De Beurs vandaag
TIP
-
- Newbie
Re: De Beurs vandaag
Het moeten dan wel derden zijn, die in zijn opdracht handelen, want zélf mag hij dat niet, zelfs geen directe familie.
Wacht daar maar niet op. Het zou kunnen dat de Chinezen de onderhandelingen rekken tot aan de presidentsverkiezingen van 2020 omdat ze weten dat Trump op dat ogenblik geen slabakkende beurs wil riskeren. Hij zal desnoods op het laatste ogenblik toegevingen aan China doen om toch maar op tijd een akkoord te hebben zodat de beurzen de hoogte inschieten. Trump heeft de stijgende beursindexen altijd als een bewijs aangehaald dat hij een goede president is.
Inderdaad, dat heeft hij zeker. Maar die presidentsverkiezingen lijken me nog zo ver in de toekomst te liggen. Als ik zie hoeveel bepaalde volatiele aandelen in mijn portefeuille al hebben moeten incasseren... nog zo'n jaar en er schiet niets meer over.Yaris schreef: ↑13 augustus 2019, 21:30Wacht daar maar niet op. Het zou kunnen dat de Chinezen de onderhandelingen rekken tot aan de presidentsverkiezingen van 2020 omdat ze weten dat Trump op dat ogenblik geen slabakkende beurs wil riskeren. Hij zal desnoods op het laatste ogenblik toegevingen aan China doen om toch maar op tijd een akkoord te hebben zodat de beurzen de hoogte inschieten. Trump heeft de stijgende beursindexen altijd als een bewijs aangehaald dat hij een goede president is.
Heb begin mei veel van men budget erin gepompt door het eerdere idee om in juni tot een handelsdeal te komen. Daaropvolgend wat klappen gekregen.
Vandaar de nieuwe tactiek; winst pakken wanneer het kan en lager terug instappen. Zo staat oa Arcelor Mittal nu ook op mijn radar.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bob Woodward "Angst". Het nieuwe boek in de maak heet: "Lef" Boris Johnson.BDE86 schreef: ↑13 augustus 2019, 21:40Inderdaad, dat heeft hij zeker. Maar die presidentsverkiezingen lijken me nog zo ver in de toekomst te liggen. Als ik zie hoeveel bepaalde volatiele aandelen in mijn portefeuille al hebben moeten incasseren... nog zo'n jaar en er schiet niets meer over.Yaris schreef: ↑13 augustus 2019, 21:30
Wacht daar maar niet op. Het zou kunnen dat de Chinezen de onderhandelingen rekken tot aan de presidentsverkiezingen van 2020 omdat ze weten dat Trump op dat ogenblik geen slabakkende beurs wil riskeren. Hij zal desnoods op het laatste ogenblik toegevingen aan China doen om toch maar op tijd een akkoord te hebben zodat de beurzen de hoogte inschieten. Trump heeft de stijgende beursindexen altijd als een bewijs aangehaald dat hij een goede president is.
Heb begin mei veel van men budget erin gepompt door het eerdere idee om in juni tot een handelsdeal te komen. Daaropvolgend wat klappen gekregen.
Vandaar de nieuwe tactiek; winst pakken wanneer het kan en lager terug instappen. Zo staat oa Arcelor Mittal nu ook op mijn radar.
Ik zou je aanraden om niet aan market timing te doen. Laat alle nieuwsberichten (goed en slecht) gewoon aan je voorbij gaan.BDE86 schreef: ↑13 augustus 2019, 21:40
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zou Donald dan net zoals ons Kareltje Van De Gucht naar zijn vrouw bellen om bepaalde posities (financiële natuurlijk) aan te nemen.
"Melanie! ... Melanie !!!! Short!.... Melanie-ie!! Weur gon short nou!"
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Duidelijk de leukste thuis ...amaai
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Pas op. En ik kan nog beter zulle.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
"Main yield curve inverts as 2-year yield tops 10-year rate, triggering recession warning"
https://www.cnbc.com/2019/08/13/us-bond ... iment.html
Zat er al lang aan te komen hé. Vraag mij af of de Fed nu aggresiever zal gaan cutten.
https://www.cnbc.com/2019/08/13/us-bond ... iment.html
Zat er al lang aan te komen hé. Vraag mij af of de Fed nu aggresiever zal gaan cutten.
Quality growth investor
Het is weer om ter roodst vandaag op de beurzen.
Misschien wel, maar de vraag is of dat iets zou doen voor de reële economie.
Hoeveel bedrijven ervaren moeilijke en/of te dure toegang tot kapitaal als een obstakel voor groei? Ik zou denken weinigen, als je ziet aan wat voor interesten zelfs matig kredietwaardige bedrijven obligaties kunnen plaatsen in zowel de VS als Europa.
Bedrijven klagen vooral over onzekerheid (oorzaak: politiek) en in sommige sectoren ook een gebrek aan vraag (oorzaak: sectorafhankelijk, o.a. politieke onzekerheid, vergrijzing, zwakke consumentenvraag,...). Centrale banken kunnen daar weinig aan doen. Zekerheid bieden en vraag aanzwengelen kunnen alleen politici.
En de beurs? Die zal misschien even positief reageren op een renteverlaging, maar als de onderliggende bedrijfsresultaten blijven verzwakken zal die stijging snel omkeren.
Het rentewapen is bot geworden. Een renteverlaging zorgt voor één uur euforie en daarna zakt alles terug.
-
- Newbie
- Contacteer:
laat alles maar 30 a 40% zakken, dan zijn de koopjes te doen.
Lijkt me ook total absurd om nu aandelen te gaan kopen.
Goud daar moet je nu zijn, ik heb alles verkocht en omgezet in trackers en fysiek goud.
Wat doen jullie allemaal ondertussen nu de grote crash in zicht is?
Lijkt me ook total absurd om nu aandelen te gaan kopen.
Goud daar moet je nu zijn, ik heb alles verkocht en omgezet in trackers en fysiek goud.
Wat doen jullie allemaal ondertussen nu de grote crash in zicht is?
Alles bijhouden en rustig afwachten. Moet wel zeggen dat ik altijd een grote cashpositie heb aangehouden omdat ik nogal wantrouwig ben tav de zeer hoge waarderingen en mogelijke bubbels door de lage rente. Mijn maximale blootstelling ooit zal rond de 66% zijn geweest, momenteel nog ca. 40% door verkoop van enkele posities en maandelijks sparen. Moest ik echter voor >70% in de markt zitten op dit ogenblik, zou ik toch zeker de hoogst gewaardeerde aandelen buitenzwieren. Vooral omdat ik nog maar een goeie 1,5j beleg en dus geen kroonjuweeltjes heb die zeer goedkoop zijn opgepikt en met vette groene cijfers in het overzicht staan te pronken (denk aan mensen die jaren geleden de Apples, Elia's en WDPs van deze wereld hebben gekocht).