"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Het beste wat je kan doen om kapitaal te beleggen, is om grond aan te kopen. Landbouw of bouwgrond -maakt niet uit- het zal immers NOOIT in waarde dalen. Bovendien heb je geen berg rompslomp bij de aankoop.
misschien is het hier al gevraagd, maar veel pagina's om te lezen.
Die minimumrente van 0,11%, geldt dat enkel voor gereglementeerde spaarrekeningen? Ik dacht altijd dat dat aan elkaar gekoppeld was (maar kan me zeker vergissen).
Zoja, als al die banken ijveren om dat te verlagen, waarom zetten ze niet alles om naar een niet gereglementeerde spaarrekening? Ik vermoed dus dat die koppeling er niet is. maar vind het niet meteen op google :-)
Die minimumrente van 0,11%, geldt dat enkel voor gereglementeerde spaarrekeningen? Ik dacht altijd dat dat aan elkaar gekoppeld was (maar kan me zeker vergissen).
Zoja, als al die banken ijveren om dat te verlagen, waarom zetten ze niet alles om naar een niet gereglementeerde spaarrekening? Ik vermoed dus dat die koppeling er niet is. maar vind het niet meteen op google :-)
Lanius, Het geldt inderdaad enkel voor de gereglementeerde spaarrekeningen.
Sommige banken hebben dat al toegepast voor zakelijke spaarrekeningen (KBC als ik het me goed herinner).
Ik vermoed dat geen enkele grootbank dat als eerste wil doen. Maar als er 1 dat doet, zullen de anderen wel volgen.
Sommige banken hebben dat al toegepast voor zakelijke spaarrekeningen (KBC als ik het me goed herinner).
Ik vermoed dat geen enkele grootbank dat als eerste wil doen. Maar als er 1 dat doet, zullen de anderen wel volgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geldt uiteraard enkel voor gereglementeerde rekeningen.
Op ongereglementeerde doe je wat je wil.
Het is trouwens niet 0,11% die gewaarborgd is, maar 0,01% basisrente en 0,10% getrouwheidspremie. Als ze aan iets gaan knagen, wees dan maar zeker dat het de getrouwheidspremie zal zijn
Op ongereglementeerde doe je wat je wil.
Het is trouwens niet 0,11% die gewaarborgd is, maar 0,01% basisrente en 0,10% getrouwheidspremie. Als ze aan iets gaan knagen, wees dan maar zeker dat het de getrouwheidspremie zal zijn
Wat zitten de banken dat te klagen. Dat ze hun spaarrekeningen omzetten naar ongereglementeerde spaarrekeningen en dat ze dan 0% geven. Bende pipo's.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niemand durft de eerste stap te zetten Elke bank gaat akkoord gaan met wat ING heeft gezegd, maar de eerste zijn die het doet, gaat héél slechte reclame opleveren.
ok, maar als de regering nu beslist om die minimumrente te laten varen, zal er nog altijd 1 bank nodig zijn die eerste stap zet om het te verlagen, of niet?
Maar de stap om rekening om te vormen naar niet gereglementeerd is misschien een tikkeltje groter dan een verlaging in te voeren van een gereglementeerde, eens dat minimumbedrag is weggevallen.
Maar de stap om rekening om te vormen naar niet gereglementeerd is misschien een tikkeltje groter dan een verlaging in te voeren van een gereglementeerde, eens dat minimumbedrag is weggevallen.
MeDirect express rekening is een ongereglementeerde rekening die 0.10% rente betaald.
Omdat ze ongereglementeerd is heeft ze geen vrijstelling van RV en is er 30% roerende voorheffing.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En het resultaat is dus : 0,07 !
Wat je krijgt is het enige wat telt.
Wat je krijgt is het enige wat telt.
Maar wel verhoudingsgewijs per dag dat het geld op je spaarrekening staat.
Bij de gereglementeerden, krijg je maar 0.01 als je het binnen het jaar afhaalt.
Bij de gereglementeerden, krijg je maar 0.01 als je het binnen het jaar afhaalt.
KBC was meestal als eerste in de volgende ronde om rente op spaarboekje te verlagen. Is ondertussen door het grotendeel van de bevolking vergeten. Uiteindelijk zal dat ook vergeten worden welke bank als eerste onder 0,11% gaat. Indien wettelijk minimum zou worden aangepast.
In absolute termen kijk je als klant wat het opbrengt. Hier heb je gelijk in.
Maar je begon zelf met "medirect geeft maar 0.07". Hier had je geen gelijk.
Het verschil tussen geven en krijgen is wel degelijk belangrijk want als de RV verandert, krijg je meer of minder terwijl de bank evenveel geeft.
Ook, de vorige posts gingen over het verschil van gereglementeerde en niet-gereglementeerde spaarrekeningen - er is een reden waarom de twee bestaan en waarom het omzetten van het ene in het andere niet zal gebeuren.
Ook, ik heb begrepen dat je RV in sommige gevallen kunt terugkrijgen
Ook, ik heb begrepen dat je RV in sommige gevallen kunt terugkrijgen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Beobank heeft enkele jaren geleden al de intrest op 0 procent gezet voor zijn niet gereglementeerde spaarrekening (om nog maar een voorbeeld meer te noemen). Geen idee of dat soort rekening bij deze bank ondertussen nog bestaat wegens 'het heeft geen zin dan'.anonymous schreef: ↑12 augustus 2019, 13:34 Lanius, Het geldt inderdaad enkel voor de gereglementeerde spaarrekeningen.