Patronale Life Secure TAK21 bijstorten?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Patronale Life Secure TAK21 bijstorten?
Hallo
Sinds 2016 hebben wij een TAK21 via Futuria (Patronale Life Secure).
Omwille van de lage renten willen we dit bedrag een stuk verhogen.
1. goed idee?
2. andere TAK21 nemen?
3. hoe kan ik dit bedrag bijstorten of vraag ik dit best bij Futuria?
Sinds 2016 hebben wij een TAK21 via Futuria (Patronale Life Secure).
Omwille van de lage renten willen we dit bedrag een stuk verhogen.
1. goed idee?
2. andere TAK21 nemen?
3. hoe kan ik dit bedrag bijstorten of vraag ik dit best bij Futuria?
Re: Patronale Life Secure TAK21 bijstorten?
Dubbel
Laatst gewijzigd door B7H4long op 17 augustus 2019, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat is de instapkost?
Wat is de rente die ze vorig jaar betaalden? Wat is de gegarandeerde rente?
Wat is de resterende duurtijd?
Dit is een verzekering; welke van de verzekering aspecten intereseren je?
Wat is de rente die ze vorig jaar betaalden? Wat is de gegarandeerde rente?
Wat is de resterende duurtijd?
Dit is een verzekering; welke van de verzekering aspecten intereseren je?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
De hoofdreden is om meer interest te krijgen dan een spaarrekening
Hebben jullie sinds de opening van die Tak-21 nog bijstortingen gedaan ? Of loopt dit via een doorlopende opdracht ?
Ik heb er zelf dit voorjaar 1 geopend van Federale Vita Invest Dynamic. Er loopt niets automatisch bij mij. Ik kies zelf wanneer ik geld stort en hoeveel (moet wel min. 500 euro zijn). Telkens wanneer er nu een vastrentende belegging op zijn vervaldag komt, gaat minstens de helft naar daar.
Ik heb er zelf dit voorjaar 1 geopend van Federale Vita Invest Dynamic. Er loopt niets automatisch bij mij. Ik kies zelf wanneer ik geld stort en hoeveel (moet wel min. 500 euro zijn). Telkens wanneer er nu een vastrentende belegging op zijn vervaldag komt, gaat minstens de helft naar daar.
In 2016 heb ik er een bedrag opgeplaatst in 1keer. Geen maandelijkse stortingen. Ik zou dat nu opnieuw doen, maar geen idee of dat momenteel een goeie zet is
Niemand heeft een glazen bol, en niemand weet of de intrest over 2018 ook nog de komende jaren aangehouden kan blijven. Al vrees ik er eerlijk gezegd voor. Maar het is alvast beter dan een spaarboekje.
Je moet het zo zien : Over 5 jaar komt het vrij of kan je terug met 8 jaar verlengen (zo werkt het toch bij Federale). 5 jaar is ook de duur van een termijnrekening bij MeDirect die nog net meer dan 1% netto geeft. Dan denk ik dat bijstorten in Patronale toch een beter rendement geeft.
Toen ik intekende, heb ik betalingsinstructies gekregen (rekeningnummer en gestructureerde mededeling die ik telkens moet gebruiken). Misschien kan je die nog ergens terugvinden. Anders kan je die gegevens zeker opvragen. Ze beweren toch dat ze binnen het uur antwoorden .
Je moet het zo zien : Over 5 jaar komt het vrij of kan je terug met 8 jaar verlengen (zo werkt het toch bij Federale). 5 jaar is ook de duur van een termijnrekening bij MeDirect die nog net meer dan 1% netto geeft. Dan denk ik dat bijstorten in Patronale toch een beter rendement geeft.
Toen ik intekende, heb ik betalingsinstructies gekregen (rekeningnummer en gestructureerde mededeling die ik telkens moet gebruiken). Misschien kan je die nog ergens terugvinden. Anders kan je die gegevens zeker opvragen. Ze beweren toch dat ze binnen het uur antwoorden .