"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Er staat 100 miljard Euro op zichtrekeningen ...
Wat staat die 100 miljard euro op een zichtrekening te doen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ben (gelukkig) geen econoom, maar die zaak kan en zal op deze wijze niet blijven duren.CarpeNoctem schreef: ↑12 augustus 2019, 17:30 Er staat 100 miljard Euro op zichtrekeningen ...
Veel mensen vinden de rente op spaarboekjes de moeite niet, en doen daarom de moeite niet meer. Ze laten het dus staan aan 0%.SparSpaar schreef: ↑12 augustus 2019, 17:38Ben (gelukkig) geen econoom, maar die zaak kan en zal op deze wijze niet blijven duren.CarpeNoctem schreef: ↑12 augustus 2019, 17:30 Er staat 100 miljard Euro op zichtrekeningen ...
Als de bank vindt dat jij, ik en tante Mieke moeten betalen voor ons spaargeld, dan zal je betalen voor je spaargeld op jouw spaarboek!
Wees maar zeker dat er al volop gelobbyd wordt bij de politici. Bij ING zal het in de vorm zijn van
'Als jij in het parlement een standpunt voor ons opneemt en de afschaffing van de getrouwheidspremie op de politieke agenda zet, dan krijg jij van ons een paar tickets voor het EK voor de wedstrijden van de Rode Duivels!'
Als dat parlementslid er in slaagt, krijgt hij na zijn politieke carrière (of tijdens) een zeteltje in de Raad van Bestuur en zijn Pol en Jos de klos!
Wees maar zeker dat er al volop gelobbyd wordt bij de politici. Bij ING zal het in de vorm zijn van
'Als jij in het parlement een standpunt voor ons opneemt en de afschaffing van de getrouwheidspremie op de politieke agenda zet, dan krijg jij van ons een paar tickets voor het EK voor de wedstrijden van de Rode Duivels!'
Als dat parlementslid er in slaagt, krijgt hij na zijn politieke carrière (of tijdens) een zeteltje in de Raad van Bestuur en zijn Pol en Jos de klos!
Dan ga ik toch mijn spade opdiepen en ergens een mooie put maken in mijn tuin. No way dat ik ook nog ga betalen en er op ga toeleggen om mijn geld gratis (enfin niet eens meer gratis dan) op de bank te laten staan.
Idem hier. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te betalen om mijn eigen geld op een spaarrekening te zetten.
-
- Newbie
Ik denk dat een stuk grond kopen beter is dan alles op een spaarboek zetten. Ook al is het landbouwsgrond of vakantiedomein.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar die put is er toch al een tijdje bij jou? Toch als je een man van je woord bent ...
Een drietal jaar terug:
Die "kritische grens" hebben we al een tijdje bereikt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Gelukkig zit al mijn geld in aandelen
Ik heb weinig vertrouwen in de banken maar ik vertrouw het nog minder om mijn geld thuis te bewaren, dus laat ik het op de spaarrekening staan. Een eventuele negatieve interest beschouw ik dan als bewaarloon. Maar ik streef er wel naar zo weinig mogelijk geld op de spaarrekening te hebben staan.
Op lange termijn stijgen aandelen altijd en geven ze een hoger rendement dan een spaarboekje. Dan moet je natuurlijk niet aankopen wanneer ze op hun hoogtepunt staan en weer buitengooien tijdens een crash.
Wel gelukkig heb ik toen ook de beslissing genomen om heel wat om te zetten in langlopende tak 21 (8 jaar) en termijnrekeningen op min. 5 jaar en daar haal ik nog jaarlijks rond de 2% wat in de huidige tijden heel goed en +/- inflatie-neutraal is. Dus voorlopig moet ik nog niet aan het graven slaan . Het is wel zo dat op de sindsdien beperkte aangroei ik intussen net onder die 1% grens ben gezakt, maar sowieso wil ik een beschikbaar buffertje. De waarheid van gisteren is natuurlijk niet deze van morgen, een glazen bol had ik 3 jaar geleden niet en nu ook niet. In vergelijking met 3 jaar geleden zijn de interesten intussen alleen maar nog verder weggezakt. Maar zover zijn we nog niet, ik zie in het overzicht van Spaargids nog altijd 4 termijnrekeningen staan die meer dan 1% geven. Maar misschien moet ik mijn uitspraak binnen enkele jaren bijstellen en mij al tevreden stellen als ik bv. nog 0,25% interest krijg?CarpeNoctem schreef: ↑12 augustus 2019, 18:51 Maar die put is er toch al een tijdje bij jou? Toch als je een man van je woord bent ...
Een drietal jaar terug:Die "kritische grens" hebben we al een tijdje bereikt.
Dit en dat.
Maar Me Direct geeft op alles een iets hoger %.
Maar na de roerende voorheffing blijft er nog steeds meer over.
En alle 3 maanden rente op rekening. ( dus rente op rente )
Men moet dan geen 1 jaar wachten op rente.
Maar ja liever klagen dan actie nemen.
Maar Me Direct geeft op alles een iets hoger %.
Maar na de roerende voorheffing blijft er nog steeds meer over.
En alle 3 maanden rente op rekening. ( dus rente op rente )
Men moet dan geen 1 jaar wachten op rente.
Maar ja liever klagen dan actie nemen.
Estate Guru believer.