De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De onlusten in Hong Kong zijn aan het escaleren en vormen onderhand een even grote bedreiging voor de wereldeconomie als de handelsoorlog. Hong Kong is een belangrijk financieel centrum. Als het Chinese leger de stad zou binnentrekken en de opstand bloedig onderdrukken zoals op het Tiananmen Plein in 1989, kan dat het begin zijn van een zware financiële crisis.
Een lang uitstel van jaren zou voor onzekerheid zorgen maar een kort uitstel van enkele maanden zou de hoop wekken dat het misschien toch nog goed komt.
De belegger die één jaar geleden in Europese bankaandelen stapte, verloor 11 %.
De spaarder braafjes : o,o1 % + o,10 % : maar daar wil ing nog aan knagen ;;;
De spaarder braafjes : o,o1 % + o,10 % : maar daar wil ing nog aan knagen ;;;
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou ook willen weten wat het punt van flow is. Is het een pleidooi tegen beursbeleggen en voor sparen op het spaarboekje of een aanklacht tegen de banken of nog iets anders?
Beurs schiet als een raket omhoog nadat importheffingen van china werden uitgesteld
Ondertussen; VS stellen extra importheffing op reeks Chinese producten uit.
En de beurzen schieten duidelijk omhoog; aperam, Melexis, postnl,....
Eens die handelsdeal een feit is gaat het knallend omhoog gaan.
En de beurzen schieten duidelijk omhoog; aperam, Melexis, postnl,....
Eens die handelsdeal een feit is gaat het knallend omhoog gaan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
"Stocks Surge on Tariff Delay, Treasuries Tumble: Markets Wrap"
https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd=premium
Goed nieuws lijkt me.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd=premium
Goed nieuws lijkt me.
Quality growth investor
Straks stuurt Trump een tweet dat het maar om te lachen was en dondert alles weer 2% naar beneden.
en Trump ondertussen de beurzen maar manipuleren, en stiekem het geld in zijn eigen zak stekn
Handelen met voorkennis noemen ze zoiets;
Wij zouden dat ook moeten kunnendoen
iets op spaargids zetten en de beurzen kelderen of stijgen met 10 %
Handelen met voorkennis noemen ze zoiets;
Wij zouden dat ook moeten kunnendoen
iets op spaargids zetten en de beurzen kelderen of stijgen met 10 %
Mijn Europese aandelen geven maar een flauwe reactie, gemiddeld 0,27% omhoog terwijl ze de voorbije weken veel harder dan gemiddeld zijn afgeslacht. Hopelijk morgen een inhaalbeweging.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Heb daar ook al eens iets over gezegd.
Trump gaat short dus hij stuurt een tweet de wereld in.
Trump gaat long
Trump stuurt een tweet de wereld in!
Er werd hiermee gelachen. Ik nam toen ook het woord 'voorkennis' in de mond.
Hopelijk tegen donderdagnamiddag wat mooie groene resultaten om een verkoop te realiseren. Trump haalt waarschijnlijk het einde van de week niet zonder opnieuw uit te halen naar China. Wat 10% omhoog ging gaat erna weer 15% naar beneden. Niet met mij deze keer
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Zou ook wel wat voorkennis willen hebben van die Trumptweets Nu ja, ze beginnen redelijk voorspelbaar te worden, bij beurzen op hun top twittert hij sancties en tarieven, na twee weken dalende koersen komt hij op zijn woorden terug. Die Trumptweets zullen tegenwoordig wel een van de zwaarst doorwegende factoren in de computerhandel uitmaken.