Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Nog iemand aan het lonken naar Ter Beke?
En nóg een beetje vandaag. 60% kwijt in een dikke week. Van een pandoering gesproken!
Potentiële herhaling van het Ferrari-scenario?
edit: Eerder het omgekeerde precies: https://www.tijd.be/ondernemen/auto/Ast ... t/10055390
edit: Eerder het omgekeerde precies: https://www.tijd.be/ondernemen/auto/Ast ... t/10055390
Aston Martin is in de laatste 100 jaar dan ook al 7 keer failliet geweest (en neen, dat is niet bij wijze van spreken). Ik zou hier erg ver van weg blijven.
Aston Martin heeft verre van de naambekendheid en branding van Ferrari.
Aston Martin heeft verre van de naambekendheid en branding van Ferrari.
BAIDU
De advertentiemotor van de de Chinese internet gigant sputtert of ondervindt zelfs ernstige problemen. Met een laagste koers sinds 5 jaar beneden de 100 $ houdt de markt mijn inziens geen of onvoldoende rekening met BAIDU's andere activiteiten en toekomstige potentieel. Baidu is toonaangevend inzake AI en ook investeringen inzake zelfrijdende auto's wordt fors opgedreven. Lees zopas dat ze ivm zelfrijdende auto's een strategisch partnerships gesloten hebben met Electrobit, dochter van Continental Corporation.
Is dit een instapmoment? Overweeg althans een uitbreiding van mijn eerste positie aan deze value waarderingen voor een groei aandeel. Maar goed ook (andere) meningen te lezen ...
De advertentiemotor van de de Chinese internet gigant sputtert of ondervindt zelfs ernstige problemen. Met een laagste koers sinds 5 jaar beneden de 100 $ houdt de markt mijn inziens geen of onvoldoende rekening met BAIDU's andere activiteiten en toekomstige potentieel. Baidu is toonaangevend inzake AI en ook investeringen inzake zelfrijdende auto's wordt fors opgedreven. Lees zopas dat ze ivm zelfrijdende auto's een strategisch partnerships gesloten hebben met Electrobit, dochter van Continental Corporation.
Is dit een instapmoment? Overweeg althans een uitbreiding van mijn eerste positie aan deze value waarderingen voor een groei aandeel. Maar goed ook (andere) meningen te lezen ...
Artikel van april 2019 toen de koers $166 noteerde.
De analisten die het aandeel opvolgen, hebben overwegend een "Kopen"-advies
(meer dan 70%), met een gemiddeld koersdoel van ongeveer 214 USD. De spreiding
van de schattingen (omzet, winst of zelfs cashflow) is echter erg belangrijk, wat
aantoont dat de waardering moeilijk is voor dit soort bedrijven. Wat de vooruitzichten
betreft, is de winst per aandeel de afgelopen jaren zwak geweest en zal naar
verwachting dit jaar met 18% afnemen voordat de groei weer zal worden hervat
(respectievelijk +35% en +27% voor 2020 en 2021 volgens Bloomberg consensus).
In China verwerkt Baidu meer dan 70% van de zoekopdrachten op computers en
wordt het op 90% van de mobiele apparaten geïnstalleerd (bron: iResearch).
Geconfronteerd met de Amerikaanse concurrenten, ontbreekt het aan Baidu niet aan
durf met zijn beroemde slogan: "Baidu kent de Chinees beter".
Wat vinden jullie van Beyond Meat (BYND)? Werd onlangs afgestraft. Koopwaardig als je in het potentieel gelooft van vleesvervangers. Iemand al de concurrentie bekeken?
Quality growth investor
Heb toevallig gisteren ook nog die koers bekeken. Lijkt wel beloftevol.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
En door de terugval betaal je nu nog slechts 38x de verwachte omzet dit jaar. En 700x de EBITDA.
Ongetwijfeld een sector met veel groei, en ik geloof ook in de slaagkansen van vegetarische/veganistische producten. Ze hoeven daarom niet per se van een nieuwe speler te komen. Zo moeilijk te waarderen dat ik niet ga speculeren met een long of short positie in Beyond Meat.
Mijn voornaamste kritiek op hun product is dat het een 'overgangsfenomeen' is. Wie begint met vegetarisch te leven zal creativiteit nodig hebben om elke dag een gerecht op tafel te toveren. In die fase zijn die vleesvervangers tijdelijk interessant. Maar in the end leer je echt vegetarisch koken en heb je deze (sowieso overpriced) producten niet meer nodig.
De eiwitten die je nodig hebt zitten in de basis grondstoffen waarvan deze burger gemaakt is: linzen, bonen, erwten... Je kunt daar in basis gewoon alle kanten mee uit en het zijn zowat de goedkoopste producten op de markt.
Daarom denk ik dat Beyond Meat qua groei wel zou kunnen tegenvallen. En van zodra het nieuw er een beetje af is zitten ze ook gewoon in een keiharde commodity business.
Mijn voornaamste kritiek op hun product is dat het een 'overgangsfenomeen' is. Wie begint met vegetarisch te leven zal creativiteit nodig hebben om elke dag een gerecht op tafel te toveren. In die fase zijn die vleesvervangers tijdelijk interessant. Maar in the end leer je echt vegetarisch koken en heb je deze (sowieso overpriced) producten niet meer nodig.
De eiwitten die je nodig hebt zitten in de basis grondstoffen waarvan deze burger gemaakt is: linzen, bonen, erwten... Je kunt daar in basis gewoon alle kanten mee uit en het zijn zowat de goedkoopste producten op de markt.
Daarom denk ik dat Beyond Meat qua groei wel zou kunnen tegenvallen. En van zodra het nieuw er een beetje af is zitten ze ook gewoon in een keiharde commodity business.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Alles wat een beetje gehyped wordt staat heel zwaar gewaardeerd.
Dit is er eentje om in de gaten te houden.
Anderzijds, met die redenering zou je ook nooit een graantje meepikken van Amazon of in de biotech.
Het is dan ook een illusie te denken dat je zulke bedrijven nodig hebt om een goed rendement te behalen.
Ik zeg niet nee tegen groei aan een aanvaardbare prijs.
Ik zeg niet nee tegen groei aan een aanvaardbare prijs.
Wat vinden jullie van Arcelor ?
Hoe zwaar kan een aandeel afgestraft worden, we zitten nu terug aan de koers van maart 2016. (€12)
Hoe zwaar kan een aandeel afgestraft worden, we zitten nu terug aan de koers van maart 2016. (€12)
Die van augustus waren toch nog ok.
AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - De cijfers van staalconcern ArcelorMittal over het tweede kwartaal waren redelijk in lijn met de verwachtingen. Dat schrijft Citi in een reactie op de resultaten.
Citi stelt dat het bedrijf vooruitgang boekt bij de vrije kasstroom en de afbouw van schuld. De focus van de markt zou hier op moeten liggen bij ArcelorMittal, stelt de Amerikaanse bank.
ING schreef dat het bedrijfsresultaat iets hoger uitkwam dan de consensus van analisten. ING wees op de 2 miljard dollar aan bezittingen die ArcelorMittal heeft aangewezen voor verkoop binnen twee jaar, wat zal helpen met schuldafbouw en uitkeringen aan aandeelhouders. Het advies staat op buy, met een koersdoel van 31 euro.