De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
klopt ook
de begindatum van de timing blijft ook van cruciaal belang, maar daar heb je een glazenbol voor nodig.
Zelf hou ik ook van opties
( voor een beperkt bedrag )
0,00 % beurstaks
en kan ook gekocht worden met het oog op een dalende beurs ( op relatief korte termijn )
de begindatum van de timing blijft ook van cruciaal belang, maar daar heb je een glazenbol voor nodig.
Zelf hou ik ook van opties
( voor een beperkt bedrag )
0,00 % beurstaks
en kan ook gekocht worden met het oog op een dalende beurs ( op relatief korte termijn )
Re: De Beurs vandaag
Voor mij zijn fondsen de max. Time in the market is more important than timing the market.
Re: De Beurs vandaag
Als je er van overtuigd bent dat alle strubbelingen in de wereld tot een recessie zullen leiden, waarom wacht je dan niet even?
Re: De Beurs vandaag
Ik wacht niet op een correctie of een crash. Ik verwacht dat het er de komende tijd aan toe zal gaan zoals vorige week: hoge volatiliteit met beurzen die de ene dag diep vallen en de dag erop even sterk weer opveren. In die omstandigheden zitten wachten vind ik tijdverlies. Je weet niet of er uiteindelijk een correctie zal komen. Een van de problemen die ik hierboven heb vernoemd moet maar eens goed aflopen (bv. er komt geen no-deal Brexit of de VS en China bereiken een akkoord) en je kunt de correctie vergeten.
Re: De Beurs vandaag
@Yaris, Ingestapt op 25-07-2019, stand -2,97%, misschien even wat geduld en koers opvolgen.
Re: De Beurs vandaag
Gespreid instappen zorgt altijd voor vreugde:
- stijgt de koers, dan zie je je kapitaal aangroeien;
- daalt de koers, dan kun je goedkoper inkopen.
Re: De Beurs vandaag
Of binnen een paar weken.
Re: De Beurs vandaag
Als Donald Trump wat ophoudt met zijn onozel uitspraken en met zijn ruzie met oa China, dan zal het misschien op de beurs wat beteren
Re: De Beurs vandaag
Als de Brexit er komt zullen de markten misschien opgelucht reageren omdat er ‘eindelijk een knoop werd doorgehakt’. Nu is het telkens afstel, misschien zorgt dat net voor onzekerheid?
Ik weet niet hoe het zal uitdraaien. Heb altijd gedacht dat de Brexit er nooit zou komen, zeker niet onder Theresa May. Maar nu Boris daar zit, weet ik het niet meer.
Die handelsoorlog zal nog ff aanhouden.
Stel je voor dat Michelleke (als president van Europa) zegt van ‘ik ben het beu dat al onze bedrijven naar lagelonenlanden vertrekken, we willen ze terug naar Europa halen, dan zal dat protectionisme alleen maar aanwakkeren.
De logica van Trump zit wel OK, hij wil die bedrijven terug en als ze niet terugkomen zal hij een deel van de winst incasseren.
De manier waarop hij zijn doel wil halen zit alleen niet snor!
Ik weet niet hoe het zal uitdraaien. Heb altijd gedacht dat de Brexit er nooit zou komen, zeker niet onder Theresa May. Maar nu Boris daar zit, weet ik het niet meer.
Die handelsoorlog zal nog ff aanhouden.
Stel je voor dat Michelleke (als president van Europa) zegt van ‘ik ben het beu dat al onze bedrijven naar lagelonenlanden vertrekken, we willen ze terug naar Europa halen, dan zal dat protectionisme alleen maar aanwakkeren.
De logica van Trump zit wel OK, hij wil die bedrijven terug en als ze niet terugkomen zal hij een deel van de winst incasseren.
De manier waarop hij zijn doel wil halen zit alleen niet snor!
Re: De Beurs vandaag
wat yaris wil zeggen is ... dat het wel altijd iets zal zijn ... en dat is juist ... denk je nu echt dat na de brexis er niks anders zal zijn om over te piekeren?
wie voor de snelle winst wil gaan is timing belangrijk, maar wie pas over 20 jaar iets met dit geld wil doen. ligt het toch anders.
wie voor de snelle winst wil gaan is timing belangrijk, maar wie pas over 20 jaar iets met dit geld wil doen. ligt het toch anders.
Re: De Beurs vandaag
Na de Brexit zal er bijvoorbeeld nog altijd de Brexit zijn om over te piekeren.
De Brexit-dag, als die er al komt, betekent geen 'einde van de onzekerheid'. Er is nog geen enkele duidelijkheid over welk soort relatie het VK na de Brexit wilt onderhouden met de EU. Het VK erft handelsverdragen van de EU niet, dus zal opnieuw aan tafel moeten met Canada, Mercosur, Japan, Zuid-Korea etc. De Britten hebben nog niet besloten of ze voor regulatory alignment/equivalence willen gaan met de EU of niet, wat enorme invloed zal hebben op de handel in o.a. landbouwproducten en financiële diensten. En dan zwijgen we nog over de onzekerheid die Brexit intern in het VK zal veroorzaken, in het bijzonder in Schotland en Noord-Ierland.
Brexit is een proces dat jarenlang, waarschijnlijk decennialang, zal aanslepen.
Idem met die zogenaamde 'handelsoorlog'. Die gaat geen afgelijnd, proper einde kennen. De onderliggende oorzaken van de moeilijke relatie tussen China en de VS zijn ouder en complexer dan Trump's oorlogje; het best haalbare is dat de moeilijke Chinees-Amerikaanse relatie beter beheerd zal worden dan nu het geval is, maar hartelijk zal het nooit worden.
De Brexit-dag, als die er al komt, betekent geen 'einde van de onzekerheid'. Er is nog geen enkele duidelijkheid over welk soort relatie het VK na de Brexit wilt onderhouden met de EU. Het VK erft handelsverdragen van de EU niet, dus zal opnieuw aan tafel moeten met Canada, Mercosur, Japan, Zuid-Korea etc. De Britten hebben nog niet besloten of ze voor regulatory alignment/equivalence willen gaan met de EU of niet, wat enorme invloed zal hebben op de handel in o.a. landbouwproducten en financiële diensten. En dan zwijgen we nog over de onzekerheid die Brexit intern in het VK zal veroorzaken, in het bijzonder in Schotland en Noord-Ierland.
Brexit is een proces dat jarenlang, waarschijnlijk decennialang, zal aanslepen.
Idem met die zogenaamde 'handelsoorlog'. Die gaat geen afgelijnd, proper einde kennen. De onderliggende oorzaken van de moeilijke relatie tussen China en de VS zijn ouder en complexer dan Trump's oorlogje; het best haalbare is dat de moeilijke Chinees-Amerikaanse relatie beter beheerd zal worden dan nu het geval is, maar hartelijk zal het nooit worden.
Re: De Beurs vandaag
if cannot stand the heat stay out of the kitchen
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Welkom terug Yaris, jammer dat jouw avatar ook niet met jou verrezen is.
Ik denk dat een heel deel van de problemen zich stelt bij het korte termijndenken van westerse politici. Ze denken over een termijn van hun mandaat en maximaal over het dubbele van de termijn van hun mandaat mochten ze het geluk hebben van dit te kunnen verlengen in de volgende verkiezingen.
In het Verre Oosten denken ze verder, zelfs over generaties heen, daar hebben ze geen probleem van populisme.
We zitten in de handel met het Verre Oosten dan ook met problemen die voortvloeien uit onze Westerse politiek uit het verleden. Net zoals het kortzichtige besturen in het verleden -waarbij we nu met een torenhoge staatsschuld zitten- hebben we ook te maken met overeenkomsten uit het verleden die ons ten dienen tijde goed uit kwamen en ons nu pijn doen.
Zo is er in de handel tussen het Verre Oosten en het Westen de 'agreement of the last mile'. Driekwart van de kosten voor transport wordt nu immers door het land van bestemming gedragen. Bij het opstellen van het verdrag lag dit helemaal anders en speelde dit in het voordeel van de westerse wereld. Immers: Eens de goederen in het land van bestemming gingen we niet meer gaan instaan voor de distributie van de -destijds- achtergestelde landen in het Verre Oosten met hun gebrekkige transportmogelijkheden. Ten slotte waren het ten dien tijde 'ontwikkelingslanden' die eigenlijk meer gingen invoeren dan uitvoeren. De balans helde dus zwaar over in het voordeel van de Westerse wereld.
Maar nu ligt de situatie wel wat anders: Het Verre Oosten heeft zich de komende decennia ontwikkeld en is van ontwikkelingsland gegroeid naar een productieland. De 'Made in China' van 1980 is niet meer de 'Made in China' van nu. Waar we destijds keken naar een inferieur product zien we de dag van vandaag een vaak evenwaardig product dan die van ons, als we ze hoegenaamd nog willen maken door de plaatselijke hoge kost die er aan vast hangt. De goederenstroom die destijds ging van het Westen naar het Verre Oosten heeft zich al geruime tijd omgedraaid in de omgekeerde richting. En met de 'last mile'-kosten die hieraan verbonden zijn weegt die zwaar op onze maatschappij.
Recentelijk bestelde ik een usb-stick van pakweg 5€ bij Aliexpress. Deze kwam 'aangetekend' naar mij, gezien ik niet thuis was mocht ik die ook gaan afhalen in het postkantoor. Toen ik vertelde dat ik niet snapte dat ze een stuk van 5€ aangetekend met de post konden verzenden en dat ik bij hen zo'n 8€ moet betalen om bvb. mijn buur een aangetekende en genormaliseerde zending te sturen van 12 gram... Met een dikke zucht er bij van de postbeambte: 'Daar verdienen wij dus niets aan hé...'
Een voorbeeld van het denkvermogen van onze politici...
Ik denk dat een heel deel van de problemen zich stelt bij het korte termijndenken van westerse politici. Ze denken over een termijn van hun mandaat en maximaal over het dubbele van de termijn van hun mandaat mochten ze het geluk hebben van dit te kunnen verlengen in de volgende verkiezingen.
In het Verre Oosten denken ze verder, zelfs over generaties heen, daar hebben ze geen probleem van populisme.
We zitten in de handel met het Verre Oosten dan ook met problemen die voortvloeien uit onze Westerse politiek uit het verleden. Net zoals het kortzichtige besturen in het verleden -waarbij we nu met een torenhoge staatsschuld zitten- hebben we ook te maken met overeenkomsten uit het verleden die ons ten dienen tijde goed uit kwamen en ons nu pijn doen.
Zo is er in de handel tussen het Verre Oosten en het Westen de 'agreement of the last mile'. Driekwart van de kosten voor transport wordt nu immers door het land van bestemming gedragen. Bij het opstellen van het verdrag lag dit helemaal anders en speelde dit in het voordeel van de westerse wereld. Immers: Eens de goederen in het land van bestemming gingen we niet meer gaan instaan voor de distributie van de -destijds- achtergestelde landen in het Verre Oosten met hun gebrekkige transportmogelijkheden. Ten slotte waren het ten dien tijde 'ontwikkelingslanden' die eigenlijk meer gingen invoeren dan uitvoeren. De balans helde dus zwaar over in het voordeel van de Westerse wereld.
Maar nu ligt de situatie wel wat anders: Het Verre Oosten heeft zich de komende decennia ontwikkeld en is van ontwikkelingsland gegroeid naar een productieland. De 'Made in China' van 1980 is niet meer de 'Made in China' van nu. Waar we destijds keken naar een inferieur product zien we de dag van vandaag een vaak evenwaardig product dan die van ons, als we ze hoegenaamd nog willen maken door de plaatselijke hoge kost die er aan vast hangt. De goederenstroom die destijds ging van het Westen naar het Verre Oosten heeft zich al geruime tijd omgedraaid in de omgekeerde richting. En met de 'last mile'-kosten die hieraan verbonden zijn weegt die zwaar op onze maatschappij.
Recentelijk bestelde ik een usb-stick van pakweg 5€ bij Aliexpress. Deze kwam 'aangetekend' naar mij, gezien ik niet thuis was mocht ik die ook gaan afhalen in het postkantoor. Toen ik vertelde dat ik niet snapte dat ze een stuk van 5€ aangetekend met de post konden verzenden en dat ik bij hen zo'n 8€ moet betalen om bvb. mijn buur een aangetekende en genormaliseerde zending te sturen van 12 gram... Met een dikke zucht er bij van de postbeambte: 'Daar verdienen wij dus niets aan hé...'
Een voorbeeld van het denkvermogen van onze politici...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!