De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Inzake goudgerelateerde aandelen zijn goudmijnaa delen ook risicovoller gezien de hefboom. Zelf heb ik voorbije jaren enkel streamingaandelen gehad zoals wheaton precious metals en franco nevada. Geen klagen daarover. Zeker gezien aankoop bij lagere dollarkoers gebeurde.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Had vroeger puts als verzekering tegen ongelukken op de beurs, maar ben daar van afgestapt want de premie liep hoog op (tot 20% van de aandelenport). Bovendien was die premie na afloop van de periode ribbedebie.
Het voordeel van goud is dat het dan niet foetsie is.
Voor mij is goud dus geen belegging, als het niet stijgt: zoveel te beter.
'Men' (de centrale banken) verwachten nu blijkbaar wél problemen. Hou mijn hart vast. Dynamiet genoeg in de wereld.
Het voordeel van goud is dat het dan niet foetsie is.
Voor mij is goud dus geen belegging, als het niet stijgt: zoveel te beter.
'Men' (de centrale banken) verwachten nu blijkbaar wél problemen. Hou mijn hart vast. Dynamiet genoeg in de wereld.
Ik hoop nog veel dagen als vandaag mee te maken, amaaai;
Bayer +7%
Post NL +7.4%
Bpost +8.3%
Celyad +8.4%
Al de andere in het groen en nog verschillende in de 3 à 4%.
Bayer +7%
Post NL +7.4%
Bpost +8.3%
Celyad +8.4%
Al de andere in het groen en nog verschillende in de 3 à 4%.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Statistisch gebeurt het dikwijls dat dagen met grote stijgingen dicht tegen dagen met grote dalingen liggen.
Het lijkt dat deze week hiervan een voorbeeld is.
Dit is ook een van de redenen waarom het timen van de markt moeilijk is: met moet al heet precies zijn om tijdens de slechte dagen buiten de markt te zijn, mar toch tijdens de goede dagen in de markt te zijn.
Dit is ook een van de redenen waarom het timen van de markt moeilijk is: met moet al heet precies zijn om tijdens de slechte dagen buiten de markt te zijn, mar toch tijdens de goede dagen in de markt te zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
die negatieve dagen gebruik steevast om aandelen bij aan te kopen, wordt er steeds beter en beter in
Ja maar waar komt het geld vandaan om te kopen tijdens zo'n negatieve dag.
Aug 7 was een goede dag om te kopen deze maand.
Maar alle dagen (positief of negatief) van de maanden mei, maart, februari, januari waren nog beter!
Cash aanhouden om te wachten tot een dag zoals 7 augustus is geen winnende strategie.
Aug 7 was een goede dag om te kopen deze maand.
Maar alle dagen (positief of negatief) van de maanden mei, maart, februari, januari waren nog beter!
Cash aanhouden om te wachten tot een dag zoals 7 augustus is geen winnende strategie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
De vriendenlijst van Trump. Die hebben een geheim Whatsapp groepje. 5 minuten voor die een nieuw Twitterbericht verstuurd laat ie dat weten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Voor mij kan je met periodiek beleggen niet de negatieve dagen gebruiken om aandelen te kopen.
Periodiek beleggen houd voor mij in "op geregelde tijden terugkerend". Dus bvb elke eerste dag van de maand.
Om de negatieve dagen te gebruiken om aandelen te kopen moet je aan market timing doen en hiervoor geld opzij houden. Dit is niet periodiek beleggen.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 9 augustus 2019, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat als je nu elke keer zou bijkopen net na zo'n dag waarop alles bloedrood kleurt? Je houdt bewust wat geld aan de kant hiervoor. Zou je dan die stijgingen kunnen meepikken en op langere termijn de index verslaan?B7H4long schreef: ↑9 augustus 2019, 10:02 Statistisch gebeurt het dikwijls dat dagen met grote stijgingen dicht tegen dagen met grote dalingen liggen.
Ik denk het niet.
"Time in the Market is Better Than Timing the Market"
Het geld dat je opzij houd in cash brengt niets op.
Aandelen hebben een grotere "expected return"
Als je dit geld in aandelen belegd, van het moment dat je het hebt, kan je verwachten dat dit -meestal- groeit.
"Buy the dip" werkt niet.
Concreet voor dit jaar: Direct beleggen tijdens alle dagen (positief of negatief) van de maanden mei, maart, februari, januari waren beter dan dit geld opsparen om te beleggen op 7 Augustus.
Bijkomend: mentaal is het niet makkelijk om te kopen tijdens een marktdaling.
Stel je voor: de voorbije twee weken is de markt telkens met 1a2% gedaald, vandaag daalt de markt met 5%.
Ga je vandaag je aankooporder plaatsen?
Wat als de markt duur, te duur is? Buffett heeft toch nog eens 3 jaar lang op zijn cash gezeten en niets gekocht (zowat de moeilijkste periode uit zijn leven zegt hij zelf). Hij zit nu weer op een berg cash en staat aan de zijlijn ipv te kopen. Koop je dan bij omdat timen zo moeilijk is en hopen op een goed gewogen gemiddelde? Of wacht je af met het risico dat de echte correctie nooit komt? Een hele moeilijke lijkt mij.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als je nu kijkt naar AB Inbev. Na de crash stond het nog geen 12 euro/aandeel in november 2008. Op 25 november zelfs onder 10euro gegaan. Ik pak nu even 11 euro/aandeel. Dan is je inleg wel bijna 8x hoger gegaan. Als je ze in 2016 had verkocht zelfs meer dan 10x hoger.
Dan lijkt het me toch beter dat je van 2004 tot 2007 helemaal geen aandelen kocht. Je geld rustig aan de kant liet staan en dan na de crash al het geld weer in aandeel stak.
Het is nog pijnlijker voor mensen die een aandeel kochten in 2007 en nu pas break-even staan. Als ze een jaar hadden gewacht met investeren hadden ze nu veel winst
Maar we weten natuurlijk niet op voorhand wanneer de crash komt... Kan nog dit jaar komen en dan koop beter niks meer,kan evengoed nog +5 jaar wachten zijn.
Laatst gewijzigd door Denfi op 9 augustus 2019, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.