Holdings
TIP
Re: Holdings
De details zijn anders voor elke beurs. Maar het is mogelijk dat jouw order gedeeltelijk wordt uitgevoerd. Bijvoorbeeld maar een vierde van jouw order. Meestal worden de orders in volgorde van doorgeven uitgevoerd indien de prijs dezelfde is.Jozefien1969 schreef: P.s.s. In welke volgorde worden aandelen aangekocht en verkocht op een lijst? Ik vraag dit omdat het voor mij onduidelijk is. Stel ik geef voor een maand in om aandeel X te verkopen, ik zie dat aandeel X aan die koers is geraakt. Weliswaar met kleine volumes, dus niet mijn volume. Hoe werkt dat op de beurs?
Als je order gedeeltelijk wordt uitgevoerd, zijn de beurskosten en commissies pro rata.
Als na verloop van een maand in jouw voorbeeld het order maar deels is uitgevoerd, dan wordt de rest geschrapt.
Nog meer goed nieuws voor Sofina:
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... ellen.aspx
Al zijn ze hun positie aan het afbouwen...
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... ellen.aspx
Al zijn ze hun positie aan het afbouwen...
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Grappig,op het moment dat ik je tekst lees dacht ik direct aan Byju's om dan te zien dat je er ook naar verwijst. We denken hetzelfdemichael25 schreef: ↑23 juli 2019, 22:06 Ook de nieuwe beleggingsfilosofie van Sofina draagt mijns inziens bij aan een structureel lagere discount. De toekomst zal het echter leren, maar als ze nog een paar Flipkarts weten te scoren (en met Byju's lijken ze daar wederom in geslaagd) dan vergroot de aandacht vanzelf.
Sofina was ook praktisch vanaf het begin erbij. Bijvoorbeeld Naspers kwam veel later met de investering in Byju's.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Nto,NTO schreef: ↑24 juli 2019, 21:05De details zijn anders voor elke beurs. Maar het is mogelijk dat jouw order gedeeltelijk wordt uitgevoerd. Bijvoorbeeld maar een vierde van jouw order. Meestal worden de orders in volgorde van doorgeven uitgevoerd indien de prijs dezelfde is.Jozefien1969 schreef: P.s.s. In welke volgorde worden aandelen aangekocht en verkocht op een lijst? Ik vraag dit omdat het voor mij onduidelijk is. Stel ik geef voor een maand in om aandeel X te verkopen, ik zie dat aandeel X aan die koers is geraakt. Weliswaar met kleine volumes, dus niet mijn volume. Hoe werkt dat op de beurs?
Als je order gedeeltelijk wordt uitgevoerd, zijn de beurskosten en commissies pro rata.
Als na verloop van een maand in jouw voorbeeld het order maar deels is uitgevoerd, dan wordt de rest geschrapt.
Zover ik heb ervaren worden na verloop van een maand toch de volledige kosten geteld. Of dat nu bij Binck of een grootbank is. Ik had 200 aandelen besteld voor één maand ( natuurlijk tegen een te lage prijs ) Ik ontvang er 5, en na verloop van die maand, word ik toch belast voor het volle bedrag. ( uiteraard niet betreffende belastingen ).
Haha inderdaad. Het is bijzonder om te zien dat ze steeds weer de pareltjes weten te ontdekken, dankzij hun langlopende roots in de private equitysector weten ze vaak al veel eerder toe te slaan dan andere investeerders. Dit zal in mijn optiek nog een mooie verdere aangroei van de NAV gaan betekenen de komende jaren.Denfi schreef: ↑27 juli 2019, 12:13Grappig,op het moment dat ik je tekst lees dacht ik direct aan Byju's om dan te zien dat je er ook naar verwijst. We denken hetzelfdemichael25 schreef: ↑23 juli 2019, 22:06 Ook de nieuwe beleggingsfilosofie van Sofina draagt mijns inziens bij aan een structureel lagere discount. De toekomst zal het echter leren, maar als ze nog een paar Flipkarts weten te scoren (en met Byju's lijken ze daar wederom in geslaagd) dan vergroot de aandacht vanzelf.
Sofina was ook praktisch vanaf het begin erbij. Bijvoorbeeld Naspers kwam veel later met de investering in Byju's.
Halfjaars resultaten WENDEL - NAV per 30/6 : 165,40 (31/3 : 166,70 - 31/12 : 147,4).
Een lichte daling tov. 31/3 door oa. 2% uitbetaling van het dividend.
De discount bedraagt 25% tov. de huidige koers. Nieuwe obligatie vlot geplaatst aan lage intrest voet.
De holding grootste belang blijft Bureau Veritas, die mooi blijft groeien, de rest van de portefeuille is mooi gespreid in sectoren en continenten.
https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... h12019.pdf
Een lichte daling tov. 31/3 door oa. 2% uitbetaling van het dividend.
De discount bedraagt 25% tov. de huidige koers. Nieuwe obligatie vlot geplaatst aan lage intrest voet.
De holding grootste belang blijft Bureau Veritas, die mooi blijft groeien, de rest van de portefeuille is mooi gespreid in sectoren en continenten.
https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... h12019.pdf
First Pacific Comapny, FPAFY
Focus van deze holding ligt in indonesië en Filipijnen.
De portefeuille is vooral geïnvesteerd in voeding, infrastructuur, natuurlijke grondstoffen en telecom.
En bovenal noteert de holding met een GIGANTISCHE décote tov de "som van de onderliggende delen".
Nog niet te spreken dat bepaalde bedrijven in portefeuille tegen fikse kortingen noteert waardoor je korting op korting krijgt.
Solden van > -50% op wat je onderliggend koopt en toch gaan de koersen naar het niveau van 2009.
Volgt er iemand op het forum nog dit aandeel?
De portefeuille is vooral geïnvesteerd in voeding, infrastructuur, natuurlijke grondstoffen en telecom.
En bovenal noteert de holding met een GIGANTISCHE décote tov de "som van de onderliggende delen".
Nog niet te spreken dat bepaalde bedrijven in portefeuille tegen fikse kortingen noteert waardoor je korting op korting krijgt.
Solden van > -50% op wat je onderliggend koopt en toch gaan de koersen naar het niveau van 2009.
Ik heb dit aandeel al een hele tijd in portefeuille en sta momenteel op -41,50%.Phjo01 schreef: ↑6 augustus 2019, 15:34 First Pacific Comapny, FPAFY
Ik vind omzeggens geen informatie over de reden van deze fikse koersdaling (vooral in de laatste maanden). Iemand op dit forum die hiervan wel op de hoogte is?
First Pacific
Stel dat het dividend op 0,14 Hkd blijft en dat de NAV met 10% is gestegen (later deze maand weten we hierover meer). Dan hebben we een aandeel die noteert aan een bruto dividend van 4% en een onderwaardering van 60%. Wauuuww zou men zeggen.
Maar ... het dividend staat een fractie hoger dan 10 jaar geleden en 10 jaar geleden stond de NAV 12,63 (nu .
M.i. is dit aandeel een beetje uit de gratie, dalend dividend, dalend NAV, de handelsoorlog China/USA, ...
In de huidige tijden is men niet tuc op een aandeel die een dividend en NAV heeft als een jojo.
Stel dat het dividend op 0,14 Hkd blijft en dat de NAV met 10% is gestegen (later deze maand weten we hierover meer). Dan hebben we een aandeel die noteert aan een bruto dividend van 4% en een onderwaardering van 60%. Wauuuww zou men zeggen.
Maar ... het dividend staat een fractie hoger dan 10 jaar geleden en 10 jaar geleden stond de NAV 12,63 (nu .
M.i. is dit aandeel een beetje uit de gratie, dalend dividend, dalend NAV, de handelsoorlog China/USA, ...
In de huidige tijden is men niet tuc op een aandeel die een dividend en NAV heeft als een jojo.
Waar vind ik op de snelste manier welke holdings er momenteel met een forse onderwaardering noteren?
Ik zag dit net onder BMW :
Ik heb zelf net Aurelius en Pargesa bijgekocht. Nu eerst eens kijken hoe de beurs zich de komende tijd gaat bewegen...
Inderdaad een optie voor diegenen die een gokje aandurven. Niet zozeer voor Ferrari (slechts een beperkt onderdeel), maar wel voor het potentieel van Exor.
Ik heb zelf net Aurelius en Pargesa bijgekocht. Nu eerst eens kijken hoe de beurs zich de komende tijd gaat bewegen...
Kan iemand vinden wat Pershing Square Holdings (noteert ook op Amsterdam) van Bill Ackman in port heeft. Vond op hun site alleen volgende met vermelding dat ze maar 9 (??) long posities hebben maar geen namen: https://pershingsquareholdings.com/wp-c ... 19-PSH.pdf
Zelfde vraag voor British Empire, wat sinds mei overigens AVI Global Trust noemt. Beleggen die alleen in andere holdings?
Waar vind je overigens van beide een lange historische grafiek? Google Finance kent die niet. Vond alleen van Pershing op De Tijd dat die in 2015 blijkbaar behoorlijk in mekaar gestuikt is en nadien velen jaren niks en dit jaar ineens wel.
Wou bovenstaande vooral weten om eens te zien waarin Bill Ackman zoal belegt, behalve dat hij recent Berkshire gekocht heeft.
Quality growth investor
Pershing Square Holdings is een hedgefonds, dat wordt beheerd door Pershing Square Capital Management….sortino schreef: ↑17 augustus 2019, 08:57Kan iemand vinden wat Pershing Square Holdings (noteert ook op Amsterdam) van Bill Ackman in port heeft. Vond op hun site alleen volgende met vermelding dat ze maar 9 (??) long posities hebben maar geen namen: https://pershingsquareholdings.com/wp-c ... 19-PSH.pdf
Zelfde vraag voor British Empire, wat sinds mei overigens AVI Global Trust noemt. Beleggen die alleen in andere holdings?
Waar vind je overigens van beide een lange historische grafiek? Google Finance kent die niet. Vond alleen van Pershing op De Tijd dat die in 2015 blijkbaar behoorlijk in mekaar gestuikt is en nadien velen jaren niks en dit jaar ineens wel.
Wou bovenstaande vooral weten om eens te zien waarin Bill Ackman zoal belegt, behalve dat hij recent Berkshire gekocht heeft.
Holding is gevestigd op Guernsey en dat is geen toeval...want zo zijn er letterlijk niet veel pottenkijkers...
Ben zelf fysiek niet verder als Jersey geraakt, waar ze u legaal, Jersey/Guernsey Ponden als wisselgeld geven, maar ik protesteerde….
https://www.marketscreener.com/PERSHING ... 1/company/
https://en.wikipedia.org/wiki/Pershing_ ... Management
https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Ackm ... life_short
Bill Ackman is de voorzitter van de Howard-Hughes Corp….
https://www.marketscreener.com/HOWARD-H ... P-6860634/
Hij weet wel dat Herbalife een piramidesysteem is, wat véél Belgen nog niet weten….
https://en.wikipedia.org/wiki/Herbalife_Nutrition
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Bestaan er geen ETF’s die in noodzaak uit holdings bestaan?
Voor zover ik weet niet.
Niet onlogisch, er is zelfs nog geen sluitende definitie van wat een holding eigenlijk is.
Niet onlogisch, er is zelfs nog geen sluitende definitie van wat een holding eigenlijk is.