. Dat was met Base en Proximus beter en die staan op dezelfde plaats, maar natuurlijk verschillend gericht.
4G : aanvaardbaar signaal en inhoud. Scarlet was beter. Idem commentaar als voor 3G.
Geen onderbrekingen van de ontvangst op 2G, 3G, 4G.
Ik heb geen schitterend resultaat op 2G. Vaak wel verbinding, geen inhoud.
3G : het ziet er naar uit dat ik, hoewel niet ver van de antenne, in de verkeerde hoek zit.
Geen sterk signaal.. Dat was met Base en Proximus beter en die staan op dezelfde plaats, maar natuurlijk verschillend gericht.
4G : aanvaardbaar signaal en inhoud. Scarlet was beter. Idem commentaar als voor 3G.
Geen onderbrekingen van de ontvangst op 2G, 3G, 4G.
Nooit last van MV gehad. Hangt natuurlijk af van de regio en aanwezige antennen .... Heb ook al jaren Orange voor mijn werk en NOOIT teleurgesteld geweest, ik verplaats mij in alle regio's van het land. Alleen in de Cantons is het wat minder maar is normaal ....
Waar ik vroeger heel vaak 4G of LTE had, heb ik sommige gebieden slechts 3G. Nu ja, het werkt trager maar het werkt wel.
Mijn enige nadeel bij Mobile Vikings is het concept rond de Viking Deals. Van zodra een bedrag te hoog wordt mag je er naar fluiten!
Mijn enige nadeel bij Mobile Vikings is het concept rond de Viking Deals. Van zodra een bedrag te hoog wordt mag je er naar fluiten!
Kevva ik heb mijn punten steeds ontvangen. Ook bij grotere bedragen.
Ik heb hier een aantal transacties gedaan waarvan het bij één niet is gelukt (1 op 4 denk ik).
Je kan de deal activeren en die kan ook 'timed out' gaan. In mijn geval was het bij Pizza Hut.
Ik denk dat er misschien geen time out was (??) want later vond ik op hun formulier de inlog terug, wel een dik kwartier voor mijn aankoop. Je weet dus eigenlijk maar nooit...
Volgens mij is de truc hiervoor : deal activeren en direct bestelling afronden. Het systeem geen tijd geven om weer van groen naar rood te gaan.
Goh ..ik heb het formulier ingevuld maar het gaat misschien om 30 cent. Het is niet waard dat ik er hoofdpijn zou van krijgen.
Je kan de deal activeren en die kan ook 'timed out' gaan. In mijn geval was het bij Pizza Hut.
Ik denk dat er misschien geen time out was (??) want later vond ik op hun formulier de inlog terug, wel een dik kwartier voor mijn aankoop. Je weet dus eigenlijk maar nooit...
Volgens mij is de truc hiervoor : deal activeren en direct bestelling afronden. Het systeem geen tijd geven om weer van groen naar rood te gaan.
Goh ..ik heb het formulier ingevuld maar het gaat misschien om 30 cent. Het is niet waard dat ik er hoofdpijn zou van krijgen.
nog nooit problemen gehad met een viking deal. Ging ook nooit echt over grote bedragen. Nu recent diepvriezer gekocht via coolblue van rond de 400 euro en de punten staan mooi in de wachtrij. Dus het werkt wel.
Ik maak me eerder zorgen over het netwerk: de 4G die ik vroeger overal had haal ik niet meer (ook al beweerden ze dat ze naar beter netwerk gingen). Vorige week zat ik nog op strand van De Haan (nu niet meteen een uithoek) en had zelfs maar Edge... tja... misschien toch eens uitkijken naar iets beters (maar eerst mijn punten opgebruiken :-) ).
Ik maak me eerder zorgen over het netwerk: de 4G die ik vroeger overal had haal ik niet meer (ook al beweerden ze dat ze naar beter netwerk gingen). Vorige week zat ik nog op strand van De Haan (nu niet meteen een uithoek) en had zelfs maar Edge... tja... misschien toch eens uitkijken naar iets beters (maar eerst mijn punten opgebruiken :-) ).
Laatst gewijzigd door Lanius op 29 juli 2019, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is voor iedere locatie verschillend of je dichter bij een Orange antenne zit of net verderaf.
Als dat alles zou zijn... valt het wel mee.
In jouw concreet geval : google eens op 'BIPT antenne website'
en zoek daar op waar de dichtste antenne voor jou staat. Ik vermoed dat die van Orange nu verder van je af zal liggen dan de Tenenet / Base antenne voordien.
De kust is altijd wel een beetje een probleem. Middelkerke bv, was tot voor kort rampzalig qua ontvangst. Er zouden ondertussen wat meer antennes moeten geplaatst zijn..
Als dat alles zou zijn... valt het wel mee.
In jouw concreet geval : google eens op 'BIPT antenne website'
en zoek daar op waar de dichtste antenne voor jou staat. Ik vermoed dat die van Orange nu verder van je af zal liggen dan de Tenenet / Base antenne voordien.
De kust is altijd wel een beetje een probleem. Middelkerke bv, was tot voor kort rampzalig qua ontvangst. Er zouden ondertussen wat meer antennes moeten geplaatst zijn..
Het is wel vaker dat ik in de uithoeken minder verbinding heb. Ook de Ardennen is een mindere dekking.
Bij Telenet / base had ik misschien vaker geen verbinding, maar als ik verbinding had, was het vaak 4G. Maar bij Orange nu heb ik misschien minder vaak geen verbinding , maar wel heel veel Edge... enja, daar kan je ook niet echt mee surfen.
Bij Telenet / base had ik misschien vaker geen verbinding, maar als ik verbinding had, was het vaak 4G. Maar bij Orange nu heb ik misschien minder vaak geen verbinding , maar wel heel veel Edge... enja, daar kan je ook niet echt mee surfen.
Je kan weer gaan bbq eten voor 15 eur in de viking area (en 15 vikingpunten krijg je er bij).
Gedurende 2 uur zuipen en eten zoveel ge kunt...
Als je in de buurt van Kiewit woont, wel interesant denk ik.
Das nog iets voor een echte spaargidser.
https://chezviking.tickoweb.be/closed
Gedurende 2 uur zuipen en eten zoveel ge kunt...
Als je in de buurt van Kiewit woont, wel interesant denk ik.
Das nog iets voor een echte spaargidser.
https://chezviking.tickoweb.be/closed
Ze mogen hun flauwe zever BBQ houden. Ik ga er niet voor naar Kiewit en ik ga er geen parkeerplaats voor zoeken ginder achter, tussen 10.000 anderen, in een dorpje met plaats voor 200 auto's.
Ik vind dit eerder een initiatief waar ik een afkeer mee ga krijgen aan het merk dan dat ik er sympathie voor opbreng.
Nieuw bij MV : ze hebben de mogelijkheid dicht gezet om buiten Europa data te gebruiken. Daar sta ik dan wel weer achter.
Geen dataroaming meer buiten Europa. Binnen Europa is het sowieso gratis.
Geen slecht inititatief voor mijn part. Het kost toch maar zoveel dat je er misselijk van wordt om buiten Europa met een Belgische sim data te verbruiken.
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... ontvangen-
En dit doet zelfs vermoeden dat ze voor hun internetaanbod met Proximus samenwerken..
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... -komt-dit-
"""""" Waarom kan ik geen mobiele data gebruiken buiten de EU?
Bij Mobile Vikings kun je geen mobiele data gebruiken buiten de EU, om onverwacht hoge kosten te vermijden.
Waarom? Wel, buiten de EU surf je mobiel aan € 13/MB en zit je dus meteen aan je maximumbedrag buiten je abonnementsbundel (standaard is dat € 50). Als dat gebeurt, heb je niet alleen een onaangename verrassing op je volgende factuur/aanrekening, je kunt dan ook niet meer surfen of inkomend of uitgaand bellen of sms'en. Voor een herlaadkaart gebruik je je belwaarde om mobiel te surfen buiten de EU, en ook die raakt zo snel op. Fijn is dat niet, maar door deze maatregel vermijden we dat voor eens en altijd.
Buiten de EU kun je wel bellen en gebeld worden, en sms’jes sturen en ontvangen. De prijzen daarvoor kun je op onze roamingpagina in detail bekijken.
Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.
"""""
Ik vind dit eerder een initiatief waar ik een afkeer mee ga krijgen aan het merk dan dat ik er sympathie voor opbreng.
Nieuw bij MV : ze hebben de mogelijkheid dicht gezet om buiten Europa data te gebruiken. Daar sta ik dan wel weer achter.
Geen dataroaming meer buiten Europa. Binnen Europa is het sowieso gratis.
Geen slecht inititatief voor mijn part. Het kost toch maar zoveel dat je er misselijk van wordt om buiten Europa met een Belgische sim data te verbruiken.
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... ontvangen-
En dit doet zelfs vermoeden dat ze voor hun internetaanbod met Proximus samenwerken..
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... -komt-dit-
"""""" Waarom kan ik geen mobiele data gebruiken buiten de EU?
Bij Mobile Vikings kun je geen mobiele data gebruiken buiten de EU, om onverwacht hoge kosten te vermijden.
Waarom? Wel, buiten de EU surf je mobiel aan € 13/MB en zit je dus meteen aan je maximumbedrag buiten je abonnementsbundel (standaard is dat € 50). Als dat gebeurt, heb je niet alleen een onaangename verrassing op je volgende factuur/aanrekening, je kunt dan ook niet meer surfen of inkomend of uitgaand bellen of sms'en. Voor een herlaadkaart gebruik je je belwaarde om mobiel te surfen buiten de EU, en ook die raakt zo snel op. Fijn is dat niet, maar door deze maatregel vermijden we dat voor eens en altijd.
Buiten de EU kun je wel bellen en gebeld worden, en sms’jes sturen en ontvangen. De prijzen daarvoor kun je op onze roamingpagina in detail bekijken.
Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.
"""""
Laatst gewijzigd door haelewyn op 31 juli 2019, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
inderdaad haelewyn als je niet in de buurt woont, is het niet interesant. En anders doe er je voordeel mee :-)
Tip: Met de fiets rijden, en al die parkeerproblemen zijn ineens opgelost.
Tip: Met de fiets rijden, en al die parkeerproblemen zijn ineens opgelost.
Meer dan 100 km ... nee maat. Zolang ze geen week aan een stuk (één ochtend in de week is ook nogal nipt) een BBQ doen in Antwerpen vlakbij het MAS, ga ik me er niet voor verplaatsen.
Maar als gij daar in de buurt woont is het je van harte gegund :-)
Maar als gij daar in de buurt woont is het je van harte gegund :-)
6 GB verbruikt op vakantie (herlading van €25 gedaan). Bijna overal 4G gehad.
Leuk op reis gaan zo. Heb zelfs de Tour via Sporza kunnen volgen.
Leuk op reis gaan zo. Heb zelfs de Tour via Sporza kunnen volgen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Niet echt een credit voor MV.
Het is een voordeel van het wegvallen van de grenzen / geen roaming meer in EU / bundelgebruik binnen EU.
Dat hebben ze bij alle operatoren. Ze moeten wel..
Maar de data zijn wel goedkoop, ook in grotere hoeveelheden; bij MV. Idem bij Orange.
Het is een voordeel van het wegvallen van de grenzen / geen roaming meer in EU / bundelgebruik binnen EU.
Dat hebben ze bij alle operatoren. Ze moeten wel..
Maar de data zijn wel goedkoop, ook in grotere hoeveelheden; bij MV. Idem bij Orange.
Mobile Vikings blokkeert nu wel automatisch dataroaming in landen van hoge kosten (buiten EU). Dus wie voor zijn zomerreis doorheen Zwitserland reed zal geen verrassing gehad hebben.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash