"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Haar vorige auto was toen meer dan 10 (ik denk 12) jaar oud en minder waard dan de standaard overnameprijs die we konden krijgen. Een stockmodel uitgezocht min of meer naar haar zin, wel een garage een heel eind van hier. Denk niet dat er over die prijzen nog veel te onderhandelen valt, was al ettelijke duizenden euro's goedkoper dan de catalogusprijs. Dan nog de overname en dan 0% jkp. We waren daar content mee.
6 jaar later nog niks van kosten aan gehad, al blijft ze vloeken dat het een blikken doos is. Ach ja, heer intussen 48.000km mode teller, dus 8.000 per jaar. Daar geef ik liever geen fortuin aan uit.
Extra voordeel, als ik me goed herinner, was dat de garantie verlengd werd tot de looptijd van de afbetaling. Dus 2 j standaard garantie werd er zo 3 of was het nu 4, don't remember.
6 jaar later nog niks van kosten aan gehad, al blijft ze vloeken dat het een blikken doos is. Ach ja, heer intussen 48.000km mode teller, dus 8.000 per jaar. Daar geef ik liever geen fortuin aan uit.
Extra voordeel, als ik me goed herinner, was dat de garantie verlengd werd tot de looptijd van de afbetaling. Dus 2 j standaard garantie werd er zo 3 of was het nu 4, don't remember.
Ik snap je wel Fakkel, zou hetzelfde gedaan hebben. Aan 0% JKP voel je het niet eens en of je nu in 1x die XXXX euro op tafel ligt of je doet het elke maand een beetje.
Uiteindelijk reken ik dan dat je op het einde van de rit 'netto meer overhoud'. Je geld rendeert ondertussen wel nog steeds.
Uiteindelijk reken ik dan dat je op het einde van de rit 'netto meer overhoud'. Je geld rendeert ondertussen wel nog steeds.
De rente op spaarboekjes zal nooit negatief worden. Zelfs 0% rente is onwaarschijnlijk. Voor de banken zou het maar een kleine besparing betekenen. De klanten daarentegen zouden geen voordelen meer zien in het aan de bank toevertrouwen van hun centen en hun geld afhalen en thuis bewaren. De banken zouden hun goedkope werkingsmiddelen verliezen en we zouden op financieel gebied terug naar de Middeleeuwen gaan.
Ik vraag mij dat ook af
maar veel cash in huis, krijg je tegenwoordig veel last mee
- ideaal voor inbrekers
- stort je het nadien terug , krijg je een hele waslijst vragen om TELKENS uit te leggen waar je ( wit ) geld vandaan komt ?
Beter het zekere voor het onzeker nemen, en alles op rekening laten - of in aandelen en opties steken
maar veel cash in huis, krijg je tegenwoordig veel last mee
- ideaal voor inbrekers
- stort je het nadien terug , krijg je een hele waslijst vragen om TELKENS uit te leggen waar je ( wit ) geld vandaan komt ?
Beter het zekere voor het onzeker nemen, en alles op rekening laten - of in aandelen en opties steken
Tenzij banken hypoteken moeten geven aan negatieve rentes zoals in Denemarken... gaan ze dan echt verlies maken op elke lening? Lijkt me toch wel zeer sterk eerlijk gezegd. Als de ECB dit najaar nog negatievere rentes gaat geven, zou er wel eens wat kunnen veranderen volgens mij en misschien moet de politiek onder druk ook weer die minimumrente afschaffen...Yaris schreef: ↑11 augustus 2019, 20:11 De rente op spaarboekjes zal nooit negatief worden. Zelfs 0% rente is onwaarschijnlijk. Voor de banken zou het maar een kleine besparing betekenen. De klanten daarentegen zouden geen voordelen meer zien in het aan de bank toevertrouwen van hun centen en hun geld afhalen en thuis bewaren. De banken zouden hun goedkope werkingsmiddelen verliezen en we zouden op financieel gebied terug naar de Middeleeuwen gaan.
heb een paar dagen geleden op vtm gehoord dat het in Denemarken anders is
- daar lopen de banken geen risico
-omdat de lening in een soort obligatie wordt omgezet, en enkel de houder van die obligatie loopt het risico van zijn centjes niet allemaal terug te zien
- in denemarken krijgen de banken ondanks de negatieve rente toch nog een vergoeding, ten laste van de obligatiehouder
welke zot gaat daar nog 'bobligaties' willen kopen ? de hond van Gert Verhulst misschien ?
gezonde situatie is het allemaal niet, ook niet in belgie op dit ogenblik
- daar lopen de banken geen risico
-omdat de lening in een soort obligatie wordt omgezet, en enkel de houder van die obligatie loopt het risico van zijn centjes niet allemaal terug te zien
- in denemarken krijgen de banken ondanks de negatieve rente toch nog een vergoeding, ten laste van de obligatiehouder
welke zot gaat daar nog 'bobligaties' willen kopen ? de hond van Gert Verhulst misschien ?
gezonde situatie is het allemaal niet, ook niet in belgie op dit ogenblik
Denk je dat? Ik zou er niet zo heel zeker van zijn.Yaris schreef: ↑11 augustus 2019, 20:11 De rente op spaarboekjes zal nooit negatief worden. Zelfs 0% rente is onwaarschijnlijk. Voor de banken zou het maar een kleine besparing betekenen. De klanten daarentegen zouden geen voordelen meer zien in het aan de bank toevertrouwen van hun centen en hun geld afhalen en thuis bewaren. De banken zouden hun goedkope werkingsmiddelen verliezen en we zouden op financieel gebied terug naar de Middeleeuwen gaan.
Wat is het alternatief?
Alles afhalen en thuis leggen? Dat gaat als je €1000 spaargeld hebt. Maar de mensen die €10.000'den of meer hebben staan, gaan die alles afhalen en thuis leggen? Ik denk het niet...
Vergelijk het met de mensen die hun spaargeld bij de grootbanken zetten aan 0.11%. Waarom zetten die dat daar en niet bij banken die nog een veelvoud geven?
daar zal de rente dan ook wel onder nul gaan
Eerst zien en dan geloven.
Daar speelt de concurrentie dan weer...
Als je de concurrentie op een Europees niveau zou kunnen zien wordt het veld waarop gespeeld wordt een pak groter.
Wat zou er het meest realistisch zijn om te verwachten ? De rente hier onder 0 .. of vrij een rekening kunnen openen in elk land van de Eurozone ?
Gaan die kluizenzalen niet meer en meer weg bij de banken ? Hier in mijn buurt zijn er al een paar vernieuwd / verbouwd.. en geen kluizen meer. Zelfs geen kassa met 'vers geld' en nog minder 'vreemde munten'. Als je geluk hebt kan je die laatste betstellen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 12 augustus 2019, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n kluis is ook niet gratis. Waarschijnlijk ga je meer betalen aan huur ervoor dan dat het je kost aan negatieve intrest!
En met de openingsuren van tegenwoordig, is je geld ook niet vlot beschikbaar moest je het nodig hebben :-D
En met de openingsuren van tegenwoordig, is je geld ook niet vlot beschikbaar moest je het nodig hebben :-D
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In Nederland verlaagt ING de rente met maar liefst 33%.
Bittere pil voor spaarders ING
Bittere pil voor spaarders ING
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het is een kwestie van tijd voor we 1% rente gaan moeten betalen op ons spaargeld. Ze zullen dat wel verpakken onder het mom van ‘bewaarloon en verzekering’.
De grootbank Ceo 's hebben makkelijk praten.
Ze weten dat slechts een minderheid zijn spaarcentjes gaat toevertrouwen aan prijs brekers.
Die lege garantie doos waar ze nog steeds in de kantoren hun klanten mee paaien heden ten dage.
En schromen zich niet Kaupthing - Optima ter sprake te brengen.
Bang makerij ten top.
Moest die minderheid een meerderheid worden zijn ze hun goedkoop geld kwijt.
En wat ze dan gaan vertellen ........
Ze weten dat slechts een minderheid zijn spaarcentjes gaat toevertrouwen aan prijs brekers.
Die lege garantie doos waar ze nog steeds in de kantoren hun klanten mee paaien heden ten dage.
En schromen zich niet Kaupthing - Optima ter sprake te brengen.
Bang makerij ten top.
Moest die minderheid een meerderheid worden zijn ze hun goedkoop geld kwijt.
En wat ze dan gaan vertellen ........
Estate Guru believer.